دوست پسر خسیس | بهترین نحوه رفتار با پسری که خسیس است

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

در ارتباط بودن با یک دوست پسر خسیس می‌تواند هر دختری را در رابطه تحت فشار قرار داده و احساسات منفی بسیاری را برای او به همراه بیاورد. برای مثال برخی از دختران ممکن است خساست را به پای این بگذارند که فرد مقابل آن‌ها را دوست ندارد یا ارزشی برایشان قائل نیست. همچنین توجه داشته باشید که شاید رفتارها و نیازهای شما نیز ممکن است خارج از توانایی فرد باشد و تعریف اشتباهی از خساست داشته باشید. با این حال تجربه این افکار باعث می‌شود که دائماً در رابطه خود دست خوش تنش و اختلاف شوید و مشکلات بسیاری را تجربه نمایید. اما راه چاره چیست؟ در این شرایط بهترین روش برخورد چیست؟ ما در ادامه تلاش کرده‌ایم تا به این سؤال‌ها پاسخ دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : روانشناسی عشق

دوست پسر خسیس | چرا شریک عاطفی من خسیس است؟

ممکن است دائماً در مورد این سبک رفتاری شریک عاطفی خود درگیری ذهنی داشته باشید و این سؤال در ذهنتان مطرح باشد که چرا او خسیس است و برای من به اندازه کافی خرج نمی‌کند؟ برای پاسخ دادن به این سؤال باید به موارد زیر توجه کنید.

خساست؛ الگوی رفتاری و شخصیتی

شاید فکر کنید دوست پسر شما تنها در ارتباط با شما خسیس است، اما وقتی به سایر ابعاد زندگی او نگاه کنید نیز متوجه شوید که نسبت به سایر افراد و با توجه به میزان پولی که دارد همواره در خرج کردن بیش از حد محتاط است. این مسئله بیانگر این است که خساست الگوی رفتاری غالبی است که به مرور شکل گرفته و تثبیت شده است. در این شرایط ممکن است خساست بیانگر ویژگی‌های شخصیتی خاصی در فرد مقابل باشد که نشان دهنده سبک زندگی سخت گیرانه او است. در این موقعیت اگر قصد ازدواج با فرد مقابل را دارید کمک گرفتن از یک روانشناس و مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک می‌کند که به دیدگاه روشن‌تری از یکدیگر دست یابید و با دید وسیع‌تری در این باره تصمیم بگیرید.

تفاوت دیدگاه در مورد نقش‌های جنسیتی

ممکن است احساس کنید که دوست پسر تان در موقعیت‌های دیگر زندگی خسیس نیست و تنها در مقابل شما این‌گونه رفتار می‌کند. در این شرایط احتمالا این مسئله دیدگاه او نسبت به نقش جنسیتی را نشان دهد. برای مثال برخی مردان دیدگاه سنتی در رابطه دارند و تمایل دارند تمام هزینه‌های مرتبط با فرد مقابل را برعهده بگیرند و این را جزئی از وظایف خود در رابطه می‌دانند. پس دوست پسر شما خسیس نیست.

این در حالی است که برخی دیگر رابطه و حتی زندگی زناشویی را با دیدگاه مدرن‌تری نگاه می‌کنند و معتقدند که زن و مرد در رابطه تقریباً باید برابر باشند و هر دو برای هزینه‌های زندگی تلاش کنند. در این شرایط حتی اگر وضعیت مالی مناسبی داشته باشند از شما انتظار دارند که در این هزینه‌ها شریک شوید و همه بار مالی و اقتصادی رابطه را به دوش او تحمیل نکنید. از همین رو بسیار اهمیت دارد که در ابتدای شروع یک رابطه در مورد عقاید خود در مورد نقش‌های جنسیتی و وظایفی که برای زن و مرد قائل می‌شوید با یکدیگر صحبت کنید تا در این مورد دچار سوءتفاهم نشوید.

مشکلات مالی و اقتصادی

این مسئله را در نظر بگیرید که مشکلات مالی و اقتصادی نیز می‌توانند در این موضوع نقش بسزایی داشته باشند. شاید فرد مقابل نمی‌تواند از پس هزینه‌های موجود بربیاید و نمی‌تواند این موضوع را با شما در میان بگذارد و در نتیجه تصور می‌کنید که دوست پسر شما خسیس است. با این حال تلاش کنید تا نگاه انعطاف‌پذیرتری در این باره داشته باشید و سریعاً در مورد خساست فرد مقابل قضاوت نکنید.

فروشگاه آرامیس
بیشتر بخوانید : دوستی دختر و پسر

چگونه با دوست پسر خسیس رفتار کنیم؟

در ارتباط بودن با یک فرد خسیس در هر جایگاهی اغلب بسیار دشوار است و باعث می‌شود که نتوانیم آن طور که باید از لحظات خود لذت ببریم. حال اگر این فرد شریک عاطفی ما باشد احساسات منفی چند برابر می‌شوند و ممکن‌است سوءتفاهم‌های بیشتری را به بار بیاورد. برای مثال شاید با خود فکرکنید که “او اصلاً به من اهمیت نمی‌دهد” یا “من آنقدر برای او ارزش ندارم که برای من خرج کند” در این شرایط ادامه رابطه مسلما بسیار سخت می‌شود.

اما ممکن است دوست پسر تان، در مقابل ویژگی خسیس بودنش، رفتارهای مثبت دیگری داشته باشد که باعث شود بخواهید در این رابطه بمانید. در این شرایط چگونه می‌توان خود را با خساست فرد مقابل سازگار کرد. ما در ادامه به چند راهکار در این زمینه اشاره کرده‌ایم. اگر کاربرد نداشت، حتما درباره نحوه قطع رابطه با دوست پسر بخوانید.

1- به تعریف خود از خساست نگاهی دوباره بیندازید

گاهی اوقات افراد انتظارات بسیار بالایی از شریک عاطفی خود دارند. و فکرمی‌کنند اگر او مرا دوست دارد باید هر طور که شده بهترین شرایط را برای من فراهم کند. اگر شما نیز چنین طرز فکری دارید از خود بپرسید که در واقعیت چقدر این مسئله عملی است؟ آیا فرد مقابل واقعاً توانایی برآورده کردن نیازهای شما را دارد و هیچ کاری انجام نمی‌دهد یا اینکه فشارهای مالی زیادی را تحمل می‌کند؟

گاهی اوقات خساست برداشتی است که ما از طرف مقابل داریم اما در واقعیت مسائل دیگری وجود دارند که مانع از خرج کردن فرد می‌شوند. درنتیجه پیش از هر چیز سعی کنید به این اطمینان دست یابید که واقعاً فرد مقابل خسیس است یا اینکه این تنها یک فرض یا برداشت ذهنی است؟

2- صحبت کردن در مورد مسائل مالی با دوست پسر خسیس خود

اگر شواهد در طول زمان به شما ثابت کرده‌اند که خساست یکی از ویژگی‌های نامطلوب شریک عاطفی شما است؛ اولین قدم و مهم‌ترین قدم این است که در این باره با او صحبت کنید. بسیاری از دختران از صحبت کردن در مورد مسائل مالی با فرد مقابل خود احساس خجالت‌زدگی یا شرمندگی می‌کنند. اما اگر می‌خواهید مشکلی را در میان خود برطرف کنید هیچ چیز به اندازه یک گفت و گوی مؤثر نمی‌تواند به شما کمک کند.

برای انجام این کار تلاش کنید تا زمان مناسبی را انتخاب کنید و با آرامش در مورد افکار و احساسات خود در مورد رفتارهای دوست پسرتان با او صحبت کنید. در واقع پیش از هر چیز لازم است که او را در جریان ناراحتی‌های خود قرار دهید و به او بگویید که چه چیزهایی ذهن شما را مشغول خود کرده است. در این شرایط تلاش کنید لحن آرام و بدون سرزنشی داشته باشید تا فرد مقابل نیز فرصت پیدا کند بدون عصبانیت یا گارد گرفتن در برابر شما، علت رفتارهای خود را توضیح دهد.

بیشتر بخوانید : رابطه ناسالم

3- در روابط مالی‌تان توازن ایجاد کنید

اگر فرد مقابلتان فرد خسیسی است سعی کنید در مقابل هزینه‌های رابطه و مسئولیت‌هایی که به عهده می‌گیرید رفتارهای معتدلانه‌ای را در پیش بگیرید. پس تا زمانی که شما همه مخارج را می‌پردازید یا دائماً هدایای مختلف برای او می‌خرید فرصت تغییر رفتار را در اختیار او قرار نمی‌دهید. برای ایجاد توازن در رابطه تلاش نمایید. تا مسئولیت‌هایی را از پیش تعیین کنید و در مورد هزینه‌هایی که قراراست انجام دهید نوعی تقسیم وظایف را در پیش بگیرید. به این ترتیب کمتر احساس تحت فشار بودن خواهید کرد و فرد مقابل نیز تمرین می‌کند که به شیوه مناسب‌تری رفتار نماید.

4- در مقابل دوست پسر خسیس خود درباره انتظارات شفاف باشید

برخی از دختران ممکن است دائماً انتظار داشته باشند که فرد مقابل خود خواسته‌ها و نیازهایشان را حدس بزند و آن‌ها را برآورده نماید. این انتظار در مورد مسائل مالی شاید باعث شود که فرد مقابل هرگز به نیازهای شما پی نبرد و برای برآورده‌کردن آن‌ها نیز کاری انجام ندهد. در نتیجه در مورد انتظارات خود شفاف باشید و زمان‌هایی را به بازگوکردن خواسته‌ها و انتظارات متقابل خود در رابطه اختصاص دهید.

5- به دنبال تغییر کامل شخصیت فرد نباشید

یک موضوعی که باید آن را بپذیرید این است که ما هرگز نمی‌توانیم ویژگی‌های شخصیتی یک فرد را به طور کامل تغییر دهیم و از او شخصیتی متناسب با علایق خود بسازیم. اگر خساست دوست پسر تان الگوی رفتاری بارزی در اوست که در اکثر موقعیت‌ها و شرایط دیده می‌شود. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که او در رابطه با شما به طور کل تغییر کند. در نتیجه اگر تمایل به ادامه ارتباط دارید باید میزان سازگاری خود با این شرایط را بیشتر بسنجید. و ببینید آیا ویژگی‌های مثبت کافی در رابطه‌تان وجود دارد که ماندن و ادامه این رابطه را توجیه نمایند؟ برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

سخن آخر

برای تصمیم گیری درباره دوست پسر خسیس خود ابتدا باید چندین مساله را بررسی کنید. اینکه خساست جزء شخصیت اوست. یا نه او به دلیل مشکلات مالی تنها تلاش در کاهش هزینه ها دارد. دوست پسر خسیس تان ناراحتی های زیادی برای تان ایجاد خواهد کرد. پس خود را شماتت نکنید. در این باره با او صحبت کنید. و حتما با یک مشاور درباره مشکلاتتان حرف بزنید. متخصص به شما کمک می‌کند تا علت رفتارهای دوست پسر خسیس تان را بهتر درک کنید. و در مقابل او رفتار مناسب تری اتخاذ کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوست پسر خسیس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چگونه می‌توان دوست پسر خسیس را تغییر داد؟

پیش از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که نباید در رابطه به دنبال تغییر کلی فرد مقابل باشید. اگر از یک ویژگی خاص نظیر خساست در شریک عاطفی‌تان راضی نیستید باید در کنار هم یاد بگیرید که چگونه با وجود این ویژگی‌ها با یکدیگر تعامل مثبت داشته باشید و با هم سازگار شوید. در این شرایط هردوی شما باید انعطاف‌پذیری بیشتری به خرج دهید و کمی مواضع خود را تعدیل کنید. کمک گرفتن از یک زوج درمانگر در این شرایط می‌تواند در یادگیری مهارت‌های ارتباطی و حل تعارض به شما کمک بسیاری کند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره