ازدواج با آدم اشتباه | با چه معیارهایی نباید با کسی ازدواج کرد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج با آدم اشتباه آن هم زمانی که انتخاب پای خودتان باشد، مسئولیت سنگین‌تری را بر دوش‌تان می‌گذارد. ازدواج یکی از زیباترین تجربه‌های زندگی خواهد بود که به زندگی هر فردی معنای تازه می‌بخشد. احساس دوست داشتن و دوست داشته شدن، دلواپسی‌ها و نگرانی‌های عاشقانه، تجربه‌هایی رمانتیک هستند که آرزوی هر فردی به دست آوردن آن‌هاست. دختر و پسر هر کدام دارای نقص‌هایی هستند که به واسطه انتخاب همسر و شریک زندگی‌شان می‌توانند به مراحلی از تکامل دست یابند و رشد فکری، اخلاقی و اجتماعی داشته باشند. اما در این بین، مسئله مهم و قابل بررسی، سختگیری‌های بی موردی است که سبب اشتباهاتی در انتخاب همسر و شریک زندگی می‌شود. در این مطلب سعی بر این است که به مهم‌ترین معیارهای اشتباه برای همسر پرداخته شود و نواقص هر کدام از این معیارها مورد بررسی دقیق قرار گیرد. برای دریافت راهکار از مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

ازدواج با آدم اشتباه چگونه رخ می دهد؟

برای جلوگیری از ازدواج با آدم اشتباه باید معیارهای اشتباه جوانان را بررسی کنیم. شاید این معیارها برای خود دختر و پسر بسیار درست به نظر آیند. اما با دریافت خدمات مشاوره راحت‌تر می‌توانند در مورد باورهایشان تفکر کنند. در ادامه برخی پارمترهای اشتباه شما را به چالش کشیده ایم. حتما به مقاله پشیمانی بعد از عقد هم مراجعه نمایید.

1. عشق آتشین

عشق از معیارهای لازم اما کافی برای ازدواج نیست و نمی‌توان صرف عاشق بودن را به عنوان دلیل درست برای ازدواج قرار داد. چه بسا عشق‌های گرم و سوزاننده‌ای که در ابتدای آشنایی، جهان را به شکلی رویایی برای طرف مقابل به تصویر می‌کشد. آنچنان که تفاوت‌ها و مسائل مهم مربوط به ازدواج نادیده‌گرفته می‌شوند. و پس از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک خود را نشان می‌دهند. به همین دلیل جدای از عشق و علاقه اولیه باید به طور منطقی شرایط خود و طرف مقابل را با نگاهی موشکافانه مورد ارزیابی قرار داد و تصمیم عاقلانه‌تری را اتخاذ نمود.

2. ازدواج با آدم اشتباه | ازدواج با هدف کسب استقلال

علاوه بر اینکه هر فردی به طور ذاتی دوست دارد ازدواج کند و تشکیل خانواده بدهد، هدف از ازدواج برای هر شخصی متفاوت است. به طور مثال شخصی برای اینکه از مشکلات زندگی مجردی و تنهایی ناشی از آن فرار کند. به سمت ازدواج‌رفته و دیگری به دلیل اینکه می‌خواهد به رشد و جایگاه بیشتری برسد. در دو حالت هدف از ازدواج این است که شرایط فعلی تغییر پیدا کند و به امید تجربه تغییر و دست یابی به شرایط بهتر ازدواج انجام گیرد. در راستای دست یابی به اهداف فوق، ازدواج فقط یک پل عبور خواهد بود و زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا فرد استقلال یابد و از فشارهای پدر و مادر و زندگی مجردی خود را نجات دهد.

3. تاکید بر تحصیلات

تحصیلات شاید زمینه دست یابی به موفقیت‌های بیشتر اجتماعی را فراهم کند اما به این معنی نیست که افراد بدون تحصیلات عالی، انسان‌های موفقی نیستند. طرز تفکر صحیح این است که بجای تاکید بر تحصیلات به برنامه‌هایی که طرف مقابل برای زندگی آینده دارد توجه شود.

4. ازدواج با آدم اشتباه | عدم شناخت کافی

دختر و پسر از دو دنیایی متفاوت هستند که هر کدام طرز فکر و رفتار خاصی دارند. بنابراین باید مدت زمان کافی برای آشنایی در اختیارشان قرار بگیرد تا به شناخت بیشتری از یکدیگر برسند. اگر بنا به فشار خانواده یا هر دلیلی ازدواج به سرعت انجام گیرد و شناخت کافی بدست نیاید، احتمال شکست و عدم موفقیت در زندگی زناشویی دور از انتظار نخواهد بود.

5. نوع لباس پوشیدن

برخی از دختر و پسرها به ظاهر طرف مقابل بی اندازه اهمیت می‌دهند و به عنوان معیار اول ازدواج به آن می‌نگرند. از دیدگاه آنان طرف مقابل باید به شیوه مورد نظر آنان لباس بپوشد. اما در حقیقت هر فردی آزادی انتخاب‌دارد و ممکن‌است تا حدودی تغییری در سبک لباس‌پوشیدن خود ایجاد نماید. اما به این معنی نیست که شما بخواهید برای او تعیین تکلیف کنید. مهم بهداشت شخصی است که هر فرد باید رعایت نماید.

6. ازدواج با آدم اشتباه | چشم و هم چشمی

“دوستم با فردی ازدواج‌کرده که دارای موقعیت عالی و چهره زیبا است. من چیزی از او کم ندارم و باید با شخص بهتری ازدواج کنم”. ازدواج برای اینکه خودی نشان بدهید و موقعیت خود را به رخ دیگران بکشید، کار عاقلانه‌ای نیست. چنین ازدواج اشتباهی‌ مسیر زندگی شما را به سمت مردابی هدایت می‌کند که هر روز در آن فرو می‌روید. و نهایتا قادر به نجات خود نخواهید بود. با دریافت کمک از یک فرد متخصص ازدواج انتخاب بهتری می‌توانید داشته باشید.

سخن آخر

شما با آگاهی از مسائل ذکرشده از یک ازدواج با آدم اشتباه جلوگیری می‌کنید. بله ازدواج ساده نیست و شما باید در این مسیر بسیار هشیار باشید. برای مثال باید دقت بیشتری در دوران نامزدی می‌کردید. اما اگر کار از کار گذشته، بازهم ایرادی ندارد. شما با ارتقای آگاهی و دانش خود قادر به تغییر رنگ زندگی تان خواهید بود. متخصصان ازدواج و خانواده تمامی آموزش ها و راهنمایی های لازم در این زمینه را به شما خواهند داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با آدم اشتباه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا تاکید بر داشتن خانه و ماشین مستقل یک معیار درست برای ازدواج است؟

بیشتر ازدواج‌هایی که می‌تواند به نتیجه‌های عالی ختم شوند تنها به دلیل اینکه در ابتدا تاکید بر خانه و ماشین مستقل و به اصلاح مادیات می‌شود، صورت نمی‌پذیرند. اما باید گفت تاکید بر روی این مسائل دلیلی برای پاسخ منفی به یک فرد مناسب نیست. زیرا او برای ازدواج سرمایه‌ای را جمع آوری نموده و می‌خواهد برای کسب موفقیت‌های بیشتر در آینده اولویت‌بندی کند.

آیا ازدواج کاملا بر مبنای قسمت و تقدیر است؟

خیر، اعتقاد به چنین باوری باعث سستی و اهمال کاری می‌شود و خیانتی بزرگ در حق خود و شریک زندگی‌تان خواهد شد. خداوند به انسان قدرت تفکر و انتخاب داده است تا بتواند بیندیشد و همسر آینده خود را انتخاب کند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره