درد بیضه بعد از رابطه جنسی | علت شناسی و راه درمان درد بیضه مردان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

علت درد بیضه بعد از رابطه جنسی چیست؟ بیضه حساس‌ترین اندام جنسی مردان است و نقش اساسی در تولید مثل، نعوظ و برقراری رابطه جنسی دارد. برخی از مردان ممکن است پس از برقراری رابطه جنسی دچار احساس درد در بیضه شوند. شدت درد در افراد می‌تواند متفاوت باشد. گاهی بعد از گذشت چند ساعت به مرور درد کاهش می‌یابد اما در بعضی شرایط نیز فرد از شدت درد به خود می‌پیچد. درد بیضه پس از برقراری رابطه علت‌های مختلفی دارد که رایج‌ترین آن تحریک جنسی طولانی مدت، نداشتن رابطه جنسی و عدم تخلیه منی است. با این حال با دانستن علل ایجاد کننده درد بیضه می‌توان از بروز برخی از این دردها پیشگری کرد. به همین خاطر در این مقاله علل و روش‌های پیشگیری و درمان درد بیضه پس از رابطه جنسی مورد بررسی قرار گرفته است.

علل درد بیضه بعد از رابطه جنسی

می‌توان گفت درد بیضه بعد برقراری روابط جنسی، موضوعی است که کم و بیش برای آقایان پیش می‌آید. به طور کلی علل مختلفی برای درد بیضه در مردان وجود دارد که می‌توان به بیماری‌های مختلف نظیر سنگ کلیه، سرطان بیضه، فتق، پیچ خوردگی بیضه، هیدروسیل، ضربه به بیضه و عفونت اشاره کرد اما درد بیضه بعد رابطه معمولا علت متفاوتی دارد که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

تحریک جنسی

رایج‌ترین علل درد بیضه بعد رابطه تحریک جنسی طولانی مدت، نداشتن رابطه جنسی و عدم تخلیه منی است. آقایان ممکن است به دلایلی برای زمان‌های طولانی رابطه جنسی نداشته باشند همین عدم تخلیه می‌تواند منجر به درد در بیضه شود. یکی دیگر از علل به وجود آورنده درد بیضه می‌تواند رابطه جنسی طولانی مدت باشد. رابطه جنسی طولانی که به وسیله مصرف داروهای محرک و تاخیری به وجود می‌آید می‌تواند باعث ایجاد درد بیضه گردد.

اسپاسم

در برخی مواقع اسپاسم عضلات شکم در هنگام ارگاسم یا انجام رابطه جنسی در پوزیشن‌های غیر معمول منجر به ادراک درد در ناحیه بیضه‌ها و مثانه می‌شود. در مجموع عدم رابطه جنسی و یا جلوگیری از روند انزال می‌تواند منجر به احتقان لوله‌ و کیسه‌های منی شود در نتیجه انزالی که پس از این موارد رخ می‌دهد با درد همراه خواهد بود. این نوع درد خطرناک نیست اما تجربه‌ای ناخوشایند است و پس از چند ساعت به طور خود به خودی بهبود می‌یابد.

عوامل روانی

همیشه علت جسمانی برای درد بیضه پس از انجام رابطه وجود ندارد. استرس و مسائل روانشناختی عامل دیگری است که می‌تواند منجر به ادراک درد شود. افکار منفی در حین برقراری رابطه از این که آیا همسر یا شریک جنسی از رابطه لذت می‌برد یا نه و… می‌تواند به شکل درد در ناحیه بیضه ادراک شود.

تشخیص درد بیضه بعد از رابطه جنسی

برای تشخیص مشکلات و دردهای دستگاه تناسلی مردان باید به متخصص اورولوژیست مراجعه کرد. متخصص اورولوژیست معمولا بر اساس آزمایشات و معاینات اولیه نظیر سونوگرافی از بیضه، کشت ادرار، آزمایش ادرار و در برخی مواقع بررسی ترشحات انزال اطمینان حاصل می‌کند که مشکل به علت بیماری و یا عفونت نیست. به عبارتی تا وقتی درد به دلیل بیماری و یا عفونت باشد نمی‌توان آن را به عنوان درد بیضه که ناشی از رابطه باشد در نظر گرفت. 

فروشگاه آرامیس

پیشگیری و درمان درد بیضه بعد رابطه

برای پیشگیری و درمان پیشنهاد می‌شود همیشه انزال به طور کامل انجام شود و هیچگاه جلوی خروج منی گرفته نشود زیرا این کار می‌تواند منجر به آسیب رساندن به کیسه‌ها و لوله‌های منی شود. برقراری رابطه منظم و انجام ندادن رابطه جنسی در پوزیشن‌های غیر معمول می‌تواند عامل موثری برای پیشگیری و درمان باشد. در هر صورت اگر پس از رابطه جنسی دچار درد بیضه شدید و این مسئله به طور خود به خودی با گذشت مدت زمانی رفع نشد بهتر است جهت بررسی کامل به متخصص مراجعه کنید. بهره بردن از مشاوره جنسی نیز در کاهش عوامل روانی و انتخاب پوزیشن‌های مناسب برای انزال بهتر و کاهش درد بیضه موثر خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

برای درد بیضه پس از رابطه چه زمانی باید به متخصص مراجعه کرد؟

بهتر است هرگاه که دچار درد بیضه پس از رابطه شدید به متخصص اورولوژیست مراجعه کنید. درست است که درد بیضه عمدتا به دلیل تحریک طولانی مدت و یا عدم تخلیه طولانی مایع منی رخ می‌دهد اما توجه داشته باشید که درد همیشه یک علامت هشدار دهنده است پس زمان را از دست ندهید و در اولین فرصت به فکر درمان باشید.

به طور کلی چه تفاوتی بین درد بیضه و درد بیضه پس از رابطه وجود دارد؟

باید توجه داشته باشید که هر دردی در ناحیه بیضه به دلیل روابط جنسی نیست. بیضه اندام حساسی در بدن مردان است و علت‌های مختلفی برای درد بیضه وجود دارد. دردهای ناشی از این مسائل عمدتا ربطی به روابط جنسی ندارند و مرد همیشه این درد را احساس می‌کند. اما درد بیضه بعد رابطه صرفا پس از برقراری روابط جنسی رخ می‌دهد و در زمان‌های دیگر وجود ندارد.

آیا درد کمر با درد بیضه پس از رابطه ارتباطی دارد؟

باورهای غلطی در جامعه وجود دارد مبنی بر اینکه بعد از برقراری روابط جنسی و تخلیه منی و انزال، مرد به درد کمر مبتلا می‌شود. اما درد کمر و درد بیضه پس از روابط جنسی ارتباطی با یکدیگر ندارند. درد کمر ناشی از تحرکات فیزیکی است و ارتباطی با تخلیه یا عدم تخلیه منی ندارد. اگر فردی بعد از برقراری رابطه دچار درد کمر شد بهتر است با انجام حرکات اصلاحی و ورزش عضلات کمر خود را بهبود بخشد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره