ازدواج با مرد بی پول | آیا ازدواج با مردی که پول ندارد نتیجه خواهد داشت؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا ازدواج با مرد بی پول صحیح است؟ قدرت پول به چیزی فراتر از چرک کف دست و علف خرس بدل گشته است. همه افراد می‌دانند که پول چه نقش مهم و موثری در رفاه و پیشبرد یک زندگی خوب و مطلوب برای یک زوج خوشبخت فراهم می‌کند. کمتر کسی منکر نقش وضع مالی خوب در هدایت زندگی به سمت آرامش و کمال است. به همین دلیل اگر گام اول را درست برداشته و قدم در راهی هموارتر بگذارید، راحت‌تر می‌توانید مسیر زندگی را به همراه شریک خود طی کرده و از پیچ و خم‌ها و مناظر آن نهایت بهره را ببرید. حال اگر در آشنایی اول با این شریک زندگی احتمالی خود او را فردی از تمام لحاظ شایسته اما بی پول یافتید چگونه باید این مسئله برخورد کنید؟

بیشتر بخوانید : معیارهای انتخاب همسر

ازدواج با مرد بی پول

اگر می‌خواهید که در زندگی آینده‌تان به کمال بهره‌وری از فرصت عمر خود رسیده و دستیابی به آسودگی و زندگی بی دغدغه را تجربه کنید، باید پایه‌های این بنای در شرف ساخت را قوی و محکم بنا نهید. فردی که برای زندگی مشترک او را بر می‌گزینید باید ویژگی‌هایی نظیر صداقت، سلامتی جسمی و روانی، تعهد، احترام به عقاید و تفکرات شخص مقابل، صبوری، عشق و علاقه، حداقل تفاوت‌های فرهنگی و خانواده آبرومندی داشته باشد که در کنار تمام این بدیهیات، از وضعیت مالی قابل قبولی هم برخوردار باشد تا به عنوان یک همسر واجد شرایط و ایده‌آل به شمار رود.

فرق خواستگار بی پول با بی عرضه

بی پولی با بی عرضگی دارای تفاوت هایی است که باید در برخورد با خواستگار آن ها را از هم متمایز کنید. ازدواج با مرد بی پول که دارای یک مهارت خاصی است، احتمال ساختن یک زندگی مستقل را برای شما به همراه دارد. اما مردانی هم هستند که از پدرانشان ثروت زیادی به دست آورده اند. اما به دلیل بی خردی تمام آن را از دست داده‌اند. به اصطلاح مردانی که جنم و جوهره کار کردن دارند، ازدواج های موفقی خواهند داشت. این مردان اگر همسری دانا و خردمند داشته باشند، دیگر هیچ چیز برایشان ناممکن نمی‌شود.

تحت چه شرایطی می‌توان با مرد بی پول ازدواج کرد؟

حال اگر با تمام این اوصاف، فردی که از شما خواستگاری کرده، تمامی این ایده آل‌ها را دارا بوده و تنها وضعیت مالی خوبی ندارد، چگونه باید با این موقعیت برخورد کرد؟ در چنین موقعیتی لازم است که شما پس از سنجیدن شرایط و توانایی‌های فرد، نکاتی که در ادامه ذکر می‌شوند را مد نظر قرار دهید. برای آگاهی بیشترمقاله اختلاف طبقاتی در ازدواج را نیز مطالعه نمایید.

1. ازدواج با مرد بی پول | دیدگاه نسبت به پول

باید ببینید که این فرد چقدر مثل شما فکر کرده و عامل پول را همانقدر که شما بر آن تاکید دارید، مهم می‌شمارد. با ارزیابی انگیزه و اهداف متعالی فرد خواهید توانست که میزان هم جهت بودن افکار وی با خواسته‌های خودتان را بسنجید و اگر تطابقی میان آن‌ها نیافتید و یا حتی با تناقضاتی در این بین برخورد کردید، بهتر است که شانس خود را با شخص دیگری امتحان کنید. مردانی که از پشتکارآمیخته با عشق به همسر برخوردارند. و شما را اولویت خود می‌داند. به هر نحوی شما را به خوشبختی خواهد رساند.

2. سطح مالی خانواده طرف خود را بسنجید

بله تامین کننده اصلی احتیاجات و نیازهای شما در زندگی مشترک، خانواده همسرتان نخواهد بود. اما خانواده همواره نقش مهمی در هدایت و رهبری موثر فرد به سوی موفقیت دارند. همین عامل او را به سمت دستیابی به درآمد معقول و مناسب جهت تشکیل یک زندگی مطلوب و قابل قبول سوق می‌دهد. ازدواج با مرد بی پول که خانواده او نیز به کمک مالی نیاز دارند، زندگی را بسیار دشوارتر می‌کند.

فروشگاه آرامیس

3. ازدواج با مرد بی پول | اختلاف مالی میان دو خانواده

در بررسی‌های خود ببینید که آیا دو خانواده در دو سطح و رتبه مالی کاملا مجزا قرار داشته و مرتبط شدن این دو سطح به هم امری کاملا غیر منطقی و مشکل ساز خواهد بود یا این که امکان سازش و یکی شدن آن‌ها با هم محتمل بوده و به نحوی امکان پذیر است.

4. موقعیت فعلی و انگیزه و پشتکار وی برای پیشرفت

اگر همسر گزینشی شما از شرایط حاکم ناراضی است. و انگیزه و اشتیاق وافری برای موفقیت و خوشبختی دارد. و برای طی این راه برنامه‌ای منظم و دقیق ریخته باشد. می‌توان به تغییر اوضاع به سمت بهبودی و کامیابی امیدوار بود.

5. میزان تحمل و سازگاری خود با شرایط دشوار را مد نظر قرار دهید

اگر از آن دسته افراد صبور و با اراده‌ای هستید که معتقدید با صبر و حوصله و همچنین تلاش و پشتکار و مداومت در دنبال نمودن امیال و خواسته‌ها می‌توان روزی به تمامی آن‌ها نائل شد، شخصی که تفکری مشابه شما داشته و از چارچوب فکری مشابهی برخوردار است، می‌تواند زوج درخور و مناسبی برایتان به حساب آید تا با همفکری هم و دست در دست یکدیگر در مسیر بهبود شرایط و تمام کردن اوضاع به نفع هردویتان گام بردارید.

بیشتر بخوانید : اختلافات در ازدواج

ازدواج بدون پول

تورم و مشکلات اقتصادی در سال های اخیر برای بسیاری از جوانان امکان برگزاری مراسم‌های سنتی را از بین برده است. تا جایی که آن‌ها حتی امکانات اولیه برای شروع زندگی را نمی‌توانند فراهم کنند. فشار اقتصادی بر خانواده دختر (جهت تهیه جهاز) و خانواده پسر (جهت مخارج جشن، تهیه مسکن و مخارج زندگی) ازدواج را ناممکن کرده است. با این حال نیاز و عشق مرد و زن در جریان است. بنابراین باید راهی برای ازدواج با مرد یا دختر بی پول نیز یافت. پس شاید پول زیادی نداشته باشید، اما سایر شرایط ازدواج مثل بلوغ فکری، استقلال، مهارت‌های زندگی، تحصیلات، تعهد و… را داشته باشید.

مشکلات ازدواج با مرد بی پول

همسر بی پول شما هرچقدر هم مصمم و با انگیزه و به دنبال کسب ثروت باشد. باز هم در ابتدای زندگی به چالش‌هایی بر می‌خورید. در ادامه چند مورد از آن‌ها را نام برده‌ایم.

  • عدم توانایی برگزاری مراسم عروسی مفصل و محدود شدن آن به یک جشن کوچک خانوادگی
  • مقایسه همیشگی وضع زندگی خود با سایر زوج‌ها با وضعیت مالی بهتر
  • شروع زندگی در خانه‌ای استیجاری
  • مخارج را باید محدود کنید
  • باید در مخارج از شیوه های حساب‌شده استفاده کنید
  • هر روز قناعت را باید تمرین کنید
  • هر دو باید برای تامین مخارج کار کنید

آیا یک مرد بی پول همیشه بی پول می ماند؟

قطعا پاسخ به این سوال خیر است. اما شما باید به توانایی ها و پتانسیل های طرف مقابل تان توجه کنید. شاید یک دانشجوی پزشکی اندوخته‌ای نداشته باشد. اما در آینده او قادر به تهیه خانه و امکانات مناسبی خواهد بود. و یا شاید یک شاگرد مغازه و یا جوان 20 ساله نتواند برای شما خانه دلخواه تان را اجاره کند. اما با گذر زمان او توانایی مالی بیشتری به دست بیاورد. پس هنگام تصمیم به ازدواج با مرد بی پول حتما به توانایی های بالقوه او توجه نمایید.

با دریافت خدمات از یک فرد متخصص در زمینه ازدواج چشم‌انداز بهتری از آینده ازدواج خود به دست آورید. روانشناسان در تصمیم گیری آگاهانه به شما کمک می‌کنند. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره قبل ازدواج کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد بی پول می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول 

آیا ازدواج با یک مرد بی پول صحیح است؟

با توجه به مشکلاتی که این گونه ازدواج‌ها می‌تواند به همراه داشته باشد، خوشبختی یا عدم خوشبختی بعد از ازدواج بستگی به میزان پشتکار و توانایی آن مرد برای رسیدن به یک زندگی معقول و همچنین میزان صبر و حوصله شما برای تحمل مشکلات و دورنمای شما از شکل و هدف نهایی این رابطه دارد. چه بسا افرادی که با یک مرد بی پول ازدواج کرده‌اند ولی با کمک یکدیگر و با صبر و تحمل زندگی خوبی را برای خود رقم زده‌اند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره