نوع پوشش همسر | حساسیت و مشکل با پوشش همسری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

متاسفانه امروزه در دادگاه‌های خانواده بسیار دیده می‌شود که زوجین به دلیل اختلاف بر سر نوع پوشش همسر ، از یکدیگر جدا شده و طلاق می‌گیرند. مسلم است که ظاهر هر شخص اولین مشخصه‌ایست که نظر جنس مخالف را جلب می‌کند و یکی از ویژگی‌های پررنگ ظاهری نیز پوشش می‌باشد. نوع پوشش هر شخص قضاوت اولیه درباره او را شکل می‌دهد و به همین علت بسیار مهم است. اختلاف‌ها در حوزه پوشش بیشتر مربوط به زنان است و اکثرا مردها هستند که از پوشش همسر خود ناراضی‌اند. با توافق در مورد نوع پوشش همسر قبل از ازدواج و کمک گرفتن از یک فرد متخصص، می‌توانید اختلافات خود در این زمینه را برطرف سازید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید. 

 

اختلاف بر سر نوع پوشش همسر پیش از ازدواج

اختلاف بر سر پوشش همسر گاهی پیش از ازدواج به دلیل تفاوت‌های عقیدتی و فرهنگی پیش می‌آید و گاهی هم پس از ازدواج به دلیل تغییر نظر یکی از طرفین ایجاد می‌شود.

معمولا دختر و پسرهایی که از نظر عقیدتی و فرهنگی در سطح یکسانی قرار ندارند، اولین اختلافی که تجربه می‌کنند اختلاف بر سر پوشش همسر است. این افراد پس از ازدواج نیز معمولا بر سر مسائل بی شماری مثل رفت و آمدها، تربیت فرزندان، اختلاف خانواده‌ها و… نیز به مشکل می‌خورند. به همین علت است که مشاوران توصیه می‌کنند پیش از ازدواج سطح عقیدتی طرف مقابلتان را به طور کامل بسنجید و اگرسطح عقیدتی یکسانی دارید به ازدواج فکر کنید.

اما گاهی دختر و پسر با عقاید مختلف به خاطر عشق و علاقه به سمت هم کشیده می‌شوند و نه می‌توانند به راحتی از هم جدا شوند و نه می‌توانند تمام هویت و ارزش‌های خودشان را تغییر دهند. راه حل برای این گونه افراد چیست؟ ابتدا باید دو طرف بدانند که پس از ازدواج طرف مقابلشان تغییر نخواهد کرد و شباهت زیادی بین آن‌ها ایجاد نمی‌شود؛ پس به امید تغییر ازدواج نکنید. همچنین این را بدانید که نه کوتاه آمدن و تحمل کردن و نه پافشاری زیاد بر روی عقیده خود درست نیست. اگر اگر قصد باهم ماندن دارید، باید به یک اشتراک نظر در مورد نوع پوشش همسر برسید که برای هیچ کدام‌تان سخت و دشوار نباشد.

بیشتر بخوانید : معیارهای انتخاب همسر

برای توافق درباره پوشش پیش از ازدواج باید چه کرد؟

باید به صورت شفاف و واضح درباره مسائل عقدیتی و نوع پوشش همسر با همدیگر صحبت کنید. درباره لباسی که بعد از ازدواج می‌پوشید، نوع آرایشی که انجام می‌دهید، رفت و آمدهایی که در مکان‌های مختلف با پوشش‌های متفاوت انجام می‌دهید و… اگر خودتان نتوانستید در این باره به اشتراک برسید، ضروری است که به یک روانشناس مراجعه نمایید. علاوه بر این لازم است که از روی رفتارهای طرف مقابلتان، ثبات عقیده او را بسنجید؛ یعنی بیازمایید که همسر آینده شما چقدر به توافقاتی که با هم می‌کنید پایبند است. برای حل اختلاف مذهبی در ازدواج کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

 

راهکارهای حل اختلاف بر سر نوع پوشش همسر پس از ازدواج

پوشش همسر

اگر با همسرتان بر سر موضوع پوشش به اختلاف خورده‌اید، نباید از این موضوع بترسید. در هر رابطه‌ای امکان دارد که به دلایل مختلف اختلاف پیش بیاید، مهم این است که دو طرف راه حل‌های مناسبی برای حل این اختلاف پیدا کنند. در ادامه راهکارهایی برای حل اختلاف بر سر پوشش همسر مطرح می‌کنیم.

1. به فردیت طرف مقابلتان احترام بگذارید

هر انسان هویت و ارزش‌های خاص خودش را دارد و شما نمی‌توانید به خاطر برقراری پیوند ازدواج، اراده و قدرت تصمیم گیری یک فرد را از او بگیرید. این مسئله شامل تمام جنبه‌ها اعم از پوشش می‌شود.

2. نوع پوشش همسر | به توافقات پیش از ازدواج پایبند باشید

اگر به نحوه درست و کاملی با هم آشنا شده باشی،د حتما پیش از ازدواج درباره پوشش و ملاک‌های ظاهری نیز با هم گفت و گو کرده‌اید. اگر در دوره پیش از ازدواج در این باره به توافقاتی رسیده‌اید، لازم است که آن‌ها را رعایت کنید. مثلا اگر پیش از ازدواج به همسرتان قول داده‌اید که او را در انتخاب پوشش آزاد می‌گذارید، نباید این قول را پس از ازدواج بشکنید.

3. برخورد درستی داشته باشید

اگر از نوع پوشش همسرتان راضی نیستید، باید این موضوع را به طور صحیح با او درمیان بگذارید و رضایتش را کسب نمایید. در غیر این صورت اگر بخواهید با دعوا، زور، اجبار و کنایه نارضایتی خود را نشان دهید نه تنها باعث بروز جنگ و دعوا می‌شوید، بلکه همسرتان را نیز برای لجبازی تحریک می‌کنید. اگر شما فردی هستید که در جهت اصلاح پوشش با او برخورد نادرستی انجام گرفته، لازم است این موضوع را با همسر خود در میان بگذارید. یعنی بگویید که نحوه بیان نارضایتی‌اش درست نبوده و به همین دلیل شما از دست او دلخور شده‌اید.

4. واکنش درستی نشان بدهید

اگر همسرتان به شما این مطلب را رساند که از نوع پوشش شما ناراضی است، بدون قهر و دعوا و مقابله به مثل به او واکنش نشان دهید. به آرامی و با منطق صحبت کنید و نظرات خود را درباره پوشش با او در میان بگذارید. گاهی یک واکنش نادرست و لجبازی می‌تواند زمینه ماه‌ها و سال‌ها اختلاف را میان زوجین فراهم کند.

5. نوع پوشش همسر | حساسیت‌های همدیگر را درک کنید

با صحبت دوستانه و منطقی از نوع نگاه همدیگر به یک موضوع آگاه شوید، همدیگر را درک کنید و تصمیمات بهتری برای زندگی خود بگیرید. پس به جای رفتارهای نامناسب در هنگام بروز اختلاف، با هم صحبت کنید و برای درک یکدیگر تلاش نمایید.

6. انعطاف پذیر باشید

گاهی لازم است شما هم کمی انعطاف از خودتان نشان دهید و از تعصب بر سر عقیده‌هایتان دست بردارید. مثلا اگر همسر تان اصرار دارد که چادر خود را بردارید، شما می‌توانید با جایگزین کردن مانتو و روسری‌های بلند، هم راحتی و حجاب خودتان را حفظ کنید و هم به حرف همسرتان عمل نمایید. برای حل اختلافات در ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوع پوشش همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

اگر همچنان اختلاف بر سر نوع پوشش همسر ادامه پیدا کرد چه باید کنم؟

در این شرایط حتما به یک مشاور و روانشناس در حوزه زوج و خانواده مراجعه نمایید تا شرایط شما را بررسی کرده و بهترین راهکار را ارائه دهد. 

چطور با همسرم درباره اصلاح پوشش صحبت کنم؟

زمان مناسب را انتخاب کنید، لحن مناسبی را به کار بگیرید، محبت را فراموش نکنید و صبور باشید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره