شروع رابطه عاشقانه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شاید شروع رابطه عاشقانه و عاطفی به نظر برخی مردم کاری بسیار آسان و پیش پا افتاده باشد، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که شاید برقراری یک رابطه عاشقانه چندان سخت نباشد ولی مهم تداوم و ادامه دار بودن این عشق است. یعنی شما باید با تمام اصول آغاز یک رابطه عاطفی و عاشقانه آگاهی داشته باشید تا بتوانید طرف مقابلتان را برای همیشه و در طول زندگی مشترک کنار خود نگه دارید.

برخی از افراد تصور می‌کنند که شروع یک رابطه عاشقانه، تنها به اوایل آشنایی خلاصه می‌شود اما واقعیت این است که اگر می‌خواهید در طول زندگی مشترک به صورت پیوسته جذابیت‌های خودتان را برای طرف مقابل نمایان کنید، باید از تکنیک‌ها و اصول صحیح آن آگاهی داشته باشید. برای آشنایی با چهارچوب‌های دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شروع رابطه عاشقانه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

نحوه برقراری رابطه و شروع مقدمه

اگر قصد آغاز برقراری یک رابطه عاشقانه را دارید، پس در ابتدا از خصوصیات اخلاقی و شخصیتی طرف مقابل به طور کامل آگاهی پیدا کنید. تا بر اساس معیارهای مورد نظرتان، بتوانید شخص مورد علاقه‌تان را برای شروع رابطه عاشقانه انتخاب نمایید. چرا که شما به هیچ عنوان نمی‌توانید خصوصیات فردی یک نفر را جهت رضایت شخصی خود تغییر دهید.

بنابراین در آغاز برقراری یک رابطه عاشقانه بر اساس معیارهای خودتان تمایلات جنسی و عواطف طرف مقابل را مشخص کنید. طبق همین معیارها، فرد مورد نظر خود را پیدا کنید. معیارهای ذکر شده، به منظور انتخاب همسر و شریک زندگی نیز گزینه‌های بسیار تاثیرگذاری محسوب می‌شوند. اگر قصد ازدواج دارید توصیه می‌شود از یک روانشناس کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید. 

فروشگاه آرامیس

 

آیا در شروع رابطه عاشقانه از جملات زیبا استفاده کنم؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که به زبان آوردن جملات عاشقانه و بسیار زیبا در ملاقات‌های اولیه (حتی برای شروع رابطه عاشقانه)، مصنوعی به نظر می‌آید و به هیچ عنوان کار جالبی نیست. طبیعتا در روزهای اول برقراری یک رابطه عاشقانه، افراد شور و هیجان بسیار زیادی دارند اما بهتر است شور و شوق بیش از حد خود را مدیریت کرده و سعی کنید ملاقات‌های خود را نیز برای فواصل زمانی کوتاه برنامه ریزی نکنید.

همان طور که می‌دانید توجه و عاطفه از موارد تاثیر گذار در افزایش جذابیت یک رابطه عاشقانه به شمار می‌روند اما  در دسترس بودن زیاد، کمی ناخوشایند بوده و ممکن است در مدت زمان کوتاهی طرف مقابل را از شما دلزده و دلسرد کند.

اگر هر دو نفر شما مشتاق هستید که زود به زود یکدیگر را ببینید، بهتر است قرار ملاقات‌هایتان را افزایش دهید اما در صورتی که تنها شما خواهان دیدار با طرف مقابل هستید، پیشنهاد دیدار را مطرح نسازید، چرا که این کار ممکن است بی میلی طرف مقابل را به همراه داشته باشد. بنابراین در هفته‌های اولیه بهتر است به یکدیگر فرصت دهید تا زمان کافی برای تصمیم‌گیری و انتخاب داشته باشید.

بیشتر بخوانید : رابطه سالم

اصول مهم در شروع رابطه عاشقانه

برای اینکه رابطه عاشقانه خوب و موفقی را داشته باشید، باید در ابتدا اصولی را رعایت کنید. این موارد به شرح زیر هستند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

1. تصور رابطه جنسی را از ذهن خود دور سازید

اگر قصد و هدف شما از شروع یک رابطه عاشقانه، برقراری رابطه جنسی با طرف مقابل است، بدانید که کار کاملا اشتباهی انجام می‌دهید و در آینده با مشکل مواجه می‌شوید. برقراری یک رابطه جنسی سالم، به پیش نیازهای مهمی همچون صمیمیت، اعتماد و تعهد احتیاج دارد.

به طور معمول مردان ممکن است پس از برقراری رابطه جنسی، علاقه اولیه خود را از دست بدهند، در حالی که میزان وابستگی دختران  بعد از رابطه جنسی افزایش می‌یابد. بنابراین توصیه می‌شود در اوایل آشنایی، رابطه جنسی با طرف مقابل نداشته باشید. برای اطلاع از معایب و مزایای برقراری رابطه جنسی قبل ازدواج کلیک کنید.

2. تصویرسازی یک رابطه عاشقانه

شما علاوه بر مطالعه در زمینه شروع یک رابطه عاشقانه، باید رابطه عاشقانه را در ذهن خود تصویرسازی کرده و در جهت تقویت روابط عاطفی و اجتماعی خود تلاش نمایید. در واقع داشتن حس مالکیت بر روی طرف مقابل در اوایل آشنایی، یک امتیاز منفی به شمار می‌رود. چرا که حس مالکیت نشان می‌دهد شما در وجودتان احساس ناامنی می‌کنید.

بنابراین اگر قصد دارید رابطه عاشقانه شما ادامه دار باشد، بهتر است از نمایان کردن حس حسادت و مالکیت خود، به خصوص در اوایل رابطه دوری کنید. چرا که شما نمی‌توانید کسی را محدود کرده و از او انتظار داشته باشید تمام رفت و آمدهایش را برای شما بازگو کند.

3. شروع رابطه عاشقانه | عدم استفاده از جملات کلیشه‌ای فدایت شوم

در چنین مواردی بهتر است ابتدا احساسات خود را بسنجید و از خود بپرسید آیا واقعا به طرف مقابل علاقه دارید یا قصد جلب کردن نظرش را دارید. مطمئن باشید که اگر شما به منظور جلب نظر طرف مقابلتان از کلمات کلیشه‌ای استفاده کنید، فرد مورد نظر متوجه رفتارهای نمایشی و دروغین شما خواهد شد. پس بهتر است ابتدا از احساس و عشق خود اطمینان پیدا کرده و سپس آن را ابراز کنید.

بیشتر بخوانید : روانشناسی عشق

4. پرهیز از هزینه های غیر ضروری

برخی از افراد تصور می‌کنند که با صرف هزینه‌های میلیونی می‌توانند نظر طرف مقابل را جلب کرده و او را عاشق خود کنند. این کار شاید به ظاهر تکنیک خوبی به نظر برسد اما در باطن کار کاملا اشتباهی است. در واقع قبل از ازدواج افراد برای راضی نگه داشتن یکدیگر ممکن است کارهایی را انجام دهند اما پس از شروع رابطه لازم نیست که هزینه‌های بالا را تدارک ببینید.

5. خود را انسانی قابل اعتماد جلوه دهید

یکی از قطب‌های اساسی برای شروع رابطه عاشقانه، اعتماد نام دارد. اگر خودتان را انسانی قابل اعتماد جلوه دهید، مطمئن باشید طرف مقابل شما به صورت انفجاری عاشقتان خواهد شد. شما باید به این درک و آگاهی برسید که برقراری یک رابطه عاشقانه ادامه دار، به سخت کوشی و تلاش زیاد احتیاج دارد. بنابراین ابتدا اطمینان حاصل کنید که به شخص دیگری علاقه ندارید و سپس رابطه عاشقانه جدید خود را آغاز نمایید.

6. شروع رابطه عاشقانه | رفتار مرموز و غیر قابل پیش بینی داشته باشید

داشتن رفتار مرموز و غیر قابل پیش بینی باعث افزایش جذابیت‌تان شده و شما را فردی جذاب جلوه می‌دهد. همچنین مرموز بودن موجب چالش برانگیز شدن رابطه عاشقانه شده و باعث می‌شود طرف مقابل برای دیدار با شما لحظه شماری کند.

در واقع وقتی شما تمام مهره‌های خود را برای طرف مقابل خود نمایان می‌کنید، دیگر مرموز نیستید و پیش بینی رفتار و یا حرکت بعدی شما برای طرف مقابل کار بسیار ساده‌ای خواهد بود که این امر به مرور زمان، باعث خسته کننده شدن رابطه می‌شود. برای آگاهی بیشتر درباره رمز و راز عاشقی قبل ازدواج کلیک کنید.

7. به دنبال موفقیت فوری نباشید

 شروع رابطه عاشقانه و رویایی باید به گونه‌ای باشد که شما هر روز بر روی باورهای خود کار کنید و جهت شناخت، به یکدیگر زمان کافی بدهید تا مراحل آشنایی به تدریج و به مرور زمان طی شود. باید این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ انسانی کامل نیست. بنابراین برای شروع رابطه عاشقانه سخت گیری زیادی به خرج ندهید. در نهایت اگر هنوز برای شروع رابطه با مشکل مواجه هستید حتما از خدمات مشاوره رابطه دختر و پسر استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شروع رابطه عاشقانه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا شروع رابطه عاشقانه بدون شناخت طرف مقابل صحیح است؟

خیر، اگر قصد آغاز برقراری یک رابطه عاشقانه را دارید، بهتر است در ابتدا از خصوصیات اخلاقی و شخصیتی طرف مقابل به طور کامل آگاهی پیدا کرده و بر اساس معیارهای مورد نظر شخص مورد علاقه‌تان را برای شروع رابطه عاشقانه انتخاب نمایید.

آیا رابطه جنسی در شروع رابطه عاشقانه صحیح است؟

رابطه جنسی به هیچ عنوان در ابتدای یک رابطه عاشقانه پیشنهاد نمی‌شود. هر چند دختر و پسر ممکن است به واسطه احساسات  کشش زیادی به یکدیگر داشته باشند ولی  برقراری یک رابطه جنسی سالم، به پیش نیازهای مهمی همچون صمیمیت، اعتماد و تعهد احتیاج دارد. به طور معمول مردان ممکن است پس از برقراری رابطه جنسی، علاقه اولیه خود را از دست بدهند. در حالی که میزان وابستگی دختران  بعد از رابطه جنسی افزایش می‌یابد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫5 دیدگاه ها

  1. پسری که ازش خوشم میاد به شدت درونگرا و مغروره
    از حرکاتش و کارهاش(حمایتها، غیرتی شدنها، اینکه نمیزاره خرج کنم و رفت و امدمون به جایی که هر روز همو میبینیم با همه یعنی میاد دنبالم و برگشت منو میرسونه)
    مشخصه بهم حس داره ولی هیچی نمیگه و به زبون نمیاره
    نمیدونم دیگه باید چیکار کنم

    1. برای هر دختر و پسری رابطه به یه طریق خاصی شروع میشه. بهتره اول برای خودتون حدود رابطه ای که مد نظر دارید رو تعریف کنید و سپس برای رسیدن به اون قدم بردارید. با توجه به توضیحاتی که دادید دوستی و رابطه میان شما وجود داره، پس دقیقا از چه می خواهید و چه انتظاراتی از ایشون دارید؟
      ازونجا که سوالتون با اما و اگرهای زیادی همراهه کمک چندانی نمی تونیم بکنیم ، مثلا در بخش دوم سوال گفتید نمیدونم چه کار دیگه ای باید بکنم اما ذکر نکردید که مگر تا الان چه کارهایی کردید . برای پاسخگویی میتونید با شماره های درج شده تماس بگیرید و درخواست مشاوره رابطه نمایید.

  2. نکته قابل تامل اینه که در ابتدا حتما بصورت منطقی و احساسی توامان به این فکر کنید که این اختلافات که باعث جدایی شده چقدر عمیق و جدیه در خیلی از مواقع یه سو تفاهم یا انتقال بد مفاهیم یا عدم مهارت در رابطه بدلیل عدم شناخت جنسیتی و… باعث برداشت منفی یکی از طرفین میشه قبل اینکه تمام راه های ارتباطی رو ببندید و تلاش کنید تا برای فراموشی اقدام کنید حتما و حتما تز این موضوع اطمینان حاصل کنید و اگه در حال حاضر هم متوجه اشتباهتون شدید حتی اگر وارد رابطه واکنشی هم شده اید سریعا بدون عذر و بهونه از رابطه ناسالمی که توش رفتید بیرون بیاین دقیقا این رابطه مثل باتلاقه که کم کم شما رو غرق میکنه اگه از همه لحاظ مطمن شدید که این جدایی عجولانه بوده و بدلیل برداشت منفی ایجاد شده حتما بدون غرور و لجبازی حضورا باهم صحبت کنید و فرصت جبران بهم بدید در خیلی از مواقع حتی اگه طلاق توافقی هم صورت گرفته باشه و طرفین هیچ احساسی بهم هم نداشته باشن یعنی نه تنها عشق بلکه هیچ احساس مثبتی نسبت بهم نداشته باشن هم مدتی حدود 6 ماه تا یکسال زمان میبره که مراحل سوگ طی بشه تازه این جدایی شکست عشقی محسوب نمیشه حالا شما تصور کنید فشار روحی پارتنرهای عاشق مخصوصا بخاطر سو برداشت چقدر میتونه لطمه و صدمه و حسرت ایجاد کنه بخاطر همین موضوعه که تا زمانی که کاملا با خودتون از همه لحاظ کنار نیومدید و به تعادل احساسی و منطقی و مستدل نرسیده اید تحت هیچ عنوان وارد هیچ رابطه ای نشید چون باعث میشه خیلی سریع به بن بست برسید با وابستگی مبارزه کنید نذارید فرصتی که جهت شناخت در اختیارتون هست رو بجای وقت گذاشتن برای شناخت طرف مقابل به فکر ایجاد علقه و رابطه عمیق و وابستگی بشه چون وابستگی باعث میشه احساسات و هیجاناتتون بر منطقتون چیره بشه و نتونید تصمیم واقع بینانه بگیرید و در کل تا زمانی که قلبا عاشق طرفتون نیستید تو یه عشق یه طرفه نمونید تو معذوریت قرار نگیرید یا از نظر مذهبی و اعتقادی هم کفو و برابر نیستید سریعا از رابطه خارج بشید چرا که شما تو یه رابطه هدفتون زندگی کردن باهم تا آخر عمرتونه یجودی هویتتون یکی میشه این مسایل رو حتما جدی بگیرید بخاطر تنهایی وارد یه رابطه بد و ناسالم و سمی نشید در اینصورت بیشتر و بیشتر احساس تنهایی و متعاقب اون احساس بی ارزشی و پوچی و نا امیدی از زندگی و آینده و سرخوردگی میشید بخاطر خلا عاطفی یا جنسی هم وارد رابطه نشید بطور کل به حرف دلتون گوش بدید و بخاطر خودتون وارد رابطه بشید نه بخاطر توصیه خانواده یا دوستان قطعا خودتون باید به ندای درونیتون پاسخ بدید با افراد دارای صلاحیت مشورت کنید ولی در نهایت شما هستید که میخوان برای یه عمر با شرک عاطفیتون زندگی کنید مخصوصا قابل توجه افرادی که قبلا تجربه رابطه ناموفق رو داشتن البته با چاشنی منطق به مسایل مادی هم تا حدودی توجه کنید حتما قبل از ورود به رابطه و ازدواج نظر تعدادی از روانشناسان حوزه تخصصی ازدواج و رابطه جویا بشید ممنون از شما

  3. نکته قابل تامل اینه که در ابتدا حتما بصورت منطقی و احساسی توامان به این فکر کنید که این اختلافات که باعث جدایی شده چقدر عمیق و جدیه در خیلی از مواقع یه سو تفاهم یا انتقال بد مفاهیم یا عدم مهارت در رابطه بدلیل عدم شناخت جنسیتی و… باعث برداشت منفی یکی از طرفین میشه قبل اینکه تمام راه های ارتباطی رو ببندید و تلاش کنید تا برای فراموشی اقدام کنید حتما و حتما تز این موضوع اطمینان حاصل کنید و اگه در حال حاضر هم متوجه اشتباهتون شدید حتی اگر وارد رابطه واکنشی هم شده اید سریعا بدون عذر و بهونه از رابطه ناسالمی که توش رفتید بیرون بیاین دقیقا این رابطه مثل باتلاقه که کم کم شما رو غرق میکنه اگه از همه لحاظ مطمن شدید که این جدایی عجولانه بوده و بدلیل برداشت منفی ایجاد شده حتما بدون غرور و لجبازی حضورا باهم صحبت کنید و فرصت جبران بهم بدید در خیلی از مواقع حتی اگه طلاق توافقی هم صورت گرفته باشه و طرفین هیچ احساسی بهم هم نداشته باشن یعنی نه تنها عشق بلکه هیچ احساس مثبتی نسبت بهم نداشته باشن هم مدتی حدود 6 ماه تا یکسال زمان میبره که مراحل سوگ طی بشه تازه این جدایی شکست عشقی محسوب نمیشه حالا شما تصور کنید فشار روحی پارتنرهای عاشق مخصوصا بخاطر سو برداشت چقدر میتونه لطمه و صدمه و حسرت ایجاد کنه بخاطر همین موضوعه که تا زمانی که کاملا با خودتون از همه لحاظ کنار نیومدید و به تعادل احساسی و منطقی و مستدل نرسیده اید تحت هیچ عنوان وارد هیچ رابطه ای نشید چون باعث میشه خیلی سریع به بن بست برسید با وابستگی مبارزه کنید نذارید فرصتی که جهت شناخت در اختیارتون هست رو بجای وقت گذاشتن برای شناخت طرف مقابل به فکر ایجاد علقه و رابطه عمیق و وابستگی بشه چون وابستگی باعث میشه احساسات و هیجاناتتون بر منطقتون چیره بشه و نتونید تصمیم واقع بینانه بگیرید و در کل تا زمانی که قلبا عاشق طرفتون نیستید تو یه عشق یه طرفه نمونید تو معذوریت قرار نگیرید یا از نظر مذهبی و اعتقادی هم کفو و برابر نیستید سریعا از رابطه خارج بشید چرا که شما تو یه رابطه هدفتون زندگی کردن باهم تا آخر عمرتونه یجودی هویتتون یکی میشه این مسایل رو حتما جدی بگیرید بخاطر تنهایی وارد یه رابطه بد و ناسالم و سمی نشید در اینصورت بیشتر و بیشتر احساس تنهایی و متعاقب اون احساس بی ارزشی و پوچی و نا امیدی از زندگی و آینده و سرخوردگی میشید بخاطر خلا عاطفی یا جنسی هم وارد رابطه نشید بطور کل به حرف دلتون گوش بدید و بخاطر خودتون وارد رابطه بشید نه بخاطر توصیه خانواده یا دوستان قطعا خودتون باید به ندای درونیتون پاسخ بدید با افراد دارای صلاحیت مشورت کنید ولی در نهایت شما هستید که میخوان برای یه عمر با شرک عاطفیتون زندگی کنید مخصوصا قابل توجه افرادی که قبلا تجربه رابطه ناموفق رو داشتن البته با چاشنی منطق به مسایل مادی هم تا حدودی توجه کنید حتما قبل از ورود به رابطه و ازدواج نظر تعدادی از روانشناسان حوزه تخصصی ازدواج و رابطه جویا بشید ممنون از شما

  4. از تموم دوستان گرامی با نهایت وجود و احساسم تقاضا میکنم اگه در ابتدای رابطه عشق و علاقه باطنی و قلبی نسبت به طرف مقابلون ندارید یا از ظاهر,شخصیت و… طرف قلبا حس خوبی نداریدخواهش میکنم تمنا میکنم تو معذوریت قرار نگیرید و رابطه رو ادامه ندید ممکنه طرف مقابل ویژگیهای مثبت زیادی هم داشته باشه ولی مهم اینه که شما میخواهید تا آخر عمر روز و شب کنار هم زندگی کنید مطمن باشید به مرور هیچ عشق و علاقه ای بوجود نمیاد ممکنه وابستگی بخاطر ارتباط و تعامل بوجود بیاد ولی قطعا اون عشق اهورایی که آرزوی قلبیتونه محقق نمیشه از همون ابتدا اگه عشقی نسبت بهم داشتید که هیچ در غیر اینصورت مطمن باشید فقط وابستگیه و به مرور سرخورده و احساس بی ارزشی و نا امیدی تموم وجودتون رو تسخیر میکنه لطفا تو رابطه ناسالم نمونید قطع به یقین دیر یا زود خودتون متوجه میشید لطفا زمان و جوونیتونو با ادامه رابطه ناسالم تباه نکنید حرمت نفس داشته باشید و مطمن باشید شما لایق و شایسته عشق واقعی هستید و همچنین مطمن باشید تو هر سن و سالی میتونید عشق واقعیتونو پیدا کنید و ترس از بالا رفتن سن و یا ترس از تنهایی نباید باعث بشه که رابطه سمی رو ادامه بدید تنهایی اصلا مانع نیست به شرطی که به اون خودشناسی رسیده باشید قطعا تنهایی بهتر از بودن با کسیه که عاشقش نیستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره