ژل لوبریکانت چیست | نحوه مصرف انواع روان کننده های آمیزشی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

از ژل لوبریکانت جهت رفع خشکی و مرطوب شدن واژن استفاده می‌شود. در واقع به کمک این ژل می‌توانید از رابطه دردناک جلوگیری کرده و لذت جنسی بیشتری را تجربه کنید. همچنین لوبریکانت نقش روان‌کننده را در رابطه جنسی دارد و منجر به آمادگی بیشتر خانم‌ها در روابط زناشویی می‌شود. از این جهت بسیاری از افراد می‌توانند از ژل لوبریکانت استفاده کنند. این ژل انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع نیاز توسط فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا لوبریکانت عوارضی ندارد اما گاهی ممکن است فرد به استفاده از آن حساسیت داشته باشد و پس از مصرف دچار خارش، التهاب پوست، تنگی نفس و هرگونه تورم شدید شود. در ادامه به طور کامل درباره لوبریکانت، عوارض و پیامدهای آن صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ژل لوبریکانت می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ژل لوبریکانت چیست؟

ژل لوبریکانت یک روان‌کننده و مرطوب کننده واژن در هنگام رابطه جنسی و برای رفع خشکی است. در واقع خانم‌هایی که خشکی واژن دارند برای کاهش درد ناشی از رابطه جنسی می‌توانند از این ژل استفاده کنند. همچنین لوبریکانت به واسطه خاصیت روان‌کنندگی که دارد منجر به نرم کردن بیشتر پوست و افزایش رطوبت واژن در رابطه جنسی می‌شود که می‌تواند نقش موثری در تحریک و لذت بیشتر و نهایتاً رسیدن به ارگاسم ایفا کند. برای آشنایی بیشتر با اختلال واژینسموس | ترس از دخول | نشانه ها و علت بیماری واژینیسموس چیست کلیک کنید.

عوامل موثر بر خشکی واژن و لازمه استفاده از لوبریکانت

ژل لوبریکانت و خشکی واژن

عوامل متعددی برای خشکی واژن وجود دارد که می‌توان برای رفع آن از ژل‌ لوبریکانت استفاده کرد که این عوامل شامل موارد زیر است.

_یائسگی

_مصرف دخانیات و مواد مخدر

_عدم تحریک جنسی

_وارد کردن اشیای خارجی در واژن مانند تامپون

_مادران شیرده

_شستشوی واژن به صورت نادرست

_داروهای جلوگیری از بارداری

_کمبود آب در بدن

با این حال درست است که ژل لوبریکانت می‌تواند در اینجور مواقع کمک کننده باشد اما لازم است که با اصلاح رفتار و توجه بیشتر به سلامت جسمی و روانی خود از پایه و اساس مشکل را حل کنید. 

انواع ژل لوبریکانت

ژل‌های لوبریکانت به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که شامل ژل لوبریکانت بر پایه آب، سیلیکون و روغن می‎باشد. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره آنان خواهیم پرداخت. 

💠ژل لوبریکانت بر پایه آب

این دسته از ژل‌ها کاملا طبیعی و سالم هستند و عمدتا در روابط جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهمترین نکته‌ای که وجود دارد این است که لوبریکانت مبتنی بر آب قابلیت استفاده همزمان با کاندوم را دارد. به عبارتی این دسته از ژل‌ها منجر به پارگی کاندوم در روابط جنسی نخواهند شد. همچنین ویژگی دیگر آن خاصیت آنتی باکتریال بودن و ضدعفونی کنندگی است. لازم به ذکر است برای استفاده‌ و معاینات پزشکی نظیر انجام سونوگرافی و آزمایشات مقعدی می‌توان از این نوع ژل استفاده کرد.

💠ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون

میزان غلظت و دوام این دسته از ژل‌ها بیشتر از ژل‌های مبتنی بر آب است زیرا ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون همانند یک لایه نازک بر روی سطح پوست عمل می‌کند و از این جهت به مدت زمان زیادتری برای خشک شدن نیاز دارد و حتی پاک کردن آن از سطح پوست هم مقداری دشوار و زمان‌بر می‌باشد. لوبریکانت بر پایه سیلیکون هم با کاندوم سازگار است و منجر به پارگی کاندوم نخواهد شد. اما باید توجه داشت که استفاده همزمان سایر محصولات سلیکونی با لوبریکانت بر پایه سیلیکون به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. یکی از معایب اساسی این دسته از ژل‌ها این است که خاصیت آنتی باکتریال ندارد و امکان رشد باکتری و آلودگی در آن وجود دارد.

💠ژل لوبریکانت بر پایه روغن

این دسته از ژل‌های لوبریکانت حاوی مقداری وازلین و ویتامین E هستند. لوبریکانت بر پایه روغن تاثیر بلند مدت و دوام بیشتری دارد اما برای برقراری رابطه جنسی مناسب نیستند زیرا مواد موجود در این ژل‌ها باعث پاره شدن کاندوم می‌شود. همچنین به دلیل غلظت بالای روغن منجر به تغییر PH واژن می‌شود. این مسئله می‌تواند عفونت‌های ادراری را در خانم‌ها زیاد کند. در مجموع ژل لوبریکانت بر پایه روغن، مناسب رابطه جنسی و شستشوی واژن نیستند.

💠سایر ژل‌های لوبریکانت

امروزه با ترکیب ژل‌های لوبریکانت با مواد دیگر، انواع متنوع دیگری ایجاد شده است. به عنوان مثال ژل لوبریکانت حجم دهنده، گرم کننده و تاخیری از جمله این موارد هستند.

💠ژل لوبریکانت طبیعی

استفاده از ژل لوبریکانت طبیعی تنها به معنی استفاده از روغن های گیاهی نیست. البته استفاده از این روغن ها در حین رابطه می‌تواند احتمال ابتلا به عفونت را به شدت افزایش دهند. اما به طور کلی برخی از شرکت های حامی محیط زیست ژل هایی تولید می‌کنند که گیاهی بوده و اورگانیک هستند.

روش استفاده از ژل لوبریکانت

برای استفاده از هر یک از انواع مختلف ژل‌ لوبریکانت محدودیت مصرفی وجود ندارد، توصیه می‌شود قبل از استفاده هر محصول، دستورالعمل راهنمای آن را مطالعه کنید. ژل‌های لوبریکانت در حالت عادی کمی خنک و سرد هستند برای این که سردی و خنکی آن را کاهش دهید می‌توانید مقداری از آن را بر روی کف دست خود بریزید و سپس آن را بر ناحیه مورد نظر مالش دهید. به یاد داشته باشید که اگر از این ژل برای رابطه جنسی استفاده می‌کنید حتما از لوبریکانت مبتنی بر آب بهره ببرید چرا که لوبریکانت مبتنی بر روغن برای برقراری رابطه جنسی مناسب نیست و لوبریکانت مبتنی بر سیلیکون خاصیت آنتی باکتریال ندارد. برای اطلاع از راه های درمان واژینیسموس | بهترین روش های درمان واژینیسم کلیک نمایید.

عوارض ژل لوبریکانت

به طور کلی ژل‌ لوبریکانت عوارض جانبی ندارد اما ممکن است برخی افراد به ماده آن حساسیت نشان دهند. اگر پس از مصرف دچار خارش، التهاب پوست، تنگی نفس و هرگونه تورم شدید بهتر است در اولین فرصت به متخصص مراجعه کنید. همچنین می توانید از مشاوره جنسی نیز استفاده نمایید.

مزایای استفاده از ژل لوبریکانت

استفاده از لوبریکانت نه تنها کیفیت برقراری رابطه جنسی را افزایش می‌دهد؛ بلکه در فرایند درمان بیماری های جنسی مختلف نیز تاثیر دارد. این ژل ها برای خودارضایی نیز مناسب بوده و لذت جنسی را افزایش می‌دهند.

نکات مرتبط با ژل لوبریکانت

قبل از خرید انواع ژل لوبریکانت باید به نکاتی توجه داشته باشید. در واقع هر نوع از این ژل های مناسب گروهی از افراد است. باید در حین خرید این نکته را در نظر داشته باشید که خشکی واژن دارید یا خیر. و یا اگر مستعد عفونت قارچی هستید؛ نباید از ژل های گلیسیرین دار استفاده کنید. اگر در حال اقدام برای بارداری هستید؛ نیز باید از ژل هایی استفاده نمایید که اسپرم را از بین نبرند. همچنین برای استفاده از اسباب بازی های جنسی، بهتر است از لوبریکانت نیز استفاده نمایید.

اثر لوبریکانت بر انواع بیماری های جنسی

علاوه بر خشکی واژن و یا اختلال واژینیسموس ، ژل لوبریکانت بر بیماری های جنسی دیگری نیز تاثیر دارد. همچنین این ژل ها بر عملکرد کاندوم نیز تاثیر گذار هستند. از این رو افراد در صورت ابتلا به بیماری های زیر نیز می‌توانند از ژل لوبریکانت استفاده نمایند.

دیسپارونی

یائسگی

عفونت

بهترین و معروف ترین برندهای ژل لوبریکانت

معروف ترین برند ژل لوبریکانت

برخی از ژل های لوبرکانت بهتر از دیگران بوده و محبوبیت بیشتری میان زوجین دارند. همچنین در داروخانه های ایران نیز موجود بوده و افراد می‌توانند آنها را تهیه نمایند.

استروگلاید

K-Y jelly

Doc Johnson GoodHead

Isabel Fay

Carrageenan

Wet Platinum

Penchant Premium

قیمت ژل لوبریکانت

قیمت ژل های لوبریکانت متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان قیمت مشخصی برای آنها تعیین نمود. افراد باید برای خرید این محصولات به داروخانه مراجعه کرده و از متخصص نیز در این زمینه کمک بگیرند.

استفاده از ژل لوبریکانت در بارداری

به طور کلی برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری با محدودیت های زیادی همراه است. استفاده از ژل لوبریکانت می‌تواند به زوجین در برقراری ارتباط کمک زیادی بکند؛ اما در عین حال افراد باید نکاتی را نیز در این زمینه رعایت کنند. استفاده از این ژل های در این دوران هیچ ضرر و ممانعتی ندارد و افراد می‌توانند از این محصول استفاده کنند.

سخن پایانی

ژل لوبریکانت یکی از مناسب ترین محصولات جنسی است که در اشکال مختلفی وجود داشته و افراد می‌توانند بسته به شرایط خود از آن استفاده کنند. البته در مورد استفاده از این محصول باید نکاتی را نیز در نظر گرفت. افراد بهتر است حتما در این مورد با یک مشاوره جنسی مشورت کرده و همچنین از پزشک نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ژل لوبریکانت می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا از ژل لوبریکانت می‌توان به عنوان تاخیری در رابطه جنسی استفاده کرد؟

ژل لوبریکانت در حالت عادی خاصیت روان‌کنندگی و رفع خشکی واژن را دارد و خاصیت تاخیری ندارد. اما ترکیب‌های مختلفی از این ژل با ماده بنزوکائین وجود دارد که امکان تاخیر و انزال دیرتر را فراهم می‌آورد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره