روش استارت استاپ

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا بکار بردن روش استارت استاپ برای جلوگیری از زودانزالی موثر است؟ زودانزالی یکی از مشکلات شایع آقایان در برقراری رابطه جنسی است. این مسئله می‌تواند باعث کاهش کیفیت زندگی زناشویی شود و حتی بر میزان صمیمیت زوجین تاثیر منفی بگذارد. روش‌های مختلف دارویی و غیر دارویی برای رفع مشکل زودانزالی وجود دارد. یکی از موثرترین روش‌ها برای کنترل مدت زمان رابطه جنسی و بهبود زودانزالی روش استارت استاپ یا شروع و توقف است. برای بهره بردن از این روش لازم است که صبور باشید و در صورتی که دچار استرس و اضطراب هستید آن را از خود دور نگه دارید چراکه مطالعات نشان‌داده‌اند که زودانزالی در اغلب موارد ناشی از مشکلات روانشناختی است. با این‌حال بهتر است برای دریافت درمان موثر حتما به یک مشاوره جنسی مراجعه کنید تا با توجه به وضعیت شما درمان مناسب را برایتان ارائه دهد.

 

استارت استاپ چیست

امروزه به دلیل عوارض مصرف دارو‌های تاخیری و به دنبال آن کاهش لذت جنسی ناشی از داروهای تاخیری باعث شده تا آقایان به دنبال روش‌های جایگزین باشند. روش استارت استاپ یکی از انواع روش‌های غیردارویی و موثر برای کنترل مدت زمان رابطه جنسی و کاهش انزال زودرس محسوب می‌شود. مسئله حائز اهمیت این است که در ابتدا باید منشاء زودانزالی مشخص شود. اکثر مواقع منشاء زودانزالی ناشی از مشکلات روانشناختی نظیر استرس و اضطراب در طول زندگی یا در طول رابطه است. به زبان ساده می‌توان گفت استرس و اضطراب دشمن رابطه جنسی و کاهش دهنده کیفیت و لذت رابطه جنسی است که علاوه بر انزال زودرس حتی می‌تواند برای نعوظ آلت تناسلی هم اختلالاتی ایجاد کند.

بسیاری از آقایان به دلیل خجالت از مشکلشان به روانشناس یا متخصص مسائل جنسی مراجعه نمی‌کنند و خودسرانه به مصرف داروهای مختلف روی می‌آورند. آقایانی که به طور خودسرانه از داروها و ژل‌های تاخیری برای رفع مشکل زودانزالی استفاده می‌کنند به دلیل کاهش لذت جنسی ناشی از این داروها بعد از مدتی از مصرف آن خودداری می‌کنند اما استفاده از تکنیک استارت استاپ می‌تواند کمک زیادی در طولانی شدن رابطه جنسی و بهبود زودانزالی بدون کاهش لذت جنسی انجام دهد.

بیشتر بخوانید : درمان زود انزالی

شیوه اجرای روش استارت استاپ برای بهبود مشکل زودانزالی

تکنیک استارت استاپ یا شروع و توقف، یک روش برقراری رابطه جنسی به صورت مرحله به مرحله، منقطع و بسیار ساده است به طوری که درست قبل از زمانی که تحریک جنسی در بدن مرد به حداکثر میزان خودش یا انزال برسد رابطه جنسی برای مدتی متوقف و سپس دوباره شروع می‌شود. این توقف کوتاه مدت منجر به کاهش جریان فشارخون در آلت تناسلی و اوج لذت جنسی می‌شود.

نکته‌ای که وجود دارد این است که در روز‌های اول ممکن است انجام این کار برای آقا و حتی خانم دشوار و سخت به نظر برسد اما بعد از چندین بار انجام این کار، مرد می‌تواند کنترل رابطه جنسی و انزال را بدست بگیرید. در این روش مرد یاد می‌گیرد و تشخیص می‌دهد که چه زمانی باید انزال خود را کنترل کند. این شروع و توقف در برقراری رابطه جنسی و دخول باعث شرطی شدن بدن مرد می‌شود و کم کم میزان آستانه تحریک مرد بیشتر می‌شود و مدت زمان بیشتری را می‌تواند در رابطه جنسی باقی بماند.  

فروشگاه آرامیس
خلاصه استارت استاپ
خلاصه ای از روش استارت استاپ

برای استفاده از روش استارت استاپ مواقعی وجود دارد که نمی‌توانید خود را قبل از رسیدن به ارگاسم کنترل کنید در چنین شرایطی می‌توانید قسمت پایینی مثانه یعنی مجرای انتقال دهنده اسپرم را محکم فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید، این کار منجر به توقف انزال خواهد شد. برای انجام همه این مسائل بهتر است که با همسر خود صحبت کنید و او را در جریان قرار دهید.

برای آشنایی با سایر روش های درمانی به مقاله درمان اختلالات جنسی مراجعه کنید.

نکات موثر برای اثربخشی بیشتر روش استارت استاپ

کاهش استرس و اضطراب

زودانزالی مسئله‌ای با منشاء روانی است پس همانطور که مشخص است مسائل مختلف روانشناختی نظیر استرس و اضطراب روزانه و حتی استرس در طول رابطه جنسی در مورد زودانزالی می‌تواند منجر به انزال زودرس‌تر شود. از این جهت کنترل و مدیریت استرس و اضطراب نقش موثری در بهبود انزال زودرس در کنار روش استارت استاپ دارد.

بیشتر بخوانید : زودانزالی چیست

صبور بودن

تاثیر روش استارت استاپ نسبت به مصرف دارو کمی بیشتر زمان می‌برد، در نتیجه افرادی که به خوردن دارو برای رفع زودانزالی عادت کرده‌اند باید بیشتر صبور باشند زیرا ممکن است زوجین برای دستیابی و رسیدن به بیشترین میزان اثربخشی 1 تا چندماه وقت بگذارند.

انجام پیشنوازی

پیشنوازی را فراموش نکنید. پیشنوازی در کنار روش استارت و استاپ می‌تواند فشار و هیجان و استرس را برای مردان کاهش دهد و منجر به افزایش طول مدت رابطه شود.

گفتگو با شریک جنسی

عامل دیگری که می‌توان در کنار استفاده از روش استارت استاپ موثر باشد صحبت کردن با شریک جنسی است. مسئله را با شریک جنسی خود در میان بگذارید تا بتوانید با همراهی یکدیگر بهترین استفاده را از روش استارت استاپ ببرید. برای رفع این مشکل همیشه باید روی کمک همسرتان حساب کنید.

اینکه شما چه مدت زمانی را به عنوان هدف نهایی خود انتخاب کرده‌اید برای هر شخص متفاوت است اما مطالعات مختلف در این زمینه نشان داده‌اند زوجینی که این روش را برای مدتی انجام داده‌اند میزان رابطه‌شان از 5 دقیقه تا 20 دقیقه و بیشتر افزایش پیدا کرده است. شما می‌توانید با استفاده از روش استارت استاپ مدت زمان رابطه  جنسی خود را تا هر زمان که می‌خواهید ادامه دهید. همچنین استفاده همزمان از کاندوم و تکنیک استارت استاپ میزان مدت رابطه جنسی را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش استارت استاپ می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

درمان به روش استارت استاپ چه مدت زمانی طول می‌کشد؟

درمان به روش استارت استاپ یک درمان طولانی مدت است و بهبود آن ممکن است چندماه زمان ببرد. در اولین گام باید انتظارات غیر واقع بینانه و استرس و اضطراب را از خود دور کنید. برای انجام روش صحیح استارت‌استاپ به مقاله مراجعه کرده و از خدمات مشاوره استفاده نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. من این روشو برای خودارضایی بکار میبرم؛یعنی خودارضایی رو شروع میکنم و چند لحظه قبل از ارضا شدن خودارضایی رو قطع میکنم و به همین ترتیب،یک سال هست روزی ۱۰ الی ۲۰ بار این کارو میکنم،ایا عارضه جسمانی میتونه روی بدنم داشته باشه؟؟؟

    1. یکی از مشکلات شایعی که به دنبال خودارضایی پیش میاد ناتوانی در نعوظ در مقابل محرک واقعی است. خیلی از اقایونی که برای درمان زودانزالی یا مشکلات نعوظ مراجعه می کنن به دلیل تجاربی که قبلا برای رسیدن به لذت و یا نعوظ داشتن نمی تونن در خلوت و مقابل همسرشان عملکرد مناسبی داشته باشن. پس بهتره تلاش بر برقراری یه رابطه سالم و کامل در کنار همسرتان باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره