بهترین مکمل برای زنان | مولتی ویتامی برای زنان بالای 40 سال

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بهترین مکمل برای زنان می‌تواند تا حد زیادی در سلامت و کیفیت زندگی آنها نقش داشته باشد. امروزه زنان وقت و هزینه بیشتری صرف مسائل زیبایی یا سلامتی خود می‌کنند. اهمیت به سلامت‌روانی و جسمانی ضروری است و باید بیش از هرچیز به آن پرداخته شود. از طرفی برخی از زنان تصور می‌کنند همین که به کیفیت تغذیه خود توجه کنند؛ کافی است. در صورتی که داشتن تغذیه سالم همواره نمی‌تواند نیازهای ضروری بدن ما را فراهم کند. افراد باید در کنار تغذیه از مکمل های غذایی و دارویی مختلف نیز استفاده کرده و حتما در این مورد از یک متخصص نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره تلفنی زنان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین مکمل برای زنان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

اهمیت استفاده از مکمل ها برای زنان

از آنجایی که سیستم بدنی زنان تا حد زیادی با آقایون متفاوت بوده و در بیشتر موارد زنان در مقایسه با مردان از کمبود مواد معدنی و برخی از ویتامین های رنج می‌برند؛ بسیار اهمیت دارد که زنان در کنار داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل حتما از مکمل های غذایی و دارویی مختلف نیز استفاده نمایند.

برخی از زنان تنها زمانی که در موقعیتی خاص مثل بارداری یا یائسگی قرار می‌گیرند؛ شروع به مصرف این مکمل های می‌کنند. در صورتی که مصرف مرتب و برای مدت زمان طولانی از مکمل ها می‌تواند تاثیر داشته و سلامت زنان را تضمین کند. از این رو زنان باید بسته به شرایط بدنی خود و با مشورت متخصص بهترین مکمل را انتخاب کرده و مصرف آن را آغاز نمایند. برای اطلاع از علائم کمبود ویتامین در زنان کلیک کنید

بهترین مکمل برای زنان چیست؟

زنان برای شروع مصرف مکمل ها همواره با این سوال مواجه می‌شوند که بهترین مکمل کدام است و یا کدام مکمل مناسب با شرایط ماست. امروزه مکمل های گوناگونی در بازار موجود هستند که همین موضوع انتخاب را برای زنان کمی سخت می‌کند. از طرفی مصرف بی رویه و خودسرانه از همه مکمل ها نیز شرایط را دشوارتر می‌کند. در این قسمت قصد داریم تا به معرفی مکمل های مختلف بپردازیم.

گل مغربی

گل مغربی یکی از مکمل های مخصوص بانوان در دوران پیش از قاعدگی است. این مکمل با داشتن دو نوع اسید چرب سنتز پروستاگلاندین را تسهیل کرده و در نتیجه می‌تواند نشانه های ناشی از سندرم پیش از قاعدگی مثل تنش، اختلال در خواب، داشتن میل شدید به شیرینی جات، حساسیت در پستانها و نفخ شکم را کاهش دهد. این مکمل هم برای نشانه های روانی و هم بدنی موثر می‌باشد.

کلسیم

یکی از اصلی ترین مکمل هایی که زنان باید همواره در طول زندگی خود مصرف نمایند؛ کلسیم است. چرا که زنان هر ماده با قاعدگی خون زیادی را از دست داده و از طرفی در کشور ما کمتر در معرض نور خورشید نیز هستند. از این رو احتمال ابتلای آنها به پوکی استخوان نیز بیشتر است. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ مشخص گردید که زنان چهار برابر مردان در معرض ابتلا به پوکی استخوان ها هستند. نوجوانان و زنان یائسه بیشتر به مصرف کلسیم نیاز دارند. از طرفی میزان مورد نیاز برای مصرف این مکمل را متخصص باید تشخیص دهد و در زنان متفاوت است.

کلاژن

مکمل کلاژن بیشتر برای زنانی مناسب است که به سلامت و شادابی پوست خود بسیار اهمیت می‌دهند. با اینکه کلاژن بر بخش های دیگر بدن نیز موثر است. زنان بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به سلولیت قرار دارند؛ از این رو با مصرف کلاژن می‌توانند تراکم و سفتی سلول های پوستی خود را افزایش داده و همواره جوانتر به نظر برسند.

آهن

در قسمت های قبلی در مورد مشکل کم خونی و کمبود آهن در زنان صحبت کردیم. از این رو مصرف مکمل آهن به شکل های مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است. آهن برای ساخت و عملکرد هموگلوبین ها در بدن ضروری بوده که در سلامت ماهیچه های اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این موضوع خورن آهن به شکل های مختلفی می‌تواند برای سلامت زنان موثر باشد. برای اطلاع از اهمیت مصرف قرص آهن در پریودی کلیک نمایید.

اسید فولیک

اسید فولیک نوعی ویتامین ب محلول در آب است که در بسیاری از سبزیجات نیز وجود دارد. اما این مقدار نمی‌تواند تامین کننده اسیدفولیک مورد نیاز بدن زنان باشد. از این رو زنان باید با استفاده از مکمل های مختلف اسید فولیک مورد نیاز بدن خود را تامین کنند. استفاده از این مکمل مخصوصا در سنین باروری بسیار مهم است. میزان مصرفی از این مکمل نیز به عوامل مختلفی بستگی داشته و باید توسط متخصص تعیین شود.

ویتامین دی

ویتامین دی برای جذب کلسیم در بدن ضروری است. از این رو مکمل کلسیم باید همراه با ویتامین دی مصرف شود. مصرف این مکمل در زنان می‌تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری نماید. اما معمولا متخصصین در مورد مقدار مصرفی این ویتامین بسیار حساس بوده و همواره خود مقدار مشخصی را برای مدت زمان محدود تجویز می‌کنند. از این رو به صورت خودسرانه از این ویتامین استفاده نکنید.

منیزیم

منزیم برای واکنش های شیمیایی بدن زنان حائز اهمیت است. این ماده در برخی از مغزها و سبزیجات وجود داشته؛ اما زنان بهتر است برای تامین آن مکمل ها استفاده نمایند. استفاده از این مکمل نشانه های ناشی از سندروم پیش از قاعدگی را کاهش داده، منجر به کاهش استرس در افراد می‌شود؛ و مصرف آن در دوران یائسگی نیز بسیار تجویز می‌شود.

ویتامین های مختلف

علاوه بر ویتامین دی که در قسمت های قبلی در مورد آن صحبت کردیم؛ زنان برای حفظ سلامتی بدن باید از سایر ویتامین ها مثل A وK،D نیز استفاده کنند. این ویتامین ها به شکل های مختلف در سلامت روانی و جسمانی زنان موثر بوده و استفاده از آنها به صورت جداگانه ضروری است.

ویتامین های مناسب برای بارداری و شیردهی

زنان در دوران بارداری وظیفه تغذیه و نگهداری از یک فرد دیگر را نیز دارند. از طرفی در دوران شیردهی نیز همه موادی که خود مصرف می‌کنند؛ برفرزندشان نیز تاثیر می‌گذارد. در این دوران مادران باید تحت نظر متخصص از اسیدفولیک، آهن، انواع ویتامین ها، کلسیم و… استفاده کنند. مخصوصا در سه ماهه اول بارداری که اعضای بدن جنین در حال شکل گیری است. اما مصرف این مکمل ها و مقدار آنها حتما باید تحت نظر پزشک باشد. برای اطلاع از برنامه غذایی برای زنان باردار کلیک نمایید.

بهترین مولتی ویتامین برای خانم های بالای 40 سال

برای زنان بالای 40 سال به دلیل قرارگیری در معرض یائسگی، مصرف ویتامین B12، آهن، ویتامین D، کلسیم و امگا3 توصیه می‌شود.

مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال

زنان در این سنین در معرض دوران سالمندی قرار داشته و باید خود را برای آن آماده نمایند. از این رو بهتر است حتما از مکمل های مختلف استفاده کرده و در این زمینه با متخصص مشورت کنند.

در صورت کمبودویتامین های بالا ممکن است نشانه های افسردگی در زنان را تجربه کنید.

مصرف مکمل ها به چه عواملی بستگی دارد؟

برخی تصور می‌کنند به این دلیل که مصرف مکمل های مختلف منجر به بروز آسیب جدی به بدن نمی‌شوند مجازند که به مقدار زیادی از آنها استفاده نمایند. در صورتی که قبل از خوردن آنها باید به عواملی مثل سن شان، ابتلا به بیماری های مختلف، سابقه خانوادگی، یائسگی و بارداری یا شیردهی نیز توجه داشته باشند. همچنین قبل از شروع مصرف آزمایش های لازم را انجام داده و با متخصص مشورت کنند.

سخن پایانی

بدن زنان به دلیل فرایندی که از زمان بلوغ تا پایان عمر طی می‌کند؛ طبیعی است که مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشد. سبک زندگی و نوع تغذیه زنان نیز مهم است. اما در بهترین حالت نیز بازهم زنان نیاز به استفاده از مکمل های مختلف دارند. به همین دلیل بهتر است به سلامت خود اهمیت داده و در این زمینه حتما از یک متخصص کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین مکمل برای زنان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره