نشانه دوست داشتن مردان | چطور بفهمم مردی عاشقم شده

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

نشانه دوست داشتن مردان چیست؟ همه افراد معمولاً در روزهای نخست یک رابطه یا زمانی که می‌خواهند راجع به احساس فردی نسبت به خود بیشتر بدانند با این سؤال مواجه می‌شوند. دانستن نشانه های دوست داشتن مردان می‌تواند تا حد زیادی به شما در کنترل یک رابطه عاطفی کمک کند. اگر بدانید طرف مقابل در رفتارش به این نشانه‌ها توجه دارد احتمالاً دلگرمی بیشتری برای ارتباطتان پیدا خواهید کرد و همین‌طور اگر متوجه شوید رفتار وی از این نشانه‌ها خالیست شاید بهتر باشد تصمیم جدی‌تری برای بهبود بخشیدن به اوضاع رابطه یا حتی جدایی بگیرید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که دوست داشتن در تمامی افراد یکسان نیست و گاهی ممکن است فردی که به شما علاقه دارد هیچ‌یک از این نشانه‌ها را در رفتار خود نداشته باشد. پس اگر نسبت به رابطه خود احساس نگرانی می‌کنید بهتر است در این زمینه مشاوره رابطه بگیرید.

 

نشانه های دوست داشتن مردان

آیا نشانه های دوست داشتن در مردان را می‌شناسید؟ باید گفت هر مردی با توجه به شخصیت خود، فرهنگی که در آن زندگی می‌کند و همین‌طور کیفیت ارتباطی که با شما دارد دوست داشتن خود را به شیوه خاصی ابراز می‌کند. بااین‌حال معمولاً نشانه‌هایی که در ادامه با یکدیگر بررسی می‌کنیم در رفتار مردی که به شما علاقه دارد دیده می‌شود. اگر این نشانه‌ها را در رفتار فردی نمی‌بینید شاید این شما هستید که به رفتار او دقت کافی ندارید یا متوجه منظور او از برخی رفتارها نمی‌شوید. به همین خاطر بهتر است پیش از قضاوت کردن راجع به میزان علاقه شریک احساسی‌تان دراین‌باره از یک زوج درمانگر کمک بگیرید.

1. بیان دوستت دارم

اولین نشانه دوست داشتن مردان این است که آن‌ها محبت خود را به شما ابراز می‌کنند. این محبت می‌تواند در کلام یا رفتار طرف مقابل دیده شود. اگر شریک احساسی‌تان به شما می‌گوید دوستتان دارد یا با محبت با شما رفتار می‌کند، می‌توانید تا حدودی از این موضوع اطمینان داشته باشید که او به شما علاقه دارد.

بیشتر بخوانید : تفاوت زن و مرد 

2. زبان بدن

حتی هنگامی‌که طرف مقابلتان هیچ صحبتی نمی‌کند با دقت به حرکات یا زبان بدن او متوجه خیلی چیزها خواهید شد. اگر مردی به زنی علاقه داشته باشد به او لبخند می‌زند، گاهی برای مدت طولانی نگاهش می‌کند یا سعی می‌کند به لحاظ فیزیکی به او نزدیک شود. برای کسب اطلاعات در زمینه تفاوت زن و مرد از دیدگاه روانشناسی کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

3. حمایت کردن

یکی از مهم‌ترین نقش‌های جنسیتی برای مردان حمایت کردن یا مراقبت از شریک عاطفی‌شان است. به همین خاطر اگر به دنبال نشانه دوست داشتن مردان می‌گردید با خودتان به این سؤال پاسخ دهید که طرف مقابل تا چه حد از شما حمایت می‌کند؟ هنگامی‌که مردی به یک خانم علاقه داشته باشد سعی می‌کند کارهای نسبتاً دشوار را برای وی انجام دهد، در شرایطی که احتمال خطر وجود دارد از شما مراقبت می‌کند و یا برای پیشرفت و آرامشتان تلاش می‌کند.

4. توجه به شما و خواسته‌هایتان

توجه یکی از مهم‌ترین نشانه های دوست داشتن در مردان است. اگر طرف مقابلتان به ظاهر شما توجه دارد، راجع به آن نظر می‌دهد و در ارتباط با مسائل مختلف زندگی‌تان با شما همفکری می‌کند، این‌ها نشان‌دهنده این است که او به شما علاقه دارد. علاوه بر این توجه می‌تواند به این معنا باشد که او در ظاهر، ارتباطات یا سایر مسائل زندگی خود به خواسته و رضایت شما اهمیت می‌دهد.

5. نشانه دوست داشتن مردان | تمایل به وقت گذراندن در کنار شما

میل به برقراری رابطه یکی از آن نشانه‌هایی است که علاقه شریک احساسی‌تان به شما را نشان می‌دهد. به‌طورکلی همه ما در طول ساعات روز وقتمان را به موضوعاتی اختصاص می‌دهیم که برایمان اولویت بیشتری دارند. درنتیجه اگر طرف مقابلتان برای دیدن شما برنامه‌ریزی می‌کند، پیام‌هایتان را به‌موقع جواب می‌دهد و حتی بودن با شما را به بودن در کنار سایرین ترجیح می‌دهد، می‌توانید این‌ها را نشانه ای از علاقه و دوست داشتن مردان بدانید.

6. اهمیت دادن به آرامش طرف مقابل

اگر مردی واقعاً زنی را دوست داشته باشد همواره برای آرامش او تلاش می‌کند. آن‌ها معمولاً شخص موردعلاقه‌شان را در معذوریت یا بر سر دوراهی‌ها قرار نمی‌دهند و همیشه سعی می‌کنند تا او را به آرامش برسانند. درنتیجه اگر طرف مقابلتان بر سر موضوعات مختلف با شما دعوا می‌کند یا شما را مجبور به انجام کاری می‌کند، بهتر است راجع به احساس وی نسبت به خودتان با دقت بیشتری فکر کنید.

7. حساسیت به رفتارها و ارتباطات طرف مقابل

یک نشانه دوست داشتن مردان این است که آن‌ها روی رفتار و به‌خصوص ارتباطات شما با سایر آقایان حساسیت نشان می‌دهند. هنگامی‌که فردی برای یک شخص اهمیت نداشته باشد نحوه لباس پوشیدن یا ارتباطات وی نیز برایش اهمیتی نخواهد داشت اما اگر او از شما می‌خواهد در بعضی مهمانی‌ها به شکل خاصی لباس بپوشید یا برخی از روابط خود را محدود کنید، می‌توانید این موضوع را به‌پای علاقه بگذارید. بااین‌حال دقت داشته باشید که میزان این درخواست‌ها موضوع بسیار مهمی است. اگر احساس می‌کنید توجه وی به شما حالت بدبینی یا زورگویی پیدا کرده بهتر است پیش از هرگونه تصمیم‌گیری راجع به این رابطه با یک روانشناس در این زمینه صحبت کنید.

8. معرفی شما به اطرافیان

آقایان معمولاً تا پیش از جدی شدن یک رابطه از شما با اطرافیان و به‌خصوص خانواده خود صحبت نمی‌کنند. به همین خاطر اگر طرف مقابل شما را به‌راحتی و بدون هیچ ناراحتی به اطرافیان خود معرفی می‌کند این موضوع می‌تواند نشانه ای از دوست داشتن مردان باشد.

9. نشانه دوست داشتن مردان | صحبت کردن از آینده

اگر شریک احساسی‌تان با شما از آینده و ازدواج صحبت می‌کند، این موضوع را دلیلی برای علاقه او به خودتان بدانید. این صحبت‌ها نشان می‌دهند که او برای شما جایگاهی در زندگی آینده خود در نظر گرفته و این ‌یکی از مهم‌ترین نشانه های دوست داشتن در مردان است.

10. دوست داشتن بی‌قیدوشرط

در یک رابطه عاطفی هرچقدر هم که صمیمیت و علاقه وجود داشته باشد ایجاد اختلاف موضوعی غیرقابل‌اجتناب است. اما شیوه حل کردن این اختلافات یا شدت درگیری‌هایی که پس از هر بحث میان طرفین ایجاد می‌شود یکی از نشانه هایی است که کیفیت علاقه طرف‌مقابل را به شما نشان می‌دهد. دوست داشتن بی‌قیدوشرط مردان به این معناست که صرف‌نظر از تمام بحث‌ها و مشکلاتی که در یک رابطه پیش می‌آید طرف‌مقابل باز هم شما را دوست دارد و به ارتباط با شما ادامه می‌دهد.

هنگامی‌که مردی علاقه خود به شما را محدود به شکل خاصی از لباس پوشیدن و آرایش کرده یا ارتباط جنسی را شرطی برای ادامه رابطه می‌داند بهتر است کمی با تردید به احساسات وی نسبت به خودتان نگاه کنید. به‌طورکلی دوست داشتن بی‌قیدوشرط مردان به این معناست که طرف‌مقابل شما را صرفاً به خاطر خودتان دوست دارد و هیچ‌چیز نمی‌تواند این احساس را تحت تأثیر قرار دهد.

11. محدود کردن ارتباط با دیگران

اگر شریک احساسی‌تان به میزانی که در رابطه با شما پیش می‌رود ارتباط خود را با سایر خانم‌ها محدود کرده و چهارچوبی برای آن قائل می‌شود، می‌توانید روی این موضوع به‌عنوان دلیلی برای علاقه او به خودتان حساب باز کنید. همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که اگر مردی قلبا به شما علاقه داشته باشد دلیلی برای توجه به سایر زنان وجود ندارد.

پیشنهاد می‌شود مقاله شناخت مردان را بخوانید.

نشانه دوست داشتن مردان | مردان به چه زنانی علاقه‌مند می‌شوند؟

هر فردی با توجه به شخصیت، باورها و فرهنگی که در آن رشد کرده دیدگاه خاصی راجع به شریک احساسی خود دارد و از سبک شخصیتی خاصی نیز خوشش می‌آید. به همین خاطر شما نمی‌توانید یک فهرست ثابت برای ویژگی‌هایی که باعث علاقه یک مرد می‌شود را مشخص کنید. بااین‌حال به‌طورکلی می‌توان گفت اعتمادبه‌نفس، آراستگی ظاهری، پرهیز از منفی‌بافی یا غر زدن ازجمله رفتارهایی هستند که برای تمامی آقایان جذاب خواهند بود.

اگر احساس می‌کنید در برقراری یک رابطه عاطفی سالم و طولانی‌مدت ضعیف هستید یا نمی‌توانید توجه مردی را به خود جلب کنید، بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک بگیرید. مشاورین با بررسی رفتارهای شما می‌توانند نقاط ضعف رفتارتان را شناسایی کرده و آموزش‌های لازم را دراین‌باره به شما بدهند.

 

نشانه دوست داشتن مردان | ساختن یک رابطه سالم

احساسات دیگران نسبت به ما همیشه می‌تواند با توجه به رفتارهایمان کمتر یا بیشتر شود. اگر احساس می‌کنید نشانه‌های دوست داشتن را خیلی در رفتار شریک احساسی‌تان نمی‌بینید یا حتی فکر می‌کنید احساسات او نسبت به شما کمتر از قبل شده نگران نباشید. شما می‌توانید با تغییر دادن رفتار خود و تلاش برای حل کردن مشکلات درون رابطه، کیفیت ارتباطتان را حتی از قبل نیز بهتر کنید. به همین ترتیب به خاطر داشته باشید که اگر اکنون شریک عاطفی‌تان به شما علاقه دارد این به معنای آن نیست که تا همیشه رابطه شما به همین شکل باقی خواهد ماند. ارتباطات عاطفی همواره نیاز به مراقبت دارند و اگر در این زمینه بی‌توجهی کنید یا بیش‌ازحد به احساس طرف مقابل خود مطمئن شوید، ممکن است همه‌چیز به‌تدریج از بین برود.

به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که در روابط عاطفی خود همیشه از مشاورین روانشناسی کمک بگیرید. آن‌ها می‌توانند بی‌طرفانه راجع به رابطه شما قضاوت کنند و نهایتاً راهکارهایی را برای بهبود بخشیدن به یک ارتباط عاطفی یا حل کردن مشکلات ارائه کنند. برای کسب اطلاعات در زمینه مراحل شکست عشقی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوست داشتن مردان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

مهم‌ترین نشانه‌های دوست داشتن در مردان چیست؟

نشانه‌های دوست داشتن با توجه به شخصیت هر فرد و میزان ارتباطی که میان شما وجود دارد متفاوت است؛ اما کلام و رفتار محبت‌آمیز، توجه به احساسات و خواسته‌های شما، تلاش برای حمایت و اهمیت دادن به احساس آرامشتان ازجمله نشانه‌های دوست داشتن مردان هستند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره