پوزیشن های جنسی | انواع پوزیشن های زناشویی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

انتخاب پوزیشن های جنسی مناسب تاثیر زیادی بر افزایش لذت جنسی و کیفیت زندگی زناشویی زوجین دارد. در واقع هنگامی که با انتخاب پوزیشن مناسب بتوانید همسر خود را به خوبی ارضا کنید بهداشت روانی هردویتان افزایش می‌یابد و آرامش خاصی را تجربه می‌کنید. پوزیشن‌های متنوعی برای برقراری رابطه جنسی وجود دارد. هر یک از این موقعیت‌ها و پوزشین‌ها می‌تواند احساس لذت و تجربه متفاوتی با خود به همراه داشته باشد. از این جهت آشنایی با انواع مختلف پوزیشن های جنسی ضرورت دارد. همچنین بهره بردن از مشاوره جنسی کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به شرایط جسمی و ویژگی‌های اخلاقی شریک جنسی خود بهترین پوزیشن‌ها را انتخاب نمایید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پوزیشن های جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

معرفی پوزیشن های جنسی

انواع پوزیشن های جنسی

جالب است بدانید که پوزیشن های جنسی در میزان لذت زن و مرد تاثیر دارند. از این رو شما با امتحان هر کدام از پوزیشن های جنسی در ارتباط با همسرتان می توانید علاوه بر تنوع لذت بیشتری هم ببرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

1. پوزیشن میسیونری

پوزیشن میسیونوری یا مدل صورت، به نوعی از رابطه گفته می‌شود که در آن زن به پشت دراز می‌کشد و مرد روی زن می‌خوابد و صورت‌هایشان در مقابل یکدگیر قرار می‌گیرد. در این پوزیشن زن قدرت انعطاف بیشتری دارد و می‌تواند با تغییر زاویه پاهایش، موقعیت جدیدی را برای دخول فراهم آورد. در این روش دخول به صورت عمقی انجام می‌شود و قابلیت تحریک پذیری زیادی برای نقطه جی وجود دارد.

2. پوزیشن های جنسی | پوزیشن پهلو به پهلو

همانطور که از اسم این پوزشین مشخص است مرد و زن به پهلو دراز می‌کشند و دخول انجام می‌شود. در این روش دو حالت وجود دارد، در حالت اول زن می‌توان پشت به مرد باشد و در حالت دوم صورت مرد و زن می‌تواند مقابل یکدیگر قرار بگیرد.

3. پوزیشن آبشاری

در این حالت زن شبیه به حالتی مانند پل می‌ایستد به طوریکه دست و سرش بر روی زمین قرار می‌گیرد و با پاهایش پشت باسن شریک جنسی خود را نگه می‌دارد و مرد به صورت نیمه ایستاده بر روی زانو دخول را انجام می‌دهد.

4. پوزیشن دخول از پشت

یکی از رایج‌ترین پوزیشن های جنسی دخول از پشت است. باید توجه داشت که منظور از دخول از پشت به معنی دخول مقعدی نیست. در این حالت زن دست‌ها و زانوهایش را روی زمین یا تخت قرار می‌دهد و مرد به صورت نیمه ایستاده دخول را انجام می‌دهد. این حالت می‌تواند به صورت خوابیده هم انجام شود.

5. پوزیشن های جنسی | حالت مرد پایین و زن بالا

در این پوزشین مرد در پایین قرار دارد و زن در بالا به طوریکه زن و مرد می‌توانند کنترل رابطه و حرکات را داشته باشند. در این پوزشین مرد پایین است و پشت دراز می‌کشد و زن بین پاهای مرد دراز کشیده و خود را به بازوهای مرد تکیه‌ می‌دهد. در این موقعیت مرد آزادی عمل زیادی دارد به طوریکه هم می‌تواند دخول انجام دهد هم می‌تواند بدن زن و سینه را لمس کند و لب را ببوسد.

6. پوزیشن قاشقی

یکی از پوزیشن‌های مناسب در زمان صبح پوزیشن قاشقی است زیرا این پوزیشن نیازی به تحرک و حرکات خاصی ندارد. زن به پهلو دراز می‌کشد و پای راستش را کمی خم به طرف داخل خم می‌کند. مرد پشت زن دراز می‌کشد و پاهایش در امتداد پاهای زن قرار دارد. در این پوزیشن یک دست مرد کامل آزاد است که می‌تواند سینه و یا واژن زن را تحریک کند.

7. پوزیشن های جنسی | پوزیشن شمع

یکی از موقعیت‌های ساده برای برقراری رابطه جنسی پوزیشن شمع است. در این پوزیشن مرد و زن به صورت ایستاده هستند به طوریکه زن با پشتش به مرد می‌چسبد. در این پوزیشن هر دو دست مرد آزاد است و می‌تواند بدن زن را لمس و نوازش کند.

8. حالت مرد پایین و نشستن یک طرفه زن

در این پوزشین مرد به پشت دراز می‌کشد و کمی زانوهایش را به سمت بالا خم می‌کند. زن بر روی آلت تناسلی می‌نشیند به طوریکه هر دو پایش را در یک طرف بدن مرد قرار می‌دهد. در این پوزیشن دست‌های مرد آزاد است و می‌توان پشت و سینه زن را لمس و نوازش کند. بیشترین میزان کنترل رابطه جنسی در این پوزیشن بر عهده زن است.

9. سایر پوزیشن‌ های جنسی

تعداد بسیاری پوزیش ‌های جنسی دیگر وجود دارد که بسته به نوع انجام آن می‌توان در سه دسته آسان، متوسط، و سخت قرار بگیرد. همچنین افراد در شرایط مختلف می‌توانند از پوزیشن‌های مختلف استفاده کنند. با توجه به اهمیت و نقش پوزیشن های جنسی و انواع متعدد آن به شما توصیه می‌کنیم تا به یک روانشناس یا مشاور جنسی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش سکس

مزایا و معایب تنوع در پوزیشن های جنسی

مزایا : ممکن است رابطه جنسی بعد از مدتی برای زوجین تکراری و خسته کننده شود، از این جهت تنوع در پوزیش ‌های جنسی می‌تواند باعث افزایش هیجان و لذت رابطه جنسی گردد. همچنین برخی افراد به دلیل شرایط پزشکی ممکن است نتوانند صرفا از یک پوزیشن خاص استفاده کنند، از این جهت آشنایی با انواع پوزیشن‌های جنسی می‌تواند سبب افزایش کیفیت رابطه زناشویی بشود.

معایب: افراط و تفریط در هر مسئله‌ای نتیجه مثبتی به بار نمی‌آورد. تغییر زیاد و ممتد پوزیشن های جنسی ممکن است سبب نارضایتی همسر شود و این مسئله بر کیفیت رابطه زناشویی اثر منفی بگذارد. همچنین ممکن است برخی افراد با انجام برخی پوزیشن‌ها احساس راحتی زیادی نداشته باشند، از این جهت آشنایی و نحوه انجام صحیح پوزیشن های جنسی حائز اهمیت است.

پوزیشن های جنسی مناسب برای افراد با شرایط خاص

برخی از پوزیشن‌ها برای همه افراد و همه شرایط مناسب نیست. به عنوان مثال پوزیشن‌های مناسب برای افراد دارای اضافه وزن، مردان و زنان مبتلا به کمر درد، زنان باردار و مردان با آلت تناسلی کوچک متفاوت است که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

پوزیشن های جنسی در دوران بارداری

انجام صحیح رابطه جنسی در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است زیرا پوزیشن نامناسب می‌تواند به رحم و نوزاد داخل شکم آسیب برساند. بهترین پوزشین برای چنین شرایطی این است که زن به پشت دراز بکشد و مرد روبروی زن قرار بگیرید. مهم است که بدن مرد نباید با شکم زن تماس داشته باشد.

مردان با درد کمر

به طور کلی پوزیشن‌های نشسته و پوزیشن‌هایی که به تحرک و فعالیت کمتری نیاز دارد برای افراد با درد کمر مناسب‌تر است. یکی دیگر از پوزیشن‌های مناسب برای مردان با درد کمر، این است که مرد بر روی کمر خود بخوابد و زن با پاهای باز روی مرد قرار بگیرد، در این وضعیت بهتر است که کنترل رابطه جنسی بر عهده زن باشد تا فشار کمتری به کمر مرد بیاید.

پوزیشن های جنسی برای زنان دارای اضافه وزن

در چنین شرایطی پوزیشن‌ های جنسی به گونه‌ای باید باشد که زن به پشت دراز بکشد و پاهایش را باز کند و یک بالشتک زیر باسن خود قرار دهد و مرد در بین پاهای زن قرار بگیرد تا دخول انجام شود.

بیشتر بخوانید : ارتباط صحیح با همسر

مردان با آلت تناسلی کوچک

یکی از بهترین پوزیشن های جنسی برای داشتن دخول عمیق با آلت تناسلی کوچک این است که مرد به پشت بخوابد و زن پاهایش را در طرفین پاهای مرد قرار دهد، زن در این حالت هم می‌تواند بنشیند هم می‌تواند کمی زانوهایش را به سمت جلو خم کند. در این حالت دخول عمیق اتفاق می‌افتد و از آنجایی که کنترل رابطه هم می‌تواند به عهده زن باشد هم به عهده مرد، تحرکات و فعالیت جنسی زیاد می‌شود و موجب ارضا شدن بیشتر زن می‌شود. با این حال جهت آشنایی بیشتر و توضیحات کامل‌تر پیشنهاد می‌کنیم تا پکیج جنسی را تهیه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پوزیشن های جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

بهترین پوزیشن های جنسی کدام‌اند؟

انتخاب بهترین پوزیشن جنسی یک مسئله شخصی و کاملا تجربی است. هر فردی ممکن است در یک پوزیشن خاص احساس لذت و رضایت بیشتری بکند.

آیا با تغییر پوزیشن لذت رابطه جنسی بیشتر می‌شود؟

رابطه جنسی به طور کلی لذت بخش است، انتخاب صحیح پوزیشن بر اساس ویژگی‌ها و علاقه‌مند‌های هر شخص به مراتب می‌تواند این لذت را افزایش دهد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫7 دیدگاه ها

  1. واقعا باید تو رابطه با زنتون تنوع بدید اون وقت هیچ وقت به فکر خیانت یا هر چیز دیگه ای نمی‌افتد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره