ازدواج با دختر پولدار

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مزایا و معایب ازدواج با دختر پولدار چیست؟ متاسفانه امروزه به دلیل وجود مشکلات اقتصادی معیارهای برخی از جوانان برای انتخاب همسر تغییر نموده و شاخص‌هایی مانند ثروتمند بودن جایگزین ارزش‌هایی مانند اخلاق و وفاداری برای ازدواج شده است. ازدواج با دختر پولدار، اگرچه رویای برخی از پسرهاست تا با آن بتوانند به اهدافی که در ذهن دارند برسند اما این ایده می‌تواند مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد مخصوصا زمانی که تنها به پول دختر توجه کرده و برای دیگر معیارهای مهم در ازدواج اهمیتی قائل نشده باشد. در صورتی که قصد ازدواج با دختر پولدارتر از خود را دارید، توصیه می‌شود که از پیامدهای آن نیز آگاهی داشته باشید و حتما با یک روانشناس مشورت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

ازدواج با دختر پولدار

ثروتمند بودن یا نبودن دختر برای برخی مردان بسیار اهمیت دارد، برخی بر این باورند که اختلاف طبقاتی نباید زیاد باشد و برخی دیگر به دنبال راهی رسیدن به آسایش با کمک ثروت همسر آینده شان هستند. هر دیدگاهی که دارید، بهتر است برای ازدواج با یک دختر ثروتمند و پولدار از معایب و مزایایی این رابطه آگاهی کامل پیدا کنید. شما بعداز ازدواج نه با پول بلکه با تمام خلقیات و خواسته های همسر تان زندگی خواهید کرد و دیر یا زود متوجه خواهید شد که مسائل دیگر مهم‌تر از پول هستند. به همین جهت روانشناسان به تمام زوج ها پیشنهاد می‌کنند که حتما قبل از ازدواج مشاوره دریافت کرده و از سلامت روان طرف مقابل اطمینان حاصل نمایند.

دلیل تمایل به ازدواج با دختر پولدار

دلایل زیر می‌تواند از جمله مهم‌ترین مواردی باشد که پسران را به سمت ازدواج با دختران پولدار سوق می‌دهد:

1. دستیابی به آرزو‌ها

بسیاری از جوانان برای رسیدن به آرزوهایشان صبر ندارند و تلاش نمی‌کنند. بلکه می‌خواهند یک شبه راه صد ساله را طی کرده و به پول هنگفتی دست یابند. چه راهی از این آسان‌تر که با یک دختر پولدار ازدواج نمایند. آن‌ها فکر می‌کنند ازدواج صرف بر اساس پول و مادیات آن‌ها را سریع‌تر به خواسته‌هایشان می‌رساند و به این ترتیب  با پول به هر چه دلشان می‌خواهد می‌رسند.

2. وضعیت مالی نابسامان

یکی از دلایلی که سبب می‌شود پسران در ازدواج تنها به فکر پول باشند و معیار همسر گزینی خود را منطبق بر مادیات و دارایی طرف مقابل بگذارند، وضعیت اقتصادی نابسمان خانواده است. فرد برای جبران کمبود‌های مالی خود  به سمت ازدواج با همسری پولدار کشیده می‌شود. جوانان تصور می‌کنند اگر با کسی ازدواج کنند که چندین خانه و ماشین دارد و همیشه از لحاظ مالی تامین باشند، می‌توانند تمام کمبودها و واقعیات ناخوشایند گذشته از جمله فقر و وضعیت اقتصادی نامطلوب را جبران کنند و به زندگی ایده آل خود دست یابند.

3. تربیت خانوادگی

خانواده‌هایی که فرزندان خود را به صورت تک بعدی تربیت می‌کنند، باعث می‌شوند در آینده فرزندان‌شان نیز به صورت تک بعدی به ازدواج فکر کرده و پول را تنها معیار در انتخاب شریک زندگی در نظر بگیرند. به همین دلیل ممکن است اعتقاد به ازدواج با یک دختر پولدار طرز تفکری باشد که پسران از نوع تربیت خانوادگی خود یاد گرفته‌اند. مردانی که از همان کودکی با این نگرش والدین که پول در زندگی همه چیز است و افراد پولدار همیشه خوشبخت‌اند، رشد یافته‌اند تنها معیار ازدواج را بر اساس پول و مادیات دختران قرار می‌دهند. برای کسب اطلاعات در زمینه ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس
معایب و مزایای ازدواج با دختر پولدار
معایب و مزایای ازدواج با دختر پولدار

مزایای ازدواج با دختر پولدار

ازدواج با دختر پولدار مزایایی برای پسران دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. تامین آینده مالی

ازدواج با دختر پول دار نه تنها برای شما آرامش به همراه دارد بلکه باعث می‌شود فرزندانتان نیز زندگی راحت‌تری داشته باشند. با توجه به افزایش روزافزون هزینه‌های زندگی، وضعیت مالی خوب هریک از طرفین می‌تواند آسایش و رفاه فرزندان را تامین نماید.

2. افزایش شانس پیشرفت

برای کسانی که انگیزه زیادی برای  پیشرفت دارند، ازدواج با دختر پولدار می‌تواند درهای زیادی را برای پیشرفت به رویشان باز کند. دختران ثروتمند نسبت به دختران عادی می‌توانند ارتباطات بیشتری مرتبط با شغل برای همسرشان ایجاد کنند چراکه افراد معمولاً با کسانی در ارتباط هستند که طبقه اقتصادی اجتماعی مشابهی با آن‌ها دارند.

بیشتر بخوانید : اختلاف طبقاتی در ازدواج

3. آسایش بیشتر برای فرزندان حاصل از ازدواج

اگر ثروت چندانی ندارید، ازدواج با یک دختر پولدار حداقل برای فرزندان تان مزیت زیادی خواهد داشت. همسر شما حتی اگر در زندگی مشترک کمک مالی نکند، نیازهای فرزندانتان را تامین خواهد کرد. البته که تامین نیازهای فرزندان بر عهده شماست، اما اگر توانایی تامین برخی نیازها را نداشته باشید، همسرتان برای فرزندان آن را مهیا خواهد کرد.

4. به دست آوردن زندگی آسوده

بسیاری از دختران و زنان ثروتمند حتی بعد از ازدواج نمی‌خواهند کیفیت و آسودگی زندگی شان کاسته شود. بنابراین شما نیز در کنار او از بسیاری از امکانات رفاهی بهره مند خواهید شد. درست است که با کار کردن می‌توانید به این رفاه دست یابید اما ازدواج با دختر پولدار موجب رسیدن به این آسایش در اوایل ازدواج و جوانی تان می‌شود.

معایب ازدواج با دختر پولدار

ازدواج با دختر پولدار علاوه بر مزایا، معیاب و پیامدهایی نیز با خود به همراه دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. انتظارات بیشتری از شما خواهند داشت

ازدواج به خاطر پول باعث می‌شود طور دیگری باشید زیرا دوستان و بستگان همسرتان با توجه به اینکه پولدار نیستید دائماً ظاهر شما را بررسی می‌کنند و اگر از نظر آن‌ها فردی خارق العاده نبوده و استعدادی نداشته باشید ممکن است این حس را به شما بدهند که به اندازه کافی خوب نیستید. همچنین فردی که وضعیت مالی خوبی دارد در زندگی مشترک نیز توقعات بیشتر داشته و شما باید از پس تامین این مخارج بربیایید. برای کسب اطلاعات در زمینه اختلافات در ازدواج کلیک کنید. 

 2. فردی حریص به نظر خواهید رسید

هرچه از نظر مالی یا سن، ظاهر و موفقیت تحصیلی تفاوت زیادی با همسر خود داشته باشید، افراد بیشتری فکر می‌کنند که به جای عشق به خاطر پول ازدواج کرده‌اید. بنابراین ممکن است دائماً حرف‌هایی را در پشت سر خود بشنوید که اگرچه توصیه می‌شود به حرف دیگران اهمیتی ندهید اما به هر حال این مسئله می‌تواند بر روی زندگی شما تاثیرات منفی بگذارد.

3. ازدواج با دختر پولدار | سست بودن پایه‌های زندگی

ممکن است این باور که شما به خاطر پول ازدواج کرده‌اید برای همیشه در ذهن همسرتان مانند یک شک باقی بماند و کوچک‌ترین رفتار یا اشتباه شما مهر تائیدی بر این شبهات بزند. با وجود شک و عدم اعتماد، پایه‌های زندگی سست خواهد شد و به مرور زمان فرو خواهد ریخت. 

4. تسلط بیشتر زن در زندگی

ممکن است زن به دلیل تامین هزینه‌های زندگی قدرت را در خانواده در دست بگیرد. این مساله معمولا برای مردان قابل هضم نیست چراکه میل به قدرت و تسلط در ذات آنان وجود دارد. همچنین در صورتی که پسر در خانواده‌ای با تربیت مردسالار زندگی کرده باشد، این مساله برایش سخت‌تر نیز خواهد شد. 

5. شاید هرگز به احساس برتری دست نیابید

یکی از نیازهای ذاتی مردان، داشتن احساس برتری و قدرت در خانواده است. این که همیشه برای رفع مشکلات و نیازها مجبور به استفاده از ثروت خانم باشید، خواه یا ناخواه در مردان حس ضعیف بودن ایجاد خواهد کرد. شاید در ابتدای ازدواج با خود عهد ببندید که به قدرت مالی همسرتان دست خواهید یافت، اما به هر دلیلی نتوانید به چنین قدرتی دست یابید، آن وقت حس شکست و حقارت بر شما غلبه کرده و ازدواج تان را متاثر خواهد نمود.

6. رسیدن به تناقضاتی در زندگی

حامی بودن، رئیس بودن، قوی بودن در خانواده از جمله ویژگی هایی است که از گذشته مردان خانواده را توصیف می‌کرده است. مردانی که با دختر پولدار ازدواج می‌کنند ممکن است نتوانند این احساسات را تجربه کرده و در بخش های مختلف زندگی دچار تعارضاتی خواهند شد. حتی کودکان خانواده متوجه این موضوع شده و رفتاری متناقض با سایر خانواده ها خواهند داشت.

چگونه می‌توان مشکلات ازدواج با دختر پولدار را به حداقل رساند؟

-درباره هزینه‌ها، بودجه، کمک‌های مالی و خیرخواهانه با هم گفتگو کنید.

-درباره نقش‌ها، اشتغال و انتظاراتتان از درآمد صحبت کنید.

-درباره تمام مشکلات احتمالی صحبت کرده و به این فکر کنید که چگونه هم اکنون و هم در آینده می‌توانند رابطه‌تان را تحت تاثیر قرار دهند.

-مشاور قبل از ازدواج را فراموش نکنید و یا اگر ازدواج شما صورت گرفته است برای حل مشکل و مدیریت زندگی زناشویی به مشاور خانواده مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا ازدواج به واسطه مادیات و دارایی همسر می‌تواند زمینه دخالت خانواده او به ویژه پدر زن را فراهم آورد؟

در ازدواج‌هایی که کمک‌های مالی از جانب خانواده دختر وارد زندگی مشترک می‌شود، ممکن است نقش‌ها دستخوش تغییراتی شود. در این گونه زندگی‌ها منبع اصلی مالی که معمولا پدر زن است، در تمامی‌امور ریز و درشت داماد خود دخالت کرده و در قبال پولی که پرداخت می‌کند انتظار اطاعت و فرمان‌برداری دارد. به عنوان مثال ممکن است پدر زن تعیین کند که در کجا زندگی کنند، به کدام مسافرت‌ها بروند و حتی چه زمانی بچه‌دار شوند.

ازدواج با دختر پولدار ممکن است چه انتظاراتی ایجاد کند؟

اگر تصمیم دارید با دختری از خانواده مرفه ازدواج کنید، حتما خودتان را برای توقعات خانواده همسرتان آماده کنید. چه بسا خانواده دختر و حتی خود او توقع مراسم عروسی باشکوه و پرهزینه‌ای داشته باشند که از توان مالی شما خارج است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیرباشد۳۶سالمه محردم یک نفربامن ازدواج کنه که شرایط مالی من بهرانی هست شماره تماس*****پدرمادرموتوتصادف ازدست دادم ببخشید لطفاشماره واتساب بفرستیدکه اشنا بشیم ممنون تشکر

  2. من شاعر،نویسنده ، مدل و…و هنر های بسیاری دارم،که بخاطر بد روزگار و حمایت نشدن از طرف همه و همه تا به حال نا شناس موندم و بزرگترین مشکلم(مالی و عدم توجه)بوده که امیدوارم بتونم یه نفر مثل خودمو پیدا کنم،تا با حمایتش به آرزوهام برسم!ممنون.093815****

  3. وقتتون بخیر
    بنده عاشق دختری شدم که وضع مالی خانوادش به مراتب بهتر از منه ولی من بخاطر پول اونو نمیخوام
    دوسش دارم و بهش گفتم
    از یه طرفی ام ترسی دارم که نمیدونم چیکار کنم
    چون وضع مالیم خوب نیست
    البته زیاد بد نه ها .. واسه قرار اول آمادگی ندارم از طرفی ام دختره تو ناز و نعمت بزرگ شده و خیلی مغروره و رفتارش مثل بچه هاست
    اون بهم میگه بیا ببینمت ولی من هر سر باز میکنم
    لطفا راهنمایی کامل کنید آیا باهاش حرف بزنم یا نه
    از طرفی ام نمیتونم چون فکر و ذکرم شده اون

    1. سلام وقت شما هم به خیر. یکی از پارامتر هایی که برای هر خانم و حتی خود مردان هم اهمیت دارد، قدرت مالی مرد هست. به طور ذاتی در یک رابطه مردان تمایل به برتری دارند. شما برای شروع این رابطه دچار تردید هستید این تردید ها میتونه زنگ خطری برای چالش های این رابطه داشته باشه. برای بررسی دقیق تر مساله حتما با شماره های درج شده تماس گرفته و از خدمات مشاوره ازدواج استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره