ارضا شدن مردان | نشانه ها و فواید ارضا شدن مرد در رابطه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ارضا شدن مردان شامل دو مرحله رسیدن به ارگاسم یا تجربه لذت جنسی و انزال یا خروج مایع منی است. با توجه به اینکه معمولاً با رسیدن آقایان به ارگاسم رابطه جنسی پایان پیدا می‌کند، مدت‌زمان ارضا شدن یا کیفیت آن یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند تا حد زیادی روی یک رابطه اثرگذار باشد. مشکلاتی مانند انزال بدون تجربه لذت جنسی یا انزال‌های دیررس و زودرس از شایع‌ترین مشکلاتی هستند که در رابطه جنسی اتفاق می‌افتند. اگرچه این مشکلات گاهی اوقات به دلیل بدکاری‌های فیزیولوژیکی اتفاق می‌افتد اما بااین‌حال آقایان و همین‌طور شریک جنسی آن‌ها می‌توانند با کنترل مسائل عاطفی و توجه به نیازهای یکدیگر تا حد زیادی مشکلات مربوط به ارضا شدن مردان را کاهش دهند. اگر در این زمینه دچار مشکل هستید و یا نمی‌دانید چطور می‌توانید به ارضا باکیفیت‌تر همسر خود کمک کنید، می‌توانید از روانشناسان متخصص در زمینهٔ مسائل جنسی کمک بگیرید.

ارضا شدن مردان | مراحل و فرایند ارضا

به‌طورکلی ارضا جنسی در مردان از دو مرحله متفاوت رسیدن به ارگاسم و انزال یا خروج مایع منی تشکیل شده است. ارگاسم مرحله‌ایست که اندکی قبل از انزال اتفاق افتاده و در طی آن فرد لذت جنسی را تجربه می‌کند که می‌تواند همراه با برخی نشانه‌های جسمی مثل افزایش ضربان قلب، بالا رفتن تنفس و یا احساس لرزش در بدن باشد. اندکی پس از رسیدن فرد به ارگاسم مایع منی از آلت تناسلی خارج می‌شود که به این مرحله انزال گفته می‌شود و رسیدن به آن به معنای پایان یافتن رابطه جنسی است. به‌طور میانگین ارضا شدن مردان بین 3 تا 10 دقیقه طول می‌کشد و افرادی که دیرتر یا زودتر از این زمان دچار ارگاسم می‌شوند را دچار زود انزالی یا دیر انزالی می‌دانیم.

 یکی دیگر از اختلالاتی که می‌تواند در ارتباط با ارضا شدن آقایان اتفاق بیفتد این است که در برخی مواقع فرد اگرچه دچار انزال می‌شود اما لذت جنسی یا ارگاسم را تجربه نمی‌کند. با توجه به اینکه مشکلات در ارضا شدن مردان می‌تواند کیفیت ارتباط جنسی یا حتی عاطفی آن‌ها با طرف مقابل را تحت تأثیر خود قرار دهد، درصورتی‌که احساس می‌کنید هرگونه مشکلی در این زمینه برای شما یا شریک جنسیتان اتفاق افتاده بهتر است از یک روانشناس کمک بگیرید. اگر فکر می‌کنید خجالت از بیان این مسائل مانع کمک گرفتن شما می‌شود، می‌توانید از مشاوره‌های تلفنی استفاده کنید.

 

مراحل ارضا شدن مردان

برقراری رابطه جنسی فرایندی است که با برانگیختگی جنسی شروع می‌شود. با گذشت زمان پس از شروع رابطه میزان این انگیختگی افزایش پیدا کرده و پس ‌از آن مجدداً کاهش می‌یابد. در مراحل اولیه تا رسیدن انگیختگی به اوج، فعالیت تمامی اندام‌های بدن سریع‌تر می‌شود. در این مرحله گردش خون افزایش پیدا کرده، ضربان قلب و تنفس سریع‌تر شده و ترشح بیشتر هورمون‌هایی مانند اکسی‌توسین یا وازوپرسین فرد را به سمت برقراری روابط اجتماعی متمایل‌تر می‌کند؛ تمامی این تغییرات به فرد برای برقراری یک رابطه جنسی ایده آل کمک می‌کنند. سپس به‌تدریج از میزان این فعالیت‌ها کاسته شده و با رسیدن به انزال فرد مجدداً احساس آرامش می‌کند.

متخصصین این فرایند را به چهار مرحله تقسیم کرده‌اند که در ادامه آن‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. اما توجه داشته باشید که تقسیم مراحل رابطه جنسی تا رسیدن فرد به ارگاسم صرفاً برای قابل‌فهم کردن آن‌هاست و در حالت واقعی نمی‌توان چندان این مراحل را از یکدیگر تفکیک کرد.

فروشگاه آرامیس

1. مرحله تحریک

در این مرحله میل و برانگیختگی فرد برای برقراری رابطه جنسی شروع شده و به‌تدریج اوج می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد فعالیت‌های بدنی مثل ضربان قلب و تنفس در این مرحله افزایش پیدا می‌کند. ایجاد نعوظ و بزرگ شدن بیضه‌ها از دیگر تغییراتی هستند که در این مرحله تجربه می‌شوند.

2. مرحله اوج

در این حالت فرد به بالاترین میزان از تمایل و کارکرد جنسی رسیده است. اندام‌های مختلف بدن در بالاترین سطح از فعالیت هستند و آلت تناسلی و بیضه‌ها نیز نسبت به مرحله قبل بزرگ‌تر می‌شوند.

3. رسیدن به ارگاسم یا ارضا شدن مردان

در این مرحله فرد رضایت جنسی را تجربه می‌کند و برخی احساسات جسمی مانند لرزش در اندام‌های مختلف بدن یا احساس کشیدگی در ماهیچه‌های کف لگن نیز در برخی افراد دیده می‌شود. با رسیدن به این مرحله اسپرم‌ها به همراه مایع منی از آلت تناسلی خارج می‌شوند.

4. مرحله فروکش

فروکش آخرین مرحله از مراحل رابطه جنسی است. در این قسمت فعالیت اندام‌های مختلف بدن مانند ضربان قلب و تنفس به‌تدریج کاهش پیدا می‌کند. از بین رفتن حالت نعوظ و شل شدن عضلات بدن نیز ازجمله ویژگی‌های این مرحله هستند.

ارضا شدن مردان | اختلالات ارضا شدن

رسیدن به نقطه ارضا جنسی یا تجربه لذت، مرحله بسیار مهمی در برقراری رابطه جنسی است که کیفیت آن و همین‌طور مدت‌زمانی که پس از شروع رابطه تا رسیدن به ارگاسم طول می‌کشد از مهم‌ترین مسائلی هستند که در ارتباط میان زوجین تأثیر خواهند گذاشت. اختلالات انزال از شایع‌ترین مشکلات جنسی در میان آقایان هستند و باید برای درمان آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید. درصورتی‌که با هریک از اختلالات زیر درگیر شده‌اید بهتر است از یک متخصص روانشناسی جنسی برای درمان آن کمک بگیرید.

1. زود انزالی

به‌طور میانگین 3 تا 10 دقیقه پس از شروع آمیزش مردان به مرحله ارگاسم و انزال می‌رسند. زودانزالی به این معناست که فرد در زمانی کمتر از این دامنه دچار انزال شود و بسیاری از مواقع باعث لذت نبردن فرد یا تجربه نکردن احساس ارگاسم می‌شود. اختلالات هورمونی، مشکلات روحی و به‌ویژه اضطراب، اعتیاد به مواد مخدر و همین‌طور داروهایی که فرد مصرف می‌کند ازجمله دلایلی است که می‌تواند باعث زودانزالی شود. با توجه به اینکه انزال زودرس مشکلاتی را در اعتمادبه‌نفس فرد ایجاد کرده و همین‌طور باعث نارضایتی شریک جنسی می‌شود، بهتر است برای درمان این اختلال اقدام کنید. استفاده از تکنیک‌های مسترز و جانسون یکی از مؤثرترین روش‌ها برای درمان این اختلال است.

2. دیرانزالی

اگرچه طولانی شدن مدت رابطه جنسی می‌تواند برای بسیاری از افراد موضوع خوشایندی باشد اما بااین‌حال گاهی اوقات این طولانی شدن می‌تواند باعث خستگی شریک جنسی، بی‌میلی به ادامه دادن رابطه یا حتی نرسیدن فرد به احساس لذت شود. این مشکل که از آن به‌عنوان دیر انزالی صحبت می‌شود به این معناست که فرد حداقل 30 تا 45 دقیقه پس از شروع آمیزش دچار انزال می‌شود. حتی در برخی مواقع دیده شده که فرد به‌طورکلی از تجربه لذت جنسی ناتوان است و یا برای رسیدن به این احساس نیاز به خود ارضایی دارد.

3. ارضا شدن مردان | انزال بدون ارگاسم

در برخی شرایط ممکن است فرد علی‌رغم رسیدن به انزال و خروج مایع منی احساس لذت یا ارگاسم را تجربه نکند. موارد شدیدی از زودانزالی که فرد پیش از نعوظ کامل دچار انزال می‌شود و یا بیماری‌های روانی مانند اسکیزوفرنی ازجمله موضوعاتی هستند که می‌توانند باعث بروز این شرایط در فرد شوند.

4. انزال خشک

انزال خشک حالتی متضاد با شرایط پیشین است که در آن علی‌رغم رسیدن به احساس لذت و تجربه ارگاسم، مایع منی از آلت تناسلی خارج نمی‌شود. با توجه به اینکه اسپرم‌ها برای زنده ماندن و رسیدن به بدن زنان نیاز به مایع منی دارند، انزال خشک می‌تواند نگرانی‌هایی را در خصوص توانایی باروری برای فرد ایجاد نماید.

 

درمان اختلالات مربوط به ارگاسم در مردان

برقراری رابطه جنسی نیازی فطری در هر فرد است اما تجربه این رابطه بدون کسب لذت می‌تواند مشکلاتی را به لحاظ روحی برای فرد ایجاد نماید و حتی کیفیت رابطه عاطفی او با شریک جنسی را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد. به همین دلیل شما باید اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهید.

 به‌طورکلی اولین قدم در درمان اختلالات جنسی پیدا کردن دلایل آن است. در بسیاری از مواقع مشکلات روحی مانند افسردگی و اضطراب، مشکلات ناشی از دوران کودکی نظیر تجاوز و یا اعتیاد به انواع مواد مخدر ازجمله دلایلی هستند که باعث بروز مشکل در تجربه ارگاسم برای آقایان می‌شوند. گاهی حتی ممکن است شما در ظاهر خود هیچ اضطراب یا نگرانی را تجربه نکنید اما این مشکلات خود را در ناتوانی‌های جنسی شما نشان دهد. به همین خاطر بهتر است در اولین قدم برای درمان اختلالات جنسی از یک روانشناس جنسی در این زمینه کمک بگیرید.

درصورتی‌که روانشناسان متوجه وجود اختلالات جسمانی یا هورمونی در ایجاد این مشکلات شوند، شما را به متخصصین مربوطه ارجاع خواهند داد و درصورتی‌که به این تشخیص برسند که اختلالات روحی باعث بروز این شرایط شده نیز اقدامات لازم را برای درمان انجام می‌دهند. درعین‌حال شما می‌توانید برای تجربه لذت بیشتر و بالا بردن کیفیت رابطه جنسی خود نیز از این روانشناسان کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

به‌طورمعمول انزال در مردان چه مدت پس از رابطه جنسی اتفاق می‌افتد؟

به‌طور میانگین 3 تا 10 دقیقه پس از شروع آمیزش جنسی فرد دچار ارگاسم و انزال خواهد شد.

انزال خشک یعنی چه؟

انزال خشک شرایطی است که فرد لذت جنسی یا ارگاسم را تجربه می‌کند اما مایع منی یا به‌طورکلی از اندام تناسلی خارج نمی‌شود و یا میزان آن بسیار کم است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره