آیا به معتاد پول بدهیم؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پول دادن به معتاد یکی از چالش های روزمره خانواده و اطرافیان بیمار معتاد است. از طرفی باید از این افراد حمایت کرد؛ اما از طرف دیگر تنها استفاده‌ای که معتاد از پول می‌کند خریدن مواد مخدر است. این موضوع حتی برای خود او نیز خطرناک بوده و ممکن است منجر به بروز مشکلات بیشتری گردد. اعتیاد افسار اراده و قدرت تصمیم‌گیری افراد را به دست گرفته و زندگی آن‌ها را مختل می‌کند. به شکلی که فرد معتاد تمام سرمایه و انرژی خود را در این مسیر قرار می‌دهد. از این رو بهتر است قبل از پول دادن به فرد معتاد در این مورد بیشتر تامل کرده و یا اصلا اینکار را انجام نداد. پیشنهاد می‌کنیم که هر چه زودتر برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پول دادن به معتاد می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

پول دادن به معتاد

یکی از اولین و اصلی ترین پیامدهای اعتیاد مشکلات مالی است. افراد بعد از مدتی به قدری برای اعتیاد خود پول خرج می‌کنند که سرمایه های خود را از دست داده و حتی ورشکست می‌شوند. از این رو شروع به پول گرفتن از دیگران می‌کنند. برای آنان تنها موضوعی که اهمیت دارد مواد مخدر است و مطمئن باشید که این پول را صرف چیز دیگری نمی‌کنند.

به همین دلیل است که برخی از خانواده ها با پول ندادن به معتادین آنها را طرد کرده و آنها به طور کلی بی خانمان می‌شوند. با اعتیاد افراد دیگر نمی‌توانند کار کرده و پول دربیاورند؛ از طرفی حتی در صورت کارکردن نیز به دلیل اعتیاد احتمالا شکست های زیادی را تجربه می‌کنند. همین موضوع بعد از مدتی آنها را از لحاظ مالی به دیگران و یا حتی روش های دیگر وابسته می‌کند. برای اطلاع از روش های رفتار با معتاد کلیک کنید.

پیامدهای پول دادن به معتاد

پیامدهای پول دادن به معتاد

فراموش نکنید که چه پوا دادن به معتاد و چه انجام ندادن اینکار هر دو پیامدهای زیادی برای خود فرد و حتی جامعه دارد. از این رو باید در ابتدا بر روی دلیل این موضوع یعنی اعتیاد تمرکز کرد. زمانی که افراد بتوانند بر اعتیاد خود غلبه کنند؛ دیگر مسائل مالی مشکل اصلی نیستند. برخی از عوارض پول دادن به معتاد شامل موارد زیر می‌شود.

🔷بازگشت به اعتیاد

با پول دادن به فردی که قبلا معتاد بوده است؛ بسیار احتمال دارد که دوباره مصرف خود را آغاز کند. مخصوصا زمانی که مدت زمان کوتاهی از دوران ترک آنها گذشته است. به همین دلیل حتی بعد از دوران ترک اعتیاد نیز باید در این مورد دقت نمود. البته مقدار پول نیز مهم است. اما زمانی که معتاد پول دارد این قدرت و یا اعتماد به نفس را در خود احساس می‌کند که دوباره به سراغ مواد برود. برای اطلاع از نحوه رفتار با افراد در حال ترک کلیک کنید.

🔷اوردوز | آیا به معتاد پول بدهیم؟

همچنین در صورتی که فرد همچنان معتاد باشد و به آن پول بدهیم؛ بیشتر از حد خود مصرف کرده و اوردوز می‌کند. به طور کلی معتادین برای اینکه بتوانند به لذت اولیه برسند؛ باید هربار مقدار بیشتری مواد مصرف کنند. در صورتی که پول نداشته باشند؛ نمی‌توانند اینکار را انجام دهند. اما با داشتن پول مواد بیش از حد خود خریداری کرده و مصرف می‌کنند. از این رو احتمال اوردوز نیز بیشتر می‌شود.

پیامدهای پول ندادن به معتاد

اگر به معتادین پول داده نشود؛ آن‌ها برای تامین پول مواد خود باید به روش های دیگری روی بیاورند. آن ها در این مسیر مستاصل شده و روش های خطرناکی انتخاب می‌کنند. ورای اطلاع از پیامدهای پول ندادن باید به نحوه پول دادن به معتاد توجه بیشتری بکنید.

🔽دزدی

معمولا یکی از کارهایی که معتادین بعد از مدتی به آن روی می‌آورند؛ دزدی است. دلیل آن هم دقیقا مسائل مالی است. چرا که پول نداشته و یا دیگران به آنها پول نمی‌دهند؛ به همین دلیل مجیور هستند تا دزدی کنند. اینکار در ابتدا با چیزهای کوچک و پنهانی بوده و بعد از مدتی فرد به طور علنی اینکار را حتی از مکان های عمومی انجام می‌دهد. از این رو برخی از خانواده ها برای حفظ آبروی خود به فرد معتاد پول می‌دهند تا اینکار را انجام ندهد.

🔽سواستفاده از خانواده | آیا به معتاد پول بدهیم؟

در صورت دزدی کردن و یا تلاش برای تامین پول مواد، امنیت خانواده نیز مختل می‌شود. در واقع اگر به فرد معتاد پول داده نشود؛ او پرخاشگری کرده و خانواده خود را تحت فشار قرار می‌دهد. برای مثال آنها را تهدید به خودکشی و یا حتی آسیب رساندن به آنها می‌کند. در واقع او مانند انگلی است که از منابع خانواده در جهت تامین نیازهای خود استفاده می‌کند.

🔽بروز مشکلات خانوادگی

در چنین شرایطی طبیعی است که خانواده دچار مشکل شده و یا مشکلات قدیمی تشدید می‌شوند. در صورت پول دادن به معتاد خانواده نیز بعد از مدتی دچار مشکلات مالی شده و همچنین از لحاظ روانی نیز فشارهای زیادی را متحمل می‌شوند. خانواده ها معمولا به طور مکرر در جهت ترک دادن فرد تلاش کرده اما شکست می‌خورند. اما بعد از مدتی از این موضوع نیز ناامید شده و به طور کلی فرد معتاد را به حال خود رها می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با شرایط نقش خانواده در ترک اعتیاد کلیک نمایید.

چگونگی پول دادن به معتاد

اما چگونه باید به فرد معتاد پول داد و یا اصلا اینکار درست است؟ در جواب این سوال نمی‌توان پاسخ قطعی داد اما معمولا پول ندادن به معتاد روش بهتری از پول دادن به اوست. چرا که او قطعا بعد از مدتی تحت فشار زیادی قرار گرفته و در نهایت مجبور به ترک می‌شود. در این حالت باید از او حمایت کرد و حتی هزینه های ترک اعتیاد او را متقبل شد.

و یا در زمان ترک اعتیاد از خانواده فرد معتاد حمایت کرد. در صورتی که فرد اعتیاد دارد و خانواده قصد پول دادن به او را دارند؛ باید با اندازه همان چیزی که معتاد قصد خرید آن را دارد به او پول داده شود و نه بیشتر. همچنین در مورد تمام مخارج او سوال پرسیده و او را تحت نظر گرفت. برای مثال کارتی به او بدهید که اس ام اس های بانکی آن برای شما نیز ارسال شود.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

روش های جایگزین پول دادن به معتاد

جایگزین پول دادن به معتاد

بهتر است به جای پول دادن به معتاد و رها کردن او به حال خود از روش های دیگر در این زمینه استفاده کنید. برخی از این کارها شامل موار زیر می‌شوند.

🔸تلاش برای ترک اعتیاد

در ابتدا با او صحبت کرده و برای ترک اعتیاد او تلاش نمایید. به او اطمینان دهید که در صورت ترک اعتیاد به او کمک کرده و از لحاظ مالی او را حمایت می‌کنید. در واقع خود ترک اعتیاد نیز به پول نیاز دارد. ممکن است همین موضوع فرد معتاد را دچار نگرانی کند. در این مورد باید اطرافیان به او کمک کنند.

🔸حمایت از خانواده او | آیا به معتاد پول بدهیم؟

به جای پول دادن به معتاد از خانواده او حمایت کنید. اگر او از شما درخواست پول کرد؛ بهتر است در این مورد با خانواده او صحبت کرده و یا به آنها کمک کنید تا فرد را ترک دهند. اینکار اصلا دخالت محسوب نشده و کمک به فرد معتاد است.

🔸کمک گرفتن از مشاور

در این زمینه همچنین می‌توانید از یک مشاوره ترک اعتیاد نیز کمک بگیرید. در واقع مشاور ترک اعتیاد می‌تواند راهکارهای موثری در این زمینه به افراد ارائه داده و به اطرافیان کمک کند تا واکنش مناسبی در این مورد از خود نشان دهند.

سخن پایانی

در مجموع نمی‌توان فرد معتاد را به حال خود رها کرده و در زمینه مالی و موارد دیگر از او حمایت نکرد. اما پول دادن به او موضوعی است که شاید برای خودش نیز آسیب زننده باشد. به همین دلیل در این مورد باید بسیار محتاطانه عمل کرده و به با کمک یک مشاور واکنش درستی نشان داد. همکاری خود بیمار نیز در این زمینه اهمیت دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پول دادن به معتاد می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره