آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی با 6 روش اصولی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی به کودکان، یکی از مهم‌ترین شیوه های تربیتی است. زمانی که والدین به فرزندان خود تقسیم اسباب بازی را آموزش می‌دهند؛ او را برای قناعت آماده می‌کنند. اما این اشتراک گذاری در چه صورتی امکان پذیر است؟ این موضوع اندکی چالش برانگیز است اما این چالش بسیار عادی و طبیعی است. زمانی که پدر و مادر قصد آموزش در این زمینه به فرزندان خود دارند؛ باید نیازهای کودک را نیز در نظر بگیرند.

کودکان ۳ و ۴ ساله خواسته های خود را اولویت قرار می‌دهند و به نیازهای دیگران اهمیتی نمی‌دهند. حتی زمانی که از آنها درخواست می‌شود به نیازهای دیگران توجه کند، پرخاشگری می‌کند. بنابراین از عصبانیت و لجبازی کودکان خود تعجب نکنید. آموزش اشتراک گذاری اسباب بازی در کودکان نیازمند اصولی است. بنابراین توصیه می‌کنیم در این زمینه حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی چگونه است؟

به طور کل کودکان در سنین رشد نسبت به اطرافیان و حتی اسباب بازی ها وابستگی نشان می‌دهند. در این سنین به قدری کودکان به اسباب بازی های خود وابستگی نشان می‌دهند که با اسباب بازی خود می‌خوابند، در نقاشی ها آن را می‌کشند و همه جا باید اسباب بازی حضور داشته باشد. بنابراین در برخی سنین بسیار طبیعی است که فرزند شما علاقه زیادی به اسباب بازی های خود داشته باشد. در واقع عروسک و وسیله بازی را عضوی از خود می‌دانند. با این شرایط بسیار دشوار است که فرزندان را از اسباب بازی خود جدا کنیم. در این مقاله به طور کل در رابطه با آموزش اشتراک گذاری اسباب بازی صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی

برای آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی لازم است تا از اصول مناسبی استفاده کنید. این آموزش برای مفهوم مالکیت و اشتراک گذاری است. راهکار هایی برای آموزش این موضوع وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

📌 اشتراک گذاری اسباب بازی را سرگرم کننده کنید

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی نیازمند سرگرمی است. بهتر است که از بازی و سرگرمی برای آموزش استفاده کنید. مثلا پازل بازی را آغاز کنید و اجازه دهید تا کودکان به نوبت تکه ها را در جایگاه خود قرار دهند. یا اینکه کار ها را تقسیم کنید و با رعایت نوبت و همکاری این موضوع را تمرین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حس مالکیت کودکان کلیک کنید.

📌 با فرزند خود گفتگو کنید

یکی از کارهایی که باید برای آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی انجام دهید؛ گفتگو است. زمانی که فرزندان با دعوا قصد دارند تا وسایل خود را پس بگیرند؛ به آنها بگویید که چه اتفاقی در این صورت رخ می‌دهد. اما در این شرایط حتما از فرزند خود بخواهید که احساسات خود را بروز دهد و متوجه شود که چه مشکلی در صورت عدم اشتراک گذاری و دوستی با کودک اتفاق می‌افتد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

📌 حل مسائل را به فرزند خود آموزش دهید

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی نیازمند آموزش حل مسائل است. بعد از دعوا به فرزند خود اجازه دهید تا فکر کند. سپس مفهوم اشتراک گذاری را به او توضیح دهید. کودک خود را تشویق کنید تا به وسیله بازی و رفتار دوستانه وسایل خود را مشترک استفاده کند. کودکان تصور می‌کنند زمانی که وسایل خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند؛ برای همیشه آن را از دست خواهند داد. بنابراین باید به فرزند خود توضیح دهید که وسیله مال اوست. اما مدت زمان کوتاهی به صورت امانت در دست کودک دیگر قرار می‌گیرد. زمانی که توضیحات به صورت واضح و شفاف باشد؛ کودک احساس بهتری پیدا می‌کند.

📌 محیط بازی فراهم کنید

برخی از وسایل مورد علاقه کودک است و عمیقا دلش نمی‌خواهد تا آنها را در اختیار دیگران قرار دهد. به همین جهت قبل از آمدن کودکان دیگر از فرزندتان بخواهید وسایلی که علاقه به اشتراک گذاری آنها ندارد را در جایی پنهان کند. در واقع وسایل خود را بر دارد و وسایل بازی که قصد اشتراک گذاری آن را دارد داخل فضای بازی قرار دهد. بنابراین بعد از آموزش به اشتراک‌گذاشتن اسباب بازی، باید به فرزند خودتان نیز حق انتخاب دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دنیای کودکان کلیک کنید.

📌 اعتماد سازی | وسایل کودک را خراب نکنید

برای آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی لازم است تا اعتماد کودک را جلب کنید. اگر کودک شما مشاهده کند که از وسایل او به خوبی مراقبت نمی‌کنید؛ اعتماد خود را از دست خواهد داد و دیگر علاقه ای به اشتراک گذاری نشان نخواهد داد. به همین جهت، از کودک مقابل و والدین او بخواهید که از وسیله فرزندتان به خوبی مراقبت کند تا بار دیگر اسباب بازی در اختیار او قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی کودکان کلیک کنید.

📌 از مثال استفاده کنید

یکی از راه های آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی، استفاده از مثال است. به فرزند خود بخشودگی را آموزش دهید و از رفتار خود استفاده کنید. مثلا به او تعریف کنید که شما در دوران کودکی چه اخلاق و رفتاری داشتید و کدام کار را برای حفظ دوستی خود انجام می‌دادید. با تعاریف مثال برای فرزند خود الگوی مناسبی خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با کودک کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی صحبت کرده ایم. این آموزش نیازمند رعایت نکات ضروری است که حتما باید رعایت شود. توجه داشته باشید که در تمام این رفتار های سخاوتمندانه حتما باید بروز احساسات و عواطف را به فرزندتان آموزش دهید. اگر در این زمینه مهارت ندارید؛ رشد کودک را جدی بگیرید و از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره