خواستگاری مجدد | آیا خواستگاری دوباره درست است؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خواستگاری مجدد اقدامی کاملا طبیعی از طرف پسر و یا خانواده اوست. به طور کلی ممکن است که در اولین جلسه خواستگاری مشکلاتی پیش آمده و یا خانواده ها نتوانند با یکدیگر ارتباط بگیرند. اما این نمی‌تواند منجر به پایان همه چیز میان دختر و پسر گردد. در واقع اگر افراد بتوانند با خانواده های خود بیشتر صحبت کرده و یا حتی خودشان بیشتر در این مورد فکر کنند؛ تصمیم بهتری گرفته و احتمال دوباره خواستگاری کردن از یک خانم نیز بسیار بالاست. فقط نباید اجازه دهید این فرایند بیش از حد تکرار شود. از همین رو حرف های مشاوران ازدواج و خانواده را مد نظر قرار داده و دیدگاه خود را نسبت به ازدواج تعدیل کنید. برای دریافت مشاوره ازدواج تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواستگاری مجدد می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خواستگاری مجدد ضایع نیست!؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که پافشاری و سماجت در مورد هرچیزی به معنی تلاش کردن برای آن است. اما اینطور نیست. خواستگاری مجدد با اینکه در برخی موارد اقدامی موثر محسوب می‌شود؛ اما همیشه نتایج خوبی در بر ندارد. گاهی به صلاح نیست که این وصلت اتفاق بیوفتد و باید به تقدیر اعتماد کرد.

در قسمت های بعدی در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد. اما به طور کلی بهتر است آداب خواستگاری را آموخته و همچنین در این مورد به اصرار بیش از حد نیز نداشته باشید. اگر باراول خواستگاری به درستی پیش نرفت؛ برای باردوم اقدام نمایید. در غیر این صورت شما تلاش خود را کرده اید و باید به خود و دیگری زمان بدهید. برای اطلاع از راه های برگرداندن خواستگار کلیک کنید.

احتمال جواب مثبت در خواستگاری مجدد

جواب مثبت در خواستگاری مجدد

در برخی موارد احتمال گرفتن جواب مثبت نیز در خواستگاری مجدد وجود دارد. به همین دلیل نباید کاملا ناامید شد. اما در مواردی افراد از همان ابتدا می‌دانند هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارند؛ از این رو نباید به این رابطه ادامه داده و یکدیگر را در معذوریت قرار دهند. از طرفی گاهی دختران نیز به دلیل اینکه نیاز به زمان بیشتری برای فکر کردن و تصمیم گیری دارند؛ در بار اول جواب منفی می‌دهند. به همین دلیل می‌توانید در این مورد با طرف مقابل صحبت کردن و دلیل اصلی این موضوع را جویا شوید. از این رو برای دفعه بعدی می‌توانید تصمیم بهتری بگیرید. برای آشنایی بیشتر با آداب خواستگاری کلیک کنید.

مواردی که خواستگاری مجدد جایز نیست

جایز نبودن خواستگاری مجدد

فراموش نکنید که در برخی از شرایط انجام خواستگاری مجدد هیچ نتیجه ای در بر ندارد. حتی به سلامت روان شما نیز آسیب هایی وارد می‌کند. در این قسمت به توضیح برخی از این موارد می‌پردازیم. برای آشنایی با اقدامات لازم هنگام جواب منفی دادن به خواستگار کلیک کنید.

✨بلاتکلیفی افراد در مورد جواب خود

زمانی که افراد هنوز در مورد ازدواج به تصمیم قطعی نرسیده اند و یا در جواب خود بلاتکیف هستند؛ خواستگاری مجدد جایز نیست. در واقع افراد دوباره جواب رد داده و حتی در مورد این جواب هم مطمئن نیستند. به همین دلیل باید کمی بیشتر صبر کرد و یا به طور کلی به سراغ فردی رفت که هدف جدی تری از ازدواج و شروع زندگی مشترک دارد.

✨تحت فشار قرار دادن طرف مقابل

گاهی به دلیل خواستگاری مجدد طرف مقابل تحت فشار قرار گرفته و جواب مثبت می‌دهد. از این رو این جواب تنها از روی دلسوزی و یا یک تصمیم احساسی است. این افراد به زودی از پاسخ خود پشیمان شده و منجر به بروز مشکلات زیادی در زندگی مشترک می‌شوند. از این رو نباید فردی را برای دادن پاسخ مثبت تحت فشار قرار داد.

✨پافشاری بیهوده

همانطور که گفته شد؛ در برخی موارد افراد در خواستگاری مجدد در حال پافشاری بیهوده هستند. چرا که این ازدواج به صلاح هیچکس نیست. برخی از زوجین برای یکدیگر مناسب نیستند و این به معنی نقص داشتن یکی از آنها نیست. به همین دلیل زمانی که می‌بینید شرایطی که برای آن تلاش زیادی می‌کنید اما درست نمی‌شود؛ بهتر است رها کنید.

✨خدشه دار کردن عزت نفس

گاهی اصرار کردن منجر به پایین آمدن اعتماد به نفس و همچنین از بین رفتن عزت نفس می‌گردد. این بدان معنا نیست که با تلاش کردن در حال کوچک کردن خودتان هستید؛ تنها باید برای شخصیت خود احترام بیشتری قائل شوید. گاهی در این فرایند حرف هایی گفته می‌شود که حرمت ها را از بین برده و افراد را می‌آزارد. به همین دلیل باید احترام و شان خود و خانواده را حفظ نمود و همچنین به انتخاب طرف مقابل نیز احترام گذاشت.‌

✨خستگی و فرسودگی

از آنجایی که خواستگاری مجدد انرژی زیادی را از افراد می‌گیرد؛ حتی اگر طرف مقابل نیز پاسخ مثبت دهد، افراد بسیار خسته و فرسوده شده و در زندگی مشترک به مشکل برمی‌خورند. از این رو باید حتی در صورت پاسخ مثبت زمان و انرژی کافی برای ادامه رابطه به خود اختصاص داد.

✨تاثیرات خواستگاری مجدد بر طرفین

با توجه به موضوعاتی که در بالا گفته شد؛ خواستگاری مجدد هم مزایا و هم معایب مختلفی برای افراد دارد. در واقع این موضوع شاید منجر به علاقه بیشتر میان افراد و شاید هم آنان را دلسردتر کند. از این رو بهتر است افراد در ابتدا شناخت کافی از طرف مقابل خود کسب کرده و سپس از او خواستگاری نمایند. همچنین در صورت دریافت پاسخ منفی نیز، به پیامدهای خواستگاری مجدد فکر کرده و سپس اینکار را انجام دهند.

روش هایی برای انجام خواستگاری مجدد

برای اینکه خواستگاری مجدد شما نتایج بهتری در پی داشته باشد و یا اصلا در این مورد تصمیم گیری کنید؛ می‌توانید از این راهکارها استفاده نمایید. برای اطلاع از پیش آمدهای احتمالی در جلسه خواستگاری کلیک کنید.

💠واسطه قرار دادن دیگران

در مورد خواستگاری مجدد ، دیگران را واسطه قرار داده و از این طریق از نظر طرف مقابل و یا خانواده او مطلع شوید. با اینکه صحبت کردن به صورت مستقیم همه چیز را واضح تر می‌کند. اما اینکار به اعتماد به نفس شما آسیب کمتری می‌زند.

💠صحبت کردن با طرف مقابل به صورت مستقیم

همچنین می‌توانید برای خواستگاری مجدد، با طرف مقابل به صورت مسقیم صحبت کنید. نظر او را صادقانه پرسیده و به او حق انتخاب دهید. در واقع نباید او را مجبور به جواب دادن کنید.

💠کمک گرفتن از مشاور

اگر خواستگاری مجدد جواب نداد و یا پیامدهای تجربه کردید؛ بهتر است در این مورد از یک روانشناس کمک بگیرید. با مشاور صحبت کرده و کمی به خود زمان دهید. به طور کلی ازدواج و یا خواستگاری موضوعی نیست که در مورد آن عجله کرده و سریعا تصمیم بگیرید. از این رو روانشناس به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری در این مورد بگیرید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که عدم خواستگاری مجدد به معنی تلاش نکردن برای به دست آوردن فردی که به آن علاقمند هستید؛ نیست. تنها باید به پیامدهای اینکار فکر کنید و سپس با کنترل کردن احساسات در مورد آن تصمیم گیری نمایید. اینکار با کمک خانواده وهمچنین روانشناس امکانپذیر است. افراد باید در این مورد واقع بین بوده و اصرار بیش از حد نداشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواستگاری مجدد می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره