تحصیل در خارج از کشور | شرایط، راه ها و مزایا

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تحصیل در خارج از کشور در حال حاضر دیگر رویایی غیرقابل دسترس نیست. در حال حاضر آمار مهاجرت مخصوصا مهاجرت تحصیلی در بیشترین حالت خود قرار دارد. بسیاری از کشورها شرایط بسیار مناسبی برای دانش آموزان یا دانشجویان ایرانی فراهم کرده اند که با کمی تلاش و پشتکار می‌توان به آنها رسید. البته مهاجرت مخصوصا به کشوری دیگر موضوعی نیست که به راحتی بتوان در مورد آن تصمیم گیری کرده و یا حتی آن را به دست آورد. این موضوع نیاز به شرایط مختلفی داشته و افراد باید قبل از هر اقدامی به خوبی در مورد چنین چیزی فکر کرده و حتی با یک مشاور مشورت کنند. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در خارج از کشور می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور در مقاطع مختلفی امکانپذیر است. تنها افراد باید شرایط خود را به خوبی بررسی کرده و همچنین برای آینده نیز برنامه ریزی داشته باشند. این موضوع مستلزم تحقیق و جستجو و همچنین اختصاص دادن زمان کافی به خود است. نباید در این مورد عجولانه تصمیم گیری نمود و یا حتی خانواده را تحت فشار قرار داد. معمولا بیشتر افراد تحصیل در خارج از کشور را برای تحصیلات تکمیلی انتخاب می‌کنند. چرا که در این سنین قادر به انجام کارهای خود به صورت مستقل هستند. اما در مقطع لیسانس ویا حتی دبیرستان این موضوع دشوارتر بوده و افراد نیاز به خانواده خود دارند. به همین دلیل در این دوران معمولا مهاجرت به صورت خانوادگی اتفاق می‌افتد.

فراموش نکنید که مهاجرت یک تصمیم فردی نبوده و دیگران را نیز درگیر می‌کند. از این رو باید علاه بر شرایط خود، موقعیت آنان را نیز در نظر گرفت.

مزایای و معایب تحصیل در خارج کشور

مزایای تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور با اینکه سختی های خود را دارد؛ اما خالی از لطف نیز نیست. در واقع با حضور در مدارس و یا دانشگاه های بین المللی افراد شانس بیشتری برای موفقیت و پیشرفت پیدا می‌کنند. از طرفی می‌توانند با فرهنگ ها ملل دیگر نیز آشنا شده به طور کلی شرایط بهتری را برای زندگی تجربه کنند. برخی از مزایا و معایب تحصیل در خارج شامل موارد زیر می‌شود.

📌مزایا

استقلال

یادگیری زبان های جدید

پیدا کردن دوستانی از فرهنگ های دیگر

گرفتن اقامت کشوری دیگر

داشتن رزومه ای قوی تر

پیدا شدن فرصت های شغلی بهتر

استفاده از بورس و کمک هزینه های تحصیلی

📌معایب

دوری از خانواده

بروز مشکلات مالی

شوک فرهنگی

دلایل تحصیل در خارج از کشور

مزایای تحصیل در خارج از کشور تا حدی بیان کننده تحصیل در خارج از کشور هست. اما به طور کلی افراد دلایل مختلفی از مهاجرت تحصیلی و رفتن به یک کشور دیگر برای تحصیل دارند. برای مثال فردی که در ایران قادر به قبولی در کنکور در رشته هایی مانند پزشکی نیست؛ بیشتر احتمال دارد کخ تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کند.

همچنین گاهی افراد علیرغم موقعیت خوبی که در ایران دارند؛ مهاجرت را به دلیل برخورداری از استانداردهای بالاتر زندگی ترجیح می‌دهند. هیچ فردی را نباید در مورد دلیل مهاجرت مورد سرزنش و یا قضاوت قرار داد. اما فراموش نکنید که دلیل مهاجرت و هدف افراد برای سفارت اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است به این موضوع به خوبی فکر کنید. برای اطلاع از دلایل مهاجرت کلیک کنید.

مراحل تحصیل در خارج کشور

برای تحصیل در خارج از کشور ، افراد باید مراحلی را پشت سر بگذارند. در واقع تصمیم برای مهاجرت تحصیلی تصمیمی یک شبه نیست. افراد باید در این مورد فکر کرده و برنامه ریزی کنند. انتخاب کشور مقصد و یا دانشگاه از اولین مراحل مهاجرت محسوب می‌شود. در قدم بعدی افراد باید زبان مورد نظر دانشگاه و آن کشور را آموخته و حتی مدارکی مانند آیلتس و تافل را بگیرند. در مرحله بعدی باید زمانبندی دانشگاه ها را برای اپلای پیدا کرده و مدارک مورد نیاز خود را آماده کنند. ترجمه مدارک نیز مرحله دیگری است که باید آن را در نظر داشته باشند. معمولا تمام اطلاعات مورد نیاز در این مورد در سایت دانشگاه مورد نظر نوشته شده که افراد بهتر است طبق همان عمل کنند.

بسیاری از افراد این فرایند را به دست برخی از موسسات مهاجرتی می‌سپارند که احتمالا هزینه زیادی را به آنها تحمیل می‌کند. حتی احتمال سواستفاده نیز زیاد است. از این رو بهتر است افراد خود تحقیقات لازم را انجام داده و با یک مشاور مطمئن مشورت نمایند.

تحصیل در خارج از کشور | مدرسه

همانطور که گفته شد؛ افراد برای مقاطع مختلفی تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می‌کنند. تحصیل در مدارس خارج از کشور مخصوص افراد زیر 18 سال است که این افراد می‌توانند در مدارس روزانه، شبانه، دولتی و خصوصی مشغول به تحصیل شوند. تحصیل در مدارس روزانه ارزان تر از شبانه است. همچنین دانش آموزان باید قبل از ثبت نام در این مدارس از شرایط ورود به آنها اطمینان حاص کنند. برای مثال داشتن مدرک زبان و یا حتی آزمون های ورودی مواردی هستند که برای برخی از مدارس مهم هستند. برای آشنایی بیشتر با شرایط آزمون آیلتس کلیک کنید.

تحصیل در خارج از کشور برای لیسانس

معمولا تحصیل در خارج از کشور برای مقطع لیسانس بسیار گران است. اما نیازی به رزومه قوی و یا حتی مدرک زبان با نمره بالا نیست. اما موضوعاتی مانند سن و گپ تحصیلی در این مورد اهمیت دارد. افراد باید دانشگاه مقصد مکاتبه کرده و اطلاعات لازم را در این مورد کسب نمایند.

تحصیل در خارج از کشور برای تحصیلات تکمیلی

بیشتر افراد تحصیل در خارج از کشور را برای مقطع ارشد و یا دکتری انتخاب می‌کنند. معمولا دانشگاه ها برای این مقاطع شرایط بهتری را از نظر تحصیلی در نظر می‌گیرند. اما افراد باید رزومه خوبی داشته و دانشگاه  یا اساتید را مجاب کنند تا هزینه های تحصیل آنها را بر عهده بگیرند. افراد باید نمره خوبی در آزمون های زبان کسب کرده، گپ تحصیلی کمی داشته باشند؛ و همچنین از نظر نمرات نیز در سطح بالایی قرار گیرند. همه این موارد برای دانشگاه و یا استاد اهمیت دارد.

هزینه های تحصیل در خارج از کشور

هزینه های تحصیل در خارج از کشور بستگی به موضوعات مختلفی دارد در واقع تمکن مالی مورد نیاز برای هرکشوری متفاوت است. معمولا بررسی این موضوع به عهده سفارت آن کشور بوده و گردش مالی افراد را در این مورد چک می‌کند. در بیشتر موارد همین که هزینه یک سال زندگی در کشور مقصد را داشته و همچنین هزینه یک ترم دانشگاه خود را پرداخت کنید؛ کافی است. اما بهتر است همزمان با تحصیل کاری پاره وقت نیز داشته تا بتوانید راحت تر زندگی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر عضو کانال تلگرامی ذهن نو بشوید.

مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه در خارج از کشور

همچنین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در خارج از کشور ، برای هر مقطعی متفاوت است. برای اطلاع از جزئیات این موضوع بهتر است سایت دانشگاه را چک نمایید. اما به طور کلی افراد باید ترجمه ریزنمرات مقطع قبلی، مدارک شناسایی، مدرک زبان، گردش مالی حساب بانکی، مدرک اصلی و یا حتی مدارک شناسایی خانواده و همسر را ارائه دهند. برای تحصیلات تکمیلی نیز توصیه نامه و انگیزه نامه نیز لازم است.

بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور

کشورها برای تحصیل در خارج از کشور

انتخاب کشور مقصد یکی از موضوعات مهم در مورد تحصیل در خارج از کشور است. امروزه کشورهای اروپایی شرایط بسیار خوبی را برای ادامه تحصیل دانش آموزان فراهم کرده اند. اما آمریکا و کانادا نیز دارای دانشگاه های معتبری هستند که افراد می‌توانند از آنها پذیرش بگیرند. بهترین کشور با توجه به شرایط افراد باید انتخاب شود. که در این مورد افراد باید مسائل مالی، اختلاف فرهنگی، میزان فاصله از ایران، آب و هوا و… در نظر بگیرند. برای جلوگیری از پشیمانی از مهاجرت کلیک کنید.

سخن پایانی

تحصیل در خارج از کشور با اینکه بسیار موقعیت درخشانی برای هر فردی در زندگی محسوب می‌شود؛ اما به آسانی نیز به دست نمی‌آید. افراد باید در ابتدا اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کرده و سپس در این مورد تصمیم گیری نهایی را انجام دهند. همچنین حتما از افرادی که تجربه بیشتری در این زمینه دارند نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در خارج از کشور می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره