خبر چینی کردن بچه ها | 7 علت چوغولی کردن کودکان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خبر چینی کردن بچه ها از رفتار های آزار دهنده است. این رفتار اگر ادامه دار باشد؛ آسیب های فراوانی به روابط کودکان وارد می‌کند. اما دلیل این چوغولی کردن چیست؟ خبر چینی به دلیل سوالاتی است که والدین دائم از کودک می‌پرسند و آنها را مجبور می‌کنند تا خبرهایی که فرزندشان شاهدش بوده را به آنها انتقال دهند.

اما خبر چینی کردن بچه ها یکی از زشت ترین رفتارها است که اگر به عادت تبدیل شود؛ در آینده فردی غیر قابل اعتماد خواهد شد. اما اگر به جنبه مثبت این رفتار دقت کنیم؛ خبرچینی نشان از تمایل کودک برای فهمیدن قوانین است. منتهی برای جلوگیری از این رفتار زشت حتما مهارت های عاطفی و احساسی را باید به کودک آموزش دهید تا دچار آسیب نشود. در این زمینه می‌توانید از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خبرچینی کردن بچه ها می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خبر چینی کردن بچه ها فرصتی برای آموزش

خبر چینی کردن بچه ها

تا به حال کودک خبر چین مشاهده کرده اید؟ بسیاری از کودکان به دلیل رفتار های اطرافیان، رفتار های والدین و کنجکاوی های خود؛ خبر چینی می‌کنند. اما این خبر چینی ها فرصتی برای والدین است تا به فرزند خود آموزش دهند که مشکلات را شناسایی کند و به تنهایی به حل آن بپردازد. همچنین به او آموزش دهید که چگونه از حق دیگران دفاع کند و راه های برخورد با دیگران را بداند. زمانی که خبر چینی کردن بچه ها ادامه دار و بدون آموزش درست باشد؛ باعث بروز آسیب های شدید در بزرگسالی می‌شود.

خبر چینی کردن بچه ها در آینده آنها را به فردی بی اعتماد تبدیل خواهد کرد. برای اینکه روش های رفع این رفتار را بدانید، توصیه می‌کنیم از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله نیز در رابطه با دلایل، سن و راهکارهای کاهش چوغولی کردن صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل خبر چینی کردن بچه ها

اغلب کودکان نمی‌دانند که این رفتار خوب است یا بد و تنها برای آگاهی و کسب اطلاعات چنین رفتاری را از خود بروز می‌دهند. معمولا نیز دلیل رفتار کودک به جهت رفتارهای بچه گانه است. خبر چینی کردن بچه ها دلایل مختلفی دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

🔸 حسادت به یکی از دوستان

🔸 اعمال قدرت بر دیگر کودکان

🔸ناراحت و عصبی شدن از دیگران

🔸 افزایش عزت نفس

🔸 حسادت به خواهر و برادر

🔸جلب توجه والدین

🔸 برقراری ارتباط با دیگران

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افراد حسود کلیک کنید.

خبر چینی کردن بچه ها امری طبیعی است که با گذر زمان کمرنگ می‌شود. اما درصورتی که والدین و یا اولیای مدرسه به آن دامن بزنند، ممکن است ادامه یافته و تبدیل به راهی برای جلب نظر آن ها شود. در حالی که خبرچینی های او منجر به عدم پذیرش از طرف همسالانش می‌شود.

خبر چینی کردن بچه ها چگونه است؟

خبر چینی کردن بچه ها به 2 صورت آموزش داده می‌شود. در این بخش مقاله این دو روش را توضیح داده ایم.

🔴 کودک از جایی خبر می‌آورد و شما او را تشویق می‌کنید.

🔴کودک رفتار چوغولی را از جایی آموزش دیده است. در واقع خانواده و بزرگ تر ها الگوی کودک بوده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیامدهای بدگویی از همسر جلوی فرزندان کلیک کنید.

سن خبر چینی کردن بچه ها

اغلب کودکان 5 تا 6 ساله مسائل داخل خانه را به خارج و اطرافیان منتقل می‌کنند. مثلا هستند کودکانی که به نزدیکان خود شامی که خورده اند و یا دعوای والدین را گزارش می‌کنند. اما این رفتار نشان از خبر چینی و چوغولی نیست. بلکه آن ها با این شیوه قصد دارند تا با دیگران ارتباط بگیرند. گویی با این کار قصد دارند تا تعامل اجتماعی داشته باشند.

شما به عنوان والدین باید این دست رفتارهای کودک را بشناسید تا بازخورد مناسبی اتخاذ کنید. برای اطلاع از اشتباهات تربیتی والدین کلیک کنید.

روش های برخورد با خبر چینی کردن بچه ها

روش های برخورد با خبر چینی کردن بچه ها

همانطور که گفته شد؛ خبر چینی کردن بچه ها اگر کنترل نشود آسیب های زیادی را به همراه می‌آورد. بنابراین روش ها و راهکارهایی که باعث برخورد با این رفتار کودکان است را توضیح داده ایم.

⭕ به ارزیابی موقعیت بپردازید

یکی از روش های برخورد با خبر چینی کردن بچه ها، ارزیابی موقعیت است. قبل از اینکه فرزند خود را تنبیه کنید موقعیت او را بسنجید. منظور از ارزیابی موقعیت؛ بررسی این مورد است که کودک با چوغولی قصد دارد چه چیزی را از شما آموزش ببیند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

⭕ فرزند خود را تشویق کنید

خبر چینی کردن بچه ها نیازمند تشویق است. اما منظور ما تشویق این رفتار نیست. شما برای اینکه فرزندتان را از چوغولی دور کنید، باید کارهای مهم و درست او را مورد تحسین و تشویق قرار دهید. بهتر است که کارهای کودک را بسنجید و تنها موارد مثبت او را مورد حمایت قرار دهید.

⭕ تاوان در نظر بگیرد

برای برخورد با خبر چینی کردن بچه ها، باید تاوان در نظر بگیرید. مثلا اگر فرزند شما به چوغولی پرداخت باید برای او تاوان در نظر بگیرد و بگویید یک نقاشی بکش و روی میز قرار بده؛ هر موقع اومدم آن را نگاه می‌کنم. یا به او بگویید باید همه وسایل خود را جمع کند. این نوع تاوان ها به کودک کمک خواهد کرد تا متوجه وقت و تلاش خود شود و با خبر چینی سپری نکند.

⭕ رفتار های کودک را بررسی کنید

یکی از کارهایی که می‌توانید برای رفع خبر چینی کردن بچه ها انجام دهید، بررسی رفتار های کودک است. مثلا برخی از کودکان بعد از دعوا با خواهر و برادر خود شروع به خبر چینی می‌کنند. به جای اینکه به چوغولی های او گوش دهید باید به دنبال مشکل و عدم توجه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با کودک کلیک کنید.

⭕ از روانشناس کمک بگیرید

برای جلوگیری از آسیب های احتمالی خبر چینی کردن بچه ها، حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا دلیل و ریشه رفتار فرزند خود را بررسی کنید؛ از او بخواهید که دلیل رفتار هایش را توضیح دهد تا راهکار مناسب جهت کمک ارائه کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به خبر چینی کردن بچه ها توضیح داده ایم. برای کمک به فرزند خود و رفع این رفتار ابتدا باید دلیل رفتارهای او را متوجه شوید. سپس راهکار مناسب شرایط او در نظر بگیرید. اما به خاطر داشته باشید که کودک نیازمند تربیت و رشد مناسب است. پس حتما در این زمینه از روانشناس راهنمایی بگیرید تا بهترین ها برای شما در نظر گرفته شود. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خبرچینی کردن بچه ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره