برگرداندن خواستگار | چطور خواستگارم را بعد رد کردن برگردانم؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برگرداندن خواستگار موضوعی است که می‌تواند برای هر دختر دم بختی تبدیل به چالش شود. دختران به دلایل مختلفی به خواستگاران خود جواب منفی می‌دهند. اما گاهی نظر آنان تغییر کرده و به همین دلیل در راستای برگرداندن خواستگار خود تلاش می‌کنند. البته فراموش نکنید که نفس این کار اصلا بد نیست. چرا که نشان‌دهنده اهمیت خانم به معیارهای به خصوصی است که پایه های ازدواج را مستحکم‌تر می‌کند. اما بهتر است به شکلی صورت گیرد که عزت نفس افراد را خدشه دار نکند. همچنین برگرداندن خواستگار نباید تبدیل به عادت شود. بهتر است در مورد هر خواستگار به خوبی فکر کرده و با مشورت دیگران جواب قطعی به او بدهید. برای دریافت مشاوره ازدواج تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برگرداندن خواستگار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برگرداندن خواستگار بعد از اطمینان از تصمیم نهایی

پشیمانی از رد کردن خواستگار موضوعی است که گاهی برای دختران اتفاق می‌افتد. اما این پایان ماجرا نیست و می‌توان با روش هایی فرد را دوباره ترغیب به بازگشت کرد. فراموش نکنید که خواستگاری آداب و روسومی دارد که بهتر است به آنها پایبند بوده و در چهارچوب ارزش ها عمل کنید. هر تصمیمی بهتر است با مشورت خانواده ها باشد و همچنین زوجین نیز هر دو در این زمینه تلاش کنند.

برگرداندن خواستگار به معنی مجبور کردن او به ازدواج و یا حتی استفاده از روش های غیرمعمول در این مورد نیست. گاهی با وجود همه پشیمانی ها اما شروع این زندگی مشترک به صلاح نبوده و افراد بهتر است در این مورد پافشاری نکنند. برای اطلاع از نحوه برخورد با خواستگار در جلسه اول کلیک کنید.

علل مایل بودن به برگرداندن خواستگار

مایل بودن به برگرداندن خواستگار

دختران به دلایل مختلفی مایل به برگرداندن خواستگار خود هستند. در واقع زمانی که در این مورد عجولانه و تحت تاثیر دیگران تصمیم گرفته اند؛ بیشتر احتمال دارد که از کار خود پشیمان شوند. در این قسمت به بررسی برخی از این دلایل می‌پردازیم. برای اطلاع از آداب خواستگاری کلیک کنید.

🔸عجله در پاسخگویی

همانطور که گفته شد؛ یکی از دلایل تمایل به برگرداندن خواستگار ، عجله در پاسخگویی است. در واقع زمانی که دختران به اندازه در مورد شرایط خود و خواستگار فکر نمی‌کنند و سریعا به او جواب می‌دهند؛ بیشتر احتمال دارد که در آینده پشیمان شوند. این موضوع حتی در مورد جواب مثبت هم صادق است. به همین دلیل بهتر است افراد بعد از صحبت کردن با خواستگار کمی به خود زمان دهند.

🔸 برگرداندن خواستگار بعد جواب رد به دلیل غرور

در برخی موارد دختران به دلیل تفاوت هایی در فرهنگ، ظاهر، وضع اقتصادی و… از روی غرور به خواستگار خود پاسخ منفی می‌دهند. احترام گذاشتن به غرور خود اهمیت دارد؛ اما افراد باید آینده نگری نیز داشته باشند. در واقع اگر کمی بیشتر در مورد این موضوعات فکر کنند؛ دیگر نیازی به برگرداندن خواستگار نیست.

🔸کمالگرایی دلیل جواب منفی

یکی دیگر از دلایل تلاش برای برگرداندن خواستگار ، ایده آل گرایی دختران است. در واقع آنان به دلیل اینکه به دنبال آمدن خواستگار مورد نظر خود هستند؛ بر حسب تصاویر ذهنی خود، به دیگران جواب منفی می‌دهند. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که هیچ فردی کامل نیست و نباید فرصت های دیگر خود را از دست بدهید. برای آشنایی با آداب شناخت خواستگار کلیک کنید.

🔸 برگرداندن خواستگار به دلیل شرایط شخصی

طبیعی است که افراد با در نظر گرفتن شرایط و ملاک های شخصی خود به خواستگار پاسخ دهند. اما باید به عواقب آن نیز فکر کنند تا دیگر نیازی به برگرداندن خواستگار نباشد. برای مثال جواب رد به دلیل ادامه تحصیل و یا شرایط شغلی از مواردی است که می‌توان آنان را با ازدواج تغییر داد.

🔸به دلیل حرف دیگران

برخی از دختران در مورد جواب دادن به خواستگارهای خود، بسیار تحت تاثیر حرف های دیگران هستند. در واقع از خود هیچ نظر و قدرت انتخابی نداشته؛ و اگر دیگران طرف مقابل را تایید یا رد کنند، او نیز پیرو آنان است. البته که نظر دیگران مخصوصا خانواده در مورد خواستگار بسیار اهمیت دارد. اما بهتر است دختر نیز برای خود ملاک هایی داشته باشد. چرا که در این شرایط بعد تر مجبور به برگرداندن خواستگار شده و یا حتی در صورت ازدواج، احساس پشیمانی می‌کند. برای اطلاع روش های جواب منفی دادن به خواستگار کلیک کنید.

روش های برگرداندن خواستگار

روش های برگرداندن خواستگار

با اینکه روش هایی برای برگرداندن خواستگار وجود دارد؛ اما بهتر است تا حد امکان از همان ابتدا تصمیم قطعی در این مورد بگیرید. چرا که اینکار نه تنها به عزت نفس شما در مقابل پسر و خانواده او لطمه می‌زند؛ بلکه حتی در آینده نیز شما را دچار مشکلاتی خواهد کرد. اینکار بی ثباتی و عدم قاطعیت شما در مورد تصمیمات مختلف را نشان می‌دهد. از همین رو بهتر است در این مورد بیشتر فکر کنید.

حتما درباره مراحل ازدواج بخوانید.

◀مطرح کردن به صورت غیرمستقیم

در ابتدا باید برای برگرداندن خواستگار به صورت غیر مستقیم اقدام کنید. در واقع خود و یا خانواده دوباره با خانواده پسر ارتباط گرفته و نظر آنان را جویا شوید. همچنین خود نیز تمایل تان را نشان دهید. البته در صورتی که زوجین از پیش از یکدیگر شناخت داشته باشند؛ اینکار راحت تر می‌شود. حتی شاید خود پسر برای خواستگاری مجدد اقدام کند. همچنین اگر دیدید که در صورت پیگیری بازهم خانواده طرف مقابل مایل به خواستگاری مجدد نیست؛ بهتر است شما نیز دیگر پافشاری نکنید.

◀واسطه قرار دادن دیگران

برای برگرداندن خواستگار می‌توانید دیگران را نیز واسطه قرار دهید. برخی از خواستگارها را دیگران معرفی می‌کنند. از همین رو می‌توان از آنها کمک گرفت و به واسطه دیگران با خواستگار صحبت کرد. در این شرایط دیگر کمتر احتمال دارد که خواستگار و خانواده او نیز دچار سوتفاهم شوند.

◀کمک گرفتن از مشاور برای برگرداندن خواستگار

حتی می‌توان در مورد برگرداندن خواستگار از مشاور نیز کمک گرفت. در واقع زمانی که افراد در مورد موقعیت های ازدواج خود از دیگران کمک بگیرند؛ کمتر احتمال دارد که دچار پشیمانی در این مورد شوند. همچنین روانشناس در مورد پیامدهای تصمیمات ناگهانی نیز شما را هوشیار کرده و کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید.

حتما درباره برخوردهای مناسب در خواستگاری مجدد کلیک کنید.

سخن پایانی

همه افراد ممکن است از تصمیمات خود پشیمان شوند. همه گاهی می‌توان گذشته جبران کرد و تصمیم دیگری گرفت. برگرداندن خواستگار نیز از این موارد است. زمانی که افراد به خوبی در مورد پیامدها و احتمالات مختلف در این زمینه فکر نکنند؛ بسیار طبیعی است که دچار پشیمانی شده و سعی در جبران داشته باشند. از همین رو بهتر علاوه بر استفاده از روش های بالا حتما از روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه برگرداندن خواستگار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره