کنار آمدن با جواب رد | بعد جواب منفی چه کنیم؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کنار آمدن با جواب رد برای همه کار آسانی نیست. طبیعی است که در زندگی شخصی و اجتماعی خود همواره در موقعیت هایی قرار می‌گیریم که مورد قبول واقع نمی‌شویم و مجبور به شنیدن جواب منفی هستیم. این موضوع در زندگی اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که افراد روش مواجهه درست با این موضوع را بدانند. فراموش نکنید که این موضوع دوطرفه است و گاهی خودمان نیز به دیگران نه می‌گوییم. به همین دلیل باید این ظرفیت را در خود افزایش داده و آماده مواجهه با آن باشیم. نه شنیدن احساسات مختلفی را در ما برمی‌انگیزد. به همین دلیل بهتر است خود را برای آن آماده کرده و حتی اقداماتی در این مورد انجام دهیم. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کنار آمدن با جواب رد می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کنار آمدن با جواب رد امکان پذیر است؟

در ابتدا درک این موضوع که شاید از همان ابتدا انجام کاری به صلاح ما نبوده؛ دشوار باشد. اما بعد از مدتی افراد به مرور با این موضوع کنار می‌آیند. همچنین بعضی ها به طور ذاتی انعطاف پذیرتر بوده و در این مورد بهتر عمل می‌کنند. اما این موضوع اکتسابی بوده و می‌توان با روش هایی کنار آمدن با جواب رد را در خود تقویت نمود. از آنجایی که در شرایط مختلفی در معرض این موضوع قرار می‌گیریم؛ پس باید توانایی خود را در این زمینه با کسب آگاهی و تمرین افزایش دهیم. همچنین انتظار و توقع خود را از دیگران کاهش داده و مسئولیت پذیر باشیم. برای اطلاع از روش های مدیریت بازخوردهای منفی کلیک کنید.

نکاتی در مورد کنار آمدن با جواب رد

نکاتی در مورد کنارآمدن با جواب رد

قبل از هرچیز، بهتر است از نکاتی در مورد کنار آمدن با جواب رد آگاه شوید. در واقع با اطلاع از این موضوعات می‌توانید برخورد درست‌تری نسبت به این موضوع داشته و واکنش بهتری از خود نشان دهید. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم. برای اطلاع از راه های گفتن جواب منفی دادن به خواستگار کلیک کنید.

💠تاثیر بر وضعیت جسمانی

یکی از نکات جالب در مورد کنار آمدن با جواب رد ، این است که بر سلامت جسمانی ما تاثیر می‌گذارد. حتی برخی از محققین معتقدند که حالتی مانند درد را درما ایجاد می‌کند. در واقع این حالت از نظر عصب شناختی با ایجاد و فشار و استرس در ما حالات جسمانی ایجاد می‌کند.

💠رد شدن بخشی از تکامل افراد

این موضوع را فراموش نکنید که کنار آمدن با جواب رد بخشی از فرایند تکاملی انسان است. در واقع ما همواره در معرض انتخاب های طبیعت در طول زمان واقع شده ایم. داشتن روحیه انعطاف پذیری و پذیرش در این مورد می‌تواند در مورد بقا به ما کمک کند.

💠تاثیر بیشتر از نظر اجتماعی

از آنجایی که کنار آمدن با جواب رد ، جنبه اجتماعی نیز دارد. افراد به دلیل احساس ناکافی بودن و یا حتی کوچک شدنی که در جمع تجربه می‌کنند؛ بیشتر دچار ناراحتی می‌شوند. برای مثال اگر فردی در محل کار خود جواب رد بشوند بیشتر دچار اضطراب می‌شود تا از جانب خانواده خود رد شود.

💠حس تعلق داشتن را از بین می‌برد

یکی دیگر موضوعات مرتبط با کنار آمدن با جواب رد ، از بین رفتن احساس تعلق در افراد است. در واقع زمانی که فردی از سوی یک نفر و یا گروهی به صورت مکرر رد می‌شود؛ حس تعلق خود را به آنان از دست داده و حتی کمبود اعتماد به نفس را نیز تجربه می‌کند.

💠بروز احساس خشم و پرخاشگری

طبیعی است که در صورت جواب رد ومنفی شنیدن، افراد دچار خشم و پرخاشگری شوند. این موضوع باعث می‌شود تا افراد واکنش های افراطی و ناگهنی زیادی از خود نشان داده و حتی دست به انتقام گیری بزنند.

💠کاهش ضریب هوشی به صورت موقت

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ مشخص گردید که فرایند کنار آمدن با جواب رد به طور موقت، ضریب هوشی افراد را کاهش می‌دهد. چرا که در این شرایط افراد نمی‌توانند به درستی فکر کرده و یا تصمیمات درستی بگیرند. حتی می‌توان گفت که بخش شناختی مغز نیز دچار مشکلاتی می‌گردد.

برای انطباق بهتر با شرایط حتما درباره مراحل ازدواج در ایران بخوانید.

بعد جواب منفی چطور کنار بیاییم؟

روش های کنارآمدن با جواب رد

اما راهکارهایی وجود دارد که به ما کمک می‌کنند تا بر پیامدهای منفی ناشی از کنار آمدن با جواب رد غلبه کنیم. در واقع با استفاده از این روش های افراد می‌توانند اعتماد به نفس خود را بالابرده و واکنش مناسب تری در مقابل جواب نه از سمت دیگران داشته باشند. برای اطلاع از راه های برگردان خواستگار کلیک کنید.

📌استفاده از روش خودگویی های مثبت

یکی از این راه ها استفاده از خودگویی های مثبت در مورد خود است. شاید رفتار و یا فعالیت شما مورد قبول دیگران واقع نشود؛ اما به معنی خوب نبودن شما نیست. به همین دلیل بهتر است با شنیدن جواب منفی شخصیت خود را زیر سوال نبرید. همچنین از عبارات و کلمات منفی نیز استفاده کنید.

📌 کنار آمدن با جواب رد با فکر نکردن به گذشته

در برخی موارد افراد با شنیدن جواب رد مدام به گذشته فکر می‌کنند تا بتوانند دلیل این موضوع را پیدا کنند. اما این موضوع کمک زیادی به آنها نمی‌کند؛ تنها منجر به نشخوار فکری می‌گردد. از این رو بهتر است افراد به جای فکر کردن به گذشته، برای کنار آمدن با جواب منفی به موضوعات دیگری فکر کنند.

📌گذرا بودن همه چیز

برای کنارآمدن با جواب منفی ، این موضوع را در نظر داشته باشید که همه چیز گذراست. شرایط تغییر می‌کند و شاید شما در بخش دیگری از زندگی خود به نتیجه برسید. از این رو از موانع و مشکلات این چنینی نباید دچار هراس شوید.

در مورد ازدواح نیز مساله به همین ترتیب است. شما نباید جواب نه را به تمام ابعاد زندگی تان ربط دهید. احساس دلشکستگی شما قابل درک است؛ اما باید برای عبور از این برهه تلاش کنید. بهتر است حتما درباره آداب خواستگاری بخوانید.

📌کنار آمدن با جواب رد با دوباره برداشت کردن

بهتر است از موقعیت پیش آمده کمی فاصله گرفته و به خود زمان دهید تا در مورد مشکل بیشتر فکر کنید. در واقع همه چیز را از زاویه دیگری ببینید تا درک مسئله و یا حتی کنارآمدن با جواب منفی برایتان آسان تر شود.

📌نداشتن ذهنیت قربانی

در مورد کنار آمدن با جواب رد ، ذهنیت قربانی نداشته باشید. برخی از افراد در چنین موقعتی همه چیز و همه کس را مقصر می‌دانند به غیر از خود. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که شما هم در این مورد نقش داشته و باید مسولیت آن را به عهده بگیرید.

📌 کنار آمدن با جواب رد با کمک گرفتن از مشاور

در مورد کنارآمدن با جواب رد ، حتما از یک مشاور کمک گرفته و با او مشورت نمایید. در برخی موارد این موضوع ذهن افراد را بیش از حد درگیر کرده و به همین دلیل پیامدهای مختلفی برای آنان ایجاد می‌کند. اما با صحبت کردن با مشاور و حل کردن این موضوع با خود، افراد درگیر این موضوعات نمی‌شوند.

سخن پایانی

کنار آمدن با جواب کار راحتی نیست و همچنین نمی‌توان از افراد توقع داشت تا سریعا اینکار را انجام دهند. به همین دلیل افراد باید در هر شرایطی خود را برای هر دو حالت آماده کنند. همچنین در صورت شنیدن جواب رد نیز از راهکارهای گفته شده در متن استفاده کرده تا بتوانند ظرفیت روانی خود را افزایش دهند. کمک گرفتن از روانشناس در این زمینه می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه کنار آمدن با جواب رد می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره ازدواج از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره