نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار یکی از دغدغه های خانم در هنگام ازدواج است. در واقع دخترانی که در گذشته رابطه جنسی داشته اند و در حال ورود به یک ازدواج سنتی هستند؛ صحبت کردن یا نکردن در این مورد برای آنها تبدیل به یک چالش اساسی می‌گردد. در مواردی حتی خانواده نیز از این موضوع مطلع نیستند و همین موضوع کار را برای دختران دشوارتر می‌کند. حال که در این موقعیت سخت قرار دارید بهتر است از افرادی مانند روانشناس کمک گرفته و برخورد درستی نسبت به این موضوع داشته باشید. پنهانکاری در این مورد کار درستی نیست و باید از همان ابتدا در این مورد صادق بود. اما صحبت کردن در این مورد نیز شرایط خودش را دارد. این دوگانگی دریافت مشاوره ازدواج را ضروری می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار

گاهی کل خانواده در مورد نداشتن بکارت و و مشکل گفتن به خواستگار مواجه هستند. در واقع آنان به دلیل اینکه نمی‌دانند باید انتظار چه واکنشی را از سمت پسر داشته باشند؛ در این مورد دچار نگرانی می‌شوند. در قدم اول باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این موضوعی میان زوجین است و باید خود در این مورد به توافق برسند. اما اگر نیازی به مداخله خانواده ها شد؛ دختر نباید به طور قطعی در معرض اتهام باشد. چرا که وقوع این وضعیت ممکن است خارج از اختیار او بوده باشد و یا برخی میگویند گذشته پسر قابل ردیابی نیست؛ در هر صورت عدم صداقت درباره چنین مساله ای مشکلات بدتری ایجاد خواهد کرد.

پیشنهاد می‌شوود برای درک متقابل حتما مقاله اهمیت باکرگی زنان در ازدواج را بخوانید.

جوانب مختلف نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار

اهمیت نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار

به طور کلی نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است. باید در این مورد موضوعات مختلفی را در نظر داشت و به افراد سخت گیری نکرد. در این قسمت در مورد برخی از آنها توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از انواع سوالات جنسی از خواستگار کلیک کنید.

📌برای مردان

به طور کلی برقراری رابطه جنسی برای مردان از اهمیت بیشتری برخوردار است. از این رو در مورد موضوع بکارت حساس بوده و در بسیاری از موارد ترجیح می‌دهند که با دختری ازدواج کنند که در گذشته رابطه جنسی نداشته است. این موضوع گاهی از طرف خانواده و یا فرهنگی که در آن بزرگ شده اند؛ القا می‌شود. حتی گاهی آنان این موضوع را دلیل بر خوب بودن و پاکدامنی زنان می‌دانند.

📌در فرهنگ های مختلف

گاهی نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار بیانگر مردسالاری جامعه است. فرهنگ و جامعه این باور را به افراد القا می‌کند که از این طریق احساس قدرت داشته و بتوانند از این طریق بر زنان تسلط داشته باشند. چرا که هر دو نفر می‌توانند در گذشته خود رابطه جنسی داشته باشند و هیچکس هم قادر به تشخیص آن نیست. اما از روی صداقت این موضوع را با یکدیگر در میان می‌گذارند. همچنین این موضوع تنها در برخی از فرهنگ ها حائز اهمیت است. برای مثال در کشور ما و یا برخی دیگر از کشورها مانند هند و یا افغانستان این موضوع اهمیت دارد.

📌تاثیر آن بر سلامت روان زنان

اما این موضوع را در نظر داشته باشید که نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار فشار زیادی از نظر روانی به زنان وارد می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا زنان در زمان مجردی نیاز جنسی خود را سرکوب کرده و همچنین برای ازدواج نیز در این مورد دچار مشکلات مختلفی از سمت خانواده خود و یا همسر شوند. این موضوع آگاهی زنان را در مورد سلامت جنسی به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. در مواردی حتی نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار به خاطر خطر از دست دادن جان است. چه بسا احتمال خودکشی نیز وجود دارد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کنید.

اقدلامات لازم در زمینه نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار

در زمان ازدواج ، خانم ها باید در مورد نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار اقداماتی را انجام دهند؛ تا در این مورد دچار مشکل نشوند. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم. برای اطلاع از پیامدهای دروغ و پنهانکاری در ازدواج کلیک کنید.

🔸کمک گرفتن از مشاور

در قدم اول افراد بهتر است در این مورد با یک مشاور مشورت کرده و در مورد نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار با او صحبت کنند. در این زمینه مشاور بهترین فردی است می‌تواند شما را راهنمایی کند. چرا که گاهی ازدواج کردن با چنین فردی می‌تواند در آینده نیز مشکل ساز شود. از این رو باید در این مورد قبل از هر چیز به خوبی فکر و تصمیم گیری کرد.

🔸پرهیز از ازدواج اجباری

بهتر است به دلیل نداشتن بکارت و مشکل در گفتن به خواستگار ، تن به ازدواج اجباری ندهید. برخی از زنان خود را به این دلیل مجبور به ازدواج با فردی می‌کنند که نداشتن بکارت را نوعی نقص در خود دانسته و احساس ناکافی بودن دارند. به همین دلیل تن به ازدواج با فردی می‌دهند که علاقه ای به او ندارند.

چگونگی صحبت کردن با خواستگار در مورد نداشتن بکارت

چگونگی نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار

همچنین برای اینکه در زنان در مورد نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار به مشکل خاصی برخورد نکنند و یا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نمایند؛ می‌توانند از این روش ها استفاده کنند.

🔷در نظر داشتن زمان و مکان مناسب

در ابتدا زنان باید زمان ومکان مناسب را برای مطرح کردن این موضوع در نظر داشته باشند. برای مثال لزومی ندارد که در ابتدا این موضوع را مطرح کنند. باید مدتی از این آشنایی بگذرد؛ تا افراد این موضوع را با یکدیگر در میان بگذارند.

🔷مثال زدن و مطرح کردن این موضوع به صورت غیرمستقیم

همچنین در ابتدا می‌توانند برای موضوع نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار باید مثال هایی را مطرح کرده و حتی آن را به صورت غیرمستقیم بیان کنند تا از واکنش طرف مقابل خود کمی مطلع شوند. حتی گاهی اینکار می‌تواند طرف مقابل را آماده کرده و واکنش او را کاهش دهد.

🔷 نداشتن بکارت و در جریان قرار دادن اعضای خانواده

همچنین بهتر است در مورد نداشتن بکارت مشکل گفتن به خواستگار خانواده خود را نیز در جریان قرار دهید؛ تا در صورت لزوم از شما حمایت کنند. زمانی که خانواده از این قضیه مطلع باشند؛ دیگران به خود اجازه دخالت و یا حتی برخوردهای نادرست را نمی‌دهند.

🔷دقت کردن به ویژگی های اخلاقی خواستگار

همچنین ویژگی های اخلاقی طرف مقابل نیز در مورد نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار موثر است. زمانی که شما از طرف مقابل خود شناخت پیدا کنید؛ دیگر از واکنش و رفتارهای او نمی‌‌ترسید.

لزوم صحبت کردن در مورد گذشته با خواستگار

همچنین صحبت کردن در مورد گذشته با خواستگار اهمیت دارد. اما باید چگونگی آن را بدانید. برای مثال مطرح کردن برخی از موضوعات گذشته با خواستگار لزومی ندارد. و یا حتی باید در زمان مناسب اینکار را انجام دهید. بهتر است در مورد گذشته خود پنهانکاری نکرده و مواردی که فکر می‌کنید؛ آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهند را حتما بیان کنید. همچنین دیگری نیز باید اینکار را انجام دهد.

برای آشنایی با نحوه پاسخ به سوالات قبل از ازدواج کلیک کنید.

پشیمانی از نداشتن بکارت درست یا غلط؟

در برخی موارد زنان به دلیل نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار از خودشان ناراحت و یا احساس گناه پیدا می‌کنند. با اینکه شاید در مواردی اینکار اشتباه بوده و منجر به بروز مشکلاتی در آینده افراد می‌گردد. اما به طور کلی در مورد تصمیمات خود در گذشته نباید خود را مجازات کنید. به همین دلیل بهتر است به خود فشار نیاورده و سرزنش نکنید. به زمان حال نگاه کنید و اینکه چطور زندگی را پیش ببرید که در آینده احساس بهتری از عملکرد کنونی تان داشته باشید.

سخن پایانی

نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار موضوعی است که زندگی مشترک بسیاری از دختران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین به دلیل اطلاعات ناکافی افراد در این مورد تنها فردی که تحت فشار قرار می‌گیرد؛ دختر است. از این رو بهتر است افراد در ابتدا دیدگاه خود را در این مورد تغییر داده و همچنین حتما با یک روانشناس مشورت کنند. در هر صورت در فرهنگ جامعه ما این مساله مورد پذیرش نیست. پس به دختران توصیه می‌شود که در این مورد سهوانگاری نکرده و قبل از وقوع این مساله به پیامدهای آن بیاندیشند. در صورتی که اکنون با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید حتما از متخصص ازدواج و خانواده کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نداشتن بکارت و مشکل گفتن به خواستگار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره