همسرم به حرفم گوش نمیده | 10 دلیل که همسر به حرف شما گوش نمی‌دهد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

همسرم به حرفم گوش نمیده، چیکار کنم؟ این سوال به شکل های مختلفی برای خانم ها پیش می‌آید. اما دلیل گوش نکردن مردان چیست؟ دلایل بسیار زیادی در بروز این رفتار مردان وجود دارد که اغلب به خود خانم یا آقا باز می‌گردد. گاهی شما ناخواسته با رفتارهایتان؛ در فرد مقابل این رفتار را ایجاد می‌کنید. برای کاهش چنین رفتارهایی، راهکار هایی وجود دارد. این راهکار ها را تیم روانشناسی به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید زندگی بهتری داشته باشید. در این مقاله به طور کل راجع به راهکارهای حرف گوش دادن همسر توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسرم به حرفم ‌گوش نمیده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

همسرم به حرفم گوش نمیده

همسرم به حرفم گوش نمیده

شاید دیده باشید که خانم ها دائم در حال گله مندی از این موضوع هستند که چرا همسرم به حرفم گوش نمیده و توجهی به من نمی‌کند. زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد؛ دلایل به خصوصی در بروز آن وجود دارد. این دلایل در دسته های مختلفی مانند درگیری ذهنی، صحبت های غیر منطقی، عدم کنترل هیجانات و … قرار دارند. اما برای رفع این دلایل نیز تکنیک های مختلفی وجود دارد. اگر در خود توانایی رفتار ها و تکنیک های مناسب را ندارید؛ حتما از روانشناس خانواده کمک بگیرید تا رضایت از زندگی افزایش یابد. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل حرف گوش ندادن همسر

دلیل اینکه همسرم به حرفم گوش نمیده چیست؟ خانم ها و آقایان باید برای تمامی مشکلات زندگی زناشویی به دنبال دلیل باشند. در ابتدا باید دلیل مشکل و چالش مشخص شود؛ سپس راهکار اساسی برای رفع مشکل ارائه شود. در این بخش مقاله نیز ما به دلایل بروز چنین رفتاری اشاره کرده ایم.

🔹 مشغول کارهای دیگری هستید.

🔹 احساس و هیجان خود را کنترل نمی‌کنید.

🔹بسیار تند صحبت می‌کنید.

🔹 انتظار دارید که مانند شما به هرچیزی که دوست دارید؛ علاقه داشته باشد.

🔹 در جزئیات موضوع گرفتار می‌شوید.

🔹همسر شما خودخواه و خود رای است.

🔹 از شما تقلید می‌کند و مانند شما رفتار می‌کنند.

🔹 همیشه اصرار دارید که با شما موافقت خواهند کرد.

🔹در موقعیت های اشتباه و نامناسب با او صحبت می‌کنید.

🔹 لحن دستوری دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیامدهای کنترل شوهر کلیک کنید.

همسرم به حرفم گوش نمیده، چیکار کنم؟

همسرم به حرفم گوش نمیده، چیکار کنم؟

در بخش قبلی در رابطه با دلیل اینکه چرا همسرم به حرفم گوش نمیده توضیح داده ایم. اما در این بخش به رفع این رفتار و مشکل پرداخته ایم. در کل اگر هدف شما داشتن یک زندگی مشترک موفق هست، بهتر است از روش های دیگر نیز استفاده کنید.

🟣 خواسته های خود را بررسی کنید

همسرم به حرفم گوش نمیده، چیکار کنم؟ در ابتدا خواسته های خود و همسر را بررسی کنید. شاید حرف ها و خواسته های شما چیزی باشد که همسرتان نتواند برآورده کند. زیرا هر خواسته و حرفی شاید برای شما قابل قبول باشد اما برای همسرتان غیر منطقی است. بنابراین باید خواسته ها و نیاز های خود را به شیوه ای بررسی کنید و خود را جای او بگذارید تا سبک بهتری برای زندگی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شوهرم برام وقت نمی‌ذاره کلیک کنید.

🟣 شرایط صحبت را بسنجید | همسرم به حرفم گوش نمیده

چرا همسرم به حرفم گوش نمیده؛ باید چیکار کنم؟ بهتر است که در شرایط مناسب با همسر خود صحبت کنید و موقعیت را به خوبی بررسی کنید. شرایطی که آرامش وجود دارد و هر دو در موقعیت مناسب قرار دارید باید مکالمه وجود داشته باشد. هرگز موقعیت هایی که شرایط روحی و روانی خوبی وجود ندارد؛ نباید انتخاب کنید.

🟣 مکث را فراموش نکنید

همسرم به حرفم گوش نمیده؛ چیکار کنم؟ بین صحبت های خود مکث کنید. بهتر است که پشت سر هم صحبت نکنید و اندکی مکث داشته باشید. زمانی که بین صحبت های خود مکث می‌کنید؛ به همسرتان اجازه دهید تا نظر خود را بیان کند. در چنین فرصتی توجه همسر را به خود جلب خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نیامدن همسر به مهمانی کلیک کنید.

🟣 احترام به تفاوت ها بگذارید | همسرم به حرفم گوش نمیده

یکی از راهکار ها در صورتی که از موضوع همسرم به حرفم گوش نمیده گله مند هستید؛ احترام به تفاوت ها می‌باشد. هر فردی طرز فکر مخصوص به خود را دارد و سر مسائل مختلف با آنها تفاوت دارد. اما باید بدانید که در زندگی مشترک، احترام به تفاوت ها الزامی است. با این کار حرف شنوی افزایش می‌یابد.

🟣 مهربان باشید و غر نزنید

اگر قصد دارید تا همسرتان از شما حرف شنوی داشته باشد؛ باید با مهربانی برخورد کنید. خانم ها گله می‌کنند که چرا همسرم به حرفم گوش نمیده! اما به رفتارهای خود توجهی نمی‌کنند که دائم در حال غر زدن هستند و اصلا مهربان رفتار نمی‌کنند. بنابراین سعی کنید که مهربان باشید و هرگز غر نزنید. در این شرایط زندگی به کام هر دو شیرین تر خواهد شد. برای ایجاد چنین فضایی صمیمیت با همسر را تمرین کنید. شما با درک متقابل یکدیگر بهتر نیازهای همدیگر را برآورده خواهید کرد.

🟣 قدردان باشید

قدردانی از میزان گله مندی جمله همسرم به حرفم گوش نمیده می‌کاهد. بهتر است که قدردان زحمات یکدیگر باشید و این رفتار را به عادت تبدیل کنید. زمانی که همسرتان به درستی از شما سپاسگذاری می‌کند؛ حرف شنوی نیز بیشتر می‌شود. احساس امنیت، احساس خوش رفتاری و … باعث افزایش حرف شنوی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شوهرم با من هیچ جا نمیاد کلیک کنید.

 🟣 از روانشناس کمک بگیرید

توصیه می‌کنیم اگر دائم از جمله همسرم به حرفم گوش نمیده گله مند هستید؛ باید از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس با بررسی و ریشه یابی علت به شما کمک می‌کند تا روش های بهتری را برای رفتار با همسر انتخاب کنید. بنابراین کمک از روانشناس به افزایش رضایت از زندگی شما کمک می‌کند.

کلام آخر

دلایل همسرم به حرفم گوش نمیده و راهکارهای مناسب در این باره را کاملا توضیح داده ایم. اما در نهایت توصیه ما به شما کمک از روانشناس برای رفع مشکلات زندگی مشترک است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که مشکلات زندگی خود را به کمک متخصصین سلامت رفع کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسرم به حرفم ‌گوش نمیده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره