فانتزی های جنسی در رابطه | درمان خیال پردازی جنسی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

فانتزی های جنسی در رابطه نقش مهمی در پیشبرد رابطه جنسی ایفا می‌کنند. این موضوع در نوجوانان بسیار شایع بوده و بسیاری از زوجین در مورد رفتارهای جنسی خود خیالپردازی هایی دارند. در برخی موارد خیال پردازی های جنسی باعث شکل گیری رابطه جنسی و یا ادامه رابطه عاطفی می‌گردد. چرا که فانتزی جنسی رابطه را هیجان انگیزتر کرده و افراد را بیشتر برای برقراری رابطه ترغیب می‌کند. اما گاهی زوجین در این مورد دچار مشکلاتی نیز می‌شوند. چرا که فانتزی ها و یا حتی نظرات آنها در مورد رابطه جنسی یکسان نبوده و از این رو نمی‌توانند در این مورد به تفاهم برسند. خیلی از درخواست های جنسی نامتعارف نیز ریشه در همین فانتزی‌ها دارد. از همین رو در این موارد دریافت مشاوره جنسی ضروری است.

برای دریافت مشاوره در زمینه فانتزی‌های جنسی در رابطه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

فانتزی های غیرعادی

فراموش نکنید که داشتن فانتزی های جنسی در رابطه با فانتزی های غیرعادی و حتی خطرناک متفاوت هستند. گاهی یکی از زوجین فانتزی دارد که اصلا قابل انجام نبوده و یا اجرای آن در رابطه منجر به بروز آسیب به دیگری می‌گردد. این یک فانتزی غیرعادی است. اما حتی در مورد فانتزی های غیرعادی نیز زمانی که زوجین در مورد انجام آنها به توافق برسند و همچنین در مورد آن رضایت داشته باشند؛ اختلال محسوب نشده و نیازی هم به درمان وجود ندارد.

بسیاری از افراد داشتن فانتزی جنسی را مشکل دانسته وبرای سرکوب آن‌ها تلاش می‌کنند. اما در صورتی که داشتن تفکراتی در مورد رابطه جنسی حتی در مواردی کمک کننده هست. اما به طور کلی مرز باریکی در این مورد وجود دارد که افراد باید تلاش کنند تا به دیگری آسیبی نزنند. برای آشنایی بیشتر با انواع انحرافات جنسی کلیک کنید.

علت بروز فانتزی های جنسی در رابطه

علت بروز فانتزی های جنسی در رابطه

فانتزی های جنسی به دلایل مختلفی بروز می‌کنند. زمانی که افراد علت خطور کردن فانتزی های جنسی در رابطه را بدانند؛ در مورد عملی کردن آنها نیز می‌توانند به شکل درست تری اقدام نمایند. و یا اصلا در مورد انجام آنها تصمیم گیری کنند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود.

  • کنجکاوی نسبت به تجربه احساسات مختلف
  • تجربه کردن ارگاسم یا برانگیختگی به روش های دیگر
  • رفع نیازهای سرکوب شده
  • فرار کردن از واقعیت
  • هیجان خواهی برای یک رابطه ممنوع و یا تابو
  • برنامه ریزی برای انجام آن در آینده
  • کاهش استرس و اضطراب
  • تجربه اعتماد به نفس بالاتر در رابطه جنسی
  • زمانی که افراد در مورد رابطه جنسی خود دچار یکنواختی می‌شوند

فانتزی های جنسی در رابطه اختلال محسوب می شود؟

فانتزی های جنسی در رابطه

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد در صورتی که دو طرف در مورد انجام آنها صحبت کرده و رضایت داشته باشند و از طرفی آسیبی هم به آنها نرسد؛ نمی‌توان آنها را اختلال دانست. گاهی افراد اصلا قصدی برای عملی کردن فانتزی های خود ندارند. اما در مواردی افراد این افکار خود را به دیگری تحمیل کرده و یا حتی به دیگران تجاوز می‌کنند. در این صورت فانتری ها، اختلال محسوب شده و فرد باید از نظر روانی و جنسی درمان شود.

تاثیرات فانتزی های جنسی در رابطه

وجود فانتزی های جنسی در رابطه می‌توانند به طور کلی روند رابطه را تغییر دهند. با وجود چنین رویاپردازی هایی افراد می‌توانند بیشتر در مورد بدن خود و دیگری شناخت پیدا کرده و هچنین عملکرد خود را نیز بهتر کنند. از طرفی این موضوع باعث ایجاد تنوع در رابطه شده و گاها صمیمیت میان زوجین را نیز افزایش می‌دهد. اما همیشه هم این تاثیرات مثبت نیستند.

زمانی که افراد روش درست ابراز فانتزی های خود در رابطه را ندانند؛ مشکلات زیادی برای خود و دیگری ایجاد می‌کنند. از این رو قبل از انجام فانتزی های مختلف باید به خوبی در مورد پیامدهای آنها فکر کرد.

انواع فانتزی های جنسی در رابطه

فانتزی های جنسی در رابطه تنوع زیادی داشته و به اشکال مختلفی تظاهر می‌کنند. در این قسمت به طور مختصر در مورد برخی از آنها توضیح خواهیم داد. (صرفا همه آن ها سالم نیستند).

با چند شریک جنسی: گاهش فانتزی فرد به شکلی است که باید آن را با افراد دیگری عملی کرده و به طور کلی چند نفر باید در رابطه جنسی حضور داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با شرایط سکس گروهی کلیک کنید.

رابطه جنسی خشن: شامل طیف وسیعی از رفتارها در رابطه می‌شود که رابطه بی دی اس ام یکی از آنهاست.

ایجاد تنوع و ماجراجویی در رابطه جنسی: در برخی موارد فانتزی افراد تنها به اینکار محدود می‌شود که تنوعی جزئی در رابطه خود ایجاد کنند.

داشتن رابطه جنسی سه نفره: وارد کردن فرد دیگری به رابطه جنسی یکی از شایع ترین فانتزی های جنسی محسوب می‌شود.

انجام کارهای غیرعادی و تابو شکنی در رابطه: زوحیه هیجان خواهی در افراد منجر به شکل گیری فانتزی های غیرعادی در ذهن آنها می‌شود که در بیشتر موارد مغایر با سنت ها و عاداتی است که بیشتر مردم در رابطه جنسی دارند. برای مثال برقراری رابطه جنسی در مکان های عمومی نوعی تابوشکنی است.

فانتزی های جنسی عاشقانه: گاهی افراد به مسائل غیرطبیعی علاقه ای نداشته و تمایل دارند که در رابطه با آنها به روش آرام تر و با احساسات بیشتری برخورد شود.

استفاده از ابزارهای جنسی و بازی ها در رابطه: نوع دیگری از فانتزی های جنسی در رابطه استفاده از ابزارهای مختلف و یا بازی ها در روند رابطه است.

📌فانتزی های غیرعادی در مردان

برخی از فانتزی های جنسی در رابطه برای مردان که غیرعادی تلقی می‌شوند شامل:

  • تمایل به ادرار کردن بر روی دیگری. (برای آشنایی با اختلال ادرارخواهی کلیک کنید.)
  • داشتن رابطه با حضور دو مرد دیگر
  • برقراری رابطه جنسی با بیش از سه مرد دیگر

📌فانتزی های غیرعادی در زنان

زنان نیز فانتزی های غیرعادی زیادی دارند که شامل موارد زیر می‌شود.

  • ادرار کردن دیگری بر روی بدنشان
  • پوشیدن لباس جنس مخالف
  • اجبار شدن برای رابطه جنسی
  • برقراری رابطه جنسی با یک فرد مست
  • وارد کردن یک کارگر جنسی در رابطه

کدام فانتزی های جنسی خطرناک هستند؟

در بین تمام فانتزی ها و تخیلات جنسی برخی از آن ها آسیب زا تر و خطرناک ترند. این دسته از تخیلات به شرح زیر هستند.

  • رابطه با محارم
  • نزدیکی با حیوانات
  • رابطه با کودکان
  • آسیب زدن در رابطه
  • فتیش
  • انواع انحرافات جنسی

چطور فانتزی های جنسی در رابطه را بروز دهیم و یا آن‌ها را درمان کنیم؟

درمان فانتزی های جنسی در رابطه

نحوه بروز تمایل به داشتن فانتزی های جنسی در رابطه در افراد مختلف، متفاوت است. زمانی که این فانتزی ها افراد را دچار مشکل نکنند؛ بهتر است به صورت مستقیم و یا با کمک یک مشاور مطرح نمود. در غیر این صورت باید آنها را درمان کرده و دیگران را مجبور به انجام آنها نکرد. برخی از روش هایی که افراد می‌توانند از آنها استفاده نمایند؛ شامل موارد زیر می‌شود.

_ افزایش آگاهی و بررسی مساله

شخص باید نسب به خیال پردازی‌های جنسی افراط گونه خود و عواقب تلخی که می‌تواند به دنبال داشته باشد آگاهی کسب نموده و دریابد که آیا این روابط جنسی خیال پردازانه طبیعی هستند یا یک سری توهمات ناشی از ماهواره و فضای مجازی می‌باشند. با افزایش آگاهی خود می‌توان نقش خیال پردازی‌های جنسی را کم رنگ‌تر نمود. همچنین خوب است که به صحبت درباره رابطه جنسی با همسر بپردازید.

_ کمک گرفتن از مشاور جنسی

در صورتی که شخص غرق در خیال پردازی‌های جنسی شود تا حدی که زندگی وی تحت الشعاع قرار بگیرد و دچار مشکلات روان پریشی شود، باید به روانشناس متخصص مراجعه کرده و آموزش‌های لازم برای خاموش کردن این خیال پردازی را فرا بگیرد.

_ برنامه ریزی برای آن و پرهیز از اقدامات عجولانه

هر چقدر فرد زمان فراغت بیشتری داشته باشد به همان نسبت بیشتر در خیال پردازی‌های جنسی خود غرق می‌شود. پس بهتر است خود را با انجام کارهای مفید سرگرم نماید و فعالیت‌های بیشتری انجام دهد.

سخن پایانی

فراموش نکنید که گاهی فکر کردن در مورد مسائل جنسی و خیالپردازی در مورد آن می‌تواند کمک بزرگی به افراد بکند. چرا که از لحاظ ذهنی افراد را آماده برقراری رابطه جنسی می‌کند. از این رو نباید چنین افکاری را به طور کلی سرکوب نمود. تنها باید در مورد سالم بودن آنها اطمنیان حاصل کرده و حتما از یک مشاور در مورد آنها کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه فانتزی های جنسی در رابطه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا خیال پردازی جنسی ضرر دارد؟

فانتزی های جنسی اگر بدون کنترل و افراطی و ادامه دار باشد، می‌تواند زندگی خود فرد و اطرافیان مخصوصا همسر فرد را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به مشکلات متعددی در روابط و زندگی زناشویی شود.

روش درمان فانتزی های جنسی چیست؟

خیال پردازی جنسی مشکلی است که کاملا ریشه روانی دارد و تنها راه درمان آن مراجعه به متخصصین روانشناس برای دریافت راهکارهای بهینه است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره