مضرات قهوه | 12 مورد از عوارض قهوه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مضرات قهوه به اثرات منفی مصرف زیاد این ماده بر سلامت فرد اشاره دارد. این مضرات می‌توانند شامل اثرات جانبی مختلفی از جمله: افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، اختلال در خواب، اضطراب و تحریک، مشکلات گوارشی و … باشد. این اثرات ممکن است برای برخی افراد خصوصا در صورت مصرف زیاد قهوه یا در صورت وجود برخی شرایط پزشکی، مشکل‌ساز باشند. به همین دلیل، مصرف قهوه باید با دقت و با توجه به وضعیت سلامت فرد انجام شود.

از دیگر مضرات قهوه می‌توان به تپش قلب بالا برای افراد حساس به این ماده اشاره کرد. اغلب افرادی که به قهوه حساسیت دارند؛ حتی به مدت چند روز تپش قلب همراه با استرس دارند. کسانی که چنین مشکلاتی برای آنها رخ می‌دهد؛ باید در مصرف قهوه دقت داشته باشند. در این مقاله تمامی مضرات قهوه را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مضرات قهوه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

مضرات قهوه

چه چیزهایی مضرات قهوه هستند؟

نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه که کافئین دارند؛ از محبوبیت بالایی برخوردارند. عده ای از افراد معتقد هستند که این نوشیدنی ها بسیار مضر هستند و باید از مصرف آنها پرهیز کنند. اما کسانی که به این نوشیدنی علاقه دارند؛ ضرری در قوه نمی‌دانند و تنها از مزایای آن لذت می‌برند. اما مصرف بی رویه و افراطی این نوشیدنی کافئین دار؛ ضرر هایی به همراه دارد. این مضرات شامل افزایش فشار خون، سر درد، اضطراب، تپش قلب، اضطراب، اختلال در خواب، مشکلات گوارشی و … است. برای اینکه از مضرات قهوه دور بمانید، باید با صلاح دید متخصص سلامت از این نوشیدنی استفاده کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

اثرات جانبی و مضرات قهوه چیست؟

اثرات جانبی و مضرات قهوه چیست؟

مصرف مقادیر زیاد قهوه ممکن است باعث ایجاد اثرات جانبی و مضرات برای سلامت فرد شود. در این بخش مقاله به مضرات قهوه اشاره کرده ایم.

– افزایش فشار خون

از مضرات قهوه می‌توان به افزایش فشار خون اشاره کرد. قهوه می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود، که این عارضه برای افراد با فشار خون بالا یا مشکلات قلبی خطرناک باشد. به دلیل کافئین بالای قهوه؛ افرادی که به این عارضه مبتلا هستند، شاید مشکلات جدی تری را تجربه کنند.

– افزایش ضربان قلب

یکی از مضرات قهوه، افزایش ضربان قلب است. مصرف زیاد قهوه ممکن است باعث افزایش ضربان قلب شود و در برخی از موارد مشکلات قلبی را تشدید کند. اغلب افرادی که از قهوه به مقدار زیادی استفاده می‌کنند؛ تجربه این مورد را طی چند ساعت داشته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تپش قلب کلیک کنید.

– اختلال در خواب

اختلال در خواب از مضرات قهوه می‌باشد. قهوه حاوی کافئین است که ممکن است باعث اختلال در خواب شود و بیداری شبانه را تشدید کند. این موضوع برای افرادی مضر است که در طول شبانه روز کار کرده اند و مصرف قهوه تنها این افراد را از استراحت باز می‌دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شب کاری کلیک کنید.

– اضطراب و تحریک

از مضرات قهوه می‌توان به اضطراب و تحریک اشاره کرد. مصرف زیاد قهوه ممکن است باعث افزایش اضطراب، تحریک و افزایش استرس شود. کسانی که از انرژی بالایی برخوردارند؛ هرگز نباید مصرف بی رویه قهوه داشته باشند. زیرا آنها رفتارهای بیش فعالی از خود بروز می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اضطراب و احساس بی قراری کلیک کنید.

– مشکلات گوارشی | مضرات قهوه

مشکلات گوارشی از جمله مضرات قهوه می‌باشد. قهوه ممکن است باعث تحریک مخاط دستگاه گوارش شود و منجر به مشکلات گوارشی نظیر سوزش معده، گازهای معده و … شود. به همین جهت اگر با مصرف قهوه دچار این عوارض شدید؛ از نوشیدن آن پرهیز کنید.

– بیماری های قلبی و عروقی

یکی از مضرات قهوه، بروز بیماری قلبی و عروقی است. به طور کل قهوه دارای اسید کلروژنیک می‌باشد و این ترکیب شیمیایی باعث افزایش بیش از اندازه هموسیستئین پلاسما می‌شود. در نهایت و به مرور زمان، بیماری قلبی و عروقی نمایان می‌شود.

– بارداری و شیردهی

از مضرات قهوه می‌توان به مصرف آن در بارداری و شیردهی اشاره کرد. به خانم های باردار و شیرده هرگز مصرف قهوه توصیه نمی‌شود. خانم هایی که در طول بارداری از این نوشیدنی استفاده کرده اند، تجربه عفونت های ادراری، نوزاد با وزن کم و سقط جنین داشته اند. حتی مصرف قهوه در دوران شیردهی نیز از نظر پزشکان اشتباه است.

– پوکی استخوان

پوکی استخوان از مضرات قهوه است. مصرف بی رویه قهوه باعث عدم جذب کلسیم می‌شود. به مرور زمان این موضوع تراکم استخوان ها را کاهش می‌دهد و موجب نازکی استخوان و کاهش استحکام آن می‌شود. خلاصه تمامی این روند؛ پوکی استخوان است.

– ناباروری

ناباروری از دیگر مضرات قهوه است که منجر به کاهش باروری آقایان می‌شود. نوشیدنی قهوه اگر به صورت افراطی مصرف شود؛ باروری مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شیوع ناباروری کلیک کنید.

– افزایش بیماری زنان | مضرات قهوه

افزایش بیماری زنان از دیگر مضرات قهوه است. خانم هایی که به مصرف بیش از اندازه قهوه اعتیاد دارند؛ بیشتر از بقیه افراد در معرض ابتلا به بیماری های پستان هستند. هرچقدر این میزان مصرف بیشتر شود؛ احتمال بروز بیماری فیبروکیستیک بیشتر می‌شود.

– اختلال در عملکرد کودکان

از مضرات قهوه می‌توان به اختلال در عملکرد کودکان اشاره کرد. کودکانی که مصرف بی رویه قهوه دارند؛ مشکلات رفتاری از خود بروز می‌دهند. مصرف این نوشیدنی باعث کاهش تمرکز کودکان و بی قراری آنها می‌شود. کودکان به صورت ذاتی از انرژی بالایی برخوردار هستند؛ مصرف این نوشیدنی نیز باعث بروز رفتار های بیش فعالی می‌شود. به همین جهت از مصرف قهوه در کودکان اجتناب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احتلالات رفتاری کودکان کلیک کنید.

– سایر مضرات قهوه

از دیگر مضرات قهوه می‌توان به افزایش تنش عضلات، سر درد، لرزش، اختلال در روند گوارش و عوارض ناخواسته اشاره کرد. بنابراین، بهتر است مصرف قهوه را به مقادیر معقول و مناسب کاهش داد و در صورت وجود هر گونه عارضه یا مشکل پزشکی، با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف قهوه در چه زمان هایی مناسب است؟

در بخش قبلی در رابطه با مضرات قهوه صحبت کرده ایم. اما مصرف قهوه همیشه بد نیست و در برخی شرایط و موقعیت ها مفید است. در این بخش مقاله به مواقعی که نوشیدنی قهوه مفید است، اشاره کرده ایم.

🔻 کاهش میزان خستگی

🔻 بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن

🔻افزایش آرامش

🔻 افزایش انرژی

🔻 بر طرف کردن آلودگی و کمک به بیداری

🔻افزایش سوخت و ساز بدن در طول ورزش

🔻 چربی سوزی بیشتر

🔻 بهبود علائم دیابت با نوشیدن قهوه تلخ

🔻کاهش وزن

برای آشنایی با علائم کمبود ویتامین در زنان کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ مصرف بیش از اندازه قهوه عوارض مخصوص به خود را دارد. کسانی که بیش از اندازه قهوه مصرف می‌کنند؛ به مرور زمان مشکلات و عوارض این نوشیدنی را تجربه خواهند کرد. اگر قصد دارید که از مضرات قهوه در امان بمانید؛ از متخصصین سلامت و رژیم درمانگر برنامه نوشیدن قهوه را سوال کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مضرات قهوه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره