صمیمیت زن و شوهر با یکدیگر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

صمیمیت زناشویی باعث می‌شود زوجین از زندگی خود رضایت کامل داشته باشند. صمیمیت علاوه بر استحکام روابط زن و شوهر، افزایش شادی و امید را در سال‌های آخر عمر برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. در واقع برقراری روابط صمیمانه، نیاز اساسی هر انسانی محسوب می‌شود و نبود یا کمبود آن باعث آشفتگی در روابط مختلف به خصوص رابطه زناشویی می‌گردد. هر چه میزان صمیمیت بین زوجین بیشتر باشد به دنبال آن، روابط میان آن‌ها نیز افزایش یافته و نسبت به یکدیگر متعهدتر می‌شوند. زن و شوهرهایی که با هم رابطه صمیمانه دارند، معمولاً از زندگی مشترک خود رضایت کافی داشته و کمتر از یکدیگر دلخور و ناراحت می‌شوند. دلیل اصلی آن نیز تزریق عشق و صمیمیت در زندگی زناشویی آن‌هاست چرا که صمیمیت، حال کلی یک رابطه را تقویت بخشیده و آن را مستحکم‌تر می‌کند.

 

صمیمیت زناشویی چیست؟

صمیمیت زناشویی مواردی همچون در آغوش گرفتن، دراز کشیدن کنار یکدیگر، خندیدن و لذت بردن از مسایل و رویدادهای روزمره را شامل می‌شود. در واقع این نوع رابطه، از عوامل اصلی و تاثیرگذار عشق شهوتی و یا رمانتیک شناخته می‌شود. عدم صمیمیت در رابطه زناشویی، باعث می‌شود زندگی زن و شوهر بسیار سرد و خشک و بدون هیچ گونه احساس و هیجانی باشد. رکن اصلی صمیمیت زناشویی صادقانه بودن با شریک زندگی است.

از آنجایی که فرد به همسر خود اعتماد و اطمینان دارد و می‌داند که از طریق وی آزاری نمی‌بیند، تمایل دارد خود را به طور کامل در اختیار او بگذارد. هنگام ورود به چارچوب ازدواج، باید تکنیک‌ها و درس‌های زیادی را در رابطه با افزایش صمیمیت جسمی فرا بگیرید. برای برقراری رابطه صمیمانه زناشویی، شما در وهله اول باید فرمول خاص شریک زندگی‌تان را کشف کرده و بدانید که با چه روش‌هایی می‌توانید به او لذت هدیه کنید.

بیشتر بخوانید : خجالت زنان از رابطه جنسی با همسر

تاثیر صمیمیت زناشویی بر روی سلامت بدن

صمیمیت زناشویی می‌تواند در زندگی مشترک افراد معجزه ایجاد کرده و سلامت جسمی و روانی را برای هر دو نفر به دنبال داشته باشد. از جمله مزیت‌ها و فواید صمیمیت در رابطه زناشویی بر روی سلامت بدن می‌توان به مواردی همچون کنترل فشار خون، پیشگیری از افسردگی، کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس و… اشاره نمود. برقراری یک رابطه صمیمانه قبل از نزدیکی، باعث شکل گیری یک رابطه جنسی لذت بخش برای طرفین شده و در نتیجه ترشح هورمون اکسی توسین و به دنبال آن هورمون اندورفین به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. به همین دلیل افراد در طی برقراری رابطه جنسی دردهای جسمانی کمتری را تجربه می‌کنند.

 

فروشگاه آرامیس

انواع صمیمیت زناشویی

صمیمیت زناشویی اشکال و مدل های متنوعی دارد که به شرح زیر هستند:

1.صمیمیت عاطفی

منظور از صمیمیت عاطفی، شریک بودن زوجین در شادی، ترس، ناامیدی، غم و اندوه یکدیگر می‌باشد. به طوری که زن و شوهر احساسات و هیجانات سخت خود را نیز با یکدیگر تقسیم می‌نمایند که این امر تنها با احترام متقابل حاصل می‌شود. از خود گذشتگی و به عبارتی دیگر کنار آمدن با احساسات خود باعث می‌شود اعتماد شریک زندگی‌تان نسبت به شما افزایش یابد. روانشناسان صمیمیت عاطفی را از عوامل مهم استحکام پیوندها در ازدواج برشمرده‌اند.

2. صمیمیت فکری

به توافق رسیدن از لحاظ فکری را صمیمیت فکری می‌نامند و مواردی همچون توافق بر سر خواندن کتاب، تماشای فیلم و یا داشتن یک هدف مشترک را شامل می‌شود. در نتیجه به دست آمدن صمیمیت فکری، زن و شوهر از علایق اجتماعی، سیاسی و مذهبی طرف مقابل آگاهی پیدا کرده و با آن‌ها آشنایی کامل پیدا می‌کنند. از راه‌های مهم صمیمیت فکری می‌توان به مشورت کردن و مکالمات رو در رو اشاره نمود. لازم نیست که حتما در مورد مسائل مهم گفتگو کنید، حتی صحبت کردن درباره مسائل روزمره و جزیی زندگی می‌تواند باعث افزایش صمیمیت فکری گردد. در بسیاری از موارد نیز صمیمیت زناشویی فکری بدون گفتگو و تنها با نگاه کردن، در آغوش کشیدن و صحبت کردن در مورد یک منظره قشنگ، در افراد شکل می‌گیرد.

3. صمیمیت معنوی

بعضی از افراد صمیمیت معنوی را تنها به افراد مقدس ربط می‌دهند. اما در واقع دعا کردن و شکر گزاری زوجین با یکدیگر می‌تواند باعث افزایش صمیمیت معنوی در آن‌ها شود و به رابطه زوجین کمک بسیاری می‌کند.

4. صمیمیت جنسی

صمیمیت جنسی باعث دور شدن و بی تحرکی افراد شده و عشق و علاقه را برای زندگی آن‌ها به ارمغان می‌آورد. در واقع رابطه زن و شوهر بدون داشتن عشق و علاقه، بیشتر شبیه به یک رابطه دوستی است. صمیمیت جنسی از مهم ترین اصول صمیمیت زناشویی به شمار می‌رود که متاسفانه به دلیل ناآگاهی زوجین به فراموشی سپرده شده است. امروزه یکی از دلایل مهم مشکلات زوجین، عدم صمیمیت جنسی و زناشویی در زندگی است.

 

نکات مهم در رابطه با صمیمیت جنسی زناشویی

تمرکز مردان بر نحوه لذت بردن همسرانشان، از ساده‌ترین راه‌های برقراری صمیمیت زناشویی به شمار می‌رود. در واقع مردان باید به شیوه‌های مختلف از نحوه لذت بردن همسر خود آگاهی یابند و این نکته را به خوبی درک کنند که چه روشی می‌تواند باعث ارگاسم زنان شود. همانطور که می‌دانید که تحریک کلیتروال، ارگاسم را به دنبال دارد. اما در واقع همه افراد با یکدیگر فرق می‌کنند و بسیاری از زنان برای رسیدن به ارگاسم و کسب لذت جنسی به تحریکات بیشتری احتیاج دارند. همچنین آگاهی یافتن از نقش کلیدی آناتومی‌های گوناگون دستگاه تناسلی نیز از عوامل مهم صمیمیت زناشویی محسوب می‌شود. مشاوران متخصص در این زمینه می‌توانند به زوجین کمک بسزایی جهت ارتقای سطح کیفی رابطه‌شان نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

صمیمت زناشویی چه ابعادی را شامل می‌شود؟

صمیمیت زناشویی ابعاد مختلف زندگی را شامل می‌شود  که می‌توان به صمیمیت عاطفی، فکری، معنوی و جنسی اشاره کرد. داشتن صمیمیت در تمام زمینه‌های ذکر شده در گرو درک ابعاد مختلف زندگی زناشویی و شناخت نیازهای همسر در این زمینه‌ها می‌باشد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره