مشاوره ازدواج در بوشهر | بهترین مشاور ازدواج در بوشهر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بهترین مراکز مشاوره ازدواج بوشهر کدام‌اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین باید ارائه شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک‌هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در بوشهر پرداخته‌ایم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از متخصصان حاذق در پایتخت از هر جایی در کشور تنها با یک تماس به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات دریافت کنید. برای آشنایی با متدهای مشاوره ازدواج کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج

مشاوره ازدواج بوشهر

این روزها استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ازدواج در بوشهر بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. چرا که دیگر زنان و مردان می‌دانند که انتخاب آن‌ها می‌تواند تاثیر چشم گیری بر آینده و خانواده شان بگذارد. یکی از مهم ترین پارامترها در ازدواج، استفاده از خدمات مشاوره ازدواج آن هم از کسی است که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد. مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو این امکان را فراهم کرده تا بتوانید از بهترین و مجرب ترین متخصصان ازدواج در ایران مشاوره دریافت کنید.

مشاوره های جامع ازدواج این مجموعه شامل بررسی خصوصیات شخصیتی، انجام تست های سلامت روان و شخصیت، مصاحبه با طرفین، سنجش میزان موفقیت ازدواج، نیازهای جسمی و روانی، میزان استقلال، مهارت های زندگی و…. می شود. برای آن که به اهمیت این مسائل پی ببرید، حتما مقاله روانشناسی ازدواج را بخوانید.

 

آیا در شهری مثل بوشهر باز هم باید مشاوره ازدواج بگیرم؟

خیلی از دختران و پسران می‌گویند که همسر آینده شان را به واسطه های مختلف می‌شناسند و به درستی این ازدواج هیچ شکی ندارند. برای اطمینان سوال‌های زیر را از خود و همسر آینده تان بپرسید.

آیا او اولین کسی است که برای ازدواج در نظر گرفته اید؟

فروشگاه آرامیس

آیا در سن پایین می‌خواهید ازدواج کنید؟ یا بر عکس دیر به فکر ازدواج افتاده اید؟

آیا فکر می کنید که می توانید همسر آینده تان را آن طور که خودتان می خواهید تغییر دهید؟

آیا نسبت به گذشته او یا خودتان ابهاماتی وجود دارد؟

آیا شما و همسرتان می‌توانید در سختی های زندگی در کنار هم از پس مشکلات بر بیایید؟

آیا او تنها کسی است که می تواند شما را خوشبخت کند؟

آیا این ازدواج راهی برای فرار از مشکلات خانه تان است؟

آیا فکر می کنید با این ازدواج همه مسائل زندگی حل شده و دیگر نیازی به سختی کشیدن ندارید؟

آیا نیازها و خواسته های همسر آینده تان را می شناسید؟

آیا شما یا همسر آینده تان ازدواج را فقط برای رفع نیازهای جنسی می خواهید؟

آیا شما و همسر آینده تان وابستگی مالی به خانواده دارد؟

آیا شما یا همسر آینده تان در تصمیم گیری یا انجام کارها نیاز به تایید خانواده دارید؟

آیا مهارت کافی برای برخورد با دخالت خانواده ها را دارید؟

آیا شما یا همسر آینده تان با خانواده خود مشکلات حل نشده ای دارید؟

اگر حداقل به 3 سوال بالا جواب مثبت داده‌اید، متخصصان توصیه می‌کنند که حتما برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره ازدواج اقدام نمایید. بی توجهی به این مسائل باعث می‌شود که در آینده ای نه چندان دور با عواقب آن روبرو بشوید. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تاثیر مشاوره های ازدواج در بوشهر

برای آن که بتوانید در مورد تاثیر مشاوره های ازدواج، نتیجه گیری کنیم باید به جای تکیه بر حرف‌های اطرافیان به آمارها اطمینان نمایید. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه فردوس‌مشهد، بیش از 70 درصد کسانی که مشاوره پیش از ازدواج دریافت کرده اند، توانسته اند ازدواج موفقی داشته باشند. به عبارتی بعد از ده سال پیگیری زوج های شرکت کننده در این تحقیق، مشخص شد که مشاوره های ازدواج می‌توانند تاثیری زیادی در کاهش احتمال طلاق و سایر مشکلات ازدواج داشته باشند.

چه کسانی نتیجه بهتری از مشاوره ازدواج می گیرند؟

طبق بررسی ها مشخص شد که عواملی وجود دارد که می‌تواند تاثیر جلسه های مشاوره ازدواج را بیشتر کند. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند.

1- باور زن و مرد به اهمیت جلسات

2- زوج هایی که توانایی پذیرش عیب ها و آمادگی تغییر را دارند

3- زن و مردهایی که به حضور در جلسات مشاوره اهمیت داده و به صحبت های طی جلسه فکر می کنند.

4- زوج هایی که به هم علاقه دارند

5- زن و یا مردی که به توصیه های مشاور ازدواج عمل می کنند.

6- زن و مردی که صادقانه مسائل اش را در جلسه بیان می کند

چه کسانی نمی توانند از جلسه های مشاوره ازدواج نتیجه بگیرند؟

برای افزایش میزان اثربخشی جلسات مشاوره ازدواج، باید عواملی که مانع از نتیجه بخشی می شدند را پیدا می‌کردیم. محققان بعد از بررسی های مختلف متوجه شدند که عوامل زیر باعث کاهش نتیجه بخش بودن جلسه های مشاوره ازدواج می شوند.

_ زوج هایی که حداقل یکی از آن ها سابقه طلاق دارد

_ زوج هایی که مدت ها مشکلات شان را پشت گوش انداخته و برای حل آن ها مراجعه نکرده اند

_ زن و مرد هایی که باور به تغییر ندارند و دائما از روش های ناپخته برای حل مسائل استفاده می کنند

_ زن یا مردی که دچار بیماریهایی مثل اختلالات شخصیت یا یکی از انواع اعتیاد باشد

ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج در بوشهر

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در بوشهر

1- مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02191002360

2- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره