فرزند ناخلف | 7 روش برخورد با فرزند ناخلف

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

فرزند ناخلف با هر تربیتی و در هر خانواده ای ممکن است شکل بگیرد. اما قطعا مهم‌ترین عامل روش تربیتی والدین است. فرزند ناخلف با رفتار هایی مثل بد دهنی، کنایه های نیش دار، مسخره کردن دیگران، ایجاد مشکل برای خانواده، دزدی، اعتیاد و رفتار های زشت دائم خود و اطرافیان را به دردسر می‌اندازد. برای برخورد با چنین فرزندانی شاید فکر کنید که دیر شده اما هر اقدام موثری بهتر از دست روی دست گذاشتن است. توصیه می کنیم که حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرزند ناخلف می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

فرزند ناخلف کیست؟

فرزند ناخلف کیست؟

فرزند ناخلف به چه کسی گفته می‌شود؟ به طور کل فرزند ناخلف فردی است که رفتارهای بسیار بدی از خود نشان می‌دهد. برای او اهمیت ندارد که دیگران با رفتار های او آسیب و آزار ببینند. اما به نظر شما فرزند ناخلف تحت چه شرایطی به این وضعیت در آمده است؟ فرزندان با تربیت والدین رشد می‌کنند و از آن‌ها آموزش می‌بینند. اگر این تربیت به شیوه‌ای اشتباه و نادرست باشد؛ فرزندان نیز رفتارهای مناسبی از خود بروز نخواهند داد. به همین جهت ریشه چنین رفتارهایی، تربیت والدین است.

اما این سوال پیش می‌آید که در قبال فرزند ناخلف چه رفتار هایی باید از خود نشان داد؟ و برای برخورد با او کدام روش بهتر است؟ راهکارهایی در برخورد با فرزند ناخلف وجود دارد که در این مقاله ذکر کرده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

نحوه برخورد با فرزند ناخلف چگونه است؟

نحوه برخورد با فرزند ناخلف چگونه است؟

فرزند ناخلف همیشه از خود رفتارهای گستاخانه بروز می‌دهد و همین موضوع باعث آزار و اذیت دیگران می‌شود. این فرزندان دائم در حال دل شکستن هستند و اصلا برای ناراحت کردن افراد، عذاب وجدان نمی‌گیرند. همین موضوع باعث می‌شود که پدر و مادر بسیار مورد آزار و اذیت قرار گیرند. اما رفتارهایی باید جهت مواجهه با رفتار فرزند ناخلف صورت بگیرد. در ادامه به این راهکار ها اشاره کرده ایم. حتما درباره راه های جلوگیری از بزهکاری نوجوان بخوانید.

❌ رفتار اشتباه فرزند ناخلف را شناسایی کنید

اولین قدم برای برخورد با فرزند ناخلف، شناسایی رفتار اشتباه او می‌باشد. بهتر است که تمامی رفتار های فرزند خود را تحت نظر داشته باشید تا بدانید در چه شرایطی از خود رفتار های اشتباه نشان می‌دهد. سپس با کمک شناسایی، به مدیریت و کنترل موقعیت بپردازید. با شناسایی رفتار های اشتباه فرزند، به شیوه راحت تری می‌توانید با او برخورد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

❌ پیامد های رفتار فرزند ناخلف را توضیح دهید

یکی از راهکار های برخورد با فرزند ناخلف، توضیح پیامد های رفتاری است. بهتر است که در مقابل رفتار های او انعطاف نشان ندهید و پیامد های رفتاری او را در آرامش توضیح دهید. با این کار فرزند با عواقب رفتار خود آشنا می‌شود و اشتباهات خود را کمتر می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی احترامی نوجوان به والدین کلیک کنید.

❌ گاهی پیامد رفتاری را اعمال کنید

در برخی از شرایط جهت رفتار با فرزند ناخلف باید پیامد های رفتار او را اعمال کنید. همین موضوع باعث می‌شود که این عواقب را به صورت عملی و واقعی تجربه کند. بنابراین، رفتار بد و گستاخانه کمتر اتفاق می‌افتد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

❌ رفتار قاطعانه داشته باشید

در مقابل فرزند ناخلف باید رفتار قاطعانه از خود بروز دهید. در مقابل هر رفتار اشتباه کوتاه نیایید و اقتدار داشته باشید. منظور از رفتار قاطعانه، برخورد محکم و استوار در مقابل خواسته ها و رفتار های فرزند است. اگر فرزند شما برای کسب خواسته رفتار های بد از خود بروز داد؛ حتما باید در مقابل او ایستادگی کنید تا برای کسب دوباره بداند که چنین رفتاری کارآمد نیست.

❌ مجادله با فرزند ناخلف را فراموش کنید

هرچقد شما بیشتر با فرزند ناخلف خود مجادله داشته باشید؛ بیشتر باید منتظر عواقب رفتاری او باشید. بزرگ ترین اشتباهی که والدین انجام می‌دهند؛ مجادله و بحث در رابطه با کار های فرزند است. این کار باعث می‌شود که فرزند شما به جای ترک رفتار، لجبازی کند و دوباره به رفتار های اشتباه روی آورد. بنابراین مجادله و بحث را فراموش کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اشتباهات نوجوان کلیک کنید.

❌ به خواسته های فرزند ناخلف تن ندهید

یکی از بد ترین رفتارهایی که والدین می‌توانند با فرزند ناخلف داشته باشند؛ پذیرش خواسته های او می‌باشد. برای ساکت کردن فرزند و رهایی از اشتباهات رفتاری او، نباید هر خواسته او را برآورده کنید. با این کار تنها باعث بروز رفتار های اشتباه پی در پی خواهید شد.

❌ از روانشناس راهنمایی بگیرید

اگر فرزند ناخلف با راهکارهایی که در این بخش اشاره شد؛ رفتار های خود را اصلاح نکرد؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید بهترین نحوه برخورد با فرزند را بدانید و نسبت به واکنش در قبال رفتار های او، آگاهی کسب کنید. با کمک روانشناس می‌توانید فرزند با رفتار بهتری را تربیت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های برخورد با مشکلات و انحرافات نوجوان کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به فرزند ناخلف صحبت کرده ایم. شما به عنوان والدین در وهله اول باید درک کنید که نظر فرزند با شما مخالف است و این موضوع به دلیل تفاوت نسل ها می‌باشد. در وهله دوم نیز باید بدانید که هر فردی خصوصیات اخلاقی خاص خود را دارد و باید درک شود. لزوما اگر فرزند از نظر شما رفتار اشتباه از خود بروز دهد؛ ناخلف نیست! باید رفتار های او مورد بررسی قرار گیرد و واکنش های مناسب برخورد با او را آموزش ببینید. در این زمینه حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید تا کمتر با خطا روبرو شوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرزند ناخلف می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

  1. ۲۰درصد تربیت به والدین فرزند شامل میشه و اون ۸۰درصد شامل ژنتیک و وضع جامعه هست.این عادلانه نیست که همه چیز رو گردن والدین انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره