جبران آسیب خود ارضایی | جبران خودارضایی بدون دارو

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا می‌دانید که چگونه می‌توان به جبران آسیب خود ارضایی پرداخت؟ خود ارضایی به عنوان عادتی غلط و آسیب‌زا معمولا در نوجوانی آغاز شده و گاهی اوقات ممکن است برای همیشه همراه فرد باقی بماند. عادتی که جدای از آسیب‌های جسمانی، آسیب‌های روانی زیادی نیز به همراه دارد. برخی معتقدند که آسیب‌های خودارضایی جبران ناپذیر و همیشگی است اما عده‌ای از متخصصان نظرشان بر خلاف این مسئله می‌باشد. خودارضایی هم در پسران و هم در دختران وجود دارد اما در پسران به دلیل اینکه اندام تناسلی آن‌ها بیرونی است، انجام عمل خود ارضایی آسان‌تر بوده و می‌­توانند در هر شرایطی به سادگی این کار را انجام دهند. با آگاهی از راه‌های جبران آسیب خود ارضایی و کمک گرفتن از یک فرد متخصصف می‌توانید مشکلات ناشی از آن را برطرف سازید. 

آسیب های خود ارضایی | جبران آسیب خود ارضایی

درباره خودارضایی مطالب ترسناک زیادی وجود دارد که باید گفت کمی از آن‌ها اغراق است. البته شکی در این نیست که خودارضایی به جسم و روان آسیب می‌­زند اما اکثر آسیب‌های آن جبران پذیر است.

آسیب‌های جسمی خود ارضایی

-ضعف عضلانی و جسمانی

-ضعف حافظه و حواس پرتی

-بی حالی و کمبود انرژی

-آسیب به اندام‌های حسی آلت تناسلی که باعث حساسیت بیش از حد آن شده و ممکن است حتی به بی اختیاری ادرار و انزال نیز بیانجامد.

فروشگاه آرامیس

-کمبود آب بدن (یکی از آسیب‌های خودارضایی، ضعف بینایی است و دلیل آن نه اثر مستقیم خودارضایی، بلکه کاهش آب بدن و به تبع آن کاهش آب چشم است که می‌­تواند در بلند مدت به بینایی آسیب بزند.)

بیشتر بخوانید : خودارضایی در زنان 

آسیب‌های روانی خود ارضایی | جبران آسیب خود ارضایی

-اعتیاد به پورنوگرافی و خودارضایی

-اضطراب

-افسردگی

-احساس گناه و کاهش اعتماد به نفس

-ناتوانی در برقراری رابطه جنسی سالم

بیشتر بخوانید : خودارضایی در مردان

جبران آسیب خود ارضایی | چرا خود ارضایی باعث آسیب می‌شود؟

ارضای جنسی یا به عبارت دیگر ارگاسم، یک فرایند چند بعدی است که در آن هم روان و هم جسم فرد درگیر است. ارضای سالم باید در رابطه جنسی سالم و با همراهی شریک جنسی اتفاق بیفتد و زمانی که این اتفاق نمی‌­افتد، آسیب زا خواهد بود. در خودارضایی، حتی از نظر جسمی نیز بدن نیاز جنسی خود را رفع شده نمی‌­بیند. زمانی که شما رابطه جنسی برقرار می­‌کنید، تمام اندام جنسی و جسمی شما در حال تکاپو و فعالیت هستند و ارضا، واقعی است. اما زمان خودارضایی، فرد خود و اندام جسمی خود را مجبور به قرار گرفتن در موقعیت رابطه جنسی می­‌کند. این مسئله در بلند مدت باعث آسیب به اندام‌های حسی آلت تناسلی شده و باعث می‌­شود فرد نتواند یک رابطه جنسی سالم را تجربه کند.

از نظر روانی نیز زمانی که شما در حال معاشقه و برقراری رابطه عاشقانه هستید، هورمون‌های مغز در حال ترشح هستند و فعل و انفعالات بسیاری در حال رخ دادن در مغز و روان آدمی است. بنابراین زمان خودارضایی به دلیل عدم وجود این محرک‌های سالم جنسی، مغز دچار تعارض شده و ممکن است حتی هورمون‌های آسیب زایی ترشح کند که به مرور به میل جنسی و تحریک جنسی فرد آسیب می‌­زند. برای آشنایی با انواع مشکلات جنسی کلیک کنید.

 

جبران آسیب خود ارضایی

اکثر آسیب های خودارضایی به مرور زمان از بین خواهد رفت اما باید بدانید که این فرایند زمان بر است. برای جبران آسیب خود ارضایی باید به مدت زمان اعتیاد و میزان تاثیر آن بر زندگی روزمره و روابط‌ میان فردی‌تان توجه کنید. برای آشنایی با انواع روش‌های ترک خودارضایی کلیک کنید. در ادامه برخی از راه‌های جبران آسیب های خودارضایی عبارتند از:

1. داشتن یک رابطه جنسی سالم

یکی از اصلی‌ترین راه‌های ترک خود ارضایی و جبران آسیب‌های آن، داشتن یک رابطه عاشقانه و جنسی سالم است که می‌­تواند فرد را نسبت به خودارضایی بی نیاز کند. البته در این راه همراهی شریک زندگی شما برای جبران آسیب خود ارضایی ضروری است.

2. تغذیه مناسب

مایع منی مردان شامل حجم زیادی از مواد مغذی مانند پروتئین‌ها، فسفر، پتاسیوم و غیره می‌باشد که اسپرم نیز، بخشی از این مایع منی است که 2 الی 5  درصد مایع منی را شامل می­‌شود. بنابراین با هر بار ارضا، حجم زیادی از این مواد خارج می‌­شود و نیاز به جبران دارد. خوراکی‌هایی با طبع گرم مانند زنجبیل، موز، عسل، مواد حاوی کلسیم مانند لبنیات، تخم شربتی، پروتئین، سبزیجاتی مانند پیاز، سیر و پیازچه و تمام موادی که طبع گرم دارند برای جبران آنی آسیب های خودارضایی مناسب هستند.

3. ورزش منظم

همانطور که می‌­دانید بهترین، کم هزینه‌ترین و قطعی‌ترین راه پیشگیری و درمان اکثر بیماری‌ها، ورزش سالم و منظم است. ورزش روزانه نه تنها ضعف عضلانی و جسمانی ناشی از خود ارضایی را جبران می‌­کند، بلکه اثر زیادی در جبران آسیب‌های روانی ناشی از خود ارضایی دارد. اگر یک معجزه برای سلامتی خود می­‌خواهید، ورزش منظم را در نظر بگیرید. روزانه ده دقیقه پیاده روی و ورزش هوازی کافی است.

4. جبران آسیب خود ارضایی | اصلاح سبک زندگی

مهم‌ترین بعد سبک زندگی، ساعات کافی و سالم خواب است. دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن، به خودی خود آسیب زاست و زمانی که با آسیبی مثل خود ارضایی همراه شده باشد، تاثیر منفی زیادی بر بدن می‌گذارد. بنابراین بهبود ساعت خواب، تغذیه سالم، توجه به آرامش روانی، ارتباط سالم، شغل مناسب و… تمام ابعاد سبک زندگی سالم است.

5. کمک گرفتن از روانشناس | جبران آسیب خود ارضایی

خودارضایی یک مسئله بسیار پیچیده است و بسیاری از بخش‌های روان و جسم آدمی را درگیر خود می­‌کند. دلیل شروع، ادامه و ناتوانی در ترک کردن خود ارضایی، همه و همه پر از ابعاد پنهان است که تنها یک متخصص می‌­تواند آن‌ها را کشف کرده و به فرد بیمار برای کاهش یا ترک این عادت کمک کند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام من فوتیش پا دارم و هفته یک الی دو بار به سراغ فیلم های بد میرم و خود ارضایی میکنم راه حلی برای ترکش هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره