خوردن دارو بدون نسخه | 3 نوع قرص بدون نسخه برای درد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خوردن دارو بدون نسخه عوارض جانبی زیادی به همراه دارد. برخی از این داروها با سیستم بدنی شما تداخل ایجاد کرده که در نهایت موجب آسیب جدی می‌شود. برای مثال مصرف وارفارین یا کومدین موجب رقیق شدن خون می‌شود؛ در صورتی که همزمان از ایبوپروفن نیز استفاده شود، باعث خونریزی در محل زخم خواهد شد. اگر شما از چنین ترکیباتی اطلاع نداشته باشید؛ قطعا با مشکل روبرو خواهید شد.

خوردن دارو بدون نسخه مانند استامینوفن، آسپرین و … نیز عوارض جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. مصرف بی رویه استامینوفن موجب نارسایی های کبدی و مصرف بی رویه آسپرین موجب آسیب به ریه و کلیه می‌شود. به همین جهت قبل از مصرف دارو ها حتما با پزشک مشورت کنید. درسته که تعداد زیادی از دارو ها بدون‌نسخه به فروش می‌رسد؛ اما حتما هنگام مصرف آن ها وسواس به خرج دهید. در این مقاله راجع به تمامی جوانب مصرف دارو بدون نسخه صحبت کرده ایم. در این زمینه می‌توانید از خدمات مشاوره فردی استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه داروها می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن‌های ثابت با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

خوردن دارو بدون نسخه

خوردن دارو بدون نسخه چیست؟

خوردن دارو بدون نسخه هرگز بدون عوارض نخواهد بود. این دارو ها فواید بسیاری نیز مانند کاهش نشانه ها و درد به همراه دارد. اما مصرف بی وریه و افراطی از این دارو ها، حال شما را بدتر خواهد کرد. در کنار همه این فواید و صرفه جویی در مراجعه به پزشک؛ باید با دقت بیشتری این دارو ها را مصرف کنید. با خود درمانی باید انتظار مشکلات بی شمار را داشته باشید.

مصرف دارو بدون نسخه امروزه در سراسر ایران به شدت افزایش یافته است. جدا از اینکه افراد برای خود این دارو ه را تجویز می‌کنند؛ برای دیگران نیز نسخه می‌پیچند. اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید؛ حتما قبل از مصرف خودسرانه دارو؛ به پزشک مراجعه کنید. جدا از این مورد هرگز نباید برای درمان های روانی نیز به عمه تراپی بپردازید. فورا از روانشناس کمک بگیرید.

قرص های بدون نسخه برای درد و تب

برای رهایی از درد و تب 3 دسته دارو وجود دارد. که خوردن دارو بدون نسخه در این دسته ها بسیار رواج دارد. در این بخش مقاله به این دسته ها اشاره کرده ایم.

🔻 دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی

خوردن دارو بدون نسخه در دسته های ضد التهاب نیز بسیار رواج دارد. بسیاری از قرص های ضد التهابی برای درمان و کاهش درد استفاده می‌شود. در ادامه داروهایی که در این دسته قرار دارند را توضیح داده ایم.

🔻 ناپروکسن

خوردن دارو بدون نسخه ناپروکسن نیز بسیار رواج دارد. این دارو دوام بیشتر از ایبوپروفن دارد و هر 8 ساعت یک بار باید مصرف شود. البته این دارو برای افراد با بیماری کلیوی و خونریزی معده، مورد دارد. حتی در افرادی که رقیق کننده خون مصرف می‌کنند؛ ناپروکسن خونریزی را بیشتر می‌کند.

🔻 ایبوپروفن

خوردن دارو بدون نسخه ایبوپروفن نیاز به توجه دارد. این دارو اغلب برای کاهش درد و التهاب ناشی از صدمات جزئی ارتوپدی توسط پزشک تجویز می‌شود. برای درمان سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا که درد بسیار زیادی به همراه دارد؛ تجویز می‌شود. و برای همه گروه های سنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

🔻 استامینوفن | خوردن دارو بدون نسخه

خوردن دارو بدون نسخه در استامینوفن ( که نام های دیگر آن عبارتند از: Tylenol, Panadolو Tempra) بسیار زیاد رواج دارد. .این دارو رایج ترین قرص برای کاهش تب و درد می‌باشد. در این بخش مقاله راجع به نکات مهم قبل از مصرف استامینوفن صحبت کرده ایم.

✔️ بروشور داخل جعبه قرص را با دقت مطالعه کنید.

✔️رعایت دور مصرفی در کودکان را جدی بگیرید تا با مشکل روبرو نشوید.

✔️ از مصرف بیش از اندازه خودداری کنید.

✔️ میزان مصرفی که روی برچسب یادداشت شده را با دقت بررسی کنید.

✔️دوز مصرفی استامینوفن در کودکان به وزن آنها بستگی دارد.

✔️ در بیماران مبتلا به بیماری های کبدی (هپاتیت) احتمال بروز مسمومیت کبدی وجود خواهد داشت.

برای آشنایی با شرایط استفاده از داروهای اعصاب و روان کلیک کنید.

🔻 اسید سالسیلیک یا آسپرین

خوردن دارو بدون نسخه آسپرین یا اسید سالسیلیک زیاد است. این دارو به عنوان تسکین دهنده درد و کاهش التهاب تجویز می‌شود. جنبه دیگر این دارو؛ رقیق کننده خون و جلوگیری از سکته مغزی و حمله قلبی است. این دارو عوارض جانبی زیادی دارد و به همین دلیل جایگزین آن اغلب استامینوفن و ایبوپروفن است. افرادی که سابقه زخم و مشکلات معده دارند؛ نباید از این دارو مصرف کنند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دارو های بدون نسخه برای سرفه

مصرف دارو بدون نسخه سرماخوردگی برای کودکان زیر 2 سال و 6 سال موثر نیست. برای درمان سرفه دارو های بسیاری مصرف می‌شود که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

✨ گوایفنسین | خوردن دارو بدون نسخه

خوردن دارو بدون نسخه گوایفنسین برای کاهش سرفه رواج دارد. این دارو ابتدا باعث بروز سرفه های شدید تر و بدتر می‌شود؛ اما در صورت ادامه با کاهش سرفه روبرو خواهید شد. در هنگام مصرف این دارو حتما آب فراوان بنوشید.

✨ دکسترومتورفان

خوردن دارو بدون نسخه دکسترومتورفان برای کاهش سرفه استفاده می‌شود. از مصرف این دارو همزمان با دارو های ضد افسردگی، دارو های موثر بر سیستم اعصاب مرکزی، مواد افیونی و سایر دارو های روان گردان خودداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرماخوردگی کودک کلیک کنید.

داروهای بدون نسخه برای سر درد، گلو درد، گوش درد و بدن درد

خوردن دارو بدون نسخه برای کاهش درد های بدن بیشتر از بقیه موارد مصرف است. در این بخش مقاله به این دارو اشاره کرده ایم.

بنزوکائین

خوردن دارو بدون نسخه بنزوکائین برای درمان درد ها است. این دارو برای کاهش گلو درد، گوش درد و دندان درد مصرف می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مصرف دارو در بارداری کلیک کنید.

داروهای بدون نسخه برای ناراحتی معده

داروهای بدون نسخه برای ناراحتی معده

خوردن دارو بدون نسخه برای معده درد نیز بسیار رواج دارد. زمانی که سوزش معده را در بدن احساس کردید؛ اغلب از دارو های زیر برای کاهش درد استفاده خواهید کرد.

➰ درامامین | خوردن دارو بدون نسخه

مصرف دارو بدون نسخه درامامین برای کنترل سرگیجه، تهوع و استفراغ است. این دارو نباید همراه با داروهای آرام بخش مصرف شود؛ زیرا خواب آلودگی را افزایش می‌دهد.

➰سوسمالیسیل بیسموت

خوردن دارو بدون نسخه سوسمالیسیل بیسموت برای درمان معده درد کاربرد دارد. این دارو مایع است و برای تهوع، سوء هاضمه و اسهال مصرف می‌شود. اغلب موجب سفتی مدفوع خواهد شد. این دارو خواص ضد ترشحی، ضد اسیدی و ضد باکتریایی به همراه دارد. و در کودکان و بانوانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند نباید مصرف شود.

➰ امترول

خوردن دارو بدون نسخه امترول باعث کاهش تهوع و استفراغ می‌شود. برای کودک و بانوان باردار بی خطر است. اما افراد مبتلا به قند نباید از آن مصرف کنند.

دارو های بدون نسخه برای خواب

خوردن دارو بدون نسخه برای خواب در دسته ملاتونین و دیفن هیدرامین قرار دارد. دیفن هیدرامین اول برای واکنش های آلژیک است، سپس به عنوان خواب آور عمل می‌کند. و ملاتونین از عوارض جانبی کمتری برخوردار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه استفاده از قرص خواب آور قوی کلیک کنید.

کلام آخر

خوردن دارو بدون نسخه برای درمان بسیاری از بیماری های ساده رواج دارد. برای ما انسان ها عادی شده است که برای هر درد کوچکی فورا از استامینوفن و مسکن ها استفاده کنیم؛ بدون اندکی توجه به عوارض این دارو ها. باید توجه کنید که مصرف بی رویه چنین داروهایی برای خود شما دردسر ساز است. و باید سال های دراز برای کاهش عوارض آن دارو های دیگری مصرف کنید. برای درمان اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و وسواس نیز حتما به روانشناس مراجعه کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه داروها می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن‌های ثابت با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره