خوشحال کردن مادر با چند روش ساده | چگونه مامانم را بخندانم؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خوشحال کردن مادر یکی از موضوعاتی است که همه ما سعی می‌کنیم راهکارهایی برایش پیدا کنیم و تشکر خود را از زحمات مادران به آن‌ها منتقل نماییم. راه‌های خوشحال کردن مادر با توجه به شخصیت و علایق هر فرد می‌تواند متفاوت باشد اما برخی نکات مانند تشکر کردن یا توجه داشتن به آن‌ها ازجمله مسائلی هستند که همواره می‌تواند باعث خوشحالی مادران شوند. با توجه به اینکه خوشحال کردن مادر می‌تواند تأثیر بسیاری در سلامت روان شما و مادرتان داشته باشد و همین‌طور به شما برای داشتن خانواده‌ای شاد و سالم نیز کمک کند بهتر است تا در این زمینه دقت کافی داشته باشید. در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

اهمیت خوشحال کردن مادر

مادر و پدر برای هر فرد عزیزترین سرمایه و دارایی محسوب می‌شوند و همه ما می‌خواهیم به‌نوعی از زحمات آن‌ها تشکر کنیم. بااین‌حال خوشحال کردن مادر یا سایر اعضای خانواده در کنار اینکه به آن‌ها نشان می‌دهد شما متوجه زحماتشان هستید مزایای دیگری نیز خواهد داشت. ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. در صورتی که کدورتی پیش آمده توصیه می‌کنیم مشاوره خانواده دریافت کنید.

بالا رفتن سلامت روان

خوشحال کردن دیگران برای شما و آن‌ها این احساس را به همراه خواهد داشت که به فردی تعلق‌خاطر دارید. با توجه به اینکه محبت کردن و دریافت محبت از جانب سایرین یکی از نیازهای روحی اساسی هریک از ماست؛ انجام کارهایی در راستای خوشحال کردن مادر باعث خواهد شد تا احساس علاقه و تعلق‌خاطر میان شما و مادرتان افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث بالا رفتن میزان سلامت روان در هردوی شما خواهد شد.

داشتن خانواده‌ای شاد

هنگامی‌که شما برای شاد کردن اعضای خانواده خود تلاش می‌کنید باعث ایجاد انرژی مثبتی در میان سایر اعضا شده و آن‌ها را نیز به سمت تلاش برای شاد کردن یکدیگر سوق می‌دهید. این موضوع باعث می‌شود تا فضای عاطفی و ارتباطی میان شما و سایر اعضای خانواده حالت بهتری پیدا کرده و احساس صمیمیت میان اعضا افزایش پیدا ‌کند.

کاهش مشکلات

خوشحال کردن مادر باعث خواهد شد تا ارتباط میان شما و مادرتان بهتر شود و این موضوع به شما کمک می‌کند تا به میزان بیشتری با او صحبت کرده و بتوانید از تجربیاتش استفاده کنید. با توجه به اینکه والدین همیشه بدون حسادت و از روی محبت فرزندان خود را نصیحت می‌کنند بهبود ارتباط با آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی شما را از مشکلات دور نگه دارد و با داشتن یک خانواده سالم کمک کند. برای آشنایی بیشتر درباره خانواده سالم کلیک کنید.

راه‌هایی برای خوشحال کردن مادر

با توجه به شخصیت مادرتان و شرایطی که در آن قرار دارید راه‌های مختلفی برای شاد کردن او وجود دارد. بهتر است در کنار تلاش برای شاد کردن مادران به این موضوع توجه داشته باشید که آنچه باعث شادی دائم و حال خوب در آن‌ها می‌شود این است که شما ارتباط خود با آن‌ها را به‌صورت مستمر و همیشگی به شکل مطلوبی نگه دارید.

تشکر کردن و گفتن جملات پر محبت

یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌های خوشحال کردن مادر این است که به آن‌ها نشان دهید متوجه زحماتشان هستید و دوستشان دارید. تشکر کردن حتی بدون هیچ دلیل خاصی و صرفاً بابت زحماتی که همیشه برای شما می‌کشند، استفاده از عبارات محبت‌آمیزی مثل (عزیزم) هنگام صدا کردن آن‌ها، بوسیدن مادر و گفتن دوستت دارم از ساده‌ترین موضوعاتی هستند که احساس تعلق‌خاطر و رضایت از دیده شدن زحماتشان را در آن‌ها زنده خواهد کرد.

هدیه خریدن برای خوشحال کردن مادر

هدیه خریدن یکی از راهکارهاییست که باعث ایجاد حس خوب در اکثریت افراد می‌شود. گاهی حتی بدون وجود مناسبتی خاص برای مادرتان هدیه بخرید. این هدیه می‌تواند یک شاخه گل، یک کتاب یا حتی یک کارت تبریک ساده باشد بااین‌حال دقت کنید که درست مانند هدیه خریدن برای سایر افراد، به نیازها و سلیقه مادرتان توجه داشته باشید و هدیه را طوری انتخاب کنید که تنها برای او باشد.

توجه به مادر

اگر به دنبال راهی برای خوشحال کردن مادرتان هستید به مسائل مربوط به او توجه داشته باشید. اهمیت دادن به‌ظاهر، پیگیری وضعیت سلامتی، کمک به آن‌ها در کارهایی که برایشان سخت است و همین‌طور توجه به خلق‌وخو و حالات آن‌ها ازجمله مسائلی هستند که باعث می‌شود مادرتان احساس کند برای شما مهم است و این موضوع باعث خوشحالی و دلگرمی آن‌ها خواهد شد.

با مادرتان صحبت کنید

به همان اندازه که شما به صحبت کردن و دریافت حمایت از جانب مادرتان نیاز دارید آن‌ها نیز دوست دارند موردتوجه و حمایت شما قرار بگیرند. گاهی پای صحبت‌های مادرتان بنشینید و به او اجازه دهید برایتان درد و دل کند. حتی اگر احساسات و حرف‌های آن‌ها ازنظر شما جذابیتی ندارد بااین‌حال به آن‌ها نشان دهید که مشتاق شنیدن صحبت‌هایشان هستید و با گوش دادن و صحبت عشق خود را به مادرتان ابراز کنید.

برای آگاهی بیشتر درباره ابراز عشق در خانواده کلیک کنید.

انجام کارهای مادر

بعضی روزها را به‌عنوان روز مرخصی از کار خانه در نظر بگیرید. از مادرتان بخواهید این روز را برای خودش تفریح کند و به‌جای او به کارهای خانه رسیدگی کنید. انجام کارهای خانه گاهی اوقات وقت زیادی را از مادران می‌گیرد و باعث می‌شود آن‌ها زمانی برای اختصاص دادن به خودشان نداشته باشند. به همین خاطر این موضوع می‌تواند باعث خوشحالی آن‌ها شود.

قرار تفریحی برای خوشحال کردن مادر

در کنار تمامی ساعت‌هایی که با خود یا دوستانتان می‌گذرانید بعضی از ساعات روز را نیز به مادرتان اختصاص بدهید. در این ساعت‌ها باهم به گردش بروید و یا حتی در خانه فیلم تماشا کنید. این موضوع که شما بخشی از زمان خود را به‌صورت انحصاری در اختیار مادرتان بگذارید باعث خواهد شد آن‌ها احساس کنند برای شما اهمیت ویژه‌ای دارند.

صحبت از موفقیت‌ها

یکی از موضوعاتی که باعث شادی هر پدر و مادری می‌شود این است که احساس کنند فرزندانشان موفق و خوشبخت هستند. به همین خاطر تا جای ممکن سعی کنید از موفقیت‌ها و احساسات خوشایندی که در طول روز تجربه کرده‌اید برای مادرتان صحبت کنید و تا جایی که می‌توانید سختی‌ها و مشکلات را برای آن‌ها بازگو نکنید.

خوشحال کردن مادر | افسردگی در مادران

دشواری‌های زندگی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات روحی مانند افسردگی در فرد شود. با توجه به اینکه اصلی‌ترین نشانه افسردگی احساس غم و یا از دست دادن علاقه به موضوعات مختلف است شاد کردن مادران افسرده می‌تواند تبدیل به یک دغدغه مهم و چالش‌برانگیز در زندگی فرزندان باشد. در چنین حالتی بهتر است در کنار درک کردن مادر و خودداری از سرزنش آن‌ها برای شرایطی که تجربه می‌کنند، سعی کنید تا برنامه‌های مختلفی را با توجه به روحیه و علاقه‌مندی آن‌ها در نظر بگیرید.

با توجه به اینکه افسردگی می‌تواند تبدیل به یک اختلال مزمن در فرد شده و همین‌طور توانایی آن‌ها را برای فعالیت در محیط و لذت بردن از زندگی کاهش دهد بهتر است از آن‌ها بخواهید از یک روانشناس کمک بگیرند اما در شرایطی که آن‌ها نسبت به این موضوع مقاومت دارند شما می‌توانید خودتان به مراکز روانشناسی مراجعه کرده و راه‌هایی را برای کمک به مادرتان آموزش ببینید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

1. چه راه‌هایی برای خوشحال کردن مادر وجود دارد؟

تشکر و قدردانی از زحمات آن‌ها، انجام کارهای خانه به‌جای مادر، توجه به مسائل آن‌ها و همین‌طور گوش دادن به صحبت‌های مادران ازجمله موضوعاتی هستند که می‌تواند باعث خوشحالی آن‌ها باشد.

2. چطور می‌توان مادران افسرده را خوشحال کرد؟

در درجه اول بهتر است از آن‌ها بخواهید تا برای درمان به یک روانشناس مراجعه کنند و اگر خودشان تمایلی به این موضوع ندارند می‌توانید خودتان از یک روانشناس راهکارهایی را برای کمک به آن‌ها دریافت کنید. در کنار این مسائل، ابراز توجه و محبت و برنامه‌ریزی‌های مناسب برای ساعات خالی این افراد می‌تواند کمک‌کننده باشد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره