رفت و آمد با همسایه | 5 مزایای رفت و آمد با همسایه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

رفت و آمد با همسایه یک فرصت مناسب برای ایجاد رابطه دوستانه و نزدیک است. این همسایگان می‌توانند در نزدیکی محل یا ساختمان باشند. در واقع منظور از رفت‌ و آمد با همسایه، برقراری ارتباط جهت حال خوب است. به دلیل اینکه بسیاری از موقعیت ها مانند حیاط، پارکینگ، فضا و … به شیوه مشترک است؛ باید با همسایگان به خوبی رفتار شود.

رفت و آمد با همسایه به راحتی می‌تواند زندگی در ساختمان و محله را آسان سازد. همچنین ارتباط مثبتی بین شما شکل خواهد گرفت تا در صورت نیاز به کمک یکدیگر بشتابید. برقراری ارتباط با همسایه مزایای مثبتی مانند امنیت، تقویت روابط اجتماعی دارد. اما اگر افراطی باشد؛ موجب بروز پیامد های مختلفی خواهد شد. اگر با نحوه برقراری ارتباط همسایه و شیوه برخورد با او آشنا نیستید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفت ‌و آمد با همسایه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

رفت و آمد با همسایه چیست؟

شما با همسایگان خود ارتباط دارید؟ به عنوان یک فرد، برقرای ارتباط با همسایه را می‌پسندید؟ رفت و آمد با همسایه یکی از شیوه های برقراری ارتباط با دیگران و ایجاد صمیمیت است. این نوع رفت و آمد مزایای بسیاری به همراه دارد؛ اما در کنار این مزایا، معایب خود را نیز نشان می‌دهد. برخی از مردم رفت‌وآمد با‌ همسایه را عالی می‌دانند. اما به همان تعداد نیز آدم وجود دارد که برقراری ارتباط با همسایه را منع می‌کند.

در رفت و آمد با همسایه باید شخصیت فرد روبرو را نیز در نظر بگیرید. اگر همسایه شما فردی نامناسب بود؛ برای جلوگیری از آسیب به زندگی مشترک باید از او فاصله بگیرید. همسایه بد زهری بر زندگی و همسایه خوب عصای دست است. در این مقاله به کل راجع به رفت‌وآمد با همسایه توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

مزایای رفت و آمد با همسایه

رفت و آمد با همسایه همیشه مزایای مخصوص به خود را دارد. در این بخش مقاله برای آشنایی شما با این مزایا، توضیح داده‌ایم.

? تبادل اطلاعات

تبادل اطلاعات از مزایای رفت و آمد با همسایه می‌باشد. زمانی که با همسایه ارتباط خوبی داشته باشید؛ می‌توانید از مغازه ها، محل های مختلف و … اطلاعات را انتقال دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه همسایه آزاری کلیک کنید.

? کاهش احساس تنهایی

یکی از مزایای رفت و آمد با همسایه، کاهش حس تنهایی است. این برقراری ارتباط به شما فرصت می‌دهد تا تنهایی را تجربه نکنید و وقت خود را با آنها سپری کنید.

? حمایت متقایل | رفت و آمد با همسایه

یکی از مزایای رفت و آمد با همسایه، حمایت متقابل است. همسایه به شما حس حمایت و تقویت ارتباط دوستانه را آموزش می‌دهد. بعد از اینکه یکدیگر را شناختید؛ می‌توانید در صورت نیاز از یکدیگر کمک بگیرید.

? افزایش اجتماعی

رفت و آمد با همسایه باعث افزایش ارتباطات اجتماعی می‌شود. این موضوع به شما کمک می‌کند تا فرصتی برای شرکت در فعالیت های گروهی و اجتماعی داشته باشید.

? افزایش امنیت

از مزایای رفت و آمد با همسایه می‌توان به افزایش امنیت اشاره کرد. همسایه خوب در مواقع ضروری به شما کمک می‌کند. همچنین حضور همسایگان در محله و ساختمان، امنیت را برقرار می‌کنید.

معایب رفت و آمد با همسایه

در بخش قبلی راجع به مزایای رفت و آمد با همسایه توضیح داده ایم. اما این ارتباط تنها مزایا ندارد. مععایبی نیز به دنبال دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

? درخواست های زیادی

صمیمت افراطی و رفت و آمد با همسایه باعث درخواست های زیادی می‌شود. همسایه دائم از شما کمک و راهنمایی می‌خواهد. که این موضوع موجب بروز مشکلات زیادی می‌شود.

? وابستگی زیاد | رفت و آمد با همسایه

وابستگی زیاد از دیگر معایب رفت و آمد با همسایه است. زمانی که ارتباط صمیمانه شود؛ شما در شرایط ضروری نیز قادر به جابجایی نخواهید بود. و همین موضوع آزادی زیادی بین شما شکل می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با همسایه کلیک کنید.

? نقص حریم خصوصی

یکی از معایب رفت و آمد با همسایه، نقص حریم خصوصی است. زمانی که به همسایه خود اجازه دخالت و بررسی بدهید، به خودش اجازه می‌دهد تا حریم خصوصی شما را بشکند. بهترین کار، رعایت صمیمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دعوا با همسایه کلیک کنید.

روش های برقراری ارتباط با همسایه

روش های برقراری ارتباط با همسایه

اگر در برقراری ارتباط و رفت و آمد با همسایه مشکل دارید؛ باید برخی از تکنیک ها را استفاده کنید. در این بخش مقاله روش های برقراری ارتباط با همسایه را توضیح داده‌ایم.

? خودتان را معرفی کنید

اولین کار جهت رفت و آمد با همسایه و برقراری ارتباط، معرفی خود است. زمانی که با همسایه روبرو شدید؛ خودتان را معرفی کنید. مثلا من خانم احمدی، همسایه واحد 6 شما هستم. از صحبت با شما خوشحال شدم.

? جلسه برگزار کنید | رفت‌ و آمد با همسایه

یکی از کارهایی که موجب رفت و آمد با همسایه می‌شود؛ برگزاری جلسات است. روی بیلبرد ساختمان برگه جلسه جهت برقراری ارتباط و آشناییت بچسبانید. با این کار همه همسایگان را شناسایی خواهید کرد.

? از همسایگان کمک بگیرید

یکی از روش های رفت و آمد با همسایه، کمک از آنها است. از همسایگان خود راهنمایی و کمک بگیرید. تا فرصت

برقراری ارتباط برای شما فراهم شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با همسایه کلیک کنید.

? در فعالیت های محله شرکت کنید

جهت رفت و آمد با همسایه باید در فعالیت های محله داوطلب باشید. در این شرایط با همسایگان خود آشنا خواهید شد و همچنین به راحتی می‌توانید همسایه باب میل خود برای برقراری ارتباط را انتخاب کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ رفت و آمد با همسایه مزایای و معایبی را به همراه دارد. نه تنها عیب است و نه تنها خوب! به همین جهت در برقراری با این افراد باید دقت بالایی داشته باشید تا با آسیب دچار نشوید. جدا از این مساله بسیاری از همسایگان به شدت با یکدیگر بد رفتار می‌کنند. در صورت روبرویی با این موضوع حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفت‌وآمد با همسایه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره