حمایت از خود در محیط کار | افزایش اعتبار در کار

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

حمایت از خود در محیط کار یکی از جنبه های مهم زندگی حرفه ای افراد محسوب می‌شود. همه ما تمایل داریم تا در محیط کار اعتباری کسب کرده و دیگران به ما اعتماد داشته باشند. اما در برخی از محیط های کاری به قدری رقابت بین افراد زیاد می‌شود که کارکنان تمام اصول اخلاقی را از یاد برده و تنها به برنده شدن فکر می‌کنند. این موضوع تا حد زیادی به ویژگی های شخصیتی خود افراد بستگی دارد. اما محیط نیز بر آن موثر بوده و گاهی آنها را مجبور به نشان دادن واکنش های خاصی می‌کند. از آنجایی که رفتار در فضاهای حرفه‌ای بسیار مهم است؛ افراد باید در این مورد اطلاعاتی داشته و همچنین به اصول پایبند باشند. برای دریافت مشاوره شغلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حمایت از خود در محیط کار مربوط به آن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

حمایت از خود در محیط کار به چه معناست؟

یکی دیگر از مسائلی که در مورد حمایت از خود در محیط کار محسوب می‌شود؛ چگونگی ادامه دادن و حفظ موقعیت شغلی است. در واقع افراد همواره به دنبال این موضوع هستند که چگونه گلیم خود را از آب بیرون بکشند. این موضوع مخصوصا برای افرادی که در اولین تجربه کاری خود قرار دارند؛ بسیار اهمیت دارد.

دنیای کسب کار، دنیایی پیچیده و دشوار است. به همین دلیل وافراد باید خود را برای موقعیت های احتمالی آماده کرده و از خود مراقبت کنند. برای این موضوع روش های مختلفی وجود داشته که اگر به درستی صورت گیرند؛ قطع به نفع فرد خواهند بود. برای آشنایی بیشتر با مفهوم امنیت شغلی کلیک کنید.

لزوم حمایت از خود در محیط کار

لروم حمایت از خود در محیط کار

با یادگیری روش های حمایت از خود در محیط کار، افراد می‌توانند سریع تر و راحت تر به اهداف خود رسیده و پیشرفت کنند. به طور کلی افراد در این مورد تصورات غلطی داشته و گاهی آسیب زدن به دیگران را با محافظت کردن از خود اشتباه می‌گیرند. قرار نیست دیگران را از میدان به در کرده و یا با دیگران دشمنی کنید. این موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر ایجاد محیطی امن و آرام در محیط کار، افراد نیز موفقیت های بیشتری کسب کرده و از کار خود لذت بیشتری ببرند. برخی از فواید این موضوع در محیط کار شامل موارد زیر می‌شود.

بالابردن آگاهی از مشکلات

افزایش سرعت پیشرفت شغلی

پیشگیری از پایمال شدن حق

کاهش استرس

برای آشنایی با اقدامات لازم در محیط هایی که بر اساس شایسته سالاری نیست کلیک کنید.

روش های حمایت از خود در محیط کار

روش های حمایت از خود در محیط کار

همانطور که گفته شد؛ روش های مختلفی برای حمایت از خود در محیط کار وجود دارد. افراد تنها باید آنها را شناسایی کرده و به نحو درستی از آنها استفاده کنند. حتی در این مسیر علاوه برخود دیگران را نیز حمایت کرده و آموخته ها را به افراد جدیدتر انتقال دهد. در این قسمت به توضیح این روش ها می‌پردازیم. برای اطلاع از راه های کاهش استرس شغلی کلیک کنید.

?همگام‌سازی اهداف خود با سازمان

در ابتدا افراد باید برای حمایت از خود در محیط کار، اهدافی را تعیین کرده و این اهداف را در جهت اهداف محل کار خود قرار دهند. این به معنی وقف کردن خود برای محل کار و یا اختصاص وقت و انرژی زیادی برای این مکان نیست. افراد تنها باید علاوه بر خود موضوعات دیگری را نیز در نظر گرفته و محل کار خود را نیز در نظر داشته باشند. برخی از افراد تصور می‌کنند که شخصیت و حتی برنامه های آنان کاملا مستقل از محل کارشان است. اما اینطور نیست و باید مسئولیت هایی را در قبال محل کار بپذیریم.

?اهمیت به ارزش خود

هیچگاه ارزش ها و نقاط قوت خود در محل کار خود از یاد نبرید. قبل از اینکه درخواستی را با مدیر و یا همکاران خود مطرح کنید به این موضوع به خوبی فکر کرده و ارزش خود را بشناسید. قطعا وجود شما برای پیشرفت و ترقی سازمانی که در آن کار می‌کنید؛ مهم است. به همین دلیل برای حمایت از خود در محل کار این موضوع را از یاد نبرید.

?بالابردن اعتماد به نفس

یکی دیگر از راه های حمایت از خود در محیط کار، بالابردن اعتماد به نفس است. برای افزایش این کیفیت، روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها را در قسمت قبلی ذکر کردیم. در واقع فکر کردن به توانایی های خود و همچنین دفاع از آنها در مقابل دیگران تا حد زیادی به شما در مورد اعتماد به نفس در محل کار کمک می‌کند.

?رفتار حرفه ای

داشتن رفتار حرفه ای در محل کار نیز یکی دیگر از راه های حمایت از خود در محیط کار است. در واقع نحوه ای که ما در فضای حرفه ای با همکاران خود داریم قطعا باید متفاوت از رفتاری باشد که با دوستان و خانواده خود در بیرون از محل کار داریم. این موضوع باعث ایجاد حد و مرزهایی می‌شود که می‌تواند تا حد زیادی به افراد کمک کند. در واقع بهتر است افراد احساسات خود را در محل کار کمتر بروز داده و بیشتر با منطق خود رفتار کنند.

حتما مقاله رفتار صحیح در محیط کار را بخوانید.

?توجه به موفقیت ها و اعلام آنها

هرگز موفقیت ها و پیشرفت های هرچند کوچک خود را دست کم نگیرید. این مورد نه تنها اعتماد به نفس شما را در محل کار افزایش می‌دهد؛ بلکه انگیزه بیشتری نیز برایتان ایجاد می‌کند. از طرفی از خودنمایی و خودستایی در محل کار پرهیز کرده و در این موضوع زیاده روی نکنید. رضایت خود را از آنچه به دست آورده اید ابراز کرده و همچنین قدردان باشید.

?ارتباط موثر با دیگران

برای حمایت از خود در محیط کار باید با دیگران ارتباط موثری برقرار نمایید. در واقع در فعالیت های گروهی مختلفی شرکت کرده و صادقانه رفتار کنید. اعتماد یکی از مهم ترین ارکان در فضاهای حرفه ای است. پس بهتر است به دیگران اعتماد کرده و همچنین در مورد خود نیز طوری رفتار کنید که اعتماد کردن برای دیگران نیز در مورد شما آسان تر شود. در این محیط به دیگران کمک کرده و روابط خالصانه ای ایجاد کنید.

?برنامه ریزی و زمانبندی

از طرفی برای حمایت از خود در محیط کار باید برنامه ریزی و زمانبندی داشته باشید. این موضوعات منجر به نظم در شما شده و همین مورد موقعیت های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. نظم در هم به معنای فیزیکی و محیطی آن و هم از لحاظ ذهنی برای موفقیت شغلی بسیار مهم است. تلاش کنید تا ذهن خود را آرام ونگه داشته و از حواشی دوری کنید.

?همدلی با مدیر و دیگران

برخی از کارکنان از همکاران و یا حتی رئیس خود انتظارات غیرواقع بینانه ای دارند. در واقع آنها همواره می‌خوواهند تا دیگران آنها را درک کنند. اما خود هرگز اینکار را انجام نمی‌دهند. اما برای حمایت از خود در محیط کار باید گاهی خود را به جای دیگران گذاشته و با آنها همدلی کنید. این موضوع شاید در ابتدا کمی دشوار باشد؛ اما بعد از مدتی نتایج بسیار مثبتی در پی خواهد داشت. برای اطلاع از انواع مشکلات محل کار کلیک کنید.

مزایای حمایت از خود در محیط کار

فراموش نکنید که در صورت حمایت از خود در محیط کار، دیگران نیز بیشتر ترغیب می‌شوند که به شما احترام گذاشته و حتی از شما حمایت کنند. این حس ارزشمندی و خودکارآمدی از خود افراد آغاز می‌شود. البته باید در این مورد تلاش زیادی نیز صورت گرفته و افراد در ابتدا توانمندی های خود را نشان دهند. در چنین شرایطی همکاران و حتی محیط به فرد اعتماد بیشتری کرده و حتی سریعتر نیز پیشرفت می‌کند.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

سخن پایانی

طبیعی است که در ابتدا حمایت از خود در محیط کار جدید دشوار باشد. اما بعد از مدتی افراد نسبت به دیگران و محیط شناخت بیشتری پیدا کرده و تصمیمات درست تری می‌گیرند. بهتر است در این مورد عجله کرده و حتما با یک روانشناس شغلی نیز صحبت کنید. چنین فردی می‌تواند شما را در این مورد راهنمایی کرده و راهکارهای بیشتری در اختیارتان قرار دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه حمایت از خود در محیط کار مربوط به آن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره