بابام میخواد زن بگیره | 4 روش برخورد با زن گرفتن پدر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بابام میخواد زن بگیره اما من نمی‌تونم کسی رو جایگزین مادرم کنم! ازدواج دوباره مرد به دلایل مختلفی مانند طلاق، مرگ همسر یا زن دوم اتفاق می‌افتد. اما دائم فرزندان نگران این موضوع هستند که با این شرایط پدر خانواده زن خواهد گرفت. اما زن گرفتن پدر در کنار معایب، مزایایی نیز دارد. در صورتی که مادر شما جدا شده یا فوت کرده است، با آمدن زن جدید، پدر شما از تنهایی رها می‌شود.

گاهی اصرار فرزند به این است که بابام میخواد زن بگیره و من راضی نیستم، بدون دلیل منطقی مطرح می‌شود. سوال اینجاست که آیا شما جای همسر را برای پدر پر می‌کنید که اجازه رفع نیازها به او نمی‌دهید؟ زمانی که مادر شما حضور ندارد چرا باید از این موضوع ناراحت باشید؟ اما در برخی شرایط مانند زن دوم، فرزندان نیز حق ناراحتی دارند. ولی با وجود اعتراض و ناراحتی اغلب پدران کاری که دوست داشته باشند را انجام می‌دهند. به همین دلیل برای سلامت روان خود از روانشناس و مشاوره کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بابام میخواد زن بگیره می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بابام میخواد زن بگیره، چیکار کنم؟

بابام می‌خواد زن بگیره، چیکار کنم؟

حتی فکر کردن به موضوع زن گرفتن پدر حال آدم را خراب می‌کند. تصور اینکه فرد جدیدی جایگزین مادر شما خواهد شد، سخت و دشوار است. هر چه به این ازدواج نزدیک تر باشند، روان شما بیشتر قلقلک داده می‌شود. شاید از دیگران شنیده باشید که “بابام میخواد زن بگیره و من اصلا راضی نیستم، چیکار کنم؟”؛ حقیقت این است که هیچ انسانی نمی‌تواند زن دیگری را در جایگاه مادر خود تصور کند. و همین موضوع باعث نگرانی و آسیب های روانی زیاد می‌شود.

برای اینکه با موضوع “بابام میخواد زن بگیره” راحت تر کنار بیایید؛ باید دلایل آن را بررسی کنید. مثلا اینکه پدر شما به چه دلیل قصد انجام چنین کاری را دارد؟ آیا مادر شما فوت شده و یا در قید حیات است؟ مادر و پدر شما در یک خانه زندگی می‌کنند یا از یکدیگر جدا شده اند؟ دلایل بسیاری وجود دارد که هضم موضوع زن دوم از همه موارد سخت تر است. در این مقاله راجع به برخورد و آشنایی با فواید و معایب زن گرفتن پدر صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فواید زن گرفتن پدر

مادرم فوت کرده و بابام میخواد زن بگیره، چجوری این موضوع را بپذیرم؟ به هر دلیلی که پدرتان مجرد است و همسری در کارش نیست، بهتر است به جنبه مثبت این مساله بیاندیشید. پس به فواید این وصلت فکر کنید. فواید آن به شرح زیر است، اگر هیچ کدام از این فواید وجود ندارد بهتر است برای تغییر این مسیر از متخصص خانواده کمک بگیرید.

⚪ رهایی از تنهایی

⚪ تشکیل خانواده

⚪انگیزه برای زندگی

⚪ رسیدگی به زندگی و خود

⚪ همدل و همراه داشتن

⚪طول عمر بیشتر

⚪ کمک در کار خانه

⚪ بهبود سلامت روان

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خانواده ترکیبی کلیک کنید.

معایب زن گرفتن پدر | بابام میخواد زن بگیره

بابام میخواد زن بگیره و اصلا این موضوع برام قابل هضم نیست. غیر قابل هضم بودن ازدواج دوباره پدر به شرایط مختلف بستگی دارد. مثلا پدر شما زن دوم می‌خواهد! این شرایط برای هیچ فرزندی قابل قبول نیست. و اگر پدر اقدام به زن گرفتن کند؛ با پیامدهایی روبرو می‌شود که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

⭕فاصه گرفتن فرزندان از پدر

⭕ دوری از خانواده

⭕طلاق همسر اول

⭕ دعوا با خانواده

⭕ بروز تنش های پی در پی

⭕رهایی خانواده

⭕ آسیب های روانی به دلیل طرد شدن

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با نامادری کلیک کنید.

معمولا بیشتر فرزندان در مواجهه با ازدواج پدرشان با موضوع کنار می‌آیند. اما به شرطی که پدر بتواند مساله را برای فرزند روشن نماید. بنابراین به جای مخالف بهتر است درخواست کنید که این رویه با سرعت کمتری پیش برود تا پذیرش آن برای شما هم آسان تر شود.

روش های برخورد با زن گرفتن پدر

روش های برخورد با زن گرفتن پدر

بابام میخواد زن بگیره؛ اما نمی‌دونم چطوری با این مساله روبرو بشم. برای پذیرش همچین رویدادی بهترین کار تفکر منطقی است. اما روش های دیگری نیز وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

✅ دلیل ازدواج پدر را منطقی بررسی کنید

برای اینکه با جمله بابام می خواد زن بگیره راحت تر کنار بیایید؛ بهتر است که منطقی رفتار کنید. برای این کار یک مکانی را انتخاب کنید که در آرامش باشد؛ سپس به صورت کاملا منطقی فکر کنید. اینکه مادر شما در قید حیات نباشد و یا والدینتان از یکدیگر جدا شده باشند، زن گرفتن پدر منطقی است. خودتان را جای پدر بگذارید؛ آیا می‌توانید بدون همدم و یار زندگی کنید؟ با کمی فکر و تامل حق را به پدر خواهید داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج مرد بچه دار کلیک کنید.

✅ به عنوان فرزند حق مشخص کردن مسیر زندگی ندارید

تا زمانی که شما به عنوان فرزند نمی‌توانید نیازهای پدر را بر طرف کنید، نباید به خود اجازه دخالت در زن گرفتن پدر دهید. زمانی که جمله “بابام می خواد زن بگیره” را دائم ذکر می‌کنید، به این فکر کنید که آیا شما می‌توانید به عنوان همسر به رفع نیاز ها و خواسته های پدر خود بپردازید؟ آیا در آینده همچنان شما در کنار او خواهید بود؟ هیچ انسانی جای همسر را نمی‌گیرد؛ بنابراین خودخواهانه به این قضیه نگاه نکنید.

✅ از روانشناس راهنمایی بگیرید | بابام میخواد زن بگیره

بابام می خواد زن بگیره و من نمی‌توان هضم کنم؛ چیکار کنم؟ از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک خواهد کرد تا در این شرایط با آرامش برخورد کنید و رفتاری مبتنی بر منطق از خورد بروز دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی با والدین ناتنی کلیک کنید.

✅ با ریش سفیدان صحبت کنید

این جمله که بابام می خواد زن بگیره رو اغلب ما شنیده ایم. برای راهنمایی گاهی لازم است که از ریش سفیدانی که همیشه حمایت و منطق اولویت زندگی آنها بوده؛ کمک بگیرید. آنها شما را راهنمایی خواهند کرد که چه مسائلی را پیش رو داشته باشید و بر اساس چه موضوعاتی قضاوت کنید.

کلام آخر

موضوع بابام می خواد زن بگیره تقریبا در هر خانواده بزرگی وجود دارد. اما نحوه برخورد فرزندان با یکدیگر متفاوت است. برخی فرزندان پرخاش می‌کنند؛ برخی بی تفاوت هستند و عده ای نیز رضایت می‌دهند. بهتر است که در تصمیم گیری های پدر تنها همراه باشید و دخالت نکنید. اگر توان چنین برخوردی را در خود مشاهده نمی‌کنید؛ از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بابام میخواد زن بگیره می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره