رشته جوشکاری | 7 گرایش رشته جوشکاری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

رشته جوشکاری یکی از رشته های کار و دانش، فنی و حرفه ای است. و تحت عنوان جوشکاری و صنایع فلزی به ترتیب ارائه شده‌اند. از آن جایی که مشاغل فنی از درآمد خوبی برخوردار هستند، جایگاه ویژه ای در بین دانشجویان دارند. جوشکاری نیز یکی از این مشاغل فنی است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده. در این رشته تا مقطع کاردانی و کارشناسی به شیوه ناپیوسته می‌توان تحصیل کرد. دوره کارشناسی ارشد رشته جوشکاری از دروس نظری، پروژه تحقیقاتی و آزمایشگاهی پیشرفته تشکیل شده است.  اگر فکر می کنید علاقه مند به این حرفه هستید و قصد تحصیل در آن را دارید؛ از مشاوره تحصیلی راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته جوشکاری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

رشته جوشکاری چیست؟

رشته جوشکاری چیست؟

رشته جوشکاری، از زیر مجموعه های صنعت می‌باشد. همانطور که از نام آن پیداست، جوشکاری با حرارت بالا، ذوب کردن، و سپس سرد کردن قطعات مثل فلز، سرامیک یا … سر و کار دارد. کسانی که در این رشته آموزش می‌بینند، قادر به این می‌باشند که قطعات مختلف را به هم جوش زده و با رعایت ایمنی، انواع فرآیندهای جوشکاری را انجام دهد.

نکته بسیار مهم برای علاقه مندان به رشته جوشکاری این است که می‌توانند در انتخاب رشته سال نهم، برای سه سال تحصیلی دبیرستان این رشته را انتخاب کنند. و در نهایت به طور ناپیوسته تا مقطع کاردانی ادامه تحصیل دهند. اما اگر به طور جدی تری به این حرفه فکر می‌کنید و می‌خواهید تخصص لازم را کسب کنید، بهتر است در کنکور شرکت کنید. با شرکت در کنکور می‌توانید در دانشگاه های آزاد، دولتی، دانشگاه های فنی و حرفه ای و … تا مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهید. در این مقاله راجع به رشته جوشکاری به طور کل توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

توانایی و استعداد لازم برای ورود به رشته جوشکاری

تصور برخی از افراد از رشته های فنی، این است که جز قدرت بدنی بالا نیازی به توانایی دیگر برای انجام فعالیت های خود نخواهند داشت. اما لازم است به این نکته توجه کنیم که بعد از آموزش، افراد لازم است وارد بازار کار شوند. بنابراین توانایی هایی که دارند در محیط کاری و برای پیشرفت آن ها بسیار حائز اهمیت می‌باشد. از جمله توانایی های لازم برای ورود به رشته جوشکاری را در ادامه می‌خوانید.

✒️ خلاقیت و داشتن ایده های متنوع

✒️ توانایی کار با رایانه

✒️داشتن روحیه مدیریتی (در صورتی که بخواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید)

✒️ داشتن روحیه تیمی و علاقه مند به همکاری با سایر افراد

✒️ توانایی یادگیری نکات مهم با استفاده از رعایت اصول ایمنی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین رشته تحصیلی کلیک کنید.

گرایش های رشته جوشکاری

گرایش های رشته جوشکاری

رشته جوشکاری در گرایش های مختلفی قرار دارد. و در این بخش مقاله راجع به گرایش های این رشته توضیح داده‌ایم.

🔹 جوشکاری برق

🔹 جوشکاری برق و گاز

🔹جوشکاری گاز محافظ co2

🔹 ورقکاری

🔹 در و پنجره سازی آهنی

🔹در و پنجره سازی آلومینیومی

🔹 بازرسی جوش اسکلت فلزی

پیشنهاد می‌شود که قبل از تصمیم گیری نهایی حتما مقاله بهترین رشته تحصیلی در دانشگاه را بخوانید.

دروس دانشگاهی رشته‌ جوشکاری

در ادامه تمامی دروس های دانشگاهی از جمله عمومی، تخصصی، اختیاری و عملی رشته جوشکاری را مشاهده می‌کنید.

استاتیک اصول سرپرستی تکنولوژی بازرسی جوش جوشکاری اکسی گاز شیمی پیش دانشگاهی
رسم فنی 1 ایمنی و بهداشت ریاضی پیش دانشگاهی شیمی عمومی ریاضی عمومی
خواص فیزیکی شناخت مواد تکنولوژی جوشکاری فلزات آهنی تکنولوژی جوشکاری فلزات غیر آهنی جوشکاری تحت محافظت سرباره روش های اتصال مواد
خواص مکانیکی جوشکاری تحت محافظت گاز علائم جوشکاری و نقشه خوانی فیزیک الکتریسیته آزمایشگاه خواص مکانیکی
جوشکاری مقاومتی و زائده ای برشکاری و آماده سازی لبه فیزیک پیش دانشگاهی آزمایشگاه متالوژی جوشکاری کارگاه جوشکاری اکسی گاز و برشکاری
کارآفرینی عیوب و علل آن فیزیک مکانیک و حرارت کارورزی 1 کارورزی 2
کارگاه جوشکاری با الکترود دستی آزمایشگاه خواص مکانیکی کارگاه جوشکاری تحت محافظت گاز مهارت ها و قوانین کسب و کار مبانی متالوژی جوش
گزارش نویسی زبان تخصصی زبان خارجه زبان فارسی تربیت بدنی 1
اخلاق اسلامی 1 اندیشه اسلامی تنظیم خانواده    

بازار کار و آینده شغلی رشته جوشکاری

اگر بتوانید تا مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهید و به عنوان مهندس فارغ التحصیل شوید، می‌توانید در بسیاری از مراکز، شرکت های خصوصی یا دولتی، به عنوان مهندس جوشکاری فعالیت کنید. همچنین می‌توانید برای کارخانجات نیز مشغول به کار شوید. البته با توجه به سابقه کاری و توانایی شما دستمزد این کار متغیر می‌باشد.

شما می‌توانید با داشتن سرمایه اولیه، کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای اینکه بتوانید پروژه های بزرگ و سودمند دریافت کنید، می‌توانید تیمی تشکیل دهید تا راحت تر کارها را مدیریت کنید. لازم به ذکر است که رشته جوشکاری، شغل و حرفه راحتی نیست. و تنها علاقه‌مندان و افراد پر تلاش می‌توانند در این زمینه موفق تر عمل کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی نوجوانان و جوانان کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ رشته جوشکاری از رشته های پرطرفدار آقایان است. و تا مقطع کارشناسی ارشد می‌توانید این رشته را ادامه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این رشته، از روانشناسان تحصیلی راهنمایی بگیرید. تا در وهله اول استعدادیابی صورت بگیرد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته جوشکاری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

شرایط پذیرش و دانشگاه های ارائه دهنده جوشکاری چطور می باشد؟

هرساله جوشکاری در تعداد محدودی از دانشگاه ها ارائه می شود. شما می‌توانید قبل از انتخاب رشته، دانشگاه ها و ظرفیت آن ها را بررسی کنید.

زمینه های اشتغال در جوشکاری به چه صورت است؟

بازار کار بسیار متنوع و گسترده ای وجود دارد. علاوه بر فعالیت در شرکت ها، کارخانه جات و مکان های دولتی یا خصوصی، می توانید به صورت شخصی نیز فعالیت داشته باشید.

آیا برای ورود به رشته جوشکاری باید کنکور بدهیم؟

شما می‌توانید هم با کنکور و هم بدون کنکور وارد این رشته بشوید. اگر قصد دارید بدون آزمون وارد شوید، باید برای انتخاب رشته سال دهم، جوشکاری را انتخاب کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره