شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ | 9 نکته در شب امتحان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ اغلب ما کارهای خود را به دقیقه نود می‌سپاریم. مطالعه دروس هم یکی از این کارهای دقیقه نودی است با این تفاوت که احتمال موفقیت شما را بسیار کاهش می‌دهد. همه ما استرس ها و درگیری های شب امتحان را تجربه کرده‌ایم. این استرس ها بیشتر ناشی از آماده نبودن و تلنبار شدن دروس است. اگر در طول سال مطالعه داشته باشیم، میزان اضطراب کمتر خواهد شد. اما گاه شرایط به شیوه ای است که اجازه مرور در طول سال به ما نمی‌دهد.

عده ای از افراد نیز تصور می‌کنند که اگر شب امتحان درس بخوانند نمره بهتری کسب می‌کنند. و این سوال مطرح می‌شود که شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ در این زمینه مشاورین برای برنامه ریزی و نحوه درس خواندن شما را راهنمایی می‌کنند. برای دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه امتحانات می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آیا تکنیکی برای شب امتحان وجود دارد؟

چگونه شب امتحان درس بخوانیم؟

استرس، ترس از سوالات امتحانی، زمان محدود و رقابت باعث می‌شود که شب امتحان به کابوس بزرگ تبدیل شود. اما به جای اینکه روزهای رفته دوران تحصیلی را غصه بخورید که چرا درس نخوانده اید، از تکنیک های مطالعه شب امتحانی استفاده کنید. برای دریافت نمره ایده آل باید صبر و آرامش خود را حفظ کنید. در این مقاله به سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ پاسخ داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

شب امتحان چطور درس بخوانیم؟

چگونه شب امتحان درس بخونیم؟

اگر طول ترم درس نخوانده اید، باید از تکنیک های شب امتحانی استفاده کنید. نگرانی های قبل از امتحان طبیعی است و بهتر است که به جای استرس، در کمال آرامش برنامه ریزی و زمان بندی خوبی شب امتحان داشته باشید. در این بخش مقاله به سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ پاسخ داده ایم.

پیشنهاد میشود که حتما مقاله زمان مناسب درس خواندن را هم مطالعه کنید.

? آرامش خود را حفظ کنید

در پاسخ به سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ ابتدا باید آرامش خود را حفظ کنید. به دلیل اینکه عجول و نگران هستید؛ آرامش خود را از دست خواهید داد. به همین جهت بهتر است که در اقدام اول دستپاچه نشوید و آرامش خود را حفظ کنید. بر اساس اولویت بندی امتحانات، کتاب ها و کمک درسی ها را طبقه بندی کنید. مثلا دروس اختصاصی را در اولویت قرار دهید چون زمان بیشتری برای مطالعه لازم دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اضطراب امتحان کلیک کنید.

? انرژی خود را روی مباحث مهم بگذارید

در پاسخ شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ باید بگوییم که انرژی خود را روی مباحث مهم بگذارید. در طول ترم از نحوه سوال دادن معلم و بخش های مهم کتاب مطلع شده اید. بنابراین با مرور این مباحث خود را برای امتحان آماده کنید.

? خلاصه نویسی کنید | شب امتحان چطور درس بخوانیم؟

خلاصه نویسی جواب سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ است. مرور خلاصه نویسی هایی که در طول ترم، سر کلاس و جزوه نویسی ها انجام دادید؛ شب امتحان بسیار کاربردی است. برای خلاصه نویسی می‌توانید از روش درختی استفاده کنید. در روش درختی از فصل دروس آغاز و تا نکات ریز مانند شاخه های درخت باید رسم کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خلاصه نویسی کلیک کنید.

? رمز گزاری را فراموش نکنید

یکی از پاسخ های سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ رمز گزاری است. با مطالعه سریع هیچ چیزی در ذهن شما باقی نخواهد ماند. به همین جهت باید مطالب را مفهومی کنید. بعد از مطالعه مفهومی برای نکات ریز تا درشت رمز گزاری را انجام دهید. در این روش از مدل داستانی یا کد نویسی می‌توان استفاده کرد.

? محیط آرامی را انتخاب کنید

هرچقدر هم که قدرت یادگیری بالایی داشته باشید؛ زمان کافی برای مطالعه ندارید. اگر این شرایط در محیط شلوغ باشد؛ بازدهی خیلی کمتری خواهید داشت. به همین جهت پاسخ به سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ محیط آرام است. کتابخانه، سالن مطالعه، اتاق ساکت و محیط های آرام به شما کمک می‌کند تا راندمان بالایی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفع استرس امتحان کلیک کنید.

? استراحت را باید در برنامه داشته باشید

اینکه طول مدت زمان در حال مطالعه باشید؛ هیچ انرژی برای بازدهی بالا نمی‌ماند. شاید استرس داشته باشید که در زمان محدود با استراحت مطالعه کلی نخواهید داشت. اما به خاطر داشته باشید که با مطالعه دائمی مغز شما خسته می‌شود و نیاز به استراحت برای دریافت انرژی دارد. بنابراین یکی از پاسخ ها به سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ درس همراه با استراحت کلی است.

? تغذیه مناسب را فراموش نکنید | شب امتحان چطور درس بخوانیم؟

معمولا دانش آموزان در شب امتحان به دلیل استرس بالا به تغذیه خود اهمیتی نمی‌دهند. اما یکی از جنبه های پاسخ به سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ توجه به تغذیه است. در بین زمان های استراحت خوراکی های مفید مانند مغز ها، میوه و … میل کنید. با این کار مواد مغذی به تقویت قوای شما کمک می‌کند.

? از وسایل الکترونیکی دور شوید

قبل از اینکه به دنبال پاسخ سوال شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ باید از وسایل الکترونیکی مانند گوشی همراه، تلویزیون و … دور شوید. زیرا فضای مجازی، تماس ها و صداهایی که از تلفن همراه خارج می‌شود؛ شما را از درس دور می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روش صحیح درس خواندن کلیک کنید.

? از مشاوره تحصیلی کمک بگیرید

مشاوره تحصیلی به شما کمک می‌کند تا بر اساس توانایی ها و محتوای دروس، برنامه ریزی های مناسب داشته باشید. شب امتحان چطور درس بخوانیم؟ از مشاوره تحصیلی کمک بگیرید و بر اساس توانایی های خود اولویت بندی داشته باشید.

کلام آخر

بعد اینکه از تکنیک های شب امتحان چطور درس بخوانیم آگاه شدید؛ زمان آن رسیده که برای مرور درسی آماده شوید. خلاصه نویسی ها، پا ورقی ها، هایلایت ها و نکات را مرور کنید. با کمک این روش ماندگاری دروس بالا می‌رود و تا حد طبیعی از استرس شما کاسته می‌شود. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه امتحانات می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره