ترس از مشاور | 6 دلیل ترس از مشاور

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ترس از مشاور می‌تواند برای هر فردی وجود داشته باشد. اینکه در مقابل فردی باشیم و مشکلات خود را بیان کنیم اندکی دشوار است. حتی برخی از افراد از بیان مشکلات هراس ندارند؛ اما از اینکه روانشناس و مشاور توانایی حل مشکلات او را دارند؛ هراس دارند. حتی فکرش هم اضطراب زا است که با فرد غریبه ساعت ها راجع به مشکلات صحبت کنیم.

اما اگر به صورت منطقی به این موضوع فکر کنید که کلید حل مشکلات به دست روانشناس است. و با کمک او می‌توانید برای چالش های خود راه حل پیدا کنید و به زندگی سالم ادامه دهید. در این مقاله دلایل و جوانب مختلف ترس از مشاور را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از مشاور می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ترس از مشاور چیست؟

ترس از مشاور چیست؟

با گذشت زمان دید افراد به روانشناسی بسیار تغییر کرد. و هر زمان که سخن از روانشناس بود، مراجع به عنوان دیوانه تلقی می‌شد. برای عده ای از افراد، پیش مشاوره رفتن کار خجالت آوری است. برخی ترس فاش شدن رازهای خود را دارند، حتی تعدادی این تصور را دارند که پیش مشاور رفتن تنها برای افراد دیوانه است. موارد زیادی وجود دارد که افراد دلیل بر ترس از مشاور می‌نامند. اما واقعیت ماجرا این است که مشاور و روانشناس برای رفع مشکلات بهترین افراد هستند. ما به مشاور مراجعه می‌کنیم تا به رضایت بیشتری از زندگی برسیم.

عده ای افراد به دلیل تربیت اشتباه یا اتفاقات گذشته تروماهای زیادی را تجربه کرده اند که تنها راه حل آن کمک از روانشناس است. اما اگر این مشکلات بررسی و حل نشود؛ آسیب های بسیاری به فرد وارد می‌شود. بنابراین اگر میل به افزایش رضایت از زندگی دارید، کمک روانشناس را فراموش نکنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلیل ترس از مشاور چیست؟

دلایل ترس از مشاور

هر فردی برای خود دلیل متفاوتی برای ترس از مشاور دارد. و افراد با بهانه های مختلفی اقدامی برای کمک از روانشناس نمی‌کنند. برای آگاهی هرچه بیشتر شما عزیزان، این بخش مقاله را به دلایل ترس از مشاور اختصاص داده ایم. تا به صورت منطقی این ترس را در خود درمان کنید.

برای آشنایی با زمان مناسب برای مراجعه به روانشناس کلیک کنید.

? روانشناس به صحبت های من می‌خندد

یکی از دلایل ترس از مشاور، خنده است. عده ای از افراد تصور می‌کنند که روانشناس با شنیدن مشکلات آنها قصد خنده و تمسخر دارد. و مشکلات ما را به مسخره بگیرد. و تصور می‌کنند که اگر از روانشناس کمک بگیرند، ذهن آشفته تری خواهند داشت. اما قبل از پیش داوری؛ به این فکر کنید که روانشناس برای مدیریت اتاق درمان واحد های درسی دشواری را سپری کرده است؛ پس هرگز مشکلات شما را کوچک نخواهد شمرد.

? مگه دیوونه ام که برم پیش روانشناس | ترس از مشاور

تعداد زیادی از افراد مخصوصا در زمان های گذشته تصور می‌کردند که کمک از روانشناس مخصوص افراد دیوانه است. آیا فردی که مورد آزار والدین قرار می‌گیرد؛ دیوانه است؟ هزاران مشکل و مسئله وجود دارد که افراد برای حل آن از روانشناس کمک می‌گیرند و ربطی به دیوانه بودن آنها ندارد. برعکس افرادی که برای بهبود زندگی از مشاور کمک می‌گیرند، بسیار آگاه هستند. بنابراین اگر مشکلات سطحی هم دارید به ترس از مشاور غلبه کنید و جهت بهبود زندگی اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از قضاوت دیگران کلیک کنید.

? مشکلات من خیلی بزرگه، به دست روانشناس حل نمی‌شه

ترس از مشاور به چه دلیلی؟ برخی تصور می‌کنند که مشکلات بسیار گسترده ای دارند که توسط روانشناس قابل حل نیست. اما مشکل بزرگ و کوچک بودن چالش ها نیست. به جای این که نگران مشکلات خود باشید؛ بهتر است که برای بهبود زندگی از روانشناس کمک بگیرید.

? رازهایم فاش می‌شود

از مشکلاتی که باعث ترس از مشاور می‌شود؛ می‌توان به فاش شدن رازها اشاره کرد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اگر از روانشناس کمک بگیرند، رازهایشان فاش می‌شود. اما یکی از تعهدات روانشناس، رازداری است. روانشناس به عنوان یک فردی که تعهد کاری دارد و جلسات را در قلب خود و اتاق درمان حفظ می‌کند؛ هرگز رازهای شما را از اتاق درمان به بیرون نمی‌آورد. بنابراین اگر مشکلات شما را اذیت می‌کند، از فاش شدن راز نترسید و برای کمک اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان ترس کلیک کنید.

? هزینه های هر جلسه زیاد است | ترس از مشاور

ترس از مشاور دلیل بزرگ دیگری دارد؛ که این دلیل هزینه های زیاد هر جلسه است. خیلی از مواقع باید حداقل 3 جلسه مراجعه کرد و راه حل مشکل را پیدا کرد. به این فکر کنید که در قبال کسب آرامش و حال خوب در حال پرداخت هزینه ارزشمند هستید. این هزینه تمام زندگی شما را در بر می‌گیرد و باعث حال خوب می‌شود؛ پس ارزش دارد.

? روانشناس قضاوتم می‌کنه

ترس از مشاور گاه به دلیل این است که فرد تصور می‌کند مورد قضاوت روانشناس قرار می‌گیرد. اما روانشناس هرگز افراد را قضاوت نمی‌کند و دلسوزانه برای رفع مشکلات شما تلاش می‌کند. وظیفه روانشناس گوش دادن به مشکلات و حل آنها بدون ذره ای قضاوت و بدبینی است. بنابراین با خیال راحت از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رازداری کلیک کنید.

کلام آخر

دلایل متنوعی در ترس از مشاور وجود دارد؛ که در این مقاله به همه آنها اشاره کرده ایم. با در نظر گرفتن تمام این مشکلات، ارزش سلامت روانی خود را چقدر می‌دانید؟ آیا به سلامت روان اهمیت می‌دهید؟ یا برای بهبود و افزایش رضایت از زندگی تلاشی می‌کنید؟

اغلب ما افراد فقط دلمان برای دیگران می‌سوزد و اهمیتی به خود نمی‌دهیم. اما بهتر است که با غلبه بر ترس از مشاور برای زندگی خود بجنگید. روانشناس فردی است که بدون قضاوت شما، به سلامت روان کمک می‌کند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از مشاور می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره