پس گرفتن پول | 5 تکنیک پس گرفتن پول

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پس گرفتن پول شیوه های مختلفی دارد. تقریبا این اتفاق برای همه ما رخ داده که به کسی پول قرض داده ایم، اما نه طرف مقابل پول شما را پس می‌دهد؛ و نه شما توان پس گرفتن پول را دارید. اما یکم منطقی فکر کنید؛ شما برای پول خود زحمت کشیده اید؛ در مقابل آن فرد برای برگداندن قرضش زمانی را مشخص کرده است؛ بنابراین شما مقصر نیستید و برای گرفتن پول خود باید اقدام کنید و خجالت هم نکشید.

اما دلایل زیادی نیز برای بر نگرداندن پول وجود دارد. شاید فرد بدهکار واقعا پول ندارد اما سخت در حال پول جور کردن است. شاید هم چون طرف مقابل دوست یا آشنای مورد علاقه شما است، نمی‌خواهید که با پس گرفتن پول رابطه تان را بهم بزنید. اما خودتان به آن پول نیاز دارید. برای اینکه پول خود را پس بگیرید روش های زیادی وجود دارد. اگر قادر به انجام این کار نیستید حتما از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه پس گرفتن پول می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

پس گرفتن پول چگونه ممکن است؟

پس گرفتن پول چگونه ممکن است؟

قبل از اینکه برای پس گرفتن پول اقدام کنید؛ شرایط فرد مقابل را بسنجید. شاید برای همه شما رخ داده باشد که به فردی پول قرض داده باشید اما در زمان موعد پول را دریافت نکرده اید. بررسی کنید که شخص مقابل درآمد منظمی دارد؟ چقدر درآمد دارد؟ به جز بدهی شما چه بدهی های دیگری دارد؟ وضعیت مالی او چگونه است؟ و … . سوالاتی است که باید قبل از اقدام در نظر بگیرید. اگر احساس می‌کنید که فرد وضعیت مالی نامناسبی دارد، بهتر است که اندکی زمان در نظر بگیرید. 

اما اگر وضعیت مالی فرد خوب بود و قصد پس دادن قرض را ندارد؛ شما باید برای پس گرفتن پول اقدام کنید. روش های مختلفی برای دریافت پول وجود دارد که در این مقاله به طور کل بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در صورتی که قادر به انجام روش های زیر نیستید حتما مقاله خروج از تله رودربایستی را بخوانید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

روش های پس گرفتن پول

روش های پس گرفتن پول

پس گرفتن پول حق شماست. اینکه شما کار کنید و دیگران لذت ببرند اصلا جلوه زیبایی ندارد. به همین دلیل گاهی لازم است که پرو باشید. در این بخش مقاله روش های پس گرفتن پول را توضیح داده ایم.

? پیام دهید! | پس گرفتن پول

برای پس گرفتن پول در قدم اول بهتر است که پیام بدهید. از طریق اپلیکیشن ها و پیامک می‌توانید به او اطلاع دهید که موعد واریز پول فرا رسیده و منتظر هستید. بهتر است که از جمله های خوب و با مهربانی استفاده کنید. در ادامه نمونه پیامک پس گرفتن پول را مثال زده ایم.

“سلام خیلی خوشحالم که از بین دوستای خوبت به من اعتماد کردی و برای مشکل از من کمک گرفتی، راستی مشکلت تا کجا پیش رفت؟ به نظرم بیا یه زمانی رو برای برگردوندن پول مشخص کنیم. پیشنهاد زمانیت رو بهم اطلاع بده حتما.”

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمک مالی به دوست پسر کلیک کنید.

? برای پول های کلان خیلی مستقیم بیان کنید

پس گرفتن پول برای همه افراد دشوار است. اما گاهی این پول به قدری کلان است که باید به صورت مستقیم بیان شود. تعارف را کنار بگذارید و حق خود را بگیرید. اگر فرد منطقی باشید متوجه می‌شوید که دوستی شما به همین برگرداندن پول بستگی دارد. به همین جهت خیلی واضح و شفاف بگویید که پول خود را می‌خواهید. 

? یک وام دهنده جایگزین پیدا کنید | پس گرفتن پول

اگر برای پس گرفتن پول خجالت می‌کشید؛ می‌توانید از یک وام دهنده جایگزین کمک بگیرید. یک دوستی پیدا کنید که به همین مبلغ به بدهکار شما پول قرض دهد. آنها را به یکدیگر معرفی کنید و پول خود را پس بگیرید. 

حتما درباره راه های افزایش مهارت های ارتباطی بخوانید.

? از روش های قانونی کمک بگیرید

یکی از کارهایی که بعد از درخواست های طولانی جهت پس گرفتن پول باید انجام دهید، کمک از روش های قانونی است. اگر فرد بدهکار با پیام و به شیوه مستقیم پول شما را پس نداد، برای پس گرفتن مبلغ از مراجع قانونی کمک بگیرید. تا با روش های قانونی مجبور به بازگشت وجه شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی پول کلیک کنید.

? از واسطه کمک بگیرید | پس گرفتن پول

یکی از کارهایی که برای پس گرفتن پول می‌توانید انجام دهید، کمک از واسطه است. واسطه به شما کمک می‌کند تا پول خود را بدون دعوا پس بگیرید. به این شیوه که فردی امین پیدا کنید که شخص بدهکار او را قبول داشته باشد. در واقع روی حرف او حرف نزند. در نهایت از او بخواهید که برای کمک به شما با بدهکار صحبت کند. 

برای موفقیت در این مسیر حتما شما باید روی روابط اجتماعی خود کار کنید.

کلام آخر

پس گرفتن پول به شیوه های مختلفی امکان پذیر است که در موارد جدی به شکایت کشیده می‌شود. اما همیشه قبل از اینکه به کسی پول قرض بدهید، باید شرایط مالی و زندگی او را بسنجید. که آیا او توان بازگشت پول به شما را دارد یا خیر. و با او طی کنید که چه زمانی به شما وجه را بازگرداند. برای اینکه روش های مناسب برخورد و ارتباط با دیگران را آموزش ببینید باید از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پس گرفتن پول می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

برای پس گرفتن پول کلان از چه روش هایی می‌شود استفاده کرد؟

اگر شما به دوست خود پول کلانی قرض داده اید و موعد آن گذشته است؛ بهتر است که از روش های قانونی یا کمک از واسطه کمک بگیرید. 

روش ها و تکنیک های پس گرفتن پول چیست؟

پیام دادن، کمک از واسطه، معرفی وام دهنده جایگزین، بیان مستقیم و روش های قانونی از تکنیک های پس گرفتن پول می‌باشد. 

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره