کارهای بیهوده | جلوگیری از کارهای عبث و بیهوده

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کارهای بیهوده در محیط اطراف ما زیاد هستند. برخی از افراد خود را ملزم به انجام تمام آنها می‌کنند. در واقع این موضوع دلایل زیادی دارد. اما کسانی که دچار وسواس و یا کمالگرایی هستند؛ نمی‌توانند شاهد کارهای نیمه کاره در اطراف خود باشند. در واقع آنها تمایل دارند که همه آنها با هم پیش برده و در همه زمینه ها موفق باشند. اما این موضوع نه تنها کیفیت و بازدهی آنها را کاهش داده بلکه انرژی آنها را نیز می‌گیرد. چرا که برخی از کارها به طور کلی ارزش انجام دادن ندارند. این موارد تنها وقت شما را مشغول کرده و در نهایت هیچ خروجی نیز ندارند. شاید آنها را تنها برای ارضای نیازهای روانی خود انجام می‌دهند. برای حذف کارهای بیهوده روی مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارهای بیهوده می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کارهای بیهوده

باید در نظر بگیرید که تنها 20 درصد کارهایی که در یک روز انجام می‌دهیم؛ در 80 درصد از موفقیت های ما نقش دارد. و این موضوع به خوبی اهمیت دوری از کارهای بیهوه و همچنین ازدیاد آنها را نشان می‌دهد. افراد باید نه تنها کیفیت وظایف خود را افزایش داده، بلکه آنها را محدود نیز بکنند.

با اینکه انجام برخی از کارها در طول روز اجتناب ناپذیر است و حتی بخشی از وظایف ما محسوب می‌شود؛ اما نباید انرژی زیادی را برای آنها صرف کنیم. پس بهتر است کارهای بیهوده را در زندگی روزمره خود شناسایی کرده و از انجام آنها به صورت مکرر خودداری کنیم. برای اطلاع از راه های موفقیت در زندگی کلیک کنید.

انواع کارهای بیهوده

انواع کارهای بیهوده

با نگاهی کلی به کارهایی که در طول روز انجام می‌دهیم؛ متوجه بسیاری از کارهای بیهوده، خواهیم شد. همچنین برای این کار می‌توانیم نتایج و ماحصل کارهای روزانه خود را نیز مورد بررسی قرار دهیم. برخی از این کارها، شامل موارد زیر می‌شوند. حتما برای اطلاع از دلایل اهمال کاری در زندگی کلیک کنید.

?چک کردن تلفن همراه به صورت مکرر

یکی از مواردی که افراد به صورت مکرر در مدت زمان کوتاهی انجام می‌دهند؛  چک کردن تلفن همراه است. در واقع افراد به چک کردن تلفن همراه اعتیاد پیدا کرده؛ و همواره این رفتار را بدون دلیل انجام می‌دهند. برخی تصور می‌کنند در طول روز اینکار زمان کمی را از آنها می‌گیرد؛ اما وقتی چندبار در روز اینکار را انجام می‌دهند؛ در پایان روز متوجه می‌شوند که زمان زیادی را به چک کردن تلفن همراه شان پرداخته‌اند.

?خوش بینی سمی برای بهتر شدن همه چیز

یکی دیگر از کارهای بیهوده که افراد انجام می‌دهند؛ صبر کردن برای وقوع اتفاقات خوب و یا خوش بینی سمی است. برخی از افراد هیچ تلاشی نکرده و همواره منتظر اتفاقات خوب در زندگی خود هستند. صبر کردن برای وقتی است که فرد کاری را انجام داده و حال منتظر نتیجه آن است. اما با صبر کردن به تنهایی، فقط وقت افراد تلف می‌شود.

?انجام دادن کارهای مختلف به صورت همزمان

اینکه افراد، چند کار را به صورت همزمان نیز انجام دهند؛ خود کار بیهوده دیگری است. شاید در همه آنها نیز بتوانند به خوبی عمل کنند؛ اما بازهم زمان و انرژی زیادی از آنها گرفته شده و به خود آسیب می‌زنند. این موضوع تمرکز افراد را کاهش داده و همچنین گاهی اصلا نیازی به انجام برخی از کارها نیست. افراد بهتر است وظایف و کارهای خود را اولویت بندی کرده و برای هریک زمان جداگانه ای اختصاص دهند.

?ایجاد وقفه در انجام یک کار

از طرف دیگر برخی از افراد در حین انجام یک کار، به صورت مداوم در آن وقفه می‌‌اندازند. این موضوع هم نه تنها کار بیهوده محسوب شده؛ بلکه تمرکز افراد را نیز از بین می‌برد. این مورد از دلایل مختلفی نشات می‌گیرد. برای مثال برخی دچار اختلال کمبود توجه بیش فعالی بوده به همین دلیل نمی‌توانند برای مدت زمان طولانی بر روی یک کار تمرکز کنند.

?بی نظمی

یکی دیگر از موانع برای انجام کارها به صورت موثر، بی نظمی است. این بی نظمی گاهی در محیط بوده و در برخی موارد، در افکار افراد رخ می‌دهد. هر دوی این موضوعات منجر به اختلال در حواس و همچنین کارهای بیهوده می‌گردد. در واقع وقتی افراد در انجام کارهای خود نظم ندارند؛ برای شروع گیج شده و نمی‌دانند باید چه کاری را در اولویت قرار دهند.

برای بازدید از کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

راهکارهای موثر در زمینه انجام کارهای بیهوده

راهکارهای موثر در زمینه انجام کارهای بیهوده

در مورد پیشگیری از بروز پیامدهای کارهای بیهوده و یا حتی انجام آنها، راهکارهای مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند با استفاده از آنها از اتلاف وقت خود جلوگیری کنند. در این قسمت به بررسی برخی از این روش ها، می‌پردازیم. برای آشنایی با روش زندگی افراد موفق کلیک کنید.

?نه گفتن

در برخی از موارد، دیگران ما را مجبور به انجام کارهای بیهوده می‌کنند. به همین دلیل با نه گفتن به موقع می‌توانیم کارهای خود را برنامه ریزی کرده و انرژی خود را صرف کارهای مهم‌تری بکنیم. بهتر است همواره به برنامه و حتی احساسات خود اهمیت داده و با توجه به آنها تصمیم گیری کنید. کمک کردن به دیگران خوب است؛ اما گاهی برخی از افراد خود را مجبور به انجام این کار می‌کنند.

?آینده نگری

بهتر است برای جلوگیری از انجام کارهای بیهوده، کمی آینده نگر باشید. در واقع این موضوع را در نظر بگیرید که اگر اینکار را انجام دهید؛ آیا زمان کافی برای انجام کارهای مهم تر دارید یا خیر! این موضوع می‌تواند تا حد زیادی در مورد مدیریت زمان و انرژی موثر بوده و از تصمیم گیری های عجولانه جلوگیری کند. برای اطلاع از نتایج زندگی بدون هدف کلیک کنید.

?کنارگذاشتن کمالگرایی

فراموش نکنید که انجام چندین کار با یکدیگر به معنی موفقیت و توانمندی شما نیست. برخی از افراد به دلیل اینکه از انجام کارهای بیهوده به طور همزمان احساس رضایت و خوشحالی می‌کنند؛ این روش را انجام می‌دهند. اما بهتر است به جای کمیت بر کیفیت، تمرکز کرده و کارهای کمتری را با کیفیت بیشتری انجام دهید.

?برنامه ریزی

قطعا یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از انجام کارهای بیهوده، برنامه ریزی است. وقتی افراد برنامه ای برای امور روزانه خود ندارند؛ شروع به انجام کارهای پیش پا افتاده خود می‌کنند. به همین دلیل زمان را از دست داده و دیگر انرژی کافی نیز ندارند. به همین دلیل بهتر است افراد همواره برای خود برنامه ریزی داشته و طبق آن پیش روند.

سخن پایانی

به طور کلی مدیریت زمان و برنامه های روزانه، تا حد زیادی در مورد کارهای بیهوده موثر بوده و به افراد کمک زیادی می‌کنند. برخورداری از این مهارت نیاز به تمرین داشته و افراد باید زمانی را به آن اختصاص دهند. بهتر است افراد حجم اطلاعات ورودی به ذهن خود را کنترل و محدود کرده و در این زمینه از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. بهترین استفاده از زمان به معنی انجام چندین کار نیست؛ بلکه باید کیفیت آنها را نیز در نظر داشته و کمی صبور باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارهای بیهوده می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره