چرا هیچی خوشحالم نمیکنه؟ | خوشحال نشدن از هیچ چیز

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خوشحال نشدن از هیچ چیز به دلایل مختلفی در زندگی بروز می‌کند. امروزه به دلیل تغییر چشمگیر در خواسته ها و سبک زندگی؛ تعجبی نیست که بسیاری درگیر این احساس در زندگی خود شوند. در واقع همیشه مسائلی وجود دارند که افراد به آنها علاقه داشته و آنها را خوشحال می‌کنند. اما کسانی که دچار این احساس هستند نمی‌توانند دید درستی از زندگی داشته و از داشته هایشان لذت ببرند. این موضوع می‌تواند رابطه علت و معلولی با افسردگی و بسیاری از مشکلات روانی دیگر باشد. به همین دلیل شما باید عوامل موثر بر آن را پیدا کرده و در این زمینه اقدام کنید. مشکلات و سختی ها در زندگی همه افراد وجود دارد؛ اما بهتر است شما دقت خود را بالا برده و نسبت به زندگی ریزبین‌تر بشوید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خوشحال نشدن از هیچ چیز می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

خوشحال نشدن از هیچ چیز

خوشحال نشدن از هیچ چیز یکی از مواردی است که زندگی بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار داده است. در واقع این موضوع ارتباط زیادی با مسائل محیطی نداشته و گاها شاهد افرادی با موقعیت اجتماعی و اقتصادی مناسبی هستیم که بازهم خوشحال نیستند. چنین افرادی به دلیل اینکه انگیزه خود را نسبت به زندگی از دست می‌دهند؛ دیگر تلاش نکرده و در جنبه های مختلف زندگی خود به مشکل می‌خورند. در چنین شرایطی اندکی تغییر در سبک زندگی و همچنین تلاش برای تغییر حالت درونی می‌تواند بسیار موثر باشد. طبیعی است که گاهی احساس ناراحتی و افسردگی کنیم؛ اما نباید اجازه دهیم این احساس طولانی شود. برای آشنایی با نشانه های افسردگی پنهان کلیک کنید.

دلیل خوشحال نشدن از هیچ چیز

دلیل خوشحال نشدن از هیچ چیز

احساس خوشحال نشدن از هیچ چیز، که امروزه افراد زیادی نیز با آن درگیر هستند؛ به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. با اینکه شرایط زندگی افراد متفاوت است و احتمالا اتفاقات مختلفی منجر به این موضوع شده است؛ اما برخی از موارد میان افراد مشترک هستند. این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از دلایل افسردگی در سنین مختلف کلیک کنید.

◀تاثیر منفی از اطرافیان

اطرافیان فرد می‌توانند در حال روحی او بسیار موثر باشند. وقتی اطراف ما پر از انسانهای منفی نگر و افسرده است؛ طبیعی است که ما نیز بعد از مدتی از همه چیز ناامید شده و احساس کنیم که حقیقت زندگی همین است. اما شرایط افراد متفاوت بوده و نباید بر اساس قضاوت ها و یا نظرات دیگران در مورد زندگی تصمیم گیری کرد. با اینکه برای ادامه زندگی نیاز به معاشرت با دیگران داریم؛ اما در چنین شرایطی باید از آنها دور شده و طرز فکر خود را تغییر دهیم.

◀مقایسه زندگی خود با دیگران

مقایسه کردن زندگی خود با دیگران نیز یکی دیگر از دلایل خوشحال نشدن از هیچ چیز است. در واقع افراد توانمندی ها و امکانات خود را ندیده و یا دست کم می‌گیرند و همواره در حال دنبال کردن زندگی دیگران هستند. یکی از دلایل این موضوع، استفاده بیش از حد از فضای مجازی است. فراموش نکنید که شما تنها شاهد بخش های خوب زندگی دیگران هستید و نمی‌توانید بر این اساس نسبت به شرایط خود، ناراضی شوید.

◀انزوا و کمالگرایی

دوری از دیگران و تنهایی و همچنین کمالگرایی نیز، موارد دیگری هستند که منجر به خوشحال نشدن از هیچ چیز، می‌شوند. گاهی این تنهایی و دوری از جمع، به دلیل کمالگرایی است. در واقع افراد به قدری از خود و یا دیگران انتظارات غیر واقعی دارند که ترجیح می‌دهند از آن‌ها دور بوده و هیچ کس را نبینند. هیچ چیز در زندگی ما کامل نیست. از طرفی ما برای ادامه زندگی به دیگران نیاز داریم. به همین دلیل بهتر است واقع بین باشید. اگر نمی‌توانید این کار را بکنید؛ حتما مقاله نشانه های افسردگی شدید را بخوانید.

◀کنترلگری

افراد کنترل گر، انتظار دارند که بتوانند همه چیز را کنترل کنند. در واقع وقایع ناگهانی و همچنین بی برنامگی، آنها را بسیار آزار می‌دهد. اما امروزه چنین چیزی امکانپذیر نیست و بسیاری از مسائل خارج از کنترل ما هستند. این موضوع بعد از مدتی باعث فرسودگی روانی در افراد شده و آنها را دچار مشکلات زیادی در زندگی شخصی و حرفه ای شان می‌کند.

◀منفی نگری

اینکه افراد به صورت مداوم نسبت به همه چیز بدبین و منفی نگر باشند؛ باعث خوشحال نشدن از هیچ چیز می‌گردد. در واقع آنها منتظر هیچ اتفاق خوبی نیستند و یا حتی در صورت وقوع نمی‌توانند آن را به درستی تحلیل کنند. چنین افرادی فشار زیادی به خود و اطرافیان وارد کرده و همواره در حال شکایت کردن از دیگران هستند. حتی گاهی اتفاقات ناگوار در زندگی چنین افرادی بیشتر رخ می‌دهند چرا که آنها منتظر چنین چیزی هستند.

◀بی هدفی

بی هدفی در زندگی و همچنین انتخاب اهداف به صورت غیرواقعی، یکی دیگر از دلایلی است که در افراد ایجاد احساس سرخوردگی می‌کند. وقتی افراد به صورت مداوم به اهدافی که به طور اشتباه آنها را انتخاب کرده اند؛ نمی‌رسند، بعد از مدتی دیگر هیچ هدفی را برای زندگی خود انتخاب نکرده و دچار خطای شناختی می‌شوند. هدف به زندگی افراد معنا می‌دهد. در غیر این صورت آنها احساس خوشحالی و لذت در زندگی خود نمی‌کنند.

پیامدهای خوشحال نشدن از هیچ چیز

اگر این احساس برای مدت زمان طولانی ادامه یابد؛ افراد را دچار استیصال و ناامیدی کامل کرده و آنها در هیچ زمینه ای تلاش نمی‌کنند. حتی دیگر تمایلی به برقراری ارتباط با دیگران نیز ندارند. این شرایط بسیار خطرناک بوده و منجر به بروز بسیاری از آسیب ها می‌گردد. داشتن افکارخودکشی، انزوا و گوشه گیری، بروز مشکلاتی در زندگی شخصی و اجتماعی و… همگی از آثار و پیامدهای خوشحال نشدن از هیچ چیز در زندگی هستند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

راهکارهایی برای خوشحال نشدن هیچ چیز

راهکارهایی برای خوشحال نشدن هیچ چیز

افراد برای خروج از این شرایط، می‌توانند راه های مختلفی را امتحان کنند. همه افراد راهی برای بهتر شدن حال شان دارند که منحصر به فرد بوده و شاید بر دیگری موثر نباشد. همچنین بهتر است افراد این روش ها را برای مدتی انجام داده و سپس منتظر نتیجه آن باشند. برای اطلاع از راه های درمان افسردگی شدید کلیک کنید.

✅درمان نشخوار فکری

از آنجایی که نشخوار فکری باعث تشدید احساس خوشحال نشدن از هیچ چیز می‌گردد؛ بهتر است افراد در قدم اول این موضوع را متوقف کنند. یکی از بهترین روش ها برای درمان نشخوار فکری، نوشتن افکار و همچنین تنظیم خواب است. چرا که در بیشتر موارد این افکار قبل از خواب به سراغ افراد می‌آیند. برای درمان این موضوع افراد از روانشناس نیز می‌توانند کمک گیرند.

✅عادت های سالم

یکی دیگر از راهکارهای موثر برای از بین بردن احساس خوشحال نشدن از هیچ چیز، ایجاد عادت های سالم است. در واقع در بسیاری از موارد این عادت های مخرب هستند که این احساس را در فرد ایجاد می‌کنند. برای مثال ورزش نکردن و یا استفاده از خوراکی های ناسالم، عادات ناسالمی هستند که بعد از مدتی بر روان افراد تاثیر می‌گذراند. اما افراد با اضافه کردن برخی از روش ها به زندگی خود می‌توانند؛ از این موضوع جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید : انواع افسردگی 

✅ورزش کردن

به طور کلی ورزش کردن و فعالیت های بدنی تاثیر زیادی در حالات روحی افراد دارند. ورزش، میزان هورمون ها را تنطیم کرده و منجر به نشاط و شادابی افراد می‌شوند. همچنین انگیزه آنها را بالا برده و کیفیت زندگی افراد را بالا می‌برد. افراد در ابتدا می‌توانند از ورزش های سبک شروع کرده و مدت زمان آن را به مرور بالا ببرند.

✅لذت بردن از مسیر

برخی از افراد به طور کلی نیاز دارند به هدف و یا موضوع خاصی در زندگی دست یابند تا احساس خوشحالی کنند. اما گاهی مسیر رسیدن، بسیار زیباتر و لذت بخش تر از هدف است. برای اینکار باید ریزبین بوده و به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید. با اینکار این موضوع برای برخی از افراد آسان نیست؛ اما تاثیر زیادی در حالات روحی آنها دارد.

✅کمک گرفتن از روانشناس

در کنار انجام تمامی این موارد، افراد باید از یک متخصص نیز کمک گرفته و راهنمایی های تخصص دریافت کنند. روانشناس در ابتدا علت این موضوع را شناسایی کرده و در قدم بعدی، راهکارهای متناسب با آن را به فرد ارائه می‌دهد. همچنین مشاور از آسیب های ناشی از این موضوع نیز جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

خوشحال نشدن از هیچ چیز در زندگی اصلا نشانه خوبی در مورد سلامت روان نبوده و افراد باید حتما این موضوع را پیگیری نمایند. از طرفی بسیاری از افراد آن را جدی نگرفته و کمک های تخصصی دریافت نمی‌کنند. نمی‌توان همواره در زندگی خوشحال بود. اما خوشحال نشدن برای مدت زمان طولانی، بسیار خطرناک بوده و باعث بروز پیامدهای زیادی می‌گردد. افراد در این شرایط می‌توانند از متخصص کمک گرفته و همچنین این موضوع را با دیگران نیز در میان بگذارند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خوشحال نشدن از هیچ چیز می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره