امنیت شغلی | 5 روش برای افزایش امنیت شغلی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

امنیت شغلی به معنای اطمینان تامین نیازها و حفظ درآمد در آینده است. در واقع به صورت عامیانه به این معنا است که با تمامی شرایط و تغییرات موجود؛ کارفرما باز هم شما را برای کار در مجموعه نگه دارد. با امنیت شغلی، احتمال بیکار شدن کاهش می‌یابد. به طور کلی عوامل متفاوتی بر امنیت ‌شغلی اثر می‌گذارد. که شامل اقتصاد، عملکرد شخصی، عملکرد مدیر از شما و … می‌شود.

بنابراین امنیت شغلی در دوران رونق اقتصادی بیشتر است و در زمان رکود اقتصادی میزان امنیت شغلی کاهش می‌یابد. اما صرفا نمی‌توان این موضوع را به وضعیت اقتصادی مرتبط کرد. مثلا شاید وضعیت اقتصادی عالی باشد، اما عملکرد‌ شغلی شما مناسب نباشد. در نتیجه امنیت‌ شغلی کاهش می‌یابد. برای افزایش عملکرد شغلی بهتر است که از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره شغلی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه امنیت شغلی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

امنیت شغلی چیست؟

امنیت شغلی چیست؟

امنیت شغلی برای کارمندان و کارفرمایان حائز اهمیت است. اینکه کارمندان بابت شغل خیالشان راحت باشد و کارفرما نیازی به تعویض نیرو نداشته باشد؛ امنیت ‌شغلی را افزایش می‌دهد. زمانی که امنیت‌ شغلی وجود نداشته باشد کارفرما همیشه نگران از دست دادن نیرو و اتلاف وقت است. و کارمند نیز انواع استرس ها را ر محیط کار تحمل خواهد کرد.

احساس نگرانی و اضطراب سلامت همه افراد را به چالش می‌کشد. احساس اینکه به صورت تقریبی در این شغل هستید باعث کاهش عزت نفس می‌شود. و زمانی که امنیت‌ شغلی وجود نداشته باشد؛ فرد قبل از بازنشستگی با فرسودگی شغلی روبرو خواهد شد. حتی کارمند با کاهش این امنیت سودی برای کارفرما نخواهد داشت. در این مقاله به تمامی جوانب امنیت شغلی پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

برای زندگی بدون امنیت شغلی چه کارهایی باید انجام دهید؟

امنیت شغلی یکی از مهم ترین موضوعات است که هر فرد شاغلی باید در نظر داشته باشد. هیچ کس علاقه به ناامنی شغلی ندارد؛ زیرا این موضوع سلامت روان او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای اینکه با ناامنی شغلی مقابله کنید باید برخی از راهکارها را انجام دهید.

? دایره ای از افراد مثبت در اطراف خود داشته باشید که شما را تشویق به تلاش بیشتر می‌کند.

? به دنبال راه هایی برای مدیریت امور مالی باشید و از این بخش زندگی خود غافل نشوید.

? سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید و به دنبال شغلی باشید که امنیت شغلی در آن بیشتر باشد.

? برای شناسایی نقاط قوت خود با یک منتور کار کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات محل کار کلیک کنید.

چه زمانی کارمندان می‌توانند امنیت شغلی داشته باشند؟

چه زمانی کارمندان می‌توانند امنیت شغلی داشته باشند؟

برای اینکه امنیت شغلی داشته باشید؛ باید برخی از رفتارها و نکات را رعایت کنید. عملکرد های شخصی خود را بهبود دهید تا امنیت شغلی ایجاد کنید. در این بخش مقاله راجع به روش های افزایش امنیت شغلی توضیح داده ایم.

? فرد با اعتماد و با ارزش باشید

برای افزایش امنیت شغلی باید فردی با اعتماد و با ارزش باشید. بهتر است که کارمند دنبال پول نباشید. برای بهبود شرایط مجموعه تلاش کنید و فعالانه رفتار کنید. همیشه به دنبال راه کارهای حل مساله و چالش باشید و برای رفع مشکلات در تلاش باشید. زمانی که همیشه در حال بهبود شرایط باشید به فرد با اعتماد تبدیل خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب شغل مناسب کلیک کنید.

? در مواقع ضروری ایده های مناسب را به اشتراک بگذارید

یکی از روش های افزایش امنیت شغلی، اشتراک گذاری ایده های مناسب است. معمولا افرادی که ایده های خود را برای بهبود شرایط بیان می‌کنند؛ امنیت شغلی بیشتری دارند. به طور کل همیشه کارفرمایان کارمندانی را قبول می‌کنند که با چالش ها به راحتی کنار می‌آیند و پیشنهادات مناسبی را برای بهبود وضع شرکت بیان می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رضایت شغلی کلیک کنید.

? در حرفه خود مناسب و به روز هستند

برای افزایش امنیت شغلی باید در حرفه مخصوص خود به روز و مناسب باشید. تخصص خود را حرفه ای کنید و به دنبال تکامل باشید. بروزرسانی مهارت ها و دانش بسیار ضروری است و به شما جایگاه بهتری را نصیب می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترفیع شغلی کلیک کنید.

? مشاور و مربی داشته باشید

زمانی که از یک مشاور و مربی کمک می‌گیرید؛ به شما کمک می‌شود تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و به افزایش امنیت شغلی خود کمک کنید. با کمک مشاور می‌توانید راحت تر عملکرد های شغلی را پیدا کنید و برای تقویت نقط ضعف خود تلاش کنید. تا از کاهش بهره وری شغلی جلوگیری شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شغل مناسب من کلیک کنید.

? از روانشناس صنعتی سازمانی راهنمایی بگیرید

یکی از کارهای مهمی که برای بهبود شرایط و افزایش امنیت شغلی می‌توانید انجام دهید؛ کمک از روانشناس صنعتی سازمانی است. این افراد تخصص لازم در زمینه جوانب شغلی دارند و به راحتی می‌توانند شما را راهنمایی درست کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح در محیط کار کلیک کنید.

کلام آخر

امنیت شغلی موضوع مهمی است که همه افراد شاغل باید آن را در نظر بگیرند. معمولا زمانی که امنیت شغلی وجود داشته باشد؛ فرد با خیال راحت برای مجموعه تلاش می‌کند و به بهترین شکل برای رفع مشکلات تلاش می‌کند. اما برای اینکه امنیت شغلی داشته باشید بهتر است که برخی از راهکارهای مناسب ذکر شده در مقاله را انجام دهید. برای آشنایی دقیق تر و مناسب با شخصیت خود از روانشناس شغلی و سازمانی راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه امنیت شغلی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره