پشیمانی از مهاجرت | علت و راه های جلوگیری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پشیمانی از مهاجرت برای بسیاری از مهاجران رخ می‌دهد. به طور کلی مهاجرت، تصمیم بزرگی در زندگی است ک افراد باید برای آن خود را آماده کنند. برخی به دلیل اینکه اطلاعات کافی در مورد مهاجرت و حتی کشور مقصد ندارند؛ بعد از مهاجرت چالش‌های زیادی در زمینه‌های مختلف تجربه می‌کنند. مهاجرت به هر شکلی دشوار است. این موضوع تنها به شرایط زندگی و محیطی محدود نشده و مسائل مختلفی را در بر می‌گیرد. هر مکانی فرهنگ و آداب و رسوم خود را داشته و مطابقت با این شرایط قطعا دشوار است. همچنین نیاز به زمان و تلاش خود فرد نیز دارد. برخی از افراد تحمل سختی را ندارند؛ به همین دلیل سریعا در مقابل چنین احساساتی تسلیم شده و همه چیز را رها می‌کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی از مهاجرت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

پشیمانی از مهاجرت

از آنجایی که امروزه داوطلبان خروج از کشور به امید ساخت زندگی بهتر بیشتر شده است؛ باید نسبت به پدیده مهاجرت آگاهی بیشتری به دست آورد. مشکلات زندگی در کشوری غریب و پشیمانی از مهاجرت باید از قبل مورد بررسی قرار بگیرند. به طور کلی سازگاری با یک زندگی جدید، سخت بوده و نیاز به زمان دارد و همچنین بعد از مهاجرت افراد باید زندگی جدیدی را در موقعیتی جدید و از صفر شروع کنند. این موضوع برای هر فردی متفاوت است.

پس افراد باید برای مهاجرت شرایط خود را به طور کلی بررسی کرده و جوانب مختلفی را در نظر بگیرند. پشیمانی از مهاجرت با پیامدهای زیادی همراه است به همین دلیل باید تا حد امکان از این موضوع پیشگیری کرد. حتما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روانشناسی مهاجرت کلیک کنید.

علل پشیمانی از مهاجرت

علل پشیمانی از مهاجرت

افراد به دلایل مختلفی پشیمانی از مهاجرت را تجربه می‌کنند. همچنین بررسی دلایل این موضوع می‌تواند تا حد زیادی از مشکلات ناشی از آن جلوگیری کند. در این قسمت به بررسی این دلایل می‌پردازیم. برای اطلاع از دلایل مهاجرت کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

?تغییرات ناگهانی در شرایط زندگی

به طور کلی بروز تغییرات ناگهانی در زندگی، باعث بروز فشار و اضطراب زیادی می‌شود. این موضوع حتی در شرایط زندگی عادی نیز رخ می‌دهد. برای مثال تغییر شغل و یا مرگ عزیزان تغییراتی هستند که زندگی افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. مهاجرت نیز یکی از مواردی است که به دلیل اینکه به طور ناگهانی شرایط مکانی و زمانی تغییر می‌کند؛ افراد مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. این مورد برای برخی غیرقابل تحمل شده و به همین دلیل دچار پشیمانی از مهاجرت می‌شوند.

?مشکلات فرهنگی

وقتی وارد محیط جدیدی می‌شویم؛ سازگاری با فرهنگ و آداب روسوم این مکان تا مدتی برای افراد دشوار است. در واقع آنها شوک های فرهنگی را تجربه می‌کنند که گاهی به دلیل تناقص به فرهنگ خودشان؛ نمی‌توانند این موارد را بپذیرند. برای مثال فردی که نیاز به آرامش و سکوت در محل زندگی خود دارد بهتر است به شهر یا کشوری مهاجرت کند که جشن های زیادی در آن برگذار نمی‌شود.

?مشکلات اقتصادی

مسائل اقتصادی نیز یکی دیگر از مواردی است که افراد را دچار پشیمانی از مهاجرت می‌کند. در واقع افراد وقتی در مکان جدیدی حضور پیدا می‌کنند؛ نیاز به مدتی برای پیدا کردن شغل یا راه اندازی یک کسب و کار دارند. در این زمان باید از پس انداز خود خرج کنند. گاهی این زمان طولانی شده و افراد دچار بحران اقتصادی می‌گردند. و یا شهری که به آن مهاجرت کرده اند بسیار گران است و از پس هزینه ها بر نمی‌آیند. به همین دلیل بعد از مدتی از مهاجرت خود پشیمان شده و به بازگشت فکر می‌کنند.

?دوری از خانواده و انزوا

قطعا یکی از سخت ترین شرایطی که هر مهاجری تجربه می‌کند؛ دوری از خانواده و دوستان است. خانواده و دوستان ما و ارتباطاتی که در کشور خود داریم حاصل شرایط زندگی و همچنین تجربیات ما در طول عمرمان هستند. در شهری جدید؛ احتمالا هیچ آشنا و دوستی نداشته و کسی را نمی‌شناسیم.

همچنین خانواده‌ای حضور ندارد تا در شرایط سخت ما را حمایت کند. بسیاری از افراد تنها به این دلیل از مهاجرت ترسیده و یا از آن پشیمان می‌شوند. پشیمانی از مهاجرت به این دلیل کاملا طبیعی بوده و تقریبا همه آن را تجربه می‌کنند. اما بعد از مدتی افراد می‌توانند با محیط آشنا شده و برای خود دوستانی پیدا کنند. برای اطلاع از دلایل دلتنگی در غربت کلیک کنید.

?نرسیدن به اهداف

هدف هر فردی از مهاجرت متفاوت است. اما رسیدن به این اهداف در شهر یا کشور مقصد حتمی نیست. در واقع نیاز به تلاش و انرژی زیادی دارد. اما برخی سریعا تسلیم شده و یا به دلایلی از هدف خود دور می‌شوند. به همین دلیل پشیمانی از مهاجرت را تجربه کرده و به بازگشت فکر می‌کنند. با اینکه این دوراهی دشواری در زندگی مهاجران است؛ اما تقریبا هیچ قطعیتی در مورد آن وجود ندارد. به همین دلیل افراد باید قبل از رفتن، همه چیز را در نظر بگیرند. برای آشنایی با علل ترس از مهاجرت کلیک کنید.

روش های جلوگیری از پشیمانی از مهاجرت

پیشگیری از پشیمانی از مهاجرت

با اینکه بروز پشیمانی از مهاجرت در بسیاری از موارد پیش می‌آید و احساسی طبیعی است؛ اما اگر افراد واکنش درستی نسبت به آن نداشته باشند؛ احتمالا مشکلات بیشتری را تجربه خواهند کرد. بیشتر افراد برگشتن به مبدا را انتخاب کرده و تمام تلاش های خود را در گذشته نادیده می‌گیرند. و یا دچار افسردگی شده و حتی به خودکشی فکر می‌کنند. اما راهکارهایی در این زمینه وجود دارد که افراد با استفاده از آنها می‌توانند تصمیم درست تری در این مورد بگیرند. برای جلوگیری از افسردگی مهاجرت کلیک کنید.

✅آمادگی کامل برای مهاجرت

در واقع بهترین راه برای پیشگیری از پشیمانی از مهاجرت، آمادگی کامل و در نظر گرفتن همه چیز قبل از آن است. باید خود را برای مشکلات و سختی های زیادی آماده کنید. مخصوصا اگر قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را دارید. اگر قصد مهاجرت به تنهایی را دارید و در مقصد هیچ دوست و آشنایی ندارید؛ باید به طور کامل در مورد محل زندگی جدید خود، تحقیق کرده و همچنین با دیگران نیز ارتباط بگیرید. داشتن مهارت های ارتباطی در این زمان بسیار کاربردی و مفید خواهند بود.

✅برقراری ارتباط | پشیمانی از مهاجرت

برخی تصور می‌کنند با داشتن اطلاعات از مقصد خود، دیگر نیازی به دیگران ندارند. و یا به دلیل ندانستن زبان، نمی‌توانند با افراد محلی ارتباط برقرار کنند. فراموش نکنید که مهاجرت به تنهایی، فشار زیادی به شما وارد می‌کند و اگر خود را از جوامع دور کنید؛ این فشار شدید تر شده و مشکلات زیادی را تجربه می‌کنید. در قدم اول برای برقراری ارتباط باید اطلاعات کافی از زبان و همچنین فرهنگ آن منطقه داشته و در مرحله بعدی سعی کنید. رفتاری دوستانه و صمیمانه داشته باشید. همچنین با خانواده و دوستان خود در مبدا نیز در ارتباط بمانید.

✅یادگیری زبان

یادگیری زبان، نقش مهمی در جلوگیری از پشیمانی از مهاجرت ایفا می‌کند. مخصوصا اگر قصد شما از مهاجرت تحصیل و یا کارکردن در یک مکان دیگر باشد؛ قطعا زبان عاملی مهم است. باید برای رفع نیازهای خود و همچنین ارتباط داشتن با دیگران، زبان بیاموزید. البته با قرار گرفتن در محیط احتمالا زبان شما تقویت شده و چیزهای جدیدی نیز یاد می‌گیرید؛ اما نباید همه چیز را به بعد از مهاجرت محول کنید.

✅خودمراقبتی

فراموش نکنید که در یک موقعیت جدید که هیچکس را نمی‌شناسید؛ تنها بوده و فقط خودتان را دارید. به همین دلیل باید از سلامت جسمانی و روانی خود مراقبت کرده؛ بین بخشهای مختلف زندگی تان تعادل برقرار کنید. برخی در یک شراط جدید بسیار به خود سخت گیری کرده و هیچ زمانی را به تفریح و استراحت اختصاص نمی‌دهند. اما این موضوع باعث فرسودگی روانی و پشیمانی از مهاجرت زودتر از موعد می‌گردد.

سخن پایان

داشتن اطلاعات در مورد احساسات مختلفی که افراد بعد از مهاجرت تجربه می‌کنند؛ بسیار ضروری است و یکی از بخش های مهم در فرایند مهاجرت است. چرا که بسیاری از افراد به دلیل اینکه شناخت درستی از خود ندارند و یا تحت تاثیر هیجانات؛ این تصمیم را گرفته و فشار زیادی به خود وارد می‌کنند. امروزه با کمک تکنولوژی، افراد می‌توانند به روش موثر تری با پشیمانی از مهاجرت، برخورد کنند. همچنین افراد بهتر است از قبل مهاجرت با یک روانشناس در ارتباط بوده و به سلامت روان خود اهمیت دهند. این موضوع باعث تصمیم گیری درست تری در این زمینه می‌گردد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی از مهاجرت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره