شوهر خودخواه | 5 روش برخورد با شوهر خودخواه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شوهر خودخواه رفتارهای آزاردهنده از خود نشان می‌دهد. معمولا تنها به خودش توجه می‌کند و بدون هماهنگی با شما مهمان دعوت می‌کند. یا اینکه برای دعوت‌ها از شما نظر نمی‌گیرد. معمولا این افراد به دلایل مختلفی از خود چنین رفتارهایی را بروز می‌دهند. که این دلایل شامل استرس کاری، برتر دانستن خود از زن، تربیت کودکی و … می‌شود.

تا به امروز هیچ خانمی از خودخواه بودن همسر خود لذت نبرده. آن ها از رفتارهای خودخواهانه همسرشان به ستوه آمده و شکایت دارند. مردان خودخواه مشکلات زیادی در زندگی ایجاد می‌کنند. تا جایی که این خودخواهی ها منجر به طلاق می‌شوند. پس برای بهبود رابطه خود از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر خودخواه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

شوهر خودخواه کیست؟

شوهر خودخواه کیست؟

شوهر خودخواه معمولا هیچ کاری در خانه انجام نمی‌دهد و بعد از بحث عذر خواهی نمی‌کند. در مراسم های مهم برای شما کادو نمی‌خرد و نسبت به علاقه شما نیز بی تفاوت است. معمولا آنها بی حوصله، بد اخلاق و … هستند. نشانه های زیادی برای تشخیص شوهر خودخواه وجود دارد که همه این نشانه ها به دلایل گوناگونی مرتبط هستند.

زندگی با شوهر خودخواه دشوار و سخت است. و همیشه شریک احساسی آنها با نهایت ناامیدی و نارضایتی در زندگی روبرو هستند. چه زندگی های زیبایی که بر سر خود خواهی شوهر به پایان رسیده است. اگر زندگی خود را دوست دارید از روانشناس راهنمایی بگیرید. و حتما از راهکارهایی که در این مقاله گفته شده است استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلیل خود خواه بودن شوهر

شوهر خودخواه رفتارهای خود را به دلایل متفاوتی نشان می‌دهد. این رفتار های همسر ریشه در دوران کودکی یا استرس های گوناگون دارد. در این بخش مقاله دلیل شوهر خودخواه را صحبت کرده ایم.

 ? برتر دانستن خود از زنان

برخی از مردان خود را برتر از خانم ها می‌دانند. و در فرهنگی بزرگ شده اند که کلیشه های جنسیتی باعث این نتیجه گیری شده است. این مردان تمامی جایگاه های بالا را برای خود می‌دانند. و هیچ زنی را لایق برتری نمی‌دانند.

? دوران کودکی | شوهر خودخواه

یکی از دلایل رفتار شوهر خودخواه، ریشه در دوران کودکی دارد. گاهی اوقات ریشه خودخواهی در دوران کودکی است. در برخی از مواقع باعث می‌شود که عادت خودخواهی در بچه ها شکل بگیرد. در واقع کودک در دوران کودکی خود وسایلش را با دیگران به اشتراک نمی‌گذاشت و همیشه بر سر وسایل خود با خواهر و برادر دعوا می‌کرد. به همین دلیل خودخواهی او در دوران کودکی شکل گرفته است.

? استرس کاری

در برخی از مواقع دلیل شوهر خودخواه، استرس کاری است. زمانی که همسر در محل کار تحت استرس کاری است، رفتارهای خود خواهانه از خود نشان می‌دهد. در واقع استرس ها باعث می‌شود که از شما انتظارات و توقعات زیادی داشته باشد.

ویژگی های شوهر خودخواه

شوهر خودخواه از خود نشانه هایی بروز می‌دهد که کاملا قابل تشخیص است. در این بخش مقاله راجع به ویژگی های شوهر خودخواه توضیح داده ایم.

? هیچ کمکی در خانه نمی‌کند.

? به علایق شما اهمیت نمی‌دهد.

? پس از دعوا عذر خواهی نمی‌کند.

? در اغلب مواقع بی حوصله و بد اخلاق است.

? تهدید به جدایی می‌کند.

? خود را برتر از زن ها می‌داند.

? به حرف های شما گوش نمی‌دهد.

? همیشه نیازهای خود را در اولویت می‌داند.

? همیشه قصد دارد که تصمیم گیرنده زندگی باشد.

رفتار صحیح با شوهر خودخواه

رفتار صحیح با شوهر خودخواه

برای رفتار با شوهر خودخواه باید خود را آماده کنید. این رفتار دلایل مختلفی دارد که برای کمک به زندگی مشترک خود باید رفتار صحیح نشان دهید. در این بخش مقاله راجع به رفتار صحیح با شوهر خودخواه را توضیح داده ایم.

✨ همسر خود را در عمل انجام شده قرار دهید

برای برخورد با شوهر خودخواه باید به شیوه ای رفتار کنید که او را در عمل انجام شده قرار دهید. زمانی که برخورد قاطع داشته باشید، او حالت تدافعی به خود می‌گیرد. اما در این مواقع آرامش خود را حفظ کنید. مثلا زمانی که عجله دارید، فرزندان را به همسر خود بسپارید و بدون منتظر ماندن جواب به سراغ کارهای خود بروید.

✨ خوشحالی خود در صورت اهمیت را بروز دهید

به شوهر خودخواه نشان دهید که اگر به شما اهمیت دهد باعث خوشحالی می‌شود. به جای اینکه تمرکز خود را بر شکایت های دائمی از همسر بگذارید؛ با او صحبت کنید و از خوشحالی خود در مواقعی که اهمیت می‌دهد، صحبت کنید.

✨ به او مسئولیت دهید | شوهر خودخواه

یکی از رفتارهایی که باید با شوهر خودخواه خود داشته باشید؛ مسئولیت دادن است. برخی از خانم ها با اینکه فردی توانا هستند اما مسئولیت های همسر را نیز گردن می‌گیرند. این رفتار باعث تنبلی همسر می‌شود و وظایفی را بر عهده نمی‌گیرد. به همین دلیل توصیه می‌شود که به او نیز مسئولیت بدهید.

✨ سکوت نکنید

یکی از کارهایی که برای رفتار با شوهر خودخواه باید داشته باشید، سکوت نکردن است. اگر رفتارهای همسر باعث رنجش و ناراحتی شما شده است، با او صحبت کنید و ناراحتی خود را بیان کنید. حتی بیان احساسات را با او در میان بگذارید.

برای آشنایی با روش های صحیح رفتار با همسر کلیک کنید.

✨ از روانشناس کمک بگیرید

با کمک روانشناس می‌توانیم شوهر خودخواه خود را اصلاح کنیم. با همسر خود صحبت کنید که رفتارهای او باعث نارضایتی از زندگی می‌شود و بهتر است که به اصلاح خود بپردازد. سپس با راهنمایی های روانشناس زندگی خود را بهبود ببخشید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، شوهر خودخواه زندگی خوبی برای شما فراهم نمی‌کند. به همین دلیل همیشه این زندگی ها سرشار از سختی و مشکل است. برای بهبود زندگی باید از روانشناس کمک بگیرید. در غیر این صورت با مشکلات بیشتری روبرو خواهید شد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر خودخواه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره