جنین فریز شده | 5 مزایای جنین فریز شده

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

جنین فریز شده برای زوجینی می‌باشد که احتمال باروری خانم کاهش می‌یابد. تشکیل خانواده رویایی است که بسیاری از زوج ها آرزوی داشتن آن را دارند. فریز کردن جنین، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند افراد را قادر به بچه دار شدن در آینده کند. انجماد جنین مزایای زیادی دارد به همین دلیل، گزینه ای محبوب برای پزشکان و به خصوص زوج هایی است که قصد دارند در آینده بچه دار شوند یا جنین خود را به دیگران اهدا کنند. همچنین در یک چرخه درمانی معمولی IVF، تخمدان های زن برای تولید تخمک های زیادی تحریک می‌شوند.

پس از لقاح و کاشت جنین، بهترین آن‌ها برای انتقال انتخاب خواهند شد. برای برخی از زوج ها، جنین های خوبی وجود دارند که مازاد بر جنین های مورد نیاز برای انتقال هستند. این جنین ها را می‌توان برای استفاده در آینده منجمد کرد. در ادامه در مورد منجمد کردن جنین بیشتر توضیح داده‌ایم و علاوه بر آن، به مزایا و معایب این کار می‌پردازیم. اگر قصد فریز جنین دارید؛ حتما از قبل با روانشناس درباره این انتخاب تان صحبت کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه جنین فریز شده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

جنین فریز شده چیست؟ 

جنین فریز شده چیست؟ 

جنین فریز شده یا انجماد جنین، فرایندی برای ذخیره جنین برای استفاده بعدی است. در واقع جنین، همان تخمکی است که توسط اسپرم بارور شده و آن را در این روش منجمد می‌کنند تا به افراد، در حفظ باروری و باردار شدن در آینده کمک شود. این کار در آزمایشگاه با استفاده از تجهیزات تخصصی انجماد انجام می‌شود و جنین ها می‌توانند به طور ایمن، در نیتروژن مایع برای مدت طولانی نگهداری شوند.

جنین فریز شده را برای خانواده هایی انجام می‌دهند که سن مادر برای باروری روند نزولی دارد. اما در حال حاضر قصد بارداری ندارد و تصمیم جهت فرزندآوری برای آینده است. یا حتی فرد در شرایطی قرار می‌گیرد که به بیماری مبتلا است و توانایی ذخیره تخمک نخواهد داشت. برای فریز تخمک یا جنین سن زیر 4 سال را قبول می‌کنند. در این مقاله جنین فریز شده را از جوانب مختلفی بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

علت فریز کردن جنین چیست؟

انجماد جنین، اغلب پس از انجام اقدامات درمانی برای باردار شدن انجام می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به لقاح آزمایشگاهی (IVF) و تزریق داخل سیتو پلاسمی اسپرم اشاره کرد. در روش جنین فریز شده، تخمک ها را با اسپرم بارور می‌کنند و احتمال اینکه جنین اضافی ایجاد شود وجود دارد. بنابراین در چنین شرایطی فریز کردن جنین می‌تواند راه حل مناسبی باشد. در ادامه دلایل بیشتری که ممکن است به خاطر آن جنین را فریز کنید برای شما شرح داده ایم.

? پس از اینکه تخمک بارور شد، می‌خواهید لانه گزینی در رحم خود را به تعویق بیندازید یا کلا لغو کنید.

?قصد دارید جنین های استفاده نشده را به سایر افرادی که قصد باردار شدن دارند، یا به محققان اهدا کنید.

? برای حفظ باروری بخواهید جنین را منجمد کنید. ( برای مثال، یک زنی که مبتلا به بیماری سرطان است، بخواهد تخمک های بارور شده را قبل از شروع شیمی درمانی دخیره کند. به این دلیل که ممکن است شیمی درمانی بر توانایی آن ها برای باردار شدن تأثیر منفی بگذارد.)

?بیمارانی که تحت آزمایش ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGT) قرار می‌گیرند، معمولا جنین را پس از آزمایش منجمد می‌کنند. به این دلیل که بیش از یک هفته طول می‌کشد تا نتایج به دست آید.

? در برخی شرایط، پزشک شما برای کمک به جلوگیری از خطر بیماری به نام سندرم تحریک بیش از حد تخمدان که پس از بارداری بدتر می‌شود، فریز کردن جنین را پیشنهاد کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آی وی اف کلیک کنید. 

مزایای انجماد جنین

جنین فریز شده در برخی از شرایط بهترین انتخاب است. که انجماد جنین می‌تواند به افراد در صورت مواجهه با موانع کنونی زیر کمک کند.

? بالا رفتن سن

?انتقال جنسیت

? مسائل ناباروری

? دلایل اجتماعی و شخصی. ( قصد دارید تحصیلات بالاتری را پیش بگیرید یا به دلیل مسائل کاری و شخصی می‌خواهید بارداری را برای چند سال به تعویق بیندازید.)

? درمان هایی که ممکن است به باروری آسیب برساند. (شیمی درمانی یا پرتو درمانی لگن برای درمان سرطان)

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین سن برای بچه دار شدن کلیک کنید. 

عوارض یا خطرات فریز کردن جنین

عوارض یا خطرات فریز کردن جنین

جنین فریز شده خطری برای حاملگی های ناشی از آن، مانند ناتوانی های مادرزادی یا مشکلات سلامتی ایجاد نمی‌کند. در واقع نتایج تحقیقات روی جنین فریز شده، میزان کمتری از تولد زودرس، وزن کم هنگام تولد و محدودیت رشد را نشان می‌دهد. اما در ادامه برخی از خطرات جدی و اصلی در خصوص انجماد جنین را بررسی کرده ایم.

? آسیب به جنین در طول فرایند انجماد برای جنین هایی که دوام کافی در مقابل انجماد ندارند.

?برخی از جنین ها از فرایند ذوب و انجماد زنده نمی‌مانند.

? غیر معمول نیست که برخی از جنین ها یک یا دو سلول را از دست بدهند. ( در بسیاری از این موارد جنین به رشد طبیعی ادامه می‌دهد و بهبود می‌یابد.)

? عدم بارداری بعد از ذوب و کاشت جنین

?گرفتگی یا نفخ

? تحریک بیش از حد تخمدان ها

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر سن در قدرت باروری مردان کلیک کنید. 

مدت زمان نگهداری از جنین فریز شده 

مدت زمان نگهداری از جنین فریز شده تا زمانی که به درستی ذخیره شود مشکلی در سلامتی او ایجاد نخواهد شد. و بر اساس تحقیقات، با گذر زمان هیچ تاثیر قابل توجهی بر بقا جنین بعد از ذوب نخواهد گذاشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بارداری بعد از 35 سالگی کلیک کنید. 

مراحل فریز کردن جنین

روند جنین فریز شده به این شکل است که ابتدا تخمک هایی که از تخمدان شما استخراج شده تحت ارزیابی قرار می‌گیرند تخمک های سالم و بالغ جدا می‌شوند. هر تخمک نیز با یک اسپرم داخل ظرف قرار می‌گیرد تا لقاح صورت بگیرد. یا اینکه اسپرم به داخل تخمک تزریق می‌شود. تخمک های لقاح یافته در شرایط آزمایشگاهی به مدت 5 روز به جنین بالغ تبدیل می‌شوند. در این زمان تخمک را به رحم منتقل می‌کنند یا با کمک انجماد جنین را فریز می‌کنند. در این روش از دمای منفی که با موفقیت بیشتری روبرو است استفاده می‌کنند. 

کلام آخر

همانطور که گفته شد جنین فریز شده برای خانم های زیر 40 سال است که در حال حاضر قصد فرزند آوری ندارند. حتی خانم هایی که شریک احساسی ندارند اما سن آنها در حال افزایش است می‌توانند تخمک خود را فریز کنند. این روش به باروری های سالم و مفید کمک می‌کند و به کمک روش آی وی اف انجام می‌شود. در این روش می‌توان حتی تا چند جنین را فریز کرد. اگر قصد بارداری از طریق جنین فریز شده را دارید؛ حتما از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید تا ابعاد روانی آن را نیز متوجه شوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنین فریز شده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

میزان موفقیت ذوب جنین منجمد چه قدر است؟

روند ذوب جنین پس از انجماد، دارای میزان موفقیت نسبتا بالایی است. تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که از این روش استفاده می‌کنند، شانس خوبی برای داشتن نوزادان سالم دارند.

تا چه مدت می‌توان جنین را منجمد نگه داشت؟

جنین های منجمد، در مراکز بیمارستانی یا آزمایشگاه ها ذخیره و نظارت می‌شوند. آن ها را می‌توان با خیال راحت برای 10 سال و حتی بیشتر نگهداری کرد.

احتمال اینکه انجماد جنین منجر به بارداری شود چه قدر است؟

شانس بارداری از انتقال جنین، تا حد زیادی به سن زن در هنگام ایجاد جنین بستگی دارد. افراد 35 سال به پایین بیشترین شانس را برای بارداری دارند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره