تهدید به طلاق | زن و شوهری که مرتب تهدید به طلاق می کند

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تهدید به طلاق یکی از رفتارهای منفور و بسیار اشتباه زن یا مرد است. طبیعی است که در زندگی مشترک موقعیت هایی پیش بیاید که از زندگی خود خسته شده و یا حتی به جدایی فکر کنید. اما در صورت ادامه یافتن این حس، پیامدهای بدی بروز می‌کند. گاهی برخی از زوجین با کوچک‌ترین مشکلات و مشاجراتی، به طلاق فکر کرده و یا حتی آن را مطرح می‌کنند. استفاده از این روش در شرایط مختلف؛ آسیب‌های زیادی را به رابطه وارد می‌کند.

این موضوع به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. اما به هر حال رفتار سالمی نبوده و افراد باید به فکر راه حل‌های جایگزین برای این موضوع باشند. نمی‌توان به خاطر موضوعات پیش پا افتاده، به رابطه خاتمه داد. حتی صحبت کردن در مورد آن نیز نوعی خط قرمز است. افراد بهتر است توانایی حل مسئله را کسب کرده و روابط خود را بهبود بخشند. برای دریافت مشاوره تلفنی طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تهدید به طلاق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

تهدید به طلاق

گاهی برخی از زوجین از تهدید به طلاق برای حل مشکلات و یا جلوگیری از بروز مجدد رفتاری در همسر استفاده می‌کنند. اما این راهکار مناسبی نیست. در واقع صحبت در مورد جدایی و طلاق به طور مکرر، افراد را دچار سردی و بی علاقگی می‌کند. از طرفی حتی اثربخشی این روش در مورد مشکلات نیز موقت بوده و راه حل دائمی نیست.

در این شرایط همیشه یکی از طرفین عقب نشینی کرده و ترس از دست دادن دارد و فرد دیگر همواره از این روش استفاده کرده و در موضع قدرت است. هر کدام از این نقش‌ها را هم که داشته باشید، باید به عواقب این رفتار فکر کنید. برای اطلاع از دلایل درخواست طلاق زنان کلیک کنید.

علل تهدید به طلاق

علل تهدید به طلاق

زوجین به دلایل مختلفی از تهدید به طلاق استفاده می‌کنند. در واقع در شرایطی که زندگی مشترک در شرایط خوبی قرار ندارد و یا حتی دیگری دست از رفتارهای نامناسب خود نمی‌کشد؛ شاید کارساز باشد. اما انجام اینکار به صورت مکرر نشانه خوبی نیست. مخصوصا اگر در شروع رابطه زناشویی باشد. برخی این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند. برای جلوگیری از پشیمانی از طلاق کلیک کنید.

?خسته  شدن از رابطه

زوجینی که سالیان زیادی با هم زندگی کرده اند و یا رابطه آنها حالت فرسایشی پیدا کرده است؛ بیشتر از تهدید به طلاق استفاده می‌کنند. در این شرایط افراد مسائل کوچک و بی اهمیت را برای خود بزرگ گرده و همواره به دنبال بهانه ای برای شکایت کردن از شرایط هستند. در این صورت افراد یا باید یکبار به طور قطعی رابطه را به پایان رسانده و یا مشکلات را حل کنند. با تهدید مشکلی حل نخواهد شد.

?به عنوان اهرم فشار برای رسیدن به اهداف

گاهی برخی از زوجین از تهدید به طلاق به عنوان یاج گیری عاطفی استفاده می‌کنند. اگر همسر نتواند این موضوع را به درستی شناسایی کرده و از ان جلوگیری کند؛ در دام افتاده و باید همواره به طرف مقابل باج دهد. برای مثال فردی به همسرش می‌گوید که اگر هدیه های گرا قیمت برایم نخری؛ طلاق می‌گیرم. جدایی به این دلیل بسیار عجیب بوده و حتی ناممکن است. اما همین تهدید احتمالا اثربخش بوده و برای دیگری با فشار مالی و روانی زیادی همراه است.

?خیانت

یکی دیگر از علل تهدید به طلاق به صورت مکرر، خیانت یکی از زوجین است. وقتی فردی در رابطه زناشویی در حال خیانت کردن است؛ احتمالا به روش های مختلف می‌خواهد که از همسرش جدا شود تا راحت تر بتواند روابط نامشروع داشته باشد. در واقع این موضوع یکی از نشانه های خیانت افراد محسوب می‌شود. در این شرایط بخشش خیانت نیز اثربخش نیست چرا که احتمال بروز مجدد آن بسیار زیاد است. از طرفی فرد حتی تمایلی ندارد که بخشیده شود.

?مشکلات حل نشده

مشکلات حل نشده در رابطه زناشویی نیز در بسیاری از موارد منجر به تهدید به طلاق می‌شود. برای مثال زوجی که در گذشته تا مرز طلاق رفته اند؛ اگر نتوانند مشکلات خود را به طور کامل حل نمایند، احتمالا دوباره بروز کرده و آنها را در معرض جدایی قرار می‌دهد. گاهی زوجین از طلاق به عنوان راه فراری از مشکلات خود استفاده می‌کنند. در صورتی که حتی اگر وارد رابطه جدیدی نیز بشوند بازهم این مسائل را تجربه خواهند کرد. به همین دلیل حل کردن موضوعات حتی برای آینده و شروعی رابطه جدید نیز بسیار مهم است.

جلوگیری از تهدید به طلاق در رابطه

جلوگیری از تهدید به طلاق

زوجین باید برای متوقف کردن این رفتار، اقداماتی انجام دهند. چرا که در صورت ادامه یافتن این موضوع در زندگی مشترک، مشکلات بیشتری بروز می‌کند. همچنین صدمات زیادی از نظر روانی نیز به آنها وارد خواهد شد. برای آشنایی با اشتباهاتی که باعث طلاق می‌شوند کلیک کنید.

◀تعیین قراردادی در این زمینه

بهتر است یک بار به طور جدی در این مورد با همسر خود صحبت کرده و یا حتی اخطار دهید. قراردادی در این زمینه مشخص کرده و به طور جدی به آن پایبند باشید. برای مثال به او بگویید که اگر یکبار دیگر شما را تهدید به طلاق کرد؛ باید اینکار را عملی کرده و واقعا جدایی را انتخاب کند. فراموش نکنید که اینکار بی احترامی به شما است و باید در مورد پیشگیری از آن، قاطعانه رفتار کنید.

◀ارتباط موثر

سعی کنید بر کیفیت روابط خود با همسر کار کنید. این موضوع به معنی نداشتن مشاجره و اختلاف به طور کلی نیست. چرا که این موضوع در همه روابط وجود داشته و حتی لازم است. به همین دلیل باید به موارد دیگر نیز توجه کرده و حتی برای بهبود آنها تلاش کنید. اینکار نیاز به همکاری دو نفر دارد و زوجین باید در این زمینه همدل باشند. برای دریافت پاسخ سوال طلاق بگیرم یا نه کلیک کنید.

◀از مشاور کمک بگیرید

کمک گرفتن از زوج درمانگر و روانشناس در زمینه تهدید به طلاق، یکی از اقدامات بسیار موثر در این زمینه است. گاهی استفاده از روش های بالا در رابطه، کارساز نبوده و افراد نمی‌توانند به درستی از آنها استفاده کنند. به همین دلیل باید از یک متخصص کمک گرفته از بروز طلاق پیشگیری کنند. روانشناس شرایط رابطه را بررسی کرده و با توجه به روحیات دو نفر، به آنها راهکارهایی در این زمینه ارائه می‌دهد. با اینکه تهدید به طلاق گاهی جواب می‌دهد؛ اما نباید برای زوجین تبدیل به عادت گردد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

مزایا و معایب تهدید به طلاق در رابطه

شاید تصور کنید که تهدید به طلاق، هیچگونه مزایایی ندارد؛ اما بر اساس نظر برخی از دانشمندان این موضوع می‌تواند زنگ خطری سالم به عنوان نشانه ای برای کارکردن بر روی روابط باشد. وقتی فردی برای اولین بار این موضوع را مطرح می‌کند بهتر است از همان ابتدا روی آن کار کرده و رابطه را بهبود بخشید. اما افرادی که این تهدید را نشنیده گرفته و به رفتارهای خود ادامه می‌دهند؛ طبیعی است که بازهم با آن مواجه خواهند شد.

اما از معایب آن می‌توان به دوری و فشارهای روانی وارده به زن/مرد اشاره کرد. فرد در مورد علاقه همسرش به خود دچار تعارض شده و گیج می‌شود. چرا که نمی‌داند باید تهدید را جدی گرفته و پیش دستی کند و یا به رابطه ادامه داده و به این تهدیدات توجهی نکند. به همین دلیل پرداختن به این مسئله بسیار مهم است.

اگر با این تهدیدها به دنبال ایجاد ترس در همسرتان هستید؛ حتما مقاله ترس از طلاق را بخوانید.

سخن پایانی

متاسفانه امروزه زوج های زیادی از تهدید به طلاق به بهانه های مختلف استفاده می‌کنند. اما جدایی باید آخرین راهی باشد که امتحان می‌کنید. در واقع زوجین باید در قدم اول، تمام تلاش خود را برای بهبود رابطه بکنند و در غیر این صورت، به طلاق فکر کنند. تصمیم گیری در این زمینه بسیار سخت است و زوجین را در شرایط بدی قرار می‌دهد. حتی گاهی فرزندان نیز با این موضوع درگیر می‌شوند. به همین دلیل بهتر است زویجن قبل از هر اقدامی، از روانشناس و زوج درمانگر کمک گرفته و مشکل خود را با متخصص مطرح کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تهدید به طلاق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره