دوری از فرزند | 4 روش تحمل جدایی مادر از بچه بعد طلاق

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

دوری از فرزند بعد از طلاق و جدایی برای پدر و مادر بسیار سخت است. فرض کنید کسی که از پوست و استخوان شماست، دیگر در کنار شما نیست و باید دلتنگی را به جان بخرید. برخی از جدایی ها مانع ملاقات با همسر می‌شود. اما عده ای از افراد هستند که روزهای مشخصی از هفته را برای ملاقات با فرزند انتخاب می‌کنند. این شرایط و دوری از مادر و پدر نیز برای فرزندان دشوار است. دلایل زیادی در دوری از فرزند دخیل هستند. که شامل مهاجرت، عدم اجازه والد دیگر، شرایط نامناسب نگهداری از فرزند و … در دوری از فرزند دخیل هستند.

تحمل درد دوری از فرزند برای هر مادری دشوار است. مخصوصا زمانی که از همسر خود جدا شده‌اید، درد طلاق نیز به این دلتنگی اضافه می‌شود. زمانی این دوری طاقت فرسا می‌شود که شما والدی سخت گیر و وابسته هستید. توانایی دوری از فرزند را ندارید. در این شرایط اگر موضوع دوری از فرزند هیچ راه چاره ای نداشته باشد؛ باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوری از فرزند می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

دوری از فرزند

دوری از فرزند چیست؟

زوجینی که از یکدیگر جدا می‌شوند، توانایی مدیریت و هدایت فرزندان به شیوه هماهنگ و یکسان را ندارند. نگرانی والدین در این شرایط طبیعی است اما نباید این نگرانی بیش از اندازه باشد. زیرا نگرانی بیش از اندازه نشان از وابستگی نا ایمن و والد کنترل گر است. همه والدین یک روزی از فرزندان خود جدا می‌شوند. و باید استقلال را به فرزندان خود آموزش دهند.

دوری از فرزند با بزرگسالی او رخ می‌دهد. بهتر است که این وضعیت را بپذیرید و نگران نباشید. با پیگیری ها و نگرانی های بیش از اندازه، فرزند خود را سرشار از استرس خواهید کرد و اجازه تمرکز به زندگی را از او خواهید گرفت. فرزند شما در کنار پدر خود در آرامش زندگی می‌کند. در عوض برای آرامش خود تلاش کنید. و از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله راجع به جوانب مختلف دوری از فرزند صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

روش های تحمل دوری از فرزند

برای اینکه دوری از فرزند را راحت تر بپذیرید؛ برخی از تکنیک ها و روش ها را باید استفاده کنید. در این بخش مقاله راجع به این روش ها صحبت کرده ایم.

? نگرانی های خود را کاهش دهید | دوری از فرزند

برای تحمل دوری از فرزند، نگرانی ها را از خود دور کنید. اینکه شما نگران خوراک، رسیدگی به دروس و … فرزند باشید طبیعی است. اما زمانی که این نگرانی ها بیش از اندازه و افراطی باشد؛ زندگی شما را مختل می‌کند. به همین دلیل برای کاهش استرس ها باید نگرانی های زیاد خود را کاهش دهید. به قابلیت های فرزند خود باور داشته باشید و به جای نگران کردن او، مورد حمایت خود قرار دهید.

? اجازه غم خوردن بدهید

برای تحمل دوری از فرزند، اجازه غصه خوردن به خود دهید. اینکه دائم در حال گریه باشید؛ دردهای درونی شما تخلیه نمی‌شود و بدتر افزایش می‌یابد. اما احساسات خود را سرکوب نکنید و زمان دلتنگی واکنش های خود را بروز دهید. دوری از فرزند غصه دارد؛ اما گریه و غم افراطی شما را از پا می‌اندازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین سن طلاق برای کودکان کلیک کنید.

?در دوری از فرزند،  به خودسازی برسید

با دوری از فرزند و دلتنگی های افراطی، اجازه زندگی با آرامش به خود نخواهید داد. برای خودسازی توانایی های خود را ارتقا دهید. دوری از فرزند را فرصتی برای رسیدگی به کارها، علایق و کلاس های مورد علاقه خود بدانید. هر کاری که زندگی متاهلی مانع آن می‌شده است را انجام دهید.

? تکنولوژی را در نظر داشته باشید

با کمک تکنولوژی، دوری از فرزند را به سادگی سپری خواهید کرد. به لطف پیشرفت تکنولوژی، در هر جایی از دنیا که باشید می‌توانید با فرزند خود ارتباط برقرار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلبستگی ایمن و ناایمن کلیک کنید.

?از مشاوره روانشناس کمک بگیرید

برای تحمل دوری از فرزند از متخصصین حوزه سلامت روان کمک بگیرید. توسط روانشناس شرایط خود را بررسی خواهید کرد و به بهترین راه حل نیز دست خواهید یافت. روانشناس به شما کمک می‌کند تا راه حل مناسب برای رفع مشکل پیدا کنید. روان درمانی و دارو درمانی در این راه بسیار کار آمد است.

توصیه برای دوری از فرزند در صورت طلاق

توصیه برای دوری از فرزند در صورت طلاق

دوری از فرزند در صورتی که طلاق گرفته اید باید توافقی باشد. در این بخش مقاله به والدینی که با این مشکل روبرو هستند، راهکار داده ایم.

? با همسر سابق خود توافق کنید که ملاقات فرزند نباید به اختلافات گذشته آنها ربط داشته باشد. به همین دلیل روز و موقعیتی را برای ملاقات با او در نظر داشته باشید.

? زندگی خود را بعد از طلاق سامان دهید تا راهی برای بهانه گیری همسر برای ملاقات با فرزند وجود نداشته باشد.

? به کلیشه هایی که باب بین عموم مردم است؛ توجهی نکنید.

? نقش والدگری خود را فراموش نکنید. راه و روش هایی را برای حل مشکل پیدا کنید تا ارتباط موثری با فرزند داشته باشید.

? اگر موضوع دوری از فرزند با صحبت حل نمی‌شود؛ از یک وکیل برای حضانت فرزند کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اضطراب جدایی کودکان کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، دوری از فرزند دشوار و سخت است. و زمانی که والدین از یکدیگر جدا شده باشند؛ نباید اختلافاتشان تاثیری بر فرزند آنها بگذارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در صورت مواجهه با مشکلاتی از این قبیل با یکدیگر صحبت کنید و به برنامه ریزی منطقی برسید. اگر با صحبت نتوانستید مشکل خود را حل کنید؛ از روانشناس و مشاورین متخصص در حوزه سلامت روان کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوری از فرزند می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره