روش مطالعه درس ریاضی | 3 تکنیک برای مطالعه ریاضی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

روش مطالعه درس ریاضی برای کنکور و امتحانات باید اصولی باشد. در غیر اینصورت؛ نمره قابل توجهی دریافت نخواهید کرد. خیلی از دانش آموزان به دلیل سختی و مفهومی بودن این درس، علاقه ای به آن ندارند و در این درس با ضعف روبرو هستند. اما زمانی که تسلط کافی در مطالعه درس ریاضی داشته باشید؛ نمرات رضایت بخشی دریافت خواهید کرد. انتخاب مناسب و صحیح درس ریاضی باعث افزایش یادگیری و درک مناسب از مباحث مختلف می‌شود.

به طور کل ریاضیات شامل فرمول ها، علائم، مفهوم و اصطلاحات است. که اگر فرد روش مطالعه درس ریاضی را نداند، با بازخورد های رضایت بخشی روبرو نخواهید شد. به همین دلیل مهم است که برای درس های مفهومی مانند ریاضی از روش های گوناگونی استفاده کنید که هم اصولی است و هم ثمره بهتری هم خواهد داشت. در این راه حتما از مشاوره تحصیلی راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش مطالعه درس ریاضی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

روش مطالعه درس ریاضی

روش مطالعه درس ریاضی چگونه است؟

اغلبت دانش آموزان از درس ریاضی فراری هستند. به دلیل مفاهیم سخت و دشوار، و البته آزمون های مفهومی؛ نفرت دانش آموزان از این درس بیشتر می‌شود. در صورتی که به دید یک درس شیرین و بازی با ریاضی نگاه کنید؛ آنچنان هم سخت به نظر نخواهد رسید. اگر قصد یادگیری روش مطالعه درس ریاضی هستید؛ پیشنهاد می‌کنم که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید.

اما به طور کل مطالعه این درس شاید دشوار به نظر برسد؛ اما زمانی که اصولی و مناسب باشد، درک شما را نسبت به مفاهیم افزایش می‌دهد. چند روش مطالعه درس ریاضی را در این مقاله توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

تکنیک مهم برای روش مطالعه درس ریاضی

برای اینکه از روش مطالعه درس ریاضی اطلاع داشته باشید. باید از تکنیک های مختلف اطلاع داشته باشید. در این بخش مقاله از تکنیک های مهم برای روش مطالعه درس ریاضی صحبت کرده ایم.

? یادگیری را جدی بگیرید

اولین مرحله برای اطلاع از روش مطالعه درس ریاضی، یادگیری است. که بهترین اصل و مرحله است. زمانی که مفهوم این درس را به خوبی آموزش ندیده باشید؛ نمی‌توانید سوالات را حل کنید و پاسخ های مناسبی دهید. بنابراین اصلی ترین ابزار برای روش مطالعه درس ریاضی، یادگیری است. برای یادگیری از کلاس، کتاب درسی و جزوه می‌توانید استفاده کنید. باید ابتدا با دقت تمام در کلاس، حرف های آموزگار خود را گوش دهید. بعد از تدریس، جزوه خود را در همان روز مطالعه کنید. و مثال ها را مجدد حل کنید تا موضوع برای شما جا بیافتد.

در این روش مطالعه درس ریاضی، بعد از مرور جزوه، زمان مطالعه کتاب فرا رسیده است. باید تمامی خطوط کتاب را مرور کنید و تمرین های آن را حل کنید. تمرین حل نشده باقی نگذارید و تمرین های حل شده را دوباره حل کنید. بعد از حل تمرین های کتاب، تست های کنکوری را با دقت تمام انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درس خواندن در خانه کلیک کنید.

? تمرین داشته باشید

روش مطالعه درس ریاضی نیاز به تمرین دارد. با توجه به اینکه مرحله یادگیری را به خوبی سپری کرده اید؛ برای تثبیت و تسلط بیشتر بر نکات درسی، زمان تمرین فرا رسیده است. تست هایی که اشتباه حل کرده اید و یا حل آن دشوار بود را علامت گذاری کنید تا دوباره با تمرین و تکرار برای شما آسان شود. تست های ریاضی را با دقت و مناسب با حجم مبحث خود انتخاب کنید. توصیه می‌شود که برای هر مبحث که یادگیری شکل گرفت، 50 تست کنکوری به عنوان تمرین داشته باشید.

? مرور را فراموش نکنید

آخرین مرحله برای روش مطالعه درس ریاضی، مرور است. به دلیل اینکه حجم مباحث درسی زیاد است؛ شاید برخی از مطالبی که از قبل تمرین کرده اید به فراموشی بسپارید. به همین دلیل مرور مطالب توصیه می‌شود. در این مرحله هم از جزوه و هم از خلاصه نویسی ها استفاده کنید. و همچنین تست های علامت گذاری شده را دوباره مرور کنید تا به طور کل موضوع حل نشده باقی نماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روزی چند ساعت درس بخوانیم کلیک کنید.

نکات قابل توجه برای روش مطالعه درس ریاضی

نکات قابل توجه برای روش مطالعه درس ریاضی

? ریاضیات موضوع زنجیره ای است. به این منظور که چیزی که در یک روز به شما آموزش داده می‌شود به روزهای قبل و بعد هم مرتبط است.

? این درس مبحث سختی است که پیچیده نیز می‌باشد. به همین دلیل باید زمان بیشتری را برای آموزش ریاضی صرف کنید.

? سعی کنید که برای خود در یادگیری ریاضی، روش مناسبی داشته باشید.

? ریاضیات را تنها با خواندن و گوش دادن آموزش نمی‌بینید. قسمت بزرگی از یادگیری ریاضیات مربوط به تمرین های فعالانه است. و به همین دلیل باید حتما تمرین و تکرار داشته باشید یا یادگیری بهتری صورت بگیرد.

? فرمول های زیادی در یادگیری ریاضی وجود دارد که باید بر روش های کلیدی آن مسلط شوید. با این کار میزان اطلاعات دریافتی از مغز کاهش می‌یابد.

? زمانی که روشی را برای حل مساله آموزش دیدید؛ همان روش را می‌توانید برای حل مسائل دیگری انجام دهید.

? زمانی که روش جدیدی برای روش مطالعه درس ریاضی آموزش دیدید؛ با روش قبلی خود ادغام کنید.

? فرهنگ لغات ریاضی را آموزش ببینید. به این دلیل که اغلب کلماتی که در ریاضی استفاده می‌شود؛ خارج از این درس معنای دیگری می‌دهد.

? اگر با اصطلاحات جدیدی آشنا شدید؛ در قسمتی از دفتر یادداشت کنید تا به مرور یاد بگیرید.

? این درس اغلب دانش آموزان را مضطرب می‌کند. به همین دلیل باید به دنبال افزایش اعتماد به نفس و کنترل اضطراب باشید.

? روش مطالعه درس ریاضی اگر اصولی باشد؛ شما را با اعتماد به نفس می‌کند. به همین دلیل از روش های مناسب و اصولی استفاده کنید تا اضطراب برای درس ریاضی نداشته باشید.

? از مشاوره تحصیلی برای برنامه ریزی و آموزش اصولی کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زمان مناسب درس خواندن کلیک کنید.

کلام آخر

روش مطالعه درس ریاضی اگر به شیوه اصولی و اساسی باشد از دشواری آن کاسته می‌شود. این روش دارای 3 تکنیک است که اگر با برنامه ریزی به کمک مشاوره تحصیلی انجام شود؛ به بهترین نحو آن را آموزش خواهید دید. از اهمیت مشاور تحصیلی غافل نشوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش مطالعه درس ریاضی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره