فعال سازی چاکراها | 7 روش فعال سازی چاکراها

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

فعال سازی چاکراها چگونه است؟ به طور کل انسان ها علاوه بر جسم فیزیکی، مرکز نامرئی ای برای دریافت انرژی از درون و اطراف بدن دارند. در فلسفه مرتاض های هندی به این مراکز، چاکرا می‌گویند. به گفته آنها، هر زمانی که مشکل جسمی و عاطفی وجود داشته باشد؛ باعث بسته شدن یکی از چاکرا ها می‌شود. اما فعال سازی چاکراها نیز اصول خاص خود را دارد. که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

برای فعال سازی چاکراها باید به چند نکته توجه داشته باشید. باز کردن این چاکراها به عنوان مرکز حیاتی و اصلی بدن در امتداد ستون فقرات وجود دارد. اساسا انرژی ها با چشم قابل مشاهده نیست. اما عده ای محدود از افراد هستند که توانایی مشاهده این انرژی ها را در اطراف انسان دارند. این انرژی ها به صورت دائم در حال چرخش در حال چرخش میان چاکراها هستند. اما تا به امروز راجع به فعال سازی چاکراها در زمینه روانشناسی صحبت نشده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه فعال سازی چاکراها مربوط به آن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

فعال سازی چاکراها چگونه است؟

فعال سازی چاکراها چگونه است؟

فعال سازی چاکراهای بدن یکی از روش های تعادل رساندن جسم و ذهن است. فعال‌کردن این چاکراها به سلامت بدن و غریزه ها کمک می‌کند. طبق اعتقاد بودایی ها، هندو ها و کابالاها، این چاکراها حوضچه های عظیمی از انرژی در بدن هستند که بر اعصاب انسان حاکم است. بنابراین اگر این چاکراها مسدود و بیش فعال باشد باید به تعادل برسند.

اما سوال این است که فعال سازی چاکراها چگونه است؟ با تمرینات تنفسی، مدیتیشن و حرکات یوگا این چاکراها فعال می‌شوند. فعال سازی چاکراهای بدن باعث ارتباط و درک بهتر بدن و ذهن می‌شود. و همچنین در کنترل قدرت شنوایی موثر است. 7 چاکرای بدن داریم که در قدرت های بزرگ برای بهبود ارتباط بدن و ذهن معروف هستند. در این مقاله راجع به فعال سازی چاکراهای بدن توضیح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

انواع چاکراها

به طور کلی 7 نوع چاکرا داریم که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

? چاکرای تاج سر (غده هیپوفیز): در قسمت میانی بالای سر، خود آگاهی، معنویت، بنفش.

? چاکرای پیشانی یا چشم سوم (غده پینه آل یا غده کاجی): بین دو ابرو، نیلی سیر (بین بنفش و آبی)، ادراک، روشن بینی، شهود.

?چاکرای گلو (غده تیروئید): روی حلق یا گردن، آبی کمرنگ، مرکز ارتباط، الهام.

? چاکرای قلب (غده تیموس): وسط جناق سینه و بالای قلب، سبز، دلسوزی، عشق و بخشندگی، شفا.

? چاکرای شبکه خورشیدی (جزایر لانگرهانس، غده های آدرنال یا غدد فوق کلیوی): چهار انگشت بالاتر از ناف، زرد، قدرت، شخصیت، حکمت.

?چاکرای خاجی (بیضه، تخمدان): پایین شکم (دستگاه تناسلی)، نارنجی، تمایلات جنسی، خلاقیت.

? چاکرای ریشه (غدد فوق کلیوی، گنادها): بین مقعد و دستگاه تناسلی، قرمز، بقا، ثبات، غریزه.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکنیک های آرام سازی خود کلیک کنید.

مراحل فعال سازی چاکراها

مراحل فعال سازی چاکراها

فعال سازی چاکراها مراحلی دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم. پیشنهاد می‌شود که حتما درباره علت بسته بودن چاکراها بخوانید.

? با چاکراهای بدن خود بیشتر آشنا شوید

یکی از کارهایی که برای فعال سازی چاکراها باید انجام دهید؛ آشنایی بیشتر با این چاکراها می‌باشد. این چاکراها به عنوان مرکز اصلی تبادل و تامین انرژی در امتداد ستون فقرات قرار دارند. به طور مداوم در حال چرخش میان انسان و چاکراها می‌باشد.

هر کدام از این چاکراها، با یکی از غدد و مراکز فیزیکی بدن مرتبط است. و به طور کل 7 نوع چاکرا داریم که هر کدام دارای ویژگی های متفاوت از یکدیگر هستند. که در بخش قبلی راجع به انوع چاکراها توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدیتیشن یا مراقبه کلیک کنید.

? محل مناسبی برای مدیتیشن انتخاب کنید

برای فعال سازی چاکراها باید محل مناسب و ساکتی را انتخاب کنید. در یک اتاق یا خارج از آن جایی که ساکت باشد دراز بکشید یا بنشینید. تلفن همراه خود را خاموش کنید و از خانواده و اطرافیان بخواهید که شما را صدا نزنند و وارد اتاق نشوند. در پوشش خود نیز از لباس های تنگ و زبر استفاده نکنید.

?  آرام باشید | فعال سازی چاکراها

برای فعال سازی چاکراها باید آرامش خود را حفظ کنید. در طول مدت مدیتیشن، روی یک پتو دراز بکشید یا روی کوسن، بالشت و صندلی بنشینید. ماهیچه های خود را شل کنید و نفس عمیق بکشید.

? از پایین به بالا چاکراهای خود را بررسی کنید

جهت اینکه به فعال سازی چاکراها بپردازید، باید از پایین به بالا آنها را بررسی کنید. این کار برای تشخیص مسدود شدن چاکراها، ضروری است. این موضوع از قبل مشخص است اما مشکلات جسمی، و درونی همزمان با این چاکراها مرتبط است. برای بررسی از چاکرای ریشه آغاز کنید. با چاکرای تاج سر پایان دهید. با عبور انرژی از چاکراهای پایین به سمت بالا، آرامش و خونسردی شما افزایش می‌یابد.

? هر چاکرا را تمرکز و گذر دوباره، شارژ کنید

یکی از کارهایی که برای فعال سازی چاکراها باید انجام دهید؛ شارژ به کمک تمرکز و گذر دوباره است. برای این کار عمل دم را به آرامی انجام دهید؛ و نوری  که به سمت این چاکراها می‌رود را تجسم کنید. در نهایت با انرژی و تمرکز این روش را افزایش دهید. سپس عمل بازدم را انجام دهید و تصور کنید که استرس ها از این چاکراها خارج می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آرامش ذهن و روان کلیک کنید.

? انرژی چاکراها را همسو و متعادل کنید | فعال سازی چاکراها

از دیگر کارهایی که باید برای فعال سازی چاکراها انجام دهید، همسو و متعادل کردن انرژی چاکراها می‌باشد. منظور از این روش این است که در جهت عقربه های ساعت چاکراهای خود را به چرخش در آورید. به تدریج زمانی که پیشرفت کردید، می‌توانید چاکراها را به هر سویی که خواستید هدایت کنید.

? با آرامش به زندگی روزمره خود برگردید

بعد از فعال سازی چاکراها با آرامش، زمان آن رسیده است که چشم های خود را با آرامی باز کنید و به آرامش زندگی روزمره خود باز گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ریلکسیشن یا تن آرامی کلیک کنید.

کلام آخر

چاکراها محدود به حالت ذهنی، قدرت، روحی و عاطفی هستند. که همه آنها بر تمرکز و افزایش آرامش تمرکز دارند. پاکسازی و فعال سازی چاکراها نیز امروزه بسیار گسترش یافته است که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. اما برای آرامش روان توصیه می‌شود که از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز ذهن نو شرایطی را فراهم کرده است که بدون مراجعه حضوری و در کم‌ترین زمان، می‌توانید از خدمات روانشناسی کودک مرکز مشاوره ذهن نو بهره ببرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فعال سازی چاکراها مربوط به آن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره