برخورد با معلم بد اخلاق | 10 روش رفتار با معلم بداخلاق

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برخورد با معلم بد اخلاق چگونه باید باشد؟ در هر مدرسه ای معلم بد اخلاق وجود دارد. حتی معلم هایی هستند که با هر برخورد اشتباه دانش آموز شروع به کتک زدن می‌کند. برخی از معلمین نیز به سختی نمره می‌دهد و فقط نمره خوب را به سوگولی کلاس اختصاص می‌دهند. معلم های بد اخلاق با شیوه های مختلف اخلاقی وجود دارند که دانش آموزان را از مدرسه دل زده می‌کنند. بله، مشکل اصلی معلم بد اخلاق این است که دانش آموزان را از مدرسه فراری می‌دهند. اگر یک معلم رفتار خوبی داشته باشد، به نظر شما دانش آموز از او فرار خواهد کرد؟ اما همیشه راهکاری وجود دارد که در برخورد با معلم بد اخلاق استفاده کنید. در این راه از مشاورین و متخصص نیز می‌توانید راهنمایی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با معلم بد اخلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برخورد با معلم بد اخلاق

همه دانش آموزان حداقل یک بار معلم بد اخلاق را تجربه کرده اند. اما معمولا شاگردان به دنبال برخورد با معلم بد اخلاق نیز می‌باشند. اینکه چگونه با معلم خود برخورد کنند تا با مشکل روبرو نشوند. یا به نوعی خود را در دل معلم جا کنند. پرخاشگری و عصبانیت معلمین باعث می‌شود که دانش آموزان از مدرسه فراری باشند و علاقه ای به درس نداشته باشند.

دانش آموزانی که به دنبال راهکار و نحوه برخورد با معلم بد اخلاق هستند، باید با آرامش و صبوری در مقابل معلم خود برخورد کنند. زمانی که با پرخاشگری با این معلم ها برخورد کنید؛ بازخورد خوبی را دریافت نخواهید کرد. در این مقاله سعی کرده ایم روش های برخورد با معلم بد اخلاق را توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

روش های برخورد با معلم بد اخلاق

روش های برخورد با معلم بد اخلاق

هر چند که کلاس توسط معلم اداره می شود؛ اما برخورد با معلم بد اخلاق می‌تواند این رویه را تغییر دهد. بنابراین دانش آموزان با آگاهی از چندین نکته که در ادامه آورده‌ایم می‌توانند در ارتباط با معلم بد اخلاق خود او را تحت تاثیر قرار دهند. این گونه خودشان نیز با مشکلات کمتری در کلاس مواجه خواهند شد. برای آشنایی با راه های جلوگیری از ترک تحصیل کلیک کنید.

? آرامش خود را حفظ کنید | برخورد با معلم بد اخلاق

در اقدام اول جهت برخورد با معلم بد اخلاق باید آرامش خود را حفظ کنید. حفظ آرامش همیشه شما را جلو می‌اندازد و باعث می‌شود که واکنش تند نداشته باشید. زمانی که معلم شما رفتار بدی از خود نشان داد یا شما را اذیت کرد، در همان لحظه جواب او را ندهید و سعی کنید برای برخورد مناسب به مراتب این بند ها برخورد داشته باشید.

? از معلم بد اخلاق بپرسید که چه خواسته هایی دارد

بعد از اینکه آرامش خود را حفظ کردید؛ حال زمان آن رسیده است که در برخورد با معلم بد اخلاق؛ به دنبال آشنایی با خواسته های او باشید. از معلم خود سوال کنید که چه رفتاری باید انجام دهید تا باب میل او باشد. یا به طور کل خواسته های او از تمامی دانش آموزان چیست؟ در این شرایط از او بپرسید که به طور کامل و دقیق توضیح دهد که چه انتظاری دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از معلم کلیک کنید.

? زمان تدریس کاملا به او دقت کنید

یکی از روش های برخورد با معلم بد اخلاق، این است که زمان تدریس به صورت دقیق به صحبت های او گوش دهید. معلمین به خوبی متوجه می‌شوند که چه کسی به خوبی درس را گوش می‌دهد و چه کسی به درس گوش نمی‌دهد. با دقت، تمرکز، توجه بالا و حوصله به صحبت های معلم خود گوش دهید.

? همیشه برای امتحان های ناگهانی آماده باشید

در برخورد با معلم بد اخلاق باید همیشه آماده امتحان باشید. برخی از معلمین علاقه دارند که زمان امتحان را به دانش آموز اطلاع ندهند تا خیلی ناگهانی میزان اطلاعاتی که از معلم دریافت کرده اند را بسنجند. به نکات زیر راجع به امتحان های ناگهانی دقت کنید.

? اگر چند هفته است که معلم از شما تست و امتحان نگرفته است، آماده یک آزمون ناگهانی باشید.

? برخی از معلمین بعد از اینکه تحقیق و تکلیف مبتنی بر مطالعه کتاب به شما داده است، درصد امتحان بالا است.

? برخی از معلمین برای تنبیه کلاس شلوغ آزمون ناگهانی برگزار می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نقش معلم در تربیت دانش آموزان کلیک کنید.

? برخورد دانش آموزان دیگر را ببینید | برخورد با معلم بد اخلاق

یکی از روش های برخورد با معلم بد اخلاق، مشاهده برخورد دیگر دانش آموزان است. برخی از دانش آموزان هستند که با این معلمین بسیار نرم و خوب رفتار می‌کنند. و همین رفتار آنها باعث می‌شود که معلم با دانش آموز خوب رفتار کند.

? همیشه توجه معلم را به خود جلب کنید

برای برخورد با معلم بد اخلاق باید به دنبال جلب توجه باشید. البته این جلب توجه نباید افراطی باشد و حتما باید به شیوه اصولی باشد. مثلا در امتحان نمره خوب کسب کنید یا به صورت داوطلبانه خیلی از کارها را انجام دهید تا نام شما در خاطر معلم بماند.

? بحث نکنید

در برخورد با معلم بد اخلاق نباید بحث کنید. معلمین باید کلاس درس را در دست داشته باشند، اگر این کلاس از دست آنها خارج شود؛ به مرور زمان واهمه رخ می‌دهد. به همین دلیل به معلم خود احترام بگذارید و با او بحث نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنفر از معلم کلیک کنید.

? احترام معلم را نگه دارید | برخورد با معلم بد اخلاق

هیچ معلمی از دانش آموز پرو و بی ادب خوشش نمی‌آید. به همین دلیل برای برخورد با معلم بد اخلاق باید احترام او را نگه دارید. زمانی که مهربانانه رفتار کنید و رفتار محترمانه داشته باشید، معلم با شما برخورد مناسبی خواهد داشت.

? در صورت ضرورت، به والدین اطلاع دهید

گاهی رفتار معلم به شیوه ای است که مورد تائید آموزش و پرورش نیست. در برخورد با معلم بد اخلاق که دانش آموزان را کتک می‌زند؛ باید والدین را در جریان بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنبیه دانش آموزان کلیک کنید.

? رفتار خود را ارزیابی کنید

قبل از اینکه به دنبال برخورد با معلم بد اخلاق باشید؛ رفتار خود را ارزیابی کنید. شاید به شیوه ای رفتار می‌کنید که در خور معلم و مدرسه نیست. رفتار خود را با برنامه ریزی مناسب تغییر دهید تا مناسب با خواسته های معلم باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بد اخلاقی نوجوان کلیک کنید.

کلام آخر

همیشه در برخورد با معلم بد اخلاق باید با احترام برخورد کنید. بسیاری از دانش آموزان هستند که خودشان رفتار مناسبی ندارند اما انتظار دارند که معلم با آنها برخورد خوبی داشته باشد. به همین دلیل بهتر است که رفتار خود را ارزیابی کنید و روش مناسبی برای رفتارهای خود انتخاب کنید. در این زمینه نیز از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با معلم بد اخلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره