بی میلی جنسی زنان | علت و درمان بی میلی زنان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بی میلی جنسی زنان یکی از رایج‌ترین اختلالات جنسی بین خانم‌هاست. بی میلی جنسی زنان در رابطه جنسی از مسائل مهمی است که مانند زود انزالی مردان روابط جنسی بین زوجین را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. مطالعات نشان داده که یک سوم زنان از اختلال بی میلی جنسی رنج می‌برند. دلایلی که سبب بروز این اختلال در زنان می‌شود مجموعه‌ای از مشکلات روانی و فیزیکی را شامل می‌شود. در نتیجه این اختلال تنها با دارو درمانی برطرف نمی‌شود. با آگاهی از دلایل بی میلی جنسی در زنان و کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید این مساله را درمان کنید و کیفیت رابطه زناشویی خود را ارتقا دهید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه بی میلی جنسی زنان می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

بی میلی جنسی زنان

بی میلی جنسی زنان

بی میلی جنسی زنان از جمله مشکلاتی است که در صورت عدم پیگیری می‌تواند پیامدهای جبران ناپذیری را برای زندگی مشترک به وجود آورد. بسیاری از قهرها و جدایی‌هایی که بین زوجین اتفاق می‌افتد به علت عدم رضایت جنسی است. زنانی که به رابطه جنسی بی‌میل باشند به مدت شش ماه مداوم به شروع رابطه جنسی تمایل نشان نمی‌دهند.

زنانی که از نظر جنسی بی‌میل هستند در 75 تا 100 درصد مواقع خیال پردازی‌های جنسی و شهوت انگیز را تجربه نکرده‌اند. این زنان با دیدن، شنیدن، لمس کردن و بوییدن تحریک نمی‌شوند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

علائم بی میلی جنسی زنان

زنانی که دچار بی میلی جنسی هستند خیال پردازی‌های جنسی و شهوانی ندارند. این زنان فعالیت جنسی را شروع نکرده و همچنین اقدامات همسر برای شروع کردن فعالیت جنسی را نمی‌پذیرند. جالب است بدانید بی میلی جنسی زنان باعث می‌شود که آن‌ها در طول رابطه به اندازه کافی لذت نمی‌برند. این زنان به نشانه‌های جنسی بیرونی و درونی مانند نشانه‌های کلامی و دیداری به اندازه کافی واکنش نشان نمی‌دهند. در ادامه علل این مساله را بررسی کرده‌ایم. برای آشنایی با سایر انواع کژکاری جنسی در زنان و مردان کلیک کنید.

دلایل بروز بی میلی جنسی زنان

بی میلی جنسی در زنان به عوامل مختلفی بستگی دارد. فقدان یا صدمه به هر کدام از این عوامل می‌تواند میل جنسی خانم‌ها را کاهش دهد. در واقع بهتر است بگوییم که مشکلات جنسی مثل بی میلی جنسی با یک عامل بوجود نمی‌آیند. در ادامه به بررسی دلایل بی میلی جنسی در زنان می‌پردازیم.

1. مشکلات جنسی در آقایان

مشکلات جنسی‌ای که مردان دارند (زودانزالی، نعوظ و…) در رابطه جنسی منجر به بی میلی جنسی همسرشان برای برقراری رابطه می‌شود. مردانی که از این مشکل‌ها رنج می‌برند توانایی و مهارت لازم برای برقراری یک رابطه خوب را ندارند. این مردان نمی‌توانند همسر خود را ارضا کنند و همسرشان نمی‌تواند ارگاسم را تجربه نماید. در نتیجه این افراد دچار بی میلی جنسی زنان می‌شوند.

2. بی میلی جنسی زنان | عدم برقراری رابطه صمیمانه با همسر

یکی از دلایلی که به بی‌میلی جنسی منجر می‌شود این است که زن و شوهر با همدیگر رابطه صمیمانه ندارند. اینکه هر کدام از طرفین ضعف کلامی، چشمی و لمسی داشته باشند و یا وجود اختلافات زناشویی میان آن‌ها می‌تواند منجر به بی‌میلی جنسی در زنان شود. در چنین مواردی زن دیرتر از مرد به انزال می‌رسد و زن نمی‌تواند ارگاسم را در رابطه تجربه کند. همین سبب می‌شود که با گذر زمان نسبت به رابطه بی میل شود.

3. خودپنداره منفی از بدن خود

در بعضی از زنان نداشتن اعتماد به نفس کافی باعث می‌شود خود را در رابطه فعال نبینند. این زنان گمان می‌کنند از نظر جسمانی برای همسرشان جذاب نیستند در نتیجه نمی‌توانند آن‌ها را ارضا کنند. همین امر سبب بی میلی جنسی خانم‌ها به آمیزش جنسی می‌شود.

4. بی میلی جنسی زنان | سابقه بیماری‌های روانی

یکی از دلایل بی میلی جنسی زنان به رابطه =می‌تواند به جنبه‌های روانی برگردد. سابقه سوءاستفاده هیجانی و جنسی می‌تواند سبب بی‌میلی زنان به رابطه جنسی شود. همچنین ابتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اضطراب می‌تواند منجر به بی‌میلی زنان در رابطه جنسی شود. ترس از بارداری یا شنیده شدن صدا در حین رابطه جنسی از دیگر دلایل بی‌میلی جنسی زنان است.

برای آشنایی با راه های درمان ترس از دخول کلیک کنید.

5. نگرش منفی به رابطه جنسی

عوامل فرهنگی مختلف نیز در بی میلی جنسی زنان و نگاه منفی آن‌ها به رابطه موثر هستند. ممکن است آن‌ها این کار را گناه و قبیح بدانند و نیازهای جنسی خود را سرکوب کنند. همچنین ممکن است به خاطر شرم و حیا از بیان کردن تمایلات جنسی خود بپرهیزند. این نگرش منفی به رابطه جنسی باعث می‌شود فرد نگاه کردن و خیال پردازی‌های جنسی را گناه بداند. در نتیجه مغز که مهم‌ترین ارگان جنسی بدن است و در رفتار جنسی نفش پررنگی دارد، نسبت به ایجاد رابطه میل کمتری نشان می‌دهد.

6. بی میلی جنسی زنان | عوامل فیزیولوژیک

از دیگر عوامل موثر در بی میلی جنسی زنان عوامل فیزیولوژیکی است. در بدن این زنان هورمون تستوسترون کمتر ترشح می‌شود. همچنین بیماری‌هایی مانند سوءتغذیه، تیروئید، دیابت، تنگی عروق و یا استفاده از قرص‌های ضدبارداری، ضد افسردگی، ضد فشار خون و شیردهی نیز می‌تواند منجر به بی میلی جنسی شود. برای کسب اطلاعات لازم درباره خصوصیات زنان سرد مزاج کلیک کنید.

درمان بی میلی جنسی در زنان

با توجه به دلایلی که گفته شد، معمولا بی میلی جنسی زنان می‌تواند با حل اختلافات بین زوجین بهبود یابد. در نتیجه دریافت مشاوره خانواده، حل تعارضات و اختلافات تا حد زیادی در رفع شدن بی‌میلی جنسی در زنان کمک کننده است. درمان شناختی رفتاری بر روی افکار منفی که ممکن است فرد در مورد مسائل جنسی داشته باشد، تاثیر می‌گذارد.

در این درمان، افکار منفی از فرد مبتلا به بی میلی جنسی دور خواهد شد. در مواقعی که رابطه زوجین دچار مشکل می‌شود دریافت مشاوره جنسی از یک متخصص می‌تواند کمک کننده باشد. در نهایت داروهای افزایش تحریک و میل جنسی تا حدودی به زنان کمک می‌کنند تا دوباره میل جنسی خود را پیدا کنند.

برای آشنایی با راه های افزایش میل جنسی زنان کلیک کنید.

سخن آخر

بی میلی جنسی زنان به هردلیلی که باشد نیازمند درمان است. با آگاهی از دلیل آن می‌توان گام موثری در جهت درمان آن برداشت. نکته مهم این است که نباید خودسرانه به مصرف قرص‌های تحریک کننده اقدام کنید (برای آشنایی با عوارض قرص فلیبانسرین کلیک کنید). درضمن نباید نسبت به درمان این اختلال اهمال بورزید. ترک یا کاهش روابط جنسی فرد را در آینده با بحران‌های جدی در رابطه زناشویی مواجه می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی میلی جنسی زنان می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

چرا زنان بی میلی جنسی می گیرند؟

زنان به طور طبیعی در طول ماه با تغییرات هورمونی که برای‌شان اتفاق می‌افتد، در برخی روزها تمایل کمی به رابطه دارند. اما عوامل زیادی می توانند بر بی میلی زنان در طولانی مدت تاثیر بگذارند که نیاز به بررسی دارد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره