راه های خروج از بحران مالی | 5 راه نجات

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

راه های خروج از بحران مالی کم نیستند. با اینکه امروزه عده زیادی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اما همیشه راهی برای نجات از این موضوع وجود دارد. این مشکل معمولا موقتی بوده و بعد از مدتی برطرف می‌شود. مسائل مالی یکی از مهم ترین جنبه های زندگی است که عوامل مختلفی نیز تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل افراد باید در مورد درآمد و خرج های خود برنامه ریزی دقیق داشته و بسیار دقت کنند.

این موضوع با شروع زندگی مشترک و یا به طور کلی دوران جدید در زندگی، تشدید شده و احتمالا فشار زیادی را به افراد وارد می‌کند. شکست های مالی پیامدهای زیادی داشته؛ به همین دلیل افراد باید تا حد امکان از این موضوع پیشگیری کنند. برای این منظور می‌توانید مشاوره فردی دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های خروج از بحران مالی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

راه های خروج از بحران مالی

شرایط افراد متفاوت است و هر فردی با توجه به درآمد و شرایط اقتصادی خود باید راه های خروج از بحران مالی را انتخاب کند. البته برای اطلاع از این راه ها کمک گرفتن از یک متخصص نیز ضروری است. چرا که افراد باید در این مورد عوامل زیادی در در نظر داشته باشند و آینده نگر باشند.

گاهی برخی دست به کارهایی می‌زنند که تنها برای مدتی آنها را از بحران نجات می‌دهد و بعد از مدتی مشکل ها آنها به صورت جدی تری بروز می‌کند. اطرافیان در شرایط می‌توانند بسیار موثر بوده و کمک کنند. برای اطلاع از راه های مدیریت بحران کلیک کنید.

نشانه های وجود بحران مالی

یکی از شایع ترین موضوعاتی که در طول روز با آنها درگیر هستیم؛ مسائل مالی است. پس با وجود بحران مالی به راحتی می‌توانیم از آن باخبر شده و نشانه های آن را در زندگی خود مشاهده کنیم. افراد واکنش های مختلفی نسبت به این موضوع دارند؛ اما به طور کلی فشار ناشی از این شرایط اجتناب ناپذیر بوده و حتی زندگی افراد را تغییر می‌دهد.

افراد در چنین حالتی بیشتر تحریک پذیر شده و با کوچک ترین محرکی کنترل خود را از دست می‌دهند. همچنین احتمالا در مخارج خود دقت بیشتری کرده و اضطراب زیادی را تحمل می‌کنند. از طرف دیگر احتمالا شرایط شغلی و زندگی حرفه ای آنان نیز متزلزل می‌شود. افراد، قبل از هر فرد دیگری متوجه این موضوع شده و احتمالا به دنبال راهکارهایی برای برطرف کردن آن هستند. برای اطلاع از انواع مختلف مشکلات مالی در زندگی کلیک کنید.

دلیل بروز بحران مالی

انواع راه های خروج از بحران مالی

گاهی برخی از افراد از اینکه بحران مالی برای شان پیش آمده است؛ تعجب می‌کنند. اما این نتیجه فعالیت های بدون فکر آنها در طولانی مدت است. البته همیشه نمی‌توان افراد را مقصر دانست. بلکه گاهی این شرایط است که باعث بروز چنین وضعیتی می‌شود که باید به دنبال راه های خروج از بحران مالی شوند. برخی از دلایل بروز بحران مالی شامل موارد زیر می‌شود.

توصیه داریم برای غلبه بر ترس از شکست کلیک کنید.

⭕نداشتن برنامه ریزی مالی

برنامه ریزی مالی یکی از مهم ترین فعالیت های هر فردی در زندگی شخصی و حرفه ای است. اینکار به راحتی قابل انجام نیست؛ چرا که همواره مخارجی به صورت ناگهانی بروز می‌کنند. اما به طور کلی افراد باید با توجه به میزان درآمد و خرج های خود، برنامه ریزی کرده و تمام هزینه های خود را در مدت زمانی کوتاه انجام ندهند. با چنین کاری آنها احتمالا به زودی دچار مشکلات مالی شده و باید به دنبال راه های خروج از بحران مالی باشند.

⭕عوامل محیطی

گاهی همانطور که گفته شده این شرایط محیطی است که باعث بروز بحران می‌شود. امروزه بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار به دلیل مشکلات اقتصادی کشور دچار ورشکستگی شده و یا به سختی شغل خود را حفظ کرده اند.

برای مثال ویروس کرونا و همه گیری آن یکی از عوامل محیطی بود که سبب بروز مشکلات مالی زیادی برای افراد شد. معمولا در چنین شرایطی افراد به سختی می‌توانند به دنبال راه های خروج از بحران مالی باشند. چرا که هیچ نهاد و ارگان و یا شخص مشخصی وجود ندارد و افراد نمی‌دانند که باید از کجا، دوباره شروع کنند.

⭕وجود بحران در زندگی

در برخی موارد وجود بحرانی موقت در زندگی شخصی افراد ، آنها را دچار مشکلات مالی می‌کند. برای مثال ابتلای یکی از اعضای خانواده به یک بیماری سخت و هزینه های زیاد درمان، احتمالا برای مدتی باعث ایجاد شرایطی سخت از نظر اقتصادی می‌شود. اما بعد از این دوران افراد می‌توانند راه های خروج از بحران مالی را یافته و به وضعیت اولیه خود برگردند. فراموش نکنید که گذران این دوران به تنهایی امکانپذیر نیست و افراد باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

برخی از راه های خروج از بحران مالی

برخی از راه های خروج ار بحران مالی

برای مواجهه با مسائل مالی، راه های زیادی وجود دارد. از طرفی برخی از افراد و حتی نهاد ها آماده کمک رسانی برای همین شرایط هستند. افراد باید در قدم اول علت مشکل را شناسایی کرده و با توجه به آن بهترین راه های خروج از بحران مالی را انتخاب کنند . در این قسمت به بررسی گزینه های موجود در این شرایط می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با هوش مالی کلیک کنید.

✅درخواست کمک از جای مطمئن

برای اطلاع از راه های خروج از بحران مالی، در قدم اول باید به سراغ اشخاص مطمئن رفته و از آنها درخواست کمک کنید. گاهی برخی از سودجویان از این شرایط سواستفاده کرده و صدمات بیشتری به فرد وارد می‌کنند. بهتر است با دیگران مشورت کرده، به خوبی تحقیق کنید و در مرحله بعد درخواست خود را مطرح کنید. کمک گرفتن از دیگران، مخصوصا در مورد مسائل مالی، کار ساده ای نیست اما مشکلات برای همه افراد پیش می‌آید.

✅حفظ آرامش و مقصر دانستن خود

برخی از افراد در چنین شرایطی به جای دنبال کردن راه های خروج از بحران مالی، دچار اضطراب و فشار روانی زیادی شده و نمی‌توانند هیجانات خود را کنترل کنند. اما در این موقعیت، در ابتدا باید آرامش خود را حفظ کرده و به خود مسلط باشید. در این صورت بهتر می‌توانید فکر کنید. تصمیم بگیرید. با اینکه استرس مالی احتمالا فشار زیادی به ما وارد می‌کند؛ اما می‌توان به آن فائق شد. برای آشنایی بیشتر با مفهوم استرس مالی کلیک کنید.

✅درس گرفتن از گذشته

یکی دیگر از راه های خروج از بحران مالی، فکر کردن به گذشته و راهکارهای قدیمی است. با اینکه شرایط همیشه یکسان نیست؛ اما گاهی همینکار موثر بوده و دوباره می‌توانید مشکل خود را حل کنید. برای مثال به این موضوع فکر کنید که در گذشته به چه علت ورشکست شدید و یا در آن شرایط چه اقداماتی انجام دادید! الگوی درآمد و هزینه ها را پیدا کرده و از تکرار اشتباهات جلوگیری کنید.

✅تلاش بیشتر

طبیعی است که برای یافتن راه های خروج از بحران مالی باید تلاش بیشتری کرده و مدت زمان زیادتری کار کنید. فراموش نکنید که این دوران موقت است و به زودی به پایان می‌رسد. همچنین احتمالا خستگی زیادی را تجربه می‌کنید. اما با اراده و انگیزه، مشکلات سریعتر برطرف شده و از بین می‌روند.

✅عدم استفاده از روش های نامناسب

گاهی برخی افراد به جای پیدا کردن راه های خروج از بحران مالی به صورت مناسب و مطمئن از روش های اشتباهی استفاده می‌کنند که اوضاع را برای شان پیچیده تر می‌کند. برای مثال از موسسات نامعتبر درخواست کمک می‌کنند و یا حتی به فکر قمار می‌افتند. از طرفی اعضای بدن خود را فروخته و به خود آسیب می‌زنند. اینگونه روش ها شاید برای مدت زمان کوتاهی مشکلات مالی آنها را برطرف کند؛ اما راه حل دائمی نیست.

حتما درباره اصول و راه های رسیدن به موفقیت در زندگی بخوانید.

سخن پایانی

راه های خروجی از بحران مالی و برطرف کردن این مشکل، به عوامل زیادی بستگی دارد. افراد در چنین شرایطی راه های مختلفی را امتحان می‌کنند. اما گاهی به اندازه کافی تلاش نکرده و تنها به دنبال راه حل های موقت می‌گردند. اما مسائل مالی تاثیر زیادی در زندگی دارند و نباید از آنها غافل شد. همچنین افراد باید همواره در این مورد برنامه ریزی داشته و در صورت لزوم از دیگران کمک بگیرند. گرفتن مشاوره نیز به آنها چه از نظر مالی و چه از نظر روانی کمک بزرگی می‌کند. افراد در شرایط بحرانی باید خونسردی خود را حفظ کرده و با آرامش تصمیم بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های خروج از بحران مالی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره